Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Number of replies: 16
Hola a tots:
Després d'haver actualitzat tots el dies Lliurex. A hores d'ara encara no em deixa canviar la pàgina d'inici: http://lliurex.net/home/ per altra. Ho he intentat amb about:config però tampoc.
Algú em pot ajudar.
Gràcies
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Crec que Alfons s'ha equivocat de fill copie ací la seva resposta:

"Hola.

No crec que siga problema de Lliurex.

Prova: Preferències > General > Pàgina d'inici

En qualsevol cas podries enviar-nos una captura del menú on ho fas.

Les preferències de Firefox es guarden a la carpeta:

.mozilla

Dins de cada usuari.

Està oculta al home de cada usuari, per veure-la:

Control + tecla h

Però no és complicat, no crec que els tirs vagen per ahí.

Salut"

(Editat per Samuel Soriano - divendres, 29 octubre 2010, 19:40)
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
I ací la meua... llàstima que fins el dimarts no podré provar.

potser el lliurex porte un script (porta un muntó per això tarda tant en arrancar) i no deixe canviar la pàgina d'inici, ja ho fa en altres configuracions, el que em faltava xDD per a mi és fonamental, no he tingut temps de provar.

Crec que n'hi varies sol·lucions, primer escriure al SAI per a que ho permitisquen en el cas de que fora un script.

Si no és així també es podria instal·lar altre navegador i posar-lo com a navegador per defecte, Chromium va de marevella i és igual de lliure que firefox...

La última sol·lució és més extrema xDD me la reserve.

Per cert, amb les últimes actualitzacions del server he observat que han afegit una ferramenta nova que promet i molt, consistix en sincronitzar servidors lliurex, em pareix genial, és el que necessitava.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola.

Volia comentar que el problema del server de la sala de profes sembla que està resolt.

Solució: varen caure les DNS des del router. Per més que el varem apagar i engegar, res de res.

A los 6:00 am de hui he fet una incidència a SAI.

He provat a les 10:00 am i ja estava arreglat.

Quina eficiència!!!

També diré que tenim un ordinador d'infantil que té fiambre el disc dur i porta ja tres dies la incidència sense ser assignada, potser hi ha molta feina.

Les coses sempre son més fàcils si la gent no s'ha de desplaçar, ho han fet remotament.

També volia comentar que els Lliurex Desktop de la sala de mestres arranquen prou ràpid però al server li costa 5 minut de rellotge, cronometrat.

Tampoc no em va sorprendre ja que munta molts serveis, al fi i al cap és un server, cal no engegar i apagar, hauria d'estar sempre encés o programat per apagar-se quan ningú no està al centre i després d'haver fet les còpies de seguretat.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola
Acabe d'instal·lar el lliurex-musica 10.09 i, efectivament, abans d'actualitzar no hi ha cap problema per a fixar la pàgina d'inici que vols en el Firefox, però després d'actualitzar es queda fixa la de lliurex.
Recorde que l'any passat, quan vaig instal·lar la versió 9.09, durant uns setmanes no es podia canviar l'imatge de fons de l'escriptori. Em vaig calfar el cap googleant mirant qué podia ser fins que un bon dia, després d'una actualització, va desaparèixer el problema. Així que crec que lo millor és comunicar el problema i esperar a vore.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola Octavi.

Potser siga algun bug, però no anem a donar res per perdut.

Seguint aquest post:
http://sliceoflinux.com/2010/04/09/cambiar-la-pagina-de-inicio-de-firefox-desde-el-terminal/
Es diu que es pot canviar la pàgina d'inici amb un comandament.

He vist que es pot arribar de forma manual fins la línia on es queda guardada la pàgina d'inici. Es probable que anant fins allà i canviarnt-la a ma canvie. Potser es tracta d'un bug en javascript i, potser no tinga que veure amb lliurex sino amb Mozilla.

Podéu arribar a aquesta línia de codi mitjançant aquesta ruta:

/home/lliurex/.mozilla/firefox/xxxxxx.default/prefs.js

on xxxxxx és un codi variable indeterminat, potser en cada ordinador és diferent.

He localitzat, al meu ordinador, a la línia 46 (editat amb gedit amb nombres de línia) la següent cadena:

user_pref("browser.startup.homepage_", "chrome://ubuntu/locale/ubufox.properties");

Potser canviant chrome://ubuntu/locale/ubufox.properties per la pàgina desitjada es puga canviar la pàgina d'inici.

Exemple:

user_pref("browser.startup.homepage_", "http://debian.org");



Val, confirmat.

Al meu Ubuntu 10.10 canvia la pàgina d'inici amb aquest mètode sense problemes.


Ara soles cal que algu ho prove sobre Lliurex.


Salutacions
i ànim Firefox és codi obert,
aprofitem això.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Companys i companyes:

Estic provant el 10.09 server.

-Firefox sempre canvia la pàgina d'inici, a la del lliurex.net
- Estic possant entrada automàtica, i no hi ha manera, es desconfigura a l'arrancar i es queda com al principi. Fins i tot he retocat l'arxiu per terminal, i este arxiu es borra i es queda com en el principi.


CONCLUSIÓ:

Aquesta versió deixa el sistema com han vullgut el creadors de Conselleria.


Conclusió final:

Que vinguen ells a treballar, jo no tinc tant de temps.........UFFF
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
No vos calfeu el cap, a mi firefox cada volta em pareix més pesat... chromium és ultra ràpid en carregar i en navegar... a més està als repositoris de LliureX ;)

ja l'he provat i funciona perfectament amb canvi de pàgina d'inici inclòs ;)) el poseu com a navegador per defecte i ja està.

salut!!
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola:

Obri Firefox i continua per la següent ruta:

Edita / Preferències / General / Pàgina d'inici ... i copia la pàgina desitjada.

No cal instal·lar Chrome.

Juan de Mairena.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola Juan de Mairena... tú l'has probat al lliurex 10.09 versió aula d'informàtica??? crec que no ;))

per cert he probat també la sol·lució que proposa Alfons i no funciona.

The power of chromium... xDD
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Supose que en uns dies resoldran el tema perquè no té trellat entrar per la pàgina de lliurex.net, amb tots els respectes per esta, a menys que es tracte de fer-nos llegir per força les moltes voltes impagables notícies de l'activitat politica de la Conselleria, tal i com pasa al "Mestre a Casa" (per cert, curiós títol ara que ja quedem tan pocs, desplaçats per la formidable empenta del sector femení de la nostra professió).
El cas és que he aprofitat per passar al Chromium i de pas aprendre algunes coses que no m'acabaven de convencer, bàsicament per desconeixement, i la veritat és que, en principi, val molt la pena. A més, m'acabat de convencer que hui, quan més presa tenia en fer una consulta davant d'un pare, m'he trobat en el missatge "Firefox está instalando las actualizaciones y arrancará en un momento..." que apareix últimament cada dos per tres ( o aixó em sembla a mi).
Un xicotet problema és que s'instal·la en anglés des del repositori. He provat a instal.lar l paquet
sudo apt-get install chromium-browser-l10n
que es troba googleant, però aparentment no dona resultats.
Seguirem provant.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola Octavi:

Aquest paquet chromium-browser-l10n es troba als repositoris de lliurex i deixa chromium en perfecte castellà... he tingut l'oportunitat de probar aquest matí.

Un altra opció és descarregar directament Chrome (la versió de google) http://www.google.com/chrome?hl=ca no és tan lliure però funciona molt bé ;))

salut
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola
Efectivament, al reiniciar apareix en castellà.
Salut i música.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola:

Edita l'arxiu prefs.js que es troba a la carpeta oculta .mozilla / firefox / XXXXX.defalt i me contes.

Trobaràs la línia, si és que vols configurar wwww.com com a pàgina d'inici:

user_pref("browser.startup.homepage", "http://www.xxxx.com/#");

Abel Martín i Joan de Maizena wink
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Negatiu, tampoc funciona editant prefs.js
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Bo, sembla que li han posat algun script que construeix el perfil del Firefox per defecte.

Potser creant un nou perfil al Firefox...

Els perfils estan pensats per a aquelles persones que no canvien d'usuari al mateix ordinador, de foma que es pot entrar en diversos perfils sense canviar d'usuari al sistema.

Heu provat si soles passa al servidor o també passa en els demés ordinadors.

Perdoneu que no ho prove jo mateix, al centre estem fent una migració bestial (discs durs que es formategen a uns ordinadors i es munten a altres, estem alçant la sala de profes amb Lliurex-Server, Biblioteca, Música, etc.) tot des de zero.

Tota una experiència, però el millor és quan be un company/a amb presses i resulta no pot imprimirrrrr...

Tot i això tothom es mostra molt respectuós i a mesura que es va provant va agradant...

Salut
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 10.09 i Mozilla Firefox (Canvi pàgina d'inici)

by Deleted user -
Hola
Bé, acabe d'actualitzar i ja la llista de paquets donava algunes pistes. Efectivament, una vegada actualitzat el problema s'ha resolt. Ja es pot configurar la pàgina d'inici del Firefox de la manera usual. Per cert, san actualitzat també paquets relatius al Chromium, però per lo vist no per a donar una versió en valencià.
Dad albricias, hijos de Eva.