En julio el técnico del SAI nos arregló el mal funcionamiento de la nueva versión de Lliurex en el aula de informática, pero algunos clientes no reconocen la impresora, simplemente no la ven.
¿Alguna pista de por dónde intentar solucionarlo?
Hola Emilio.
El primer que has de comprovar és si els clients, supose que pessats arranquen amb el punt verd en la pantalla d'inidi on es loguegen els clients.
Si aquest punt és roig, doncs, els que et passa és que no té xarxa, no veu el server.
Quan s'assegures que tots tenen xarxa (revisa els cables), pots configurar la impressora mitjançant CUPS.
http://localhost:631
Recorde que CUPS és el servidor d'impressió que utilitza actualment Apple, va comprar aquesta empressa pel seu bon funcionament, podeu veure-ho al final de la pàgina web. Tots els ordinadors d'Apple utilitzen aquest mateix programari, cal saber que utilitzem programari de molta qualitat.
No et preocupes si no tot funciona bé,
si ho fera estaries sense treball.Mosher’s Law of Software Engineering
No, no. Son clientes ligeros. Eso es lo que no entiendo. Se arrancan y se apagan desde el servidor, pero a la hora de imprimir, algunos no tienen la impresora, no la ven.
Val.
Quina versió tens corrent al server?
$ lliurex-version
Jo revisaria CUPS en cada client lleuger que no veu la impressora canviant localhost
per la ip de cada client lleuguer que vullgues veure. Així:
http://10.0.2.115:631
Per descobrir la IP del client utilitza el comandamentifconfig
.
La veritat és que no tinc ni idea de per què passa això... Tens la impressora en xarxa o connectada per USB?
Prova a iniciar un client darrere d'altre amb 5 segons de diferència per tal que no demanen el servei tots al mateix temps, podria ser tema de saturació de tràfic... o ves a saber, però si vas provant pots anar descartant.
Prova a monitoritzar el sistema amb el comandament $ top
en cada client.
Revisa els serveis que tens en marxa en cada client amb el comandament $ netstat
no siga que no tingues el servei CUPS funcionant en el client.
Si res d'això funciona, jo passaria a l'anàlisi forense revisant els logs del sistema. Una molt bona ferramenta és Dr. Valentín.
SortEls teus clients més descontents
són la major font d'aprenentatge.Bill Gates
Gracias, Alfons
Miraré todas las pistas que me has dado.
Existen lenguajes desconocidos, pero es una alegría ir descubriendo alguno de sus misterios.