Actualització a Moodle 3

Actualització a Moodle 3

by Deleted user -
Number of replies: 14
EduTicTac

Bon dia companys, 

hem actualitzat aquest espai a la nova versió de Moodle així que notareu alguns canvis, no he trastejat molt encara però sembla clara la tendència a ser compatible cada volta més amb dispositius mòbils. Personalment m'agrada el tema per defecte així que de moment si no n'hi ha suggerències al respecte ho deixarem així. Crec que la simplicitat tant en el disseny com en els processos pot ser una línia a seguir d'ací endavant.

P.D.: podeu col·laborar en el document que estem elaborant comparant diferents sistemes operatius lliures... També podeu participar en el panell de Trello i en el grup de Telegram. Per si no teniu res que fer en vacances ;)

(Editat per Alfons Rovira - Missatge original enviat el Tuesday, 29 December 2015, 06:58)

In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -
Respecte a la tarjeta de trello de adaptar portada als mobils de edutictac, es pot utilitzar boostrap. Es molt potent i funciona molt be. Jo estic utilizant-la per actualitzar el meu DOCGES. Es que no puc comentar-ho en trello). PD: amb la actualitzacio del moodle, no puc escriure áls camps de text amb el mobil. He de desactivar el editor de text i usar el de text pla. Pero ha millorat l'aspecte
In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -

Que bo Antonio, lamentablement no tinc ni idea de boostrap... quant termines amb el DOCGES ens podries fer un eixemple, t'estaríem molt agraïts smile

Respecte a Trello per comentar n'hi ha que registrar-se a Trello, després ens dones el teu correu i t'afegim al panell smile

Salut!!

In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -
Si sols es la pagina d'inici, em pots pasar el codi i faig alguna proba. No es molt treball. Respecte a docges, ja el pujare per que veges una demo. Esta quedant molt be. ara en tornar quedem un dia i t'explique una mica el botmotsteap, es molt bo per a diseny responsive. Veus com la pagina de la dieta em va servir? Vaig començar a aprende boostrap en ella i ara mes o menys ja el domine. Feliç any nou. el meu correu es jose.antonio.anton@iesmontserratroig.es cosa del dani que ens ha fet un correu corporatiu. Pd: el docges veura la llum el curs que ve imagine. Encara queda adaptar molts moduls.
In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -

Bones

Quin pas endavant més bo, això del Moodle 3, anirem provant, però sols en l'estètica ja mereix la pena.

Respecte a millorar la pàgina d'EduTicTac propose que obrim un repositori a GITHub per forjar el codi i de pas anar aprenent com funciona això de GIT.

Jo també tinc certa experiència a Boostrap, crec que estalvia temps i en estar integrat amb {less}, que és un lleguatge de programació CSS simplificat, a l'estil de Markdown es poden millorar sobre la marxa les característiques de forma molt fàcil.

El llenguatge {less} funciona per mig d'un arxiu de javascript que es carrega al Head de la pàgina.


Propose
  1. Crear un repositori a GITHub amb el codi inicial.
  2. Anar proposant pàgines de prova. No sé on podriem anar provant, cal pensar-ho.
Aquestes propostes estan enfocades a aprendre, es pot resoldre de forma més senzilla, però la idea seria aprendre en comunitat.

@Samuel: Gràcies per actualitzar a Moodle 3, sembla que agafa per defecte Bootstrap, així no he d'enllaçar codi extern per afegir funcionalitats estètiques.

@Tàfol: ja no em carregaré mai més el botó enviar!!!

Salut

No busques la veritat
sols deixa que t'abriguen les opinions. Proverbi Zen
In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -

Bones

Proposta no sèria de pàgina responsiva per la comunitat EduTicTac.

Bé he agafat una «template» basada en Bootstrap i he deixat volar la imaginació.

Es poden reduir elements, però deixe l'enllaç per donar idees.

M'encanta el missatge minimalista de la pàgina actual, però aquesta conté coses molt interessants, ací està.


Com voreu, els primers elements estan modificats, es poden adaptar... tot i això, no és una proposta seria, però cal no passar per alt l'impacte visual que provoca i la sensació que aporta respecte al contingut que pot haver darrere.

Salut


La única salvació estriba en dos paraules: educació i cultura.Arturo Pérez Reverte
In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -

M'has deixat impactat xDD m'encanta!!

llàstima que a la foto no ixen les xancles ;)) 

ja tenim obert secció a github de la Comunitat, el podem reactivar, però tal volta tindrien que obrir secció als wikimanuals de com utilitzar-ho, moltes gràcies per la iniciativa.

Fem comunitat més que mai!!

P.D: ja tenim nova portada a wikimanuals i un interessant debat sobre els pros i contres de lliurex front altres alternatives lliures en la que vos animem a participar.

In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -
GITHub

Ei, Samuel, m'alegre molt.


Bootstrap & GITHub i altres complicacions

No he acabat la proposta expressament per tal que puguem participar tots en el disseny i aprendre Bootstrap, GITHub i a relacionar-nos en diverses plataformes.

Podriem reactivar el GITHub, a poc a poc, que és complexe i anem aprenent.

Cal que llegim la llicència del template abans de pujar-lo, però si tot va bé la proposta seria:

  1. Deixar tot codi a GITHub, cal depurar-lo i llevar algunes coses si ho veiem convenient
  2. Caldria que cadascú el forquejarem
  3. Quan tinguem coses fetes que meresquen la pena comunicar caldria fer un PullRequest per tal que ens enterarem tots de la proposta de canvi i quedara enregistrada com a tal.

No tinc experiència comunitària amb GITHub, potser és el moment de començar a poc a poc a aprendre aquest aspecte.

Coses que necessitem tenir en compte:


Participem

Primer volia provocar que parlarem de si us semblava bé la proposta o caldria buscar altres alternatives, totes les propostes són vàlides.

Crec que és important que, al final, fem un bon treball, però no ens hem d'oblidar del procés, de l'aprenentatge que suposa participar en la comunitat, sempre he vist aquest aspecte com a fonamental.

Aquesta comunitat funciona perquè anem acompanyant-nos i aprenent junts, de vegades participem, altres escoltem, però a poc a poc tots anem avançant.

Així que convide a tots a participar.

Salut


El compromís és un acte no una paraula.Jean Paul Sartre
In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -
GITHub

Bones.

No he pogut resistir-ho més i he pujat el projecte a GITHub amb l'esperit d'aprendre i anar clavant la pota.

Ací el teniu, podeu forquejar-lo (portar-lo a un altre repositori) o podeu editar-lo i finalment cal apretar PULL-REQUEST per acceptar canvis.

https://github.com/Edutictac/webtictac

Git no és molt intuitiu, costa una miqueta agafar el fluxe de treball, però sembla una bona ferramenta col·laborativa.

Si hi ha més propostes, doncs podem crear un altre repositori, desenvolupar i comparar quina proposta ens agrada més.

Anirem actualitzant i ensenyant els canvis a poc a poc.

Salut


El fracàs és altra oportunitat per començar amb més intel·ligènciaHenry Ford
In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -
GITHub

Bones

El desenvolupament de la web anirà molt a poc a poc, però anirà avant.

Si algú vol participar, doncs que es entre a GITHub i participe. Ho recomane per aprendre GIT & GITHub.

Volia dir-cos que GITHub deixa fer un senzill blog per comentar els canvis, el podeu veure des d'ací:

Em compromet a fer dos xicotets canvis, a la setmana setmana i comentar-lo.

Si voleu veure com va la cosa podeu clonar el repositori, cal tenir intal·lat GIT:

$ sudo apt-get install git

Clonar el repositori, per fer-ho feu una carpeta que es podria anomenar github, situeu-se dins i:

$ git clone https://github.com/Edutictac/webtictac

Situeu-se on roman l'arxiu index.html

$ cd github/webtictac/

Llanceu Firefox

$ firefox index.html


Aporteu la crítica per millorar les coses.

Es pot fer directament a GITHub o ací mateix.


Salut

Si canvies el mode en que mires les coses
les coses que mires canvien.
Wyne Dyer
In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -
Hola,
@alfons alguna xicoteta referència sobre què és Git i què és GitHub?
Vaig perdut.
In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -

Hola Tàfol

No tinc molt idea però  Llig aquesta pàgina és com el mític  Hello World! en GITHUB


Salutacions


In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -

Ei, Emili

He vist que has forquejat el repositori.

No tinc gairebé experiència, però potser no fa falta al principi, mentre ens situem. Pots treballar directament sense forquejar el repositori, sincronitzant directament des del repositori del grup.

L'experiència i els fracassos ens ajudaran a aprendre.

La pàgina que comentes és molt interessant, però a causa de l'abstracció de GIT qualsevol cosa es fa difícil al principi, però amb paciència tots arribarem, ànim.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -

Hola Alfons

He forquejat el repositori, sense voler.

Estic també trastejant el GITHUB.

Ho he fet tot via web

Encara no he descarregat el git

Sembla interessant açò del GITHUB, si més no, pel que suposa col·laboració


Salutacions


In reply to Deleted user

Re: Actualització a Moodle 3

by Deleted user -
GITHub

Hola Tàfol.

Val, primer, GIT és molt abstracte, així que cal tenir paciència, sobretot al principi.

Pots començar mirant això:

http://rogerdudler.github.io/git-guide/index.es.html

Sempre ho tinc al meu abast, és senzill i no es dispersa.


1. Instal·la GIT en Local

Instal·la git

$ sudo apt-get install git


2. Inicialitzar GIT

Si volgueres crear des de zero una aplicació cal inicialitzar GIT, això fa que es cree una carpeta oculta amb tots els artefactes que no veiem però que romanen allí i fan funcionar GIT com si fora màgia.

Per inicialitzar GIT ens situem dins de la carpeta i fem:

$ git init


3. Clonar un repositori des de GITHub

Primer anem a GITHub i copiem el repositori, per exemple:

https://github.com/Edutictac/webtictac.git

Hi ha un botonet amb una carpeteta amb pinza que t'ho fa.

Ara el clonem. Això vol dir que el vas a copiar tal qual al teu ordinador, ací trobem el concepte de que GIT és distribuit, ja que hi ha una còpia exacta a cada ordinador de tot el repositori, de tota la història del projecte, canvis i comentaris inclosa.

$ git clone https://github.com/Edutictac/webtictac.git

Si has fet una carpeta, per exemple, anomenada git i t'has posat dins, doncs, allí et crearà una altra carpeta anomenada webtictac on ho tindràs tot.


4. Ja tens tot el projecte al teu ordinador

Ara pots modificar el que vullgues.

Pots visualitzar el projecte per exemple així:

$ firefox index.html


5. Sempre cal sincronitzar des del repositori remot al repositori local

Fes:

$ git pull


6. Ara ja pots editar i canviar coses

Pots fer-ho amb l'editor web atom desenvolupat per GITHub.

https://atom.io/


7. Li diguem a GIT que volem informar dels canvis

Aquesta part és necessària per tal que GIT s'entere dels canvis he em fet, per fer-ho cal ver dos pasos:

7.1. Incloure els arxius que hem modificat

Podem fer-ho incloent-los d'un en un o tots de colp:

a. D'un en un

$ git add index.html

b. Tots de colp

$ git add .

O bé també pot fer-ho així:

$ git add *

7.2. Informar dels canvis que s'han fet

$ git commit -m "He editat l'arxiu i he fet aquest canvi"

Si no fas els passos 7.1. i 7.2. no et deixa pujar res.

Si detecta que al repositori remot ha hagut algun canvi previ no et deixa baixar res fins que no li faces un «git pull».

7. Pugem els canvis al repositori remot (GITHub)

$ git push origin master

Sempre és aquest comandament, GIT coneix on està l'arxiu origin (el repositori del teu ordinador), també li estàs diguent que estàs en la branca master, les branques són línies de desenvolupament, ho explicarem més endavant, no són necessàries al principi.


Bé, potser alguna cosa no et funcione, però tens el fluxe de treball explicat. Per donar-se d'alta al GITHub crec recordar que calia generar un certificat ssh, ho tens explicat ací:

https://github.com/Edutictac/webtictac/wiki

A la wiki del projecte, l'anirem millorant.


Per ara tens els passos de GIT en local, més endavant explicarem com manipular arxius en GITHub, però ja t'avance que tot va en Markdow i html.


Salut