Hola Daniel
Sembla un problema en els certificats d'autenticació .Xauthority
Farà uns sis anys vaig tenir aquest problema i gairebé em torne boig.
Pots trobar una explicació sessuda al problema ací:
http://unix.stackexchange.com/questions/137341/failure-to-startx-on-ubuntu-14-04-after-security-update-missing-libxfont-so-1
Però t'ho intentaré explicar com li ho explicaria a un xiquet d'infantil 3 anys.
Generació del problema
En el meu cas va estar provocat per l'actualització del sistema, es va formatar la partició arrel / però no la partició /net.
Sembla que cada vegada que un usuari es logueja contra el server aquest el valida respecte a un certificat que genera quan es crea l'usuari.
.Xauthority
Aquest arxiu roman al home de cada usuari, el cas és que si no formateges la partició dels home dels usuaris aquest arxiu no canvia. Sembla que el hash que es genera per validar l'usuari en el nou sistema no coincideix i la falla la validació.
Trobant la solució
En el meu cas ho vaig resoldre esborrant aquest arxiu .Xauthority del home dels l'usuaris.
Primer vaig fer proves amb un usuari, quan vaig veure que funcionava vaig establir un comandament per tal que borrara sistemàticament aquest arxiu a tots els usuaris.
Això em va funcionar, ja que em deixa el mateix sistema el que fallava però vaig estar dues setmanes desesperat amb el mateix missatge, fins que el vaig processar i vaig arribar a la solució.
Si en el teu cas no et cap mostra missatge cal anar a l'arxiu de logs per veure què passa quan arranca el sistema.
Gestionar els logs té la seua dificultat, però pots començar amb aquest comandament que et mostrarà la cua de les 1000 últimes línies per pauses de pantalles.
Aplica-ho segons les teues necessitats.
$ tail -500 /var/log/syslog | less
Amb els servidors SEMPRE PRUDÈNCIA!!
Potser no siga la solució al teu problema, però podria donar-te una pista.
Sempre que parlem de servidors parlem d'una pila d'hores si claves la pota, així que cal actuar sempre amb prudència i amb un backup abans de començar.
Recorda que els homes dels usuaris deuen estar al directori /net/share, ara no recorde ben bé on són...
Molta sort.
Salut
---
Quan l'objectiu et parega difícil,
no canvies d'objectiu;
busca un nou camí per arribar a ell.
Confucio