Aula Lliurex 15.05: alguns ordinadors no fan login amb cap usuari

Aula Lliurex 15.05: alguns ordinadors no fan login amb cap usuari

by Deleted user -
Number of replies: 3

Hola, estic utilitzant la versió nova de Lliurex, i en general molt content amb les noves millores, pero tinc eixe problema amb 3 ordinadors dels 20 del aula: poses el usuari, poses la contrasenya, sembla que està tot be i que inicia sessió... i te torna a la pantalla a demanar-te usuari i contrasenya, sense arribar a mostrate l'escriptori.

Me passa amb els usuaris que fan login contra el servidor, i també amb els locals del ordinador. 
¿A algú li passa també, o sap per qué pot ser?

In reply to Deleted user

Re: Aula Lliurex 15.05: alguns ordinadors no fan login amb cap usuari

by Deleted user -

Hola Daniel

Sembla un problema en els certificats d'autenticació .Xauthority

Farà uns sis anys vaig tenir aquest problema i gairebé em torne boig.

Pots trobar una explicació sessuda al problema ací:

http://unix.stackexchange.com/questions/137341/failure-to-startx-on-ubuntu-14-04-after-security-update-missing-libxfont-so-1

Però t'ho intentaré explicar com li ho explicaria a un xiquet d'infantil 3 anys.

Generació del problema

En el meu cas va estar provocat per l'actualització del sistema, es va formatar la partició arrel / però no la partició /net.

Sembla que cada vegada que un usuari es logueja contra el server aquest el valida respecte a un certificat que genera quan es crea l'usuari.

.Xauthority

Aquest arxiu roman al home de cada usuari, el cas és que si no formateges la partició dels home dels usuaris aquest arxiu no canvia. Sembla que el hash que es genera per validar l'usuari en el nou sistema no coincideix i la falla la validació.

Trobant la solució

En el meu cas ho vaig resoldre esborrant aquest arxiu .Xauthority del home dels l'usuaris.

Primer vaig fer proves amb un usuari, quan vaig veure que funcionava vaig establir un comandament per tal que borrara sistemàticament aquest arxiu a tots els usuaris.

Això em va funcionar, ja que em deixa el mateix sistema el que fallava però vaig estar dues setmanes desesperat amb el mateix missatge, fins que el vaig processar i vaig arribar a la solució.

Si en el teu cas no et cap mostra missatge cal anar a l'arxiu de logs per veure què passa quan arranca el sistema.

Gestionar els logs té la seua dificultat, però pots començar amb aquest comandament que et mostrarà la cua de les 1000 últimes línies per pauses de pantalles.

Aplica-ho segons les teues necessitats.

$ tail -500 /var/log/syslog | less

Amb els servidors SEMPRE PRUDÈNCIA!!

Potser no siga la solució al teu problema, però podria donar-te una pista.

Sempre que parlem de servidors parlem d'una pila d'hores si claves la pota, així que cal actuar sempre amb prudència i amb un backup abans de començar.

Recorda que els homes dels usuaris deuen estar al directori /net/share, ara no recorde ben bé on són...

Molta sort.

Salut

---

Quan l'objectiu et parega difícil,
no canvies d'objectiu;
busca un nou camí per arribar a ell.

Confucio
In reply to Deleted user

Re: Aula Lliurex 15.05: alguns ordinadors no fan login amb cap usuari

by Deleted user -

Hola!!
la propera vegada igual necessitaré la explicaciò per als de 2 anys, perque me continua sonant a complicacions extremes i passetjar per una corda massa fluixa  smile

Pero el cas es que sembla que he trobat una solució per al meu cas específic.

 

Copie i enganxe d'un missatge que li he enviat a la meua companya de departament, per si a algú li serveix:

"En los 4 ordenadores que no me permiten acceder con los usuarios del servidor ni el local lliurex, he hecho lo siguiente:

- He entrado por CSSH en los 20 equipos, con el usuario local lliurex 
- En los 4 equipos con problemas, me accede, pero no puede entrar en su directorio local (en este caso, no tengo permisos para entrar en /home/lliurex ). El usuario entra, pero se queda en la raiz del sistema de archivos.
- Una vez ahí, al hacer ls -la puedo ver que la carpeta /home tiene unos permisos como poco curiosos. Su propietario debería ser root, y sus permisos drwxr-xr-x, pero en lugar de eso el propietario aparece como un usuario de un estudiante cualquiera (supongo que alguno que utilizó ese ordenador en algún momento), y el grupo students, claro.
 
Lo que estoy haciendo para solucionarlo es lo siguiente:
$ sudo chown root:root /home (para devolver el directorio /home al propietario original root)
$ sudo chmod 0755 /home (para devolver los permisos originales al directorio /home)
 
De momento me ha funcionado, a ver que pasa mañana en clase, si sigue pasando o que..."
In reply to Deleted user

Re: Aula Lliurex 15.05: alguns ordinadors no fan login amb cap usuari

by Deleted user -

Hola Daniel.

Sí, sembla que s'ha trobat la solució al problema, en aquest fil està l'explicació.

http://mestreacasa.gva.es/web/lliurex/forums/message_boards/message/500012810458

Problema: LIGHTDM (gestor de logueig que porta LliureX) deixa loguejar-se a usuaris amb un espai abans del nom.

Gràcies per informar de la resposta així ho solucionem tots.

Salut