Lliurex 15.05 - Biblioteca

Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -
Number of replies: 19

Bones.

Lliurex Bibliteca (distro) ha deixat d'existir.

Genial, crec que és una implementació dels principis minimalistes aplicats a LliureX.

Hem rebut un server per a la biblioteca amb els seus tres clients semilleugers, una passada.

Una passada si no fos per què el Server Acer ha vingut amb LliureX 11.09, versió Biblioteca.

M'ha faltat el temps per instal·lar LliureX 15.05 Server i, després, instal·lar PMB.

El cas és que PMB no està preparat, sembla que alguna cosa no està llesta, però necessite instal·lar-lo abans de que acabe el curs.

He trobat el paquet al Launchpad.

He instal·lat la versió server de 32 bits...

Pregunta per als desenvolupadors de LliureX: Puc agafar aquest paquet del Launchpad i instal·lar-lo o m'espere a que el refineu...

El paquet roman ací:

https://launchpad.net/~llxdev/+archive/ubuntu/trusty/+packages?field.name_filter=pmb&field.status_filter=published&field.series_filter=

Agraïsc la sinceritat, ja que en aquestes dates no estem per imprevistos.

Gràcies

-------------------------
«Hi ha tres camins que porten a la saviesa:
La imitacó, el més senzill; la refexió, el més noble; l'experiència, el més amarg.»
— Confucio
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -
Amb sinceritat et conteste. Estem a punt de pujarlo, falta la traducció (incloure-la com toca). Si et pots esperar al final de la setmana...millor que millor. Gracies per tot!
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Moltes gràcies Àngel per contestar amb rapidessa.

M'espere.

Millor lluitar acompanyat que en solitari.

Salut

------------
«Simple is better than complex»
The Zen of Python
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Bones, descric algunes coses amb les quals m'he trobat.

Problemes que he tingut amb la instal·lació de la versió del server LliureX 15.05.

Consideracions prèvies:

- He formatat totes les particions amb Ext4, totes menys la Swab, s'entén, seguint les indicacions del manual, i quedant-me en el dubte de si Ext4 gestiona bé les ACLs, com ho feia XFS.

- He genetat les imatges LTSP de Client d'aula i Desktop.

Problemes detectats:

- Els terminals semilleugers arranquen bé amb imatges de Clients i Desktop fins a la pantalla d'entrada, però no accepten els usuaris creats a LDAP. Podria ésser a causa del format Ext4 i les ACLs?

- En intentar crear usuaris sense LDAP (Llum), de forma gràfica com si siguera una màquina Desktop, la pantalla apareix bloquejada i el botó apagat, no es pot desbloquejar per crear usuaris sense LDAP.

- Havent creat usuaris genèrics com ara «bilio01» en LDAP (Llum) no em deixa crear altres usuaris des del terminal amb $ sudo adduser biblio01, ja que sembla que reconeix que hi ha un usuari, però no es genera /net/home/biblio01, ni em deixa loguejar-me amb aquest usuari.

- La pantalla dels terminals lleugers ix massa gran, es talla la capça de login, so sé com arreglar aquest tema.

Resumint:

a. Pantalla de terminals semilleugeres desajustada.

b. Es creen usuaris mitjançant Llum, però no es creen els «homes» ni puc loguejar.

Qualsevol orientació és del tot benvinguda.

Pel demés m'encanta l'interface, el color verd em recorda a Mozilla Webmaker. Crec que s'ha fet un esforç per presentar les ferramentes més clares i boniques. M'agraden els colors i la cura del disseny, aahhh, i els borreguets de LliureX Clone.

Salut

-----------------
UNIX és molt simple,
sols es necessita un geni
per entendre la seua simplicitat.
— Dennis Ritchie
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Que vols dir amb "Pantalla desajustada"? Podries pujar una foto?

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Bon dia,

He pujat dues fotos en l'altre fil que he obert sobre aquest tema perquè no me n'havia adonat d'aquest d'Alfons.

Com explique allí si canvie la resolució de pantalla s'arregla però al reiniciar el client torna a aparèixer mal la configuració de pantalla.

A vore si Àngel ens treu de dubtes smile

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Creo que Dani (un compañero) te ha contestado por los foros de LliureX. Mira a ver si es eso...

 

 

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Dani m'ha porposat provar amb altres cables dvi, vga, hdmi. He provat amb hdmi i vga que són els cables que porta el monitor nou i amb els dos passa el mateix. També escrivint modprobe en l'arranque del grub i res. Són els nous clients que està enviant conselleria per substituir els de les aules d'informàtica. Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Bones.

He vist el missatge a mestre a casa.

http://mestreacasa.gva.es/web/lliurex/forums/message_boards/message/500012510205

Perdó per no contestar prompte, en aquestes dates hi ha molta feina.

El tema és aquest:

- He resolt el logueig del usuaris, Llum funciona perfèctament, no posava correctament el nom de l'usuari genèric (primera lletra majúscula).

- Per diverses polítiques del centre no tenim instal·lats els monitors que vàren venir amb les terminals semilleugeres, no em pregunteu, jo ho vaig proposar però es va desestimar...

El problema és que en carregar la imatge en un monitor no esperat, més xicotet la pantallag de logueig apareix el doble de gran i el logueig queda mig ocult.

En entrar el monitor deixa per baix la barra de menú, no es pot accedir, però el sistema funciona perfèctament llançant els comandaments oportuns.

El cable que va des del teminal semilleuger (Nou) al monitor és VGA.

He suposat que la imatge es genera per a un monitor concret, en no trobar-lo aplica una resolució estandard (VESA), en no trobar-la resol de forma equivocada.

Encara no he pogut provar si els monitors grans que venien en les terminals semi-lleugeres funcionen correctament, si això fora així, doncs la solució estaria en canviar els monitors i ja està.

Aprofite per apuntar que el servidor de biblioteca va venir amb la distro LliureX 11.09, supose que per aprofitar el maquinari obsolet de les terminals lleugeres primeres que ja no suporten imatges per damunt d'aquesta distro.

Al centre vàrem instal·lar el model d'Aula LliureX a la Bibliteca, no mereix la pena instal·lar una distro vella, amb suport ja molt limitat i versions de programari molt antic..., entre d'altres una versió del PMB amb una interface més antiga.

Salut

----------------------------------------------
#!/bin/python 
def success(dedication, persistence, passion):
dedication += 1 # dedicate yourself
persistence += # be persistent
passion = True # have passion

if passion == True:
magic = dedication + persistence
return magic
else:
magic = 0
turn magic

# Love it. Make mistakes. Learn. Keep grinding.
# M'encanta. Cometre errors. Aprendre. Mantenir la rutina.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Bon dia, Continue igual. Amb els nous ordinadors no funciona bé lliurex. L'aula d'informàtic anova no es pot fer funcionar correctament pel problema de la resolució de pantalla que comentava. Si la pose manualment a 1240X900 funcionen bé però al reiniciar el terminal lleuger torna a quedar desquadrada.

Dels foros de lliurex no m'arriba solució

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Bona nit.

Francesc dis-me com edites a ma el fitxer de les X en la ISO de LTSP.

Estic en la mateixa situació, les terminals semilleugeres son estupendes però no aconseguisc que arranquen amb la resolució pertinent, això que he provat en diversos monitors, però en tots dos monitors eixia la mitat esquerra de la pantalla de login.

En qualsevol cas funciona perfectament, et logueges i entres. No apareixen els menús però amb Alt + F2 vaig llançant les aplicacions i es poden utilitzar de forma normalitzada.

Me n'he adonat que ja està disponible el PMB (programa de biblioteca per al server), ho celebre.

GRÀCIES!!!

http://lliurex.net/trusty/pool/main/p/pmb/

Salutacions

----------------------
#!/bin/python
#
## special script zen ##
def success(dedication, persistence, passion):
dedication += 1 # dedicate yourself
persistence += # be persistent
passion = True # have passion
if passion == True:
magic = dedication + persistence
return magic
else:
magic = 0
turn magic

# Love it. Make mistakes. Learn. Keep grinding.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Ja tenim el pmb en el pool "oficial", pero es molt millor idea emprar les versions que tenim al PPA, que a mes esta disponible a 64 bits.

 

En breu estará tot al pool "oficial", pero estem fent proves de la Raspberry i encara no volem actualitzar el pool "current".

Per a ficarte el pmb desde el ppa:

Al fitxer :

/etc/apt/preferences.d/lliurex-pinning

Et fiques:

###LliureX Pinning###
Package: *
Pin: release o=LliureX
Pin-Priority: 500

I despres fer:

sudo add-apt-repository ppa:llxdev/trusty

sudo apt-get update

sudo lliurex-upgrade

I després instales el PMB desde el zero-center

 

 

 

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Gràcies Ángel.

Així ho faré.

Tot i això, abans de llegir aquest correu l'he instal·lat des del repositori fent una actualització del mirror prèvia amb Lliurex-up.

El resultat ha estat: l'usuari www-data no connecta amb la base de dades.

No m'ha donat temps a més.

Desinstal·laré i provaré des del PPA de Launchpad i a veure si tenim més sort.

Et contaré de seguida que puga fer-ho.

Salut

------------
 
Manifest HackersXancles
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Hola Alfons,

No ho edite a ma. Ho faig amb l'aplicació de lliurex per a canviar la resolució de pantalla. El problema és que reiniciant el terminal torna la reoslució anterior.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Avui me he passat a vore a Frances...i ja està tot arreglat (pense). Es un problema de "no se quina es la meva resolució". El problema es que s'ha de ficar al LTSP per a que sempre funcione.

Es prou fàcil de fer:

LMD Manager (lmd-manager)

Opcions generals d'arranq

Afegir parámetres nous i s'afigen estos:

X_MODE_0 = 1024x768 # O la que necessiteu
XRANDR_DISABLE = True
XRANDR_MODE_01 = 1024x768 # O la que necessiteu

Es prou sencillet el procediment i ja no passa lo de la mega-pantalla!

 

Gracies Francesc per deixar-nos anar!

 

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

@Àngel gràcies, altra vegada, així dóna gust.

He estat mirant... el problema es genera perquè el programa que genera les X creu que les teminals semilleugeres són portàtils.

El cas és que es visualitza una pantalla, però la del costat, que no veiem és més gran, per això no ix la barra de menús.

Aquest matí he llançat:

$ gnome-control-center

i he deseleccionat el monitor que trau per defecte, li he pujat la resolució al màxim i el tema s'ha solucionat.

Per clar, s'ha solucionat per a un usuari, me hagut d'entrar en altres usuaris per arreglar-ho.

Amb aquest codi ja no fa falta arreglar-ho per a cada usuari perquè supose que l'arreglem per defecte.

Aquesta és la diferència entre fer funcionar les coses a deixar-les perdre, perquè la quantitat de coses que cal saber fan inaccessible arreglar aquest problema.

Aquest hack cal que estiga al wikimanuals, perquè a cada centre ens podem trobar amb uns monitors diferents, al meu centre ajustaré el monitor a 1280x1024.

@Francesc gràcies per no cansar-te, ha estat de gran ajuda la teua persistència per tal d'enllestir els monitors de la biblioteca.

Aquesta és una nova prova de que les comunitats d'aprenentatge funcionen, però, això sí, cal creure en la comunitat, en la bona fe de les persones. Estic sorprés, perquè al llarg d'aquests anys hem solucionat moltíssimes coses junts.

Una abraçada als dos des de Xàbia, amb una brisa de platja que ens recorda que l'estiu és ja a prop...

Salut

---------------
Tots els problemes tenen la mateixa arrel: la por.
La por desapareix gràcies a l'amor.
Però l'amor ens dóna por.
— Anthony de Mello
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Documentem la resolució dels monitors LTSP al wikimanuals, al final de la primera secció de LliureX.

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=P%C3%A0gina_principal

Enllaç directe

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=LliureX_15.05_Problema_de_resoluci%C3%B3_de_patalles_a_LTSP

Així, dilluns ho tindré a mà.
Si algun imprudent com jo ha muntat un server abans de l'estiu amb LliureX 15.05, també ho agrairà.

Un excel·lent treball aquesta versió, quina millora de LTSP.... m'encanta.

Salut

-----------------
UNIX és molt simple,
sols es necessita un geni
per entendre la seua simplicitat.
— Dennis Ritchie
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Gràcies a tu Àngel! Un plaer que vingues per l'escola. I gràcies a Afons per compartir. No m'has donat temps! Ja vos comentaré com va la cosa.

Estic més que content d'esta comunitat

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 15.05 - Biblioteca

by Deleted user -

Bones.

No he resolt satisfactòriament el tema de la resolució dels clients semilleugers.

He aplicat la recepta, però vaig tenir una errada (no vaig posar els guions de baix) en intentar arreglar-ho ha desaparegut l'opció del LMD Manager.

Adjunte dues imatges.

Ara necessite una miqueta de orientació perquè no em deixa editar els paràmetres des de l'aplicació. Si els puguera editar des de text pla ho faria, però necessite saber on puc posar-los.

Espai%20de%20treball%201_001.pngEspai%20de%20treball%201_002.png

Salut

---------------
«Simple is better than complex»
The Zen of Python