Lliurex berry i Raspberry Pi B+

Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -
Number of replies: 18

Bon dia

Com sabeu ha aparegut la raspberry Pi 2 amb més ports usb i amb microsd en compte de sd.

He demanat vàries a Amazón per al centre i ara em trobe que creant el lliurexberry no funciona en la microsd. No arranca el sistema. Algú de lliurex em pot dir si són incompatibles?

La lliurexberry va com un tir i aquestes tenen els 4 ports usb que feien falta.

Les targetes que porta la raspberry B+ si que funcionen en l¡antiga. He provat formatejant-les de nou de totes les maneres possibles i res que no arranca més que amb la que porten ( una raspbian)

Si algú em pot ajudar estaria molt agraït i li promet una orxateta ben fresca

Salutacions 

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Com que sembla que ningú no sap respasse a explicar-vos les meues nvestigacions i em prenc jo l'orxata.

  1. Com sabeu amb la nova versió platinum de lliurex es troba la possibilitat d'insta·lar en una raspberry pi i usar-la com un client lleuger.
  2. Al mes de juliol ho vaig provar i vaig descobrir que anava com un tir. Més ràpida que els clients lleugers i sols per 35€.
  3. Ara en setembre, entusiasmat amb la idea compre una partida de raspberrys i m'envien la nova versió B+.
  4. El meu disgust es proueix quan comprove que no hi ha manera de fer-la anar amb la lliurexberry.
  5. Formateje de totes les formes possibles. Ho intente tot i res.
  6. Demane ajuda en aquest foro en el qual va haver molt de moviment fins i tot fotogràfic quan vaig aconseguir fer funcionar la primera i res...ningú sap res.
  7. Demane ajuda en el foro de lliurex i m'han dit que sembla que el kernel de lliurexberry és incompatible amb la nova raspberry B+, que l'equip de lliurex encara no ha fet proves amb ella i que demne ajuda en el foro de lliurex (?) (Era en el for de lliurex de mestreacasa on estava demanant ajuda, no se si hi ha algun altre.
  8. Busque per les tendes de València la raspberry pi clàssica, la que funciona i em diuen que ja no hi ha existències que ara sols trobaré la B+-
  9. Em trobe amb vàries raspberrys que no puc usar amb lliurex i ens trobem amb una fantàstica versió de lliurex (lliurexberry) que no té hardware on instal·lar-se només eixir.
  10. He intentat contactar amb algú de l'equip lliurex i no ho he aconseguit però estic segur que prompte tindrem versió per a la nova raspberry.

I això és tot.Continuarem informant.

Uhmmm quina orxateta més bona.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Hola Francesc, quina mala sort sad

Jo, desprès de la teua experiència amb el model antic, ja pensava comprar unes quantes del model nou.

Per cert, també caldrà adquirir les pantalles, no? Perque les que hi ha als centres no tenen entrada HDMI.

Se m'ocurreix que el que podríes fer es deixar-los una de les noves Pi a l'equip de lliurex per a que trastejaren i pugueren traure la versió de lliurexBerry que la suporte wink

Sort!

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Estan a la vostra disposició. El meu centre és el CEIP Tomàs de Villarroya de València. Avda Doctor Tomas Sala s/n És al bulevar sud front al Cementeri de València.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Hola Francesc.

Ets motl amable per compartir la teua experiència amb al Rasberry Pi.

Crec que, com sempre, vas per davant i el preu d'anar per davant és aquest.

El kernel de Linux està canviant molt ràpidament. Jo trobe dificultats en instal·lar hardware antic, potser la dificultat que comentes té a veure amb el kernel de Lliurex, un kernel que no està a la última perquè si posen un massa nou no funciona el hardware antic.

Ahí està el dilema, així que supose que hauran d'incloure els mòduls pertinents o, ves a saber...

Per altra banda, Rasberry Pi B+ ha eixit en Juliol de 2014, ho diuen a la viquiipèdia:

La darrera versió, Raspberry B+, s'ha anunciat el juliol de 2014 tot mantenint el mateix processador però amb diverses millores en els seus connectors i un menor consum energètic.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi

Pots utilitzar-la, de moment amb Rasbian:

http://agiletesting.blogspot.com.es/2014/09/booting-raspberry-pi-b-with-raspbian.html

Però supose que no obtindràs la mateixa efectivitat.

Per fer-se una idea del tema:

http://www.pcworld.com/article/2598363/how-to-set-up-raspberry-pi-the-little-computer-you-can-cook-into-diy-tech-projects.html

En aquest manual:

https://learn.adafruit.com/downloads/pdf/introducing-the-raspberry-pi-model-b-plus-plus-differences-vs-model-b.pdf

Diuen que necessites per un sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade, és a dir cal actualitzar perquè els drivers d'ethernet necessiten els nous drivers de firmware del kernel.

Rasberry Pi B+

Si Lliurex no té l'últim kernel de Linux on s'inclouen aquest drivers el que caldrà fer és que els xics de Lliurex incloguen els mòduls d'ethernet pertinents o bé compiles kernel actual per al server.

Amb un kernel nou et pot passar que algunes coses deixen de funcionar.

Així que, per on pegar... doncs, caldrà cercar els drivers d'ethernet de la Rasberry Pi B+ i incloure'ls al kernel, com varem fer amb la wifi aquella que no et funcionava.

Llavors, caldrà fer una recerca per veure com es fa això.

Servisca aquest fil per comunicar als desenvolupadors de Lliurex el problema i que incloguen el més aviat possible la solució.

Ei, jo també vull orxata, ara mateix m'autoconvide.

Salut

---------------
La llibertat no és poder elegir entre unes poques opcions imposades, sino tenir el control de teua pròpia vida. La libertat no és elegir qui serà el teu amo, és no tenir amo.
Richard Stallman

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Gràcies pels teus comentaris Alfons. Per ara el que estic fent és provar-les amb raspdebian i pindora (fedora) Es poden tindre amb arrancada dual. I anirem provant.

Els xics de lliurex segur que es posen a la faena encara que pense que en tenen molta.

L'orxata està feta quan vulgues que la tens ben guanyada!

Salutacions solidàries.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Bona nit,

Vull agrair a l'equip Lliurex i en concret a Raul Rodrigo el treball realitzat. Han experimentat amb la nova raspberry i ja tenen el tema solventat a falta d'algunes millores. Gràcies pel vostre excel·lent treball. la lliurexberry que tinc funcionant a la sala de professorat continua de meravella i ara podré ampliar amb les noves raspberry pi b+ ja adaptades.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Perfecte Francesc Juan!!!

Molt bona notícia smile Moltes gràcies als xics de l'equip de Lliurex.

Ara potser caldría ficar un conversor a VGA per poder fer ús dels monitors que encara no ténen entrada HDMI.

Vos passe un link al respecte:

https://www.kickstarter.com/projects/pisupply/gert-vga-666-kit-hardware-vga-for-raspberry-pi

 

Salutacions,

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -
Serviria un adaptador HDMI-VGA genèric com el del link?

ttp://www.pccomponentes.com/cable_adaptador_hdmi_a_vga.html
 
Salut,
Xavi
In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Hola Xavi,

Jo no ho he provat. El que si que he provat i funciona és l'adaptador hdmi a dvi. A vore si la setmana pròxima faig la prova amb un vga que són la majoria que tenim i podriem aprofitar. Quan ho prove vos dic alguna cosa.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Bones.

Sols volia dir que entre tots esteu fent un fil ben interessant perquè, en temps de crisi la informació cal convertir-la en coneixement (informació aplicada), i eixe coneixement ens pot ajudar a tots a prendre decisions i no malbaratar els diners.

Així que restem i estem al tant de les proves i propostes que feu.

Podria ésser LliurexBerry el futur del Aula Lliurex?

Ni idea, però pensar en pujar les prestacions del server i baixar les prestacions dels clients estaria una bona solució per entorns específics com ara infantil i primària on no es necessita molta capacitat de processament.

Salut

--------------------------
Quan parles procura que les teues paraules siguen millors que el teu silenci. — Provebi indi
In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Hola Francesc, un parell de preguntetes. Quina capacitat mínima ha de tindre la microSD?

Heu comentat alguna cosa de que serveix per a fer tasques que requereixen poc de rendiment. Quines serien aquestes tasques? Es a dir, fin on pot arribar un processador com aquest?

Amb els alumnes utilitze molt el navegador d’Internet i el paquet ofimàtic de GDrive per tal de que treballen de manera col·laborativa. Això ho faria de manera àgil?

PD: He de dir que avui o demà m’arriba la meva primera Raspberry Pi  (la B+ que estem comentant).

Salut,
Xavi

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Hola Xavi,

Vaig a tractar de respondre a les teues preguntes.

Crec que les tasques que espoden fer amb la llirexberry són les mateixes que amb un client lleuger dels que envia Conselleria. Jo he navegat per internet, utilitzat el libreoffice, he realitzat activitats amb ITACA etc, Les tasques habituals al nostre treball.

Els jcos que van amb lliurex alguns funcionen i altres no. Però tot el que és treball ofimàtic ho he fet sense problemes.

Sobre el treball amb GDrive no he fet la prova però supose que funcionarà sense problemes. Demà prove i et dic alguna cosa.

Crec que encara no han penjat la nova versió compatible amb raspberry pi b+ a la web de descarregues però si t'arriba la raspberry et pic enviar un enllaç des d'on descarregar-la i poder copiar a la reux microsd.

La capacitat mínima crec que és de 4 GB però jo he utilitzat targetes de 8 gb que estan ben barates. El que he procurat és que foren del grau 10 (les més ràpides que pugues trobar) per a que el sistema arranque més ràpid.

Salut i feliç dia del País Valencià

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Hola Francesc,

Pensava que la versió que hi ha a la web de Lliurex era la més actualitzada i ja me l'havia baixat. Passam el link.

He llegit a l'altre fil les proves que vas fer per instal·lar el Lliurexberry a la targeta.
http://edutictac.es/moodle/mod/forum/discuss.php?d=3093&mode=1
Continues amb el mateix sistema d'instal·lació que et va aconsellar Raül Rodrigo amb raspbian?

Per altra banda volia preguntar-te si la Raspberry pot funcionar com a ordinador independent o cal que es connecte a un servidor. Ja sabeu que sóc novato amb Lliurex i només tinc experiència amb la versió Escriptori. Ja arribarem!!

Salut,

Xavi

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Hola Xavi,

Em diu Raul que la versió de descarrega si que està actualitzada. L'única cosa que cal fer és instal·lar-la des del servidor.

En quant a funcionar com a ordinador independent por funcionar però no amb lliurex sinó amb raspbian que és una versió de debian per a raspberry que es pot baixar d'internet de la mateixa pàgina de raspberry. Jo no t'ho recomane perquè funciona prou més lenta que amb lliurex com a client lleuger que com  tira del server va molt més lleugera.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

OK, potser instal·laré de prova el Raspbian només per veure el rendiment. Supose que és la distribució que es fa servir també com a reproductor multimèdia aïllat, connectat a una TV, no?

Ja he vist el document Clientes ligeros (LTSP) a l'altre fil i sembla que ha arribat el moment de que em pose al tema.

Salut,
Xavi

 

In reply to Deleted user

Re: Lliurex berry i Raspberry Pi B+

by Deleted user -

Hola Xavi.

Potser podria funcionar.

Més lluny, sempre anar més lluny...

Salut

---------------------------
Anhela una cosa per suficient temps i ja no la voldràs. — Proverbi xinés