LLIUREX BERRY

LLIUREX BERRY

by Deleted user -
Number of replies: 24

Hola a totxs

He baixat la imatge de lliurex berry però ara no recorde com s'instal·la el sistema a la targeta SD de quan vaig posar el raspdebian. Algú ho sap.

Ja us diré com va la cosa en quant la prove.

Per cert crec que no podré passar per Novadors. Estic de feina fins el cap de tot el tema de beques, matrícules i demés de secretaria.sad

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Hola Francesc,

Em sap molt greu que no pugues venir a Novadors, i no ho dic per la foto. M'agrada vore-vos ni que siga una vegada cada dos o tres anys als companys amb els que em trobe a aquest Fòrum. Jo només aniré el divendres pel vespre, com ben dius estem fins a dalt de feina a les secretaries. I cada curs escolar hi ha més treball.

Fa uns dies vaig instal·lar Rasbian i vaig seguir el següent comando que vaig trobar en aquestes instruccions: http://www.raspberrypi.org/documentation/installation/installing-images/linux.md

- dd bs=4M if=2014-01-07-wheezy-raspbian.img of=/dev/sdb

Res, acabe de descarregar-me el fitxer de lliurex-berry i no és tipus .img

No tinc ni idea, com no siga copiar tot el contingut del fitxer comprimit en l'arrel de la targeta SD. Supose que en algun moment publicaran un manual en la documentació de lliurex: http://mestreacasa.gva.es/web/lliurex/documentacio

Ja ens dius alguna cosa i si proves com funciona de client lleuger comprova si treballa bé amb Itaca. Potser munte alguna a la sala de professors. Jo faré proves a partir del 15-20 de juliol.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Gràcies Daniel Estic fent proves a vore si arranca. Ja us diré. Jo també lamente no estar a novadors però tinc claustre pel matí i consell per la vesprada. A vore si dissabte m'anime! A mi també m'agrada vore-vos de tant en tant i xarrar una miqueta cara a cara.

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Li deixaré la teua samarreta a algun company... segurament dissabte no podré anar jo sad

Demà les arreplegue totes ;)

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Bones.

No és un fitxer d'imatge .img

Es tracta d'un fitxer comprimit. Supose que cal descomprimir i copiar tal qual a la targeta.

tar zxvf lliurex-berry.tgz

Ara bé, em dóna errades en la descompressió...

tar: Exiting with failure status due to previous errors

tar: Sortint amb estat d'error a causa d'errors anteriors

Aneu informant...

Tinc curiositat per saber quants parells de xancletes eixiran en la foto.

Si algú no pot venir, caldrà que envie d'alguna manera les xancletes per tal de que quede constància, en cas contrari no se li podrà certificar l'assistència.

------------------------------
«Quan l'objectiu et parega difícil, no canvies d'objectiu; busca un nou camí per arribar a ell.»

— Confuci
In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

@Alfons No tinc cap problema amb el certificat, no m'he inscrit a la jornada, perquè només aniré el divendres pel vespre, així que ja se que no aconseguiré cap paper wink

Sóc el disident d'edutictac, recorda que a Alcoi anava amb sabatilles.

Ens veiem aquest vespre en Gandia.

ON TOPPIC

Tinc ganes de provar Lliurex-berry, si funciona amb Itaca compre una raspberry pi per a la sala de profes ja mateix.

ON TOPPIC

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Bones.

Aquest matí he pogut saludar a 5 membres de l'equip de developers de #Lliurex, però alguns tenien una reunió llarga i important, a veure si demà tenen més temps per presentar les novetats de #Lliurex 14.06

Malgrat això he estat parlant amb José Alfredo (developer de LTSP, terminals lleugeres) i Enric sobre el Lliurex Berry.

Sembla que Lliurex Berry funcionarà com a client lleuger, per instal·lar-lo cal:

1. Baixar el fitxer comprimit

2. Importar-lo amb una ferramenta per crear USB que inclou Lliurex

3. Exportar-lo, supose que es referien a construir la imatge en l'USB

Si no es segueix aquest procediment no funciona.

He vist que s'ha posat molta documentació en PDF a la web de #Lliurex, però sembla que el tema de Lliurex Berry encara s'ha d'explicar millor. Em varen dir que existeix documentació, però de passada.

Llavors, si algú vol provar que ens diga alguna cosa sobre el rendiment.

Salut

----------------------------
La pràctica no ens fa perfectes.
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent ThomasLombardi

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Hola Alfons,

Jo ja tinc la raspberry preparada però no funciona encara el sistema que t'han explicat. Em varen dir que pujarien al LDM la imatge però no ho han fet encara. Quan importe la imatge que descarregue em dona error i es veu que és un bug que han de corregir. En quan puga provar-ho vos comente alguna cosa. Per cert que la documentació la podeu trobar en el document pdf sobre clients lleugers. Allí explica el procediment de creació i tot això.

Ací al final trobareu el tema de la lliurex raspberry

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Pots dirme la versió de:

 

lmd-manager-gui

 

 

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Hola Àngel,

És la versió 1.3. Ara ja he pogut importar el fitxer que he descarregat de downloads. El problema és que no puc crear la SD . Detecta la targeta, es passa molt de temps pensant i no apareix "Finalitzat" sinò que torna a mostrar la targeta que ha detectat però no grava res. Cal que siga algun tipus especial de SD? Jo he utilitzat les mateixes en les que tenia raspdebian i crec que són SDHC de 8, 16 i 32 gb i no ha funcionat en cap.

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

PRIMERES  PROVES AMB LLIUREX BERRY

Per fi he pogut fer-la funcionar. Seguint les indicacions de Raül he utilitzat la targeta que tenia amb raspbian i he esborrat el seu contingut i he copiat el que apareix una vegada importada la imatge a server. Les indicacions eren estes

"Raul Rodrigo Segura:
Hola Francesc, dius que la imatge de Raspbian que no es nostra et funciona, no es aixi? De ser aixi , crea una sd amb la raspbian, comproba que la conectes i funciona. Una volta estigues segur que la tarjeta funciona, conecta-la a un servidor, borra el contingut. Ara , copia tot el que hi ha en /usr/share/n4d-lliurexberry/sd dins de la targeta SD i prova a veure si et funciona de esta forma. En el que siga, per favor contesta com ha anat.



Se me ha oblidat dir que en la targeta de raspbian hi han dos particions. Tens que copiar el contingut del directori que te he dit (/usr/share/n4d-lliurexberry/sd) en la particio que conte un fitxer anomenat start.elf."

A partir d'ahí ha arrancat i ha tardat la primera vegada no arriba a 1 minut en carregar-se i aparèixer la pantalla de terminal lleuger. He posat un usuari de xarxa i ha arrancat amb molta velocitat.

He provat ITACA i cap problema: funciona perfectament des de firefox.

He provat libreoffice i tarda uns 5 segons en carregar el writter.

Ara tinc poc de temps però continuaré informant de l'experiència.

Felicitats a tot l'equip lliurex, Àngel. Potser una alternativa fantàstica. Ara mateix tinc lliurex funcionant en un monitor led de 24 " des de la caixeta de mistos de raspberry i estic francament impresionat.

Gràcies pel vostre treball

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Java i Jclic fen xarxa (jclic a l'aula on tinc el de Samuel and company) perfecte.

Estic entusiasmat. Quan ha arrancar ha sigut una especie d'orgasme digital.

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Ei Francesc.

Genial!!!

Caldrà documentar això per tal que no oblidar.

Si algú s'atreveix amb Wikimanuals abant, en cas contrari, ho inicie aquesta nit, però, no tinc ni idea de l'estructura de la Rasberry Pi, així que caldrà anar per darrere corregint.

Si algú troba la documentació, encara que siga mínima que ho diga.

Francesc per què no ens envies una foto amb Lliurex Berry i el supermonitor?

Em sembla que anem a tenir Lliurex Berry per a força estona. Potser amb aquest aparell sí podria ésser possible un ordinador per a cada alumne.

Les coses estan canviant, cal veure-ho així.

A més, si aquest artefacte funcionara correctament, doncs, ADÉU SIAU WINDOWS, ja que la diferència econòmica amb hardware i amb software ara sí seria aplastant a l'entorn educatiu.

Ho celebrem amb joia.

Salut

--------------------
Si ets capaç de veure les coses subtils
i adonar-te de les coses cultes,
irrumpint abans del ordre de batlla,
la victòria axí obtinguda és una victòria fàcil.

Sun Tzu
L'art de la guerra
In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Hola a totXs,

Ací van algunes fotos de la raspberry pi funcionantamb lliurex berry

Es tracta d'un client lleuger complet i jo no he notat cap diferència amb els altres (molt més cars).

Lúnica pega que li trobe és que ha de funcionat amb monitor amb entrada hdmi o posar un adaptador de hdmi a dmi. En aquest cas el tinc connectat directe a hdmi. Tinc entés que es pot posar adaptador a vga. Si fora així es podrien aprofitat monitors TFT o LED d'ocasió molt més barats.

raspberry.JPG

llirexberry.JPG

lliurexberry

Per als que no coneixen la raspberry pi ací teniu una mostra del seu tamany comparat amb un ratolí.

rapsberry i ratolí

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Ostres! ara entenc lo de l'orgasme digital.

Aquesta raspberry és la mínima expressió!!

On/com les podem aconseguir?

Seria una sol·lució molt bona per als centres.

Vull saber més wink

Moltes gràcies Francesc

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Jo la vaig comprar en Amazón per uns 35 € més 6 € de la caixeta transparent.

En dos dies en casa.

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Moltes gràcies per les fotos Francesc.

Les pujaré al tabló de Pinterest d'Edutictac.

Sigueix el taulell EduTicTac d'Alfons en Pinterest.

Anb uns dies espere compartir-lo i que tots pugau col·laborar.

Les fotos ens fan prendre consciència de que, potser és una alternativa viable.

Divendres Angel em fa assegurar que funcionava bé.

Doncs si és així estem davant d'un gran pas endavant, ja que, poder dotar un aula ja no serà tan car.

Salut

--------------------
«Hi ha tres camins que porten a la saviesa:
La imitació, el més senzill;
la reflexió, el més noble;
l'experiència, el més amarg.»
—Confuci
In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Hola Alfons,

Jo porte dos dies usat-la des de la secretaria del centre (però connectada al servidor de l'aula) i la veritat és que ha superat en molt les expectatives que tenia. La Raspbian funcionava molt bé però com que anava des de la targeta SD els programes funcionaven prou lents per arrancar i demés. Cal tenir en compte que només té 512 de ram. Però la lliurex berry, com que funciona com a terminal lleuger, va molt ràpida, els programes s'obrin molt ràpids i puc obrir i treballar amb diversos programes alhora. Continuaré contant l'experiència.

Molt interessant la web de les fotos. No la coneixia. Gràcies

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Alguns dels jocs de lliurex (gcompris, Childsplay i algún altre) no funcionen, altres si però amb els colors canviats (omnitux). Les demés coses tot molt bé: firefox, writter, programes de java, etc...

Continuarem informant

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -
Una pregunteta, la Raspberry es pot apagar?
In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Hola Tàfol

La Raspberry funciona amb un carregador de mòbil  com a font d'alimentació. No té botó de power o reset. Per apagar-la cal  desendollar-la de la xarxa elèctrica.Jo normalment li lleve el connector microusb però si muntara una aula d'informàtica amb raspberry les connectaria a un endoll amb interruptor per facilitar l'apagat

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Hola,

si la Lliurex Berry va tan bé, se m'acut una idea. 

Si enganxem una Raspberry Pi a un Projector LED i connectem els connectors RJ45 de les aules a un Lliurex Server, podríem tenir un equip d'aula ultralleuger de baix cost, no?

Només és una idea. No la tinc molt ben pensada, però per si voleu debatre...

Salutacions a tothom

In reply to Deleted user

Re: LLIUREX BERRY

by Deleted user -

Jo, en principi, tinc una lliurexberry funcionant com a client lleuger en la saleta del professorat afegida als altres de Conselleria i va millor que els inves.

També tinc una altra a la meua aula connectada també al server del centre i funciona molt bé. Lúnic problema és que alguns jocs per als xiquets apareixen amb els colors canviats i el gcompris no arranca. Supose que seran temes de gràfica però per a tot el demés de meravella. Supose que el que planteges funcionarà també molt bé- El que no tinc és cap projector amb entrada hdmi per provar.

Tingau en compte també si compreu alguna que els nous models raspberry pi b+ no funcionen amb lliurexberry per ara per problemes de kernel. Jo les que havia comprat les tinc funcionant com a ordinadors d'escriptori amb raspdebian i pindola de fedora. Es poden posar amb arranc dual. He instal·lat els jocs infantils gcopmpris, childsplay i demés i cap problema- L'unica cosa és que com a client lleuger va molt més ràpida.