Publicant amb format ePUB

Publicant amb format ePUB

by Deleted user -
Number of replies: 5

Bones.

Estic fent proves amb el format ePUB i els resultats no poden més sorprenents.

Sols és una prova de concepte, però, potser sí que és viable publicar en format ePUB.

Clar que el contingut ho he generat amb Markdown i li he passat Pandoc per convertir-ho a HTML, PDF i finalment ePUB.

El resultat es pot veure en aquest post:

http://llagostina.wordpress.com/2014/04/07/2n-medi-3r-trimestre-ud-1-paisatges-diferents/

Nous materials demanen noves formes d'aprendre.

Salut

dsc_0420.jpg?w=625&h=933

In reply to Deleted user

Re: Publicant amb format ePUB

by Deleted user -

Alfons, eres un atèntic "pioner" de la tecnològia aplicada a l'ensenyament...quina sort tenen eixos llagostins teus, amb els blocs !

M'agrada la idea, llegir i estudiar amb l'ebook és agradable, més cómode que la tablet i molts xiquets els tenen a casa i no els utilitzen.

Haurem d'investigar aquesta possibilitat, encara que el recorregut que comentes no pareix fàcil.

In reply to Deleted user

Re: Publicant amb format ePUB

by Deleted user -

Gràcies Paqui.

M'ha agradat molt el compromís que reflexa el video amb diverses coses que dius.

Respecte a on arribes en el MOOC, ja estàs més lluny del punt d'inici.

Visca la cultura del fracàs!!!

La veritat és que és un experiment que sorgix de la necessitat de que no es deixen el llibre a l'escola.

Papa: demà ens pregunten el tema, però... el llibre està a l'escola.
Sí, però el Mestre no està a casa?
Cal anar obrint camí!!!!

Fer materials en format ePUB és sols és una idea que persegueix la disponibilitat del coneixement 24/7, però què té de novedós?

[1] 24 h, 7 dies a la setmana

Doncs, aprofitar el mateix treball en diversos formats.

Com? → Simplificant

En Python hi ha aquesta màxima: DRY

Don't Repeat Yourself [2]

[2] No et repetisques, fes-ho una sola vegada.

Expliquem el procés:

1. Escrivim un text en un processador te text pla amb format Markdown. El guardem com a text.txt

% → Encapçalat

# → Títols

* → Punts

**h** → Negreta

% 2n 3r Trimestre

% Unitat Didàctica 1: Els paisatges diferents

# El paisatge natural

Un **paisatge** és tot allò que veiem al nostre voltant des d'un lloc determinat. Per exemple: muntanyes, rius, pobles, boscos... Un paisatge pot estar format per:

* **Elements naturals:** són els que pertanyen a la natura, com el Sol, l'aigua, les plantes, les muntanyes...

* **Elements artificials:** són els realitzats per les persones, como ara les carreteres, els ponts, les cases...

Els paisatges poden ser **interior** o **de costa**. Els paisatges d'interior poden ser de muntanya o de plana.

# Paisatge de Muntanya

Una muntanya és una elevació del terreny. La part més alta de la muntanya és el **cim**.

La part més baixa de la muntanya és el **peu**.

El terreny que hi ha entre dues muntanyes s'anomena **vall**.

Per la vall passa un riu. Diverses muntanyes seguides formen una **serra**.

Els habitatnts dels pobles del muntanya solen ser **pastors** o **ramaders**.

# Paisatge de costa

S'anomena paisatge **costaner** o de **costa**.

La costa és la part de la terrra que està en contacte amb el mar. Si la costa és baixa i arenosa, s'anomena **platja**.

Si la csta és alta i rocosa, s'anomena **penya-segat**.

De vegades, prop de la costa hi ha **illes**.

Les illes són porcions de terrra envoltades d'aigua per totes parts. A la costa hi ha molts pobles i ciutats.

Són **localitats costaneres**.

2. Instal·lem Pandoc a Lliurex, habilitant els repositoris d'Ubuntu, aquesta vegada no ho trobem al mirror, però no importa

sudo apt-get install pandoc

3. Convertim text.txt a HTML

pandoc text.txt -o text.html

4. Convertim text.txt a PDF

pandoc text.txt -o text.pdf

5. Convertirm text.txt a ePUB

pandoc -S text.txt -o text.epub

No m'enrecorde mai dels comandaments, per això sempre mire com fer-ho i, així allibere recursos de la meua ment per fer altres coses:

http://johnmacfarlane.net/pandoc/demos.html

Ara bé el millor de tot

John Mac Farlane, creador de Pandoc no és un informàtic sino un professor de filosofia graduat Cum Lauden en Hardvard que, ara mateix exerceix la seua docència a Berkeley (California).

http://johnmacfarlane.net/

És un exemple de competència no sols digital, sinó també de sentit comú, de saber simplificar, de donar resposta a les necessitats i, de, sobretot mirar més enllà del seu nas.

Em pregunte quan de temps i dispositius hem de veure passar per tal que l'escola comence a avançar fent coses diferents de les pràctiques pròpies del segle XIX?

Millor anar tirant i provant que anar amb la llengua fora seguint a altres que ens diran com ho hem de fer. Quan això passe, que acabarà passant, millor haver construït un criteri basat en múltiples facasos personals.

1 fracàs = 1 pas

1 èxit = moltes proves + molts fracasos + compromís amb el canvi + molta il·lusió per canviar... i paciència.

Salut

------------------------

Centra't en el teu potencial,
en lloc de centrar-te en les teues limitacions
Alan Loy McGinnis
In reply to Deleted user

Re: Publicant amb format ePUB

by Deleted user -

Gràcies per les teues explicacions i reflexions !

Em quede amb la teua darrera part del post i que he transformat en una imatge per a recordar-la.

Al Mac Farlane no el conec però sí al nostre filòsof d'Edutictac: "Alfons Rovira: le Penseur"

Gràcies Alfons, je,je

In reply to Deleted user

Re: Publicant amb format ePUB

by Deleted user -

M'agrada prou la idea. Es llig molt bé a un ebook. Segur que consumeix menys energia que una tableta. Ara només falta un conversor gràfic directe de txt a pdf i epub.

Aprofiteu el MOOC... jo ja he abandonat fa unes setmanes el MOOC d'Scrach i Arduino. Motius:

1. Ara mateix tinc poca disponibilitat. Apareixen projectes més interessants que impedeixen dedicar una mitjana de 45 minuts per mòdul a vore vídeos d'una persona explicant.

2. Cada u té la seua manera d'aprendre. Les videoguies estan fantàstiques, molt ben editades, explicades, ... Però sóc més de manuals amb captures. No tinc paciència amb vídeos més llargs de 2 minuts.

3. Un mòdul per setmana... a poc que tingues altres coses que fer és un ritme que convida a abandonar. Angoixa prou.

Continuaré buscant recursos d'Scratch i Arduino pel meu compte. En el meu PLE????? Crec que mai he utilitzat aquest acrònim tan lleig.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Publicant amb format ePUB

by Deleted user -

Oh, vaja...

Gràcies, ets molt amable.

No sóc digne de tal menció, però m'ha semblat molt simàtica.

Crec que aquest espai és genial per compartir i aprendre en comunitat.

Anar acompanyats ens fa desenvolupar-nos, ara ho veig clar.

Salut

---------------------------------
Et tornaràs més intel·ligent
a través de les teues errades.

Proverbi alemà