Gràcies Paqui.
M'ha agradat molt el compromís que reflexa el video amb diverses coses que dius.
Respecte a on arribes en el MOOC, ja estàs més lluny del punt d'inici.
Visca la cultura del fracàs!!!
La veritat és que és un experiment que sorgix de la necessitat de que no es deixen el llibre a l'escola.
Papa: demà ens pregunten el tema, però... el llibre està a l'escola.
Sí, però el Mestre no està a casa?
Cal anar obrint camí!!!!
Fer materials en format ePUB és sols és una idea que persegueix la disponibilitat del coneixement 24/7, però què té de novedós?
[1] 24 h, 7 dies a la setmana
Doncs, aprofitar el mateix treball en diversos formats.
Com? → Simplificant
En Python hi ha aquesta màxima: DRY
Don't Repeat Yourself [2]
[2] No et repetisques, fes-ho una sola vegada.
Expliquem el procés:
1. Escrivim un text en un processador te text pla amb format Markdown. El guardem com a text.txt
% → Encapçalat
# → Títols
* → Punts
**h** → Negreta
% 2n 3r Trimestre
% Unitat Didàctica 1: Els paisatges diferents
# El paisatge natural
Un **paisatge** és tot allò que veiem al nostre voltant des d'un lloc determinat. Per exemple: muntanyes, rius, pobles, boscos... Un paisatge pot estar format per:
* **Elements naturals:** són els que pertanyen a la natura, com el Sol, l'aigua, les plantes, les muntanyes...
* **Elements artificials:** són els realitzats per les persones, como ara les carreteres, els ponts, les cases...
Els paisatges poden ser **interior** o **de costa**. Els paisatges d'interior poden ser de muntanya o de plana.
# Paisatge de Muntanya
Una muntanya és una elevació del terreny. La part més alta de la muntanya és el **cim**.
La part més baixa de la muntanya és el **peu**.
El terreny que hi ha entre dues muntanyes s'anomena **vall**.
Per la vall passa un riu. Diverses muntanyes seguides formen una **serra**.
Els habitatnts dels pobles del muntanya solen ser **pastors** o **ramaders**.
# Paisatge de costa
S'anomena paisatge **costaner** o de **costa**.
La costa és la part de la terrra que està en contacte amb el mar. Si la costa és baixa i arenosa, s'anomena **platja**.
Si la csta és alta i rocosa, s'anomena **penya-segat**.
De vegades, prop de la costa hi ha **illes**.
Les illes són porcions de terrra envoltades d'aigua per totes parts. A la costa hi ha molts pobles i ciutats.
Són **localitats costaneres**.
2. Instal·lem Pandoc a Lliurex, habilitant els repositoris d'Ubuntu, aquesta vegada no ho trobem al mirror, però no importa
sudo apt-get install pandoc
3. Convertim text.txt a HTML
pandoc text.txt -o text.html
4. Convertim text.txt a PDF
pandoc text.txt -o text.pdf
5. Convertirm text.txt a ePUB
pandoc -S text.txt -o text.epub
No m'enrecorde mai dels comandaments, per això sempre mire com fer-ho i, així allibere recursos de la meua ment per fer altres coses:
http://johnmacfarlane.net/pandoc/demos.html
Ara bé el millor de tot
John Mac Farlane, creador de Pandoc no és un informàtic sino un professor de filosofia graduat Cum Lauden en Hardvard que, ara mateix exerceix la seua docència a Berkeley (California).
http://johnmacfarlane.net/
És un exemple de competència no sols digital, sinó també de sentit comú, de saber simplificar, de donar resposta a les necessitats i, de, sobretot mirar més enllà del seu nas.
Em pregunte quan de temps i dispositius hem de veure passar per tal que l'escola comence a avançar fent coses diferents de les pràctiques pròpies del segle XIX?
Millor anar tirant i provant que anar amb la llengua fora seguint a altres que ens diran com ho hem de fer. Quan això passe, que acabarà passant, millor haver construït un criteri basat en múltiples facasos personals.
1 fracàs = 1 pas
1 èxit = moltes proves + molts fracasos + compromís amb el canvi + molta il·lusió per canviar... i paciència.
Salut
------------------------
Centra't en el teu potencial,
en lloc de centrar-te en les teues limitacions
— Alan Loy McGinnis