Repte del divendres: extensions del teu navegador

Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -
Number of replies: 28

 

Bones.

Llance un repte que finalitzarà aquesta el divendres de la setmana que bé.

Repte:

Comunicar quines extensions utilitzes al navegador. Cal indicar quin navegador utilitzes com a predeterminat i perquè. Quines extensions utilitzes i perquè. Cal participar una sola vegada i no contestar. Ja ho farem a partir del divendres següent.

Per què es tracta d'un repte?

Doncs el repte és fer participar a tots els membres de la comunitat.

Si estàs pensant que no pots aportar res, doncs podem partir del fet de que tots som valuosos a aquesta comunitat.

Però... si jo no utilitze extensions.

Doncs perfecte, explícans per què. Moltes vegades reduir és millor que desplegar.

Objectiu: comprovar el pols de la comunitat, que tots els usuaris estan vius.

Per posar un exemple, val la resposta següent:

Firefox, no utilitze extensions, no m'ho havia plantejat.

Així que no valen es escuses. Menys és millor que res.

Recorda que has de participar si ho creus convenient, sense pressions... sols si t'atreveixes.

Si no t'atreveixes, cap problema, continua escoltant, però tots haurem perdut l'oportunitat d'aprendre de tu.

Si estàs pensant en controlar el teu ego, doncs mentre penses... tots ens perdem l'oportunitat de llegir-te.

Divendres vinent tanquem i comentem la participació i el contingut.

Acceptes el repte?

Salut

-----------------
uoɥʇʎd ɟo uǝz ǝɥʇ

xǝldɯoɔ uɐɥʇ ɹǝʇʇǝq sı ǝldɯıS

sɹǝʞɔɐɥxǝɹnıll#
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Alfons, accepte el repte i m'apresse a participar. De fet, he intervingut molt poc (poquíssim) al Fòrum ja que no tinc massa a dir enfront de les aportacions que feu els qui sí sou realment experts, però el seguesc amb puntualitat, gràcies al correus que m'arriben al mòbil. No tot m'interessa, però n'he aprés molt i m'heu ensenyat moltes coses ( no sempre tècniques, sinó de sentit comú). Crec que la majoria lluitem pel mateix objectiu: la difusió del programari lliure (mare meua! Com és de difícil la tasca dia a dia al centre!) i l'aplicació de les tics a l'aula (mare meua! Quant de treball!). Perdoneu-me la digressió. Passe a contestar. Use Firefox. M'agrada perquè treballa molt bé amb el moodle i altres webs semblants i, sobretot, per la gestió de les contrasenyes. Use dos complements bàsicament: el Downloadhelper per baixar vídeos i el Save as PDF 1.5. I Prou. Espere que us siga útil. Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

M'encanten els reptes ;D gràcies @Alfons

El meu navegador per defecte en totes les màquines tant de casa com del treball és firefox, confese que molt de temps he utilitzat Chrome i Chromium (inclús Opera), però la quantitat de recursos que consumixen finalment han decantat la balança cap a el software de Mozilla que a més de ser molt ràpid i lleuger és completament lliure.

Com una imatge val més que mil paraules ací vos deixe una captura de les extensions que utilitze.

Captura%20de%20pantalla%20des%20de%202014-02-14%20161917.png

El per què d'aquesta selecció, senzill: AdBlock Plus per a bloquejar publicitat (fonamental), DownloadHelper per baixar vídeo de Youtube, ja sabeu que als centres educatius la velocitat d'internet deixa molt que desitjar i aquesta eina és fonamental. Evernote, per tal de capturar i catalogar pàgines web interessant que en servixen per aprendre... Google Translator per quan alguna pàgina està en un idioma a traduir... Grag an Drag per a la pdi i les pantalles tàctils facilita fer scrolling, LastPass molt important tindre les contrasenyes organitzades entre altres coses. Pocket, per guardar contingut interessant per a llegir més tard tant en l'ordinador com en els dispositius mòbils. Pushbullet un dels últims descobriments, encara estic explorant-la en facilita enviar informació del ordinador al smartphone. Web Developer imprescindible per tal de desenvolupar programari web. Segurament amb les aportacions dels companys d'edutictac afegiré alguna més ;D

Salut!!

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Yo utilizo Chrome como predeterminado y la única extensión que tengo es Google Mail Checker para acceder al correo de Gmail.

Sí que es verdad que cuando hay varias pestañas abiertas, el rendimiento cae. 

Mozilla también está ahí, y muchas veces lo utilizo, muchas a veces simultáneamente con Chrome. Las extensiones que tengo en Mozilla solo son dos:

  • Download Helper para los vídeos
  • Split Browsing window, una utilidad muy curiosa que te organiza las pestañas que tienes abiertas en ventanas independientes para poder verlas a la vez, como cuando tienes que leer de una y escribir en la otra, por ejemplo.
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

M'encanta el repte!

Firefox perquè em dona més confiança (encara que només per intuïció) Mozzilla que Google i no parlem de Apple o Microsoft

Extensions:

"Video download helper". Imprescindible per baixar vídeos de youtube (jo pocs), o rtve.es (el programa fabricando made in spain és tota una classe de tecnologia!)

El "diccionari ortogràfic lliure de català (versió valenciana)" de softvalencia.org. Supose que serà evident el motiu (encara que no em funciona a l'editor de text d'aquest fòrum).

"Feedly" extensió oficial del lector de RSS

"Feedly notifier" extensió no oficial del lector RSS

"Ubuntu Firefox modifications" Ja ve instal·lat amb ubuntu

"Grab and Drag" En un tablet pc (dels antics, aquells de pantalla reversible) que tinc i en els pc amb pissarra digital

Abans tenia una molt bona (xinesa) que traduïa paraules en anglés quan passaves el cursor per sobre, però li he perdut la pista.

 

Salut!

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Bpna vesprada,

Utilitze normalment firefox i extensions normalment tinc el download helper pels vídeos i Xmarksper sincornitzar els favorits. També una extensió per tindre a ma el gmail i demés

extensio.png

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Acabe de veure el repte.

Habitualment utilitze Firefox a l'ordinador, i Chrome al mòbil, no se per què? instal·laré Firefox al mòbil.

Visto lo visto, crec que he de fer una neteja, perquè en realitat tinc extensions que no se per a què són, supose que venien per defecte en Ubuntu.

Captura%20de%20pantalla%20de%202014-02-14%20194016.png

  • Tinc dos extensions per baixar vídeos.
  • La barra de Diigo em sembla molt útil.
  • El Firebug era quan m'encabotava en aprendre Joomla per instal·lar-lo a Linucentres i en pràctiques de modificar temes de moodle 1.9, ara el desinstal·laré.
  • La Hootbar feia gràcia, però crec que han canviat els permisos en Twitter i ara funciona mal. Es pot publicar un Twit des de la barra de direcció, però crec que també ho desinstal·laré.
  • El traductor de Google imprescindible.

En conclusió, estaré atent al que dieu. Però de moment, menys és més, aquesta activitat em mou a desintal·lar. Per a tindre a mà aplicacions utilitze Symbaloo més que les extensions del navegador.

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Bones.

# Navegador

Utilitze **Firefox** des dels temps de Netscape, tot i que m'agradava el blau de Internet Explorer 3.0, (any 1996) però Netscape integrava editor html i altres coses, però l'editor em va captivar.

No he deixat d'utilitzar mai Netscape → Mozilla suite → Firefox → Sea Monkey per aquesta raó, però he provat altres...

Utilitze:

* Firefox → canal estable
* Chromium-browser → per provar coses sense loguejar-me
* Links → navegador de text pla per llegir sols text en blanc i negre a l'estil #mindfulness

Utilitze **Firefox** per defecte per la sincronització de compters, plugins, signatura digital, etc. Ara és ràpid i còmode, si no fora cómode utilitzaria altre.

Mozilla em va captivar fa molts anys pel seu compromís amb la llibertat i fer les coses bé.

M'encanta l'analitzador de codi.

Softcatalà va fer el reste, en molta part va ser culpa d'ells.


# Plugins

No recordava haver instal·lat tans, ara veig que he de revisar i potser provar algun dels que aneu citant.

Vaig passar una època amb molts plugins, però intente revisar cada cert temps.

1. Adblock Plus → [Prioritat 1] Bloqueja propaganda. Centra l'atenció en el torró.

2. Blank Your Monitor → Canvia el navegador a negatiu. Útil amb el portàtil quan hi ha molta llum.

3. Boomerang for Gmail → No el tinc activat ara. Retrasa l'enviament de mails per Gmail. A alguns no els ve bé rebre un mail a les 4:00 am, així que el mail ix a les 9:00 am per exemple. Guanyes en privacitat però vens la teua ànima a aquest servei, no el solc gastar.

4. Diigo → [Prioritat 1] Em va doldre abandonar Delicious, però funciona de meravella, molt interessant la vessant de comunitat.

5. ImageBlock → Bloqueja totes les imatges. Carregues la pàgina abans. No el solc gastar.

6. LastPass → [Prioritat 1] Com diu Samuel, és essencial, guarda les contrasenyes on-line de forma xifrada en el servei S3 d'Amazon com Dropbox. Sempre tens les contrasenyes a ma.

7. Pocket → L'utilitze de tant en tant. Neteja la informació i guarda la plana per llegir-la més tard. No et sents abobiat per llegir les coses al moment.

8. PyDownTV → Descarrega vídeos. No el gaste mai, però m'ha estat molt útil en el passat.

9. SnipR → Fa ping a un servidor, el vaig començar a utilitzar per monitoritzar diverses webs a Linucentres. Si el punt està verd el server està en peu, si està roig millor que hages berenat abans.

10. Test Pilot → Ni idea, venia amb Firefox.

11. Ubuntu Firefox Modifications → Ve amb la distro d'Ubuntu. No sé per a què serverix.

12. Ubuntu Online Acconts → Gestiona els logins de les webs. Una vegada instal·lat no el vaig servir, ja s'encarrega Ubuntu amb altra interface.

13. Unity Desktop Integration → No utilitze Unity, utilitze Fluxbox. Unity me falla més que una escopeta de fira, el vaig rebre amb bona actitud, però no l'utilitze, no puc amb la cerca automàtica.

14. Unity Websites integration → Ni idea, coses d'Ubuntu.

15. Zotero → Últimament no el gaste però és un dels gestors de contingut més eficients i eficaços que conec. Crec que ja està en Debian Sid (inestable) l'espere amb il·lusió per l'escriptori. Està enfocat al món universitari per marcar i classificar documents, és realment molt útil, però molt més complexe que Diigo.


Les he comentat totes, fins i tot les que ja no done molt d'ús.

La meua idea és tenir les mínimes possibles, però em costa molt esborrar, potser a partir del divendres vinent depure i prove algunes que esteu gastant vosaltres.

Selection_009.pngSelection_010.png

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than complex
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Hola, les meues extensions (poquetes) a firefox son:

  • Delicious (bookmarks)
  • DownloadHelper (descàrrega de videos)
  • Firebug (desenvolupament web)
  • web developer (desenvolupament web)

Utilitze lliurex 13.06 sempre actualitzat i a banda de firefox utilitze chrome per a fer proves o inici de sesions diferents a la mateixa web (firefox y chrome).

Alfons, vaig a provar el tema de Diigo ja que al institut l'accès a delicious està tancat sad

També veig que em poden ser útils lastPass i Pocket smile

Salutacions,

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Bueno, pues aquí van las mías:

- Diigo toolbar
Imprescindible. La uso a todas horas, principalmente para bookmarks y para realizar búsquedas en mi biblioteca de bookmarks. Supereficiente y fiable.

- Evernote web clipper
El clipper de Evernote es uno más de los múltiples métodos de captura de notas que tiene esta fenomenal herramienta. Lo uso a todas horas para urls que no quiero simplemente guardar (para esto tengo Diigo), sino que quiero revisar primero o guardar de manera especial.
Ya aviso que mi aportación de este año a Novadors va a ser Evernote + GTD. Me ha cambiado la vida.

- Download Helper
Descarga de vídeos muy eficiente.

- Adblock Plus
Evitar publicidad

- Lastpass
Desde hoy y por culpa vuestra… bueno de Samuel más.

Ups, veig que ho he escrit en castellà. Mira que fi m'ha quedat... a que sí?

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Em sume al repte!

Sembla que soc dels minimalistes perquè sols tinc dos extensions al meu Firefox, que és el navegador per defecte i més utilitzat dels dos que tinc (l'altre és el Chrome). També l'use perquè visualitza molt be el mestre a casa. big grin

L'extensió del Garmin Comunicator s'instal·la per defecte per a gestionar l'intercanvi d'informació entre el meu GPS i la plataforma de Garmin, ja sabeu, un gadget més per a la pràctica esportiva wink.

L'altre és el Google Translator perquè el meu nivell d'anglès està sota zero.

Deixe imatge d'ells perquè tinc poc a dir... com de costum.

Vull aprofitar per donar-vos les gràcies a tots per estar ahí i COMPARTIR amb tots la vostra saviesa.

Au, bona nit amics.

Attachment extensions.PNG
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Hola bàsicament utilitze Firefox i Chrome

Firefox:

Adblock Plus 2.4.1

Diigo ToolBar

DownloadHelper

Evernote Web clipper: recientment afegit i provant les possibilitats

Chrome:

Diigo

Ghostery: et mostra qui està registrant el que veus

TweetDeck: per a veure en l'escriptori els tweets

TinEye Reverse Image Search: et troba d'on és una imatge

 

 

 

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

M'agrada molt este #repte i gràcies a ell he llevat moltes extensions que no utilitze. I les que han superat el "tall" són:

  1. Adblock (per a llevar publicitar).
  2. Disconnect (similar a Adblock, però més restrictiva encara) Esta la tinc sense funcionar perquè en moltes webs em donava problema. Però és interesant perquè mostra en una web a on vol enviar informació. Recomane que al menys li doneu una ullada. 
  3. Evernote Web Clipper. un "must have"!!
  4. Synology Donwload Station. Sí tinc un NAS big grin
  5. MarkDown Here. Estic intentan començar a escriure en MarkDown (gràcies a la influència d'Alfons) i esta extensió serveix per a escriure un correu electrònic amb MarkDonw y amb un colp de ratolí fer visible les marques wink
  6. DuckDuckGo. És un buscador que "en teoria" respecta la privacitat del que busca (o siga, jo). És prou ràpid i també prou fiable. Estic provant-lo però de moment prou content. 

I fins ací les meues extensions. 

Per cert, se m'havia oblidat dir que jo gaste habitualment un navegador "maligne": Safari. Sí, perquè tinc un iMac, un iPad i un iPhone. Per tant el navegador oficial de Apple em dona molta sincronització. Sobre tot amb els Bookmarklets, ja que tinc "bookmarklets" per a: instapaper o pocket, google+, evernote, diigo, scoop.it, pinterest, storify i gmailthis. 

Tot i això, també tinc instal·lats: Google Chrome, Mozilla Firefox i Opera. Els tres també els faig servir en algun moment. 

Repte acceptat!! wink

Attachment Screen Shot 2014-02-17 at 17.18.49.png
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Hola Dani,

podries dir-nos que és i per que fas servir el NAS?

 

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

De la viquipèdia: NAS (de l'anglès Network Attached Storage )[1] és el nom donat a una tecnologia d'emmagatzematge dedicada a compartir la capacitat d'emmagatzematge d'un computador (Servidor) amb ordinadors personals o servidors clients a través d'una xarxa (normalment TCP/IP), fent ús d'un sistema operatiu optimitzat per donar accés amb els protocols CIFSNFSFTP o TFTP.[2]

La idea és fer una còpia de seguretat dels arxius, fotos, videos, etc del meus disc dur en un disc dur extern. Però a la vegada, eixe disc dur extern està "clonat" en un altre disc dur, que fa una còpia exacta del primer (per si es trenca). 

O siga, que tinc un aparell amb 2 discs durs, que en realitat gaste només 1. 

Ara bé, el NAS que tinc jo és de Synology, i té un sistema operatiu basat en GNU/Linux, per la qual cosa es pot fer de tot: instal·lar un firewall, un servidor web, un servidor de fotos, un servidor de música, .... 

Ara mateix els meus fills estan mirant una peli que tinc al NAS (al despatx) per mitjà d'una Raspberry Pi (que tinc al costat de la TV). wink

Per saber més: NasyMas.com

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Gràcies Dani per la resposta.

T'ho preguntava perquè ens han oferit al centre un NAS. Concretament

ReadyNAS™ PRO 2 Gigabit Formato Torre, incluye 2 Discos x
1 TB (NAS y SAN) RNDP2210 de Netgear
· 2 Canales serial ATA
· Compatible con discos SATA y SATA II
· Hot Swap
· 1 x Interface 10/100/1000

Lo que no m'ha dit és el preu.

No li veig molta aplicació en l'institut. 

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Emili, per a un Institut, no ho veig massa clar, però sempre podeu fer-lo servir per a fer còpies de seguretat dels equips, o guardar les imatges dels ordinadors o algo similar. 

Però en 2 discs durs de 1Tb, veig molt poc espai (de seguida es plena si tens el síndrome de Diógenes com jo).

 

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Molt interessant el bloc nasymas.com. Fa temps que vaig pensant en fer-me un, però em preocupa que siga una cosa massa tècnica. Crec que en el futur (no sé quant) totes les llars tindran un NAS d'eixos. Com una prestatgeria més. Allí estaran totes les fotos de casa (eixes que ara estan repartides per diferents discs durs, fixes, portàtils, usbs, càmeres, etc i sense còpies de seguretat de la meitat). També la música (comprada o compartida wink). Els llibres digitals, les nòmines, les declaracions de la renda, tot.

Vaig veure fins i tot que hi han

que tenen una eixida HDMI (el fiques al costat de la tele i ja està integrat en la llar). No sé el soroll que faran. Són un poc cars (depén en què els compares). Molt interessant això de que amb una raspberry pi pots veure-hi la peli. Però continue preguntant-me si és a l'abast d'usuaris nivell "informática nivel usuario" "inglés nivel básico" com jo tongueout

Gràcies Daniel per compartir. Salut!

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Tàfol, no és masa tècnic en absolut! Té un panel de control (com en Windows) i molts programes visuals que no fa falta que utilitzes ni consola ni ssh ni res. 

Ací tens una captura del botó d'inici i el panel de control. 

Attachment Screen Shot 2014-02-24 at 22.15.47.png
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Bones.

El tema del NAS...

Una passada jo també tinc un Synology DS411j

Aquest:

Té 4 bahíes, capacitat fins a 4 discs durs, fins a 16 TB.

Software, com molt bé diu Daniel porta GNU/Linux, però és privatiu. Escriu el sistema amb Ext4.

Jo ho gaste com a magatzem de còpies de seguretat.

A GNU/Linux utilitze rsnyc i el protocol aftp (connectar al servidor des de Nautilus), també utilitze FTP.

En realitat és un servidor Web.

Coses molt molt interessants:

* Pots instal·lar programari empaquetat per al NAS: Wordpress, Moodle, Joompla, Drupal, etc.

* Pots fer-lo servidir multimèdia: música i pelis en xarxa interna.

* Pots alçar un servidor de correu de forma mooolt fàcil.

* Pots llançar bittorrent.

* Consum, ridícul, molt poc.

* No fa soroll, a l'estil Apple.

* Pots obir-lo a internet, jo no ho faig per por als atacs, per l'informació sensible que conté.

* Pots fer RAID 0, RAID 1, etc. En cas d'optar per fer un RAID fer-ho en intal·lar.

* El programari s'actualitza via firmware.

* Darrere hi ha una empresa que respon i hi ha una comunitat molt potent d'usuaris.

* Es pot utilitzar també via ssh.

* Funciona per xara via eth0.

* Fa còpies de seguretat de pendrives o discs durs amb sols connectar-lo al port USB, primer cal configurar on han d'anar a parar les còpies.

* Si tens dos NAS Synology li pots fer que sincronitzen els dos NAS de forma remota, així pot sutuar un NAS a casa i un altre a casa dels teus pares, sempre tindries tota la informació en dos llocs al mateix temps.

Al tant, tots els NAS no són iguals, ni tenen les mateixes prestacions.

El muntatge dels discos és molt senzill, ho podria fer un xiquet de cicle mitjà. Però no la gestió que és prou complexa tot i que està mooolt simplificada.

Finalment, si utilitzes Mac OS X i li dius que et faça la còpia de seguretat al NAS, te la fa sense enterar-te, via xarxa amb cable o wifi, és a dir, si el NAS està encés t'està fent una còpia encara que estigues connectat amb Wifi.

Vas afegint discos que poden ser independents, o amb RAID. Té suport per a ZFS (discos que s'organitzen com un sol disc).

Bé això i mooooooltes coses més.

No havia tret el tema per tal de no entrar, és un món, el món dels servidors.

Tenia pendent un comentari, vet aquí l'oportunitat.

Daniel, perpara't tinc moltes preguntes.

Per saber-ne més d'aquest NAS en concret no us perdau el que varen compenar al podcast de iCharlas, un capítol sens dubte interessantíssim.

NAS casero (1/2)

http://www.ivoox.com/icharlas-podcast-61-nas-casero-1-2-audios-mp3_rf_2304722_1.html

NAS casero (2/2)

http://www.ivoox.com/icharlas-podcast-62-nas-casero-2-2-audios-mp3_rf_2304721_1.html

Ja us avise, no entreu en el tema del NAS perquè quedareu atrapats...

Salut

---------------------------------
The Unix Philosophy in One Lesson
Keep It Simple, Stupid!
K I S S
Eric Raymond
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Uf!! Tú si que eres un usuari avançat dels NAS wink

La veritat es que es poden fer moltes coses, però com sempre, la falta de temps per a investigar i "fusar" no em permet fer tant. 

Jo principalment el gaste per a còpies de seguretat de l'ordinador, còpies de les fotos del mòbil, vore pel·lícules i poc mes. 

En un futur, vull obrir-ho al món, per a poder fer-lo servir com el meu "dropbox" particular. Però aixó està per vindre wink

El tema de posar una web, o fer de servidor de correu no m'acaba de convèncer, per al velocitat de pujada del ADSL (1MB) i per possibles talls de llum (encara que el tinc amb un SAI). 

Però tot arribarà!

Gràcies per la teua aportació.

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Daniel.

Jo també l'utilitze el NAS per fer còpies de seguretat, però reconec que té una potencialitat molt gran, està orientat a l'empresa.

Als centres jo començaria organitzant primer el segon disc dur dels servers per tal que fera les còpies pertinents.

Gràcies pels enllaços que vares posar ho expliquen molt bé.

Salut

---------------------------------
The Unix Philosophy in One Lesson
Keep It Simple, Stupid!
K I S S
Eric Raymond
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Hola

Jo utilitze back in time per fer còpies diàries en el segon disc del server i la veritat és que va molt bé. Alguna vegada m'ha salvat d'una bona desfeta.

Paco Juan

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Francesc.

El tema del backup és un tema que caldria que el comentarem, crec que és tant interessant com incòmode, mai trobes el moment, així que millor automatitzar-ho.

Backapeges /home o algun directori més si l'ordinador és servidor?

Salut

---------------------------------
The Unix Philosophy in One Lesson
Keep It Simple, Stupid!
K I S S
Eric Raymond
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Hola a tots/es,

Com heu pogut comprovar aquests últims dies, he tornat a l'activitat del Fòrum. Hi ha mesos que desconnecte la subscripció als fòrums i no m'entere de que parleu. El motiu és fàcil: Necessite desconnectar cada cert temps d'ordinadors, internet, fòrums, debats, ... M'ho demana el cos.

Anem respondre el repte:

Navegador predeterminat: Firefox Mozilla. Perquè és el que porta LliureX per defecte i vaig provar google chrome i no em va agradar massa (a més li tinc un poc de mania a google)

Extensions: Vaig a vore.

En casa:

- LastPass, perquè m'ho va recomanar Samuel i li vaig fer cas.

- Ubuntu Firefox Modifications. Crec que ve de sèrie amb LliureX

En l'ordinador del treball:

Supose que Ubuntu Firefox Modifications, crec que no he afegit cap extensió.

Va haver-hi una època que em baixava vídeos de youtube per a classe, per allò de la lentitud de la xarxa dels ADSL antics. Des de que tenim fibra òptica a l'institut no em fa falta. Alguna cosa bona haviem de tenir en un centre de més de 25 anys.

No sóc molt amic d'extensions, adreces d'interés, ... digueu-me minimalista. Va haver-hi una època que Firefox es desconfigurava i vaig aprendre a utilitzar-lo com bé de sèrie.

M'alegre de vore que hi ha hagut prou participació en uns dies. Bona idea, Alfons.

Salut.

PD. Cada vegada estic més convençut que això dels Fòrums és una idea genial per a compartir, debatir, solucionar problemes, xarrar,... Aquest fòrum continua viu després d'uns anys de camí.

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Jo utilitze predeterminadament Firefox, ja que a més de que té milors extensions; considere que en Lliurex funciona millor i a més està més actualitzat.El Chrome o Opera també els utilitze en els casos en els quals necessite comprovar en un altre navegador com es veuen algunes produccions sense estar logejat, p.exemple en Mestre a casa, per comprovar com es veu una pàgina si ets el tutor o si ets l'alumne.

Com a extensions del Firefox, utilitze habitualment:

-DownloadHelper per baixar vídeo de Youtube, tot i que darrerament empre més FastestTube, que es situa a la mateixa pàgina on estigues veient el vídeo i permet diversos formats i resolucions per la descàrrega.
-Per descarregar alguns arxius multimèdia (flash...) també utilitze Flash Video Downloader
-Per descarregar tot tipus d'arxius : DownThemAll
-Evernote Web Cliper, per tal de capturar i catalogar pàgines web al meu compte de Evernote... Per cert si no ho sabeu, si ets usuari de Movistar, Evernote et deixa gratis un compte de Premium durant un any.
-Pocket, per guardar contingut interessant per a llegir més tard tant en l'ordinador com en els dispositius mòbils
-Feedly com a lector RSS de notícies
-Echofon com a lector de titolars de tweets del meu compte de Twitter

Adjunte una imatge amb les extensions:

 

A més com a complements en la barra de les Adreces d'interés, també utilitze:

- Diigolet, per afexir enllaços al meu compte de Diigo.
- Paper.li , Scoop.it, Storify this...per fer algunes proves de curació de continguts o històries de comentaris en xarxes socials, que he utilitzat per fer alguns MOOC's..

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Divendres.

Tanquem el repte i deixem obert els comentaris.

En primer lloc moltes **gràcies per la vostra participació en aquest fil**:

@ Xavier Carazo
@ Samuel Soriano
@ Emilio Martín
@ Tàbol Nebot
@ Francesc Juan
@ Pedro Miguel
@ Joaquim López
@ Xavi Pascual
@ Juanen Benlliure
@ Emili Hernández
@ Daniel Pastor
@ Daniel Turienzo
@ Paco Dolz


14 entrades en total.

Tots heu aportat alguna cosa, des del meu punt de vista la comunitat és viva i comença a estar madura, després d'una trajectoria d'uns 7 anys.

Des del meu punt de vista el fil m'ha ajudat a adonar-me'n que utilitze massa extensions i és hora de revisar i fer neteja.

També he aprés algunes extensions que he incorporat, no a Firefox i a Thunderbird.

Si m'haguera de quedar amb una sola extensió deixaria **LastPass** per què és molt útil.


# Funcionament

Xifra les contrasenyes i les puja a Amazon S3 on també roman Dropbox. El xifratge es fa al teu ordinador i es puja xifrat, després instal·lant una extensió pots al navegador pots entrar de forma transparent sense posar contrasenyes en tots els serveis que tens contrasenyes.

3 característiques interessants:

* Genera contrasenyes segures
* Guarda les contrasenyes de forma organitzada
* Genera i guarda contrasenyes en mateix lloc que les llegera, amb un botó

Però si això **no fora prou**, es poden crear perfils, això és: quan ets al centre si tens instal·lada l'extensió al navegador pots entrar amb un perfil que pots anomenar educació, per exemple. Aquest perfil es pot configurar amb el comportament que als 10 minuts es desloguetge de LastPass i axí ho farà.

Si et deixes l'ordinador encés i la teua sessió iniciada ningú podrà entrar a les teues contrasenyes passats 10 minuts.

Al tant, si heu entrar en un servei, per exemple Gmail, cal desloguejar-se d'aquest, això no es deslogueja però sí LastPass.

Té moltes més funcions però ja es veu per on van els tirs.

Aquest xics de Washintong ens ho han posat molt fàcil:

* [lastpass](http://blog.lastpass.com)


Per últim, dir que l'experiència compartida ens enriqueix a tots i va deixant una identitat digital a la xarxa que es pot rastrejar. Això no té perquè veures de forma negativa, potser la identitat digital compartida en comunitats va afegint-nos valor a tots.

Deixe oberta aquesta metodologia dels reptes del divendres, estic segur que altre membre de la comunitat sabrà plantejar un altre repte que ens farà menejar-nos i aprendre uns d'altres.

El repte implícit seria:

Ets membre de la comunitat EduTicTac?
Per què no ens fas créixer proposant un repte, el divendres?

La pauta podria ser:

1 repte, sols 1
1 comentari sols 1
1 setmana sols 1

Després d'una setmana comentem obertament l'experiència.

Salut

---------------------------------
The Unix Philosophy in One Lesson
Keep It Simple, Stupid!
K I S S
Eric Raymond
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

LastPass sempre m'ha tingut ahí, ahí... però no acabe de confiar en una empresa que puga tindre les meues contrasenyes en Internet. Podrien hackerjar-la i la meua informació sensible estaria compromesa, no?

Jo de moment m'apanye bé amb les contrasenyes, tinc una pera a cada servei/aplicació i sempre és diferent.

Faig servir una paraula "clau" que sempre és la mateixa i que té: Majúscules, minúscules, números i signes de putuació. A partir d'ahí li pose una paraula més davant o darrere segons el servei o aplicació que gaste. Així aconseguisc fer una clau diferent sempre (encara que tinga un patró) i de moment m'enrecorde de totes i de la que no, torne a generar-la wink

Què més coses té LastPass que valga la pena instal·lar-la??

In reply to Deleted user

Re: Repte del divendres: extensions del teu navegador

by Deleted user -

Hola Daniel.

Pensava igual que tu, però la comoditat i el xifratge al teu ordinador em varen convencer.

Vaig utilitzar:

GNU/Linux: Rebelation → però crec que ja no té suport i s'havia de sincrontitzar.

Mac OS X → Clauer per defecte i 1Password. El clauer és genial però cal estar a l'entorn Mac, així que no és solució. 1Password el vaig provar, però mai em va convencer com per a pagar per ell. No estava tampoc per a GNU/Linux.

LastPass aporta de nou el xifratge al teu ordinador mitjançant un plugin. Si accedeixes per web la contrasenya té les claus per desxifrar les contrasenyes, no li dones les claus a l'empresa.

El perill està ahí, es pot hackejar si algú es posa, per molt que tinga una encriptació AES 256.

Utilitzat amb sentit comú, no posar informació sensible allà funciona de meravella, crees claus segures 12 dígits barrejats, cada contrasenya és única, etc.

La clau de LastPass és el xifratge, els perfils adaptables a contextos i la ubiquitat.

Mai posari una contrasenya crítica a aquest servei, però serveix molt bé per tot el demés.

Salut

---------------------------------
The Unix Philosophy in One Lesson
Keep It Simple, Stupid!
K I S S
Eric Raymond
#lliurexhackers