Treballar amb l'escriptori extés

Treballar amb l'escriptori extés

by Deleted user -
Number of replies: 3

Utilitze un ordinador amb Ubuntu 12.04 que quan el connecte al projector sols treballa amb l'escriptori extés. Tenia un problema amb les presentacions (.odp), quan volia vore la presentació sols eixia en la pantalla del portàtil. Aquest problema l'he resolt utilitzant una opció que tenim a les presentacions de que es visualitze en la pantalla 2.

 

In reply to Deleted user

Re: Treballar amb l'escriptori extés

by Deleted user -

Hola Emili.

Comentes un tema molt interessant.

Fa alguns dies vaig haver d'ajudar a configurar un ordinador amb monitor i projector.

El problema és que el projector eixia com a monitor 2, però també amb baixa resolució, el que feia treballar de forma molt incòmoda.

Així que el que varem fer és modificar la resolució de les dues pantalles, des del centre de control de Lliurex i adaptar-les a la mateixa resolució.

Per als usuaris novells mereix la pena duplicar pantalles.

Per als usuaris avançats que que la proposta que comentes és la millor. Treballar amb la pantalla del portàtil separada de la pantalla del projector.

Aquest tema fa patir molt en no resoldre'l és per això que cal resoldre-ho el més aviat possible. Veien per on van els tirs, cada dia més projectors, és necessari dominar-ho.

No sabía que es podía projectar des de la presentació a la pantalla 2. Ja posats, podries especificar com es fa?

T'ho pregunte perquè jo no solc utilitzar LibreOffice per fer presentacions sino que utilitze text pla i una línia de codi que me'l converteix en presentació.

Exemple:

http://llagosti.wordpress.com/2014/02/01/5e-musica-beethoven/

Com veus no sóc amic de perdre molt de temps en les imatges, crec que el contingut s'ha d'adaptar als recursos en temps que tenim.

Sóc mestre, no venedor de productes a l'estil KeyNote - Steave Jobs, el temps és or, no m'ix rentable posar una imatge que em cosa 10 minuts de buscar i contextualitzar.

El pes dels continguts ha d'estar equilibrat amb la presentació i amb l'impacte que s'espera causar.

Gràcies per l'aportació.

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than comple
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Treballar amb l'escriptori extés

by Deleted user -

Hola Alfons,

Per poder enviar la presentació a la pantalla del projector cal entrar en el menú Presentació de diapositives>Paràmetres de la presentació de diapositives>

L'opció de pantalles múltiples estarà activa si estás connectat a un projector.

També està l'opció de treballar amb el programa Arandr però encara no l'he utilitzat.

Molt xulo el teu blog en wordpress.

 

Salutacions

Attachment Projectar_presentacions_01.jpg
In reply to Deleted user

Re: Treballar amb l'escriptori extés

by Deleted user -

Ei, gràcies Emili.

No coneixia aquesta funcionalitat, ja que no utilitze aquest programari sovint.

Aquesta informació és molt i molt valuosa, ja que el tema seguir que es repeteix una i altra vegada en molts contextos.

He estat mirant el programari arandr [1], sembla que és un front-end de la utilitat xrandr executable des de la terminal. No el conieixia així que me l'apunte.

[1] https://apps.ubuntu.com/cat/applications/precise/arandr/

Supose que serveix per a controlar les dues pantalles, la resolució.

Vaig trobar al centre de control de Lliurex la solució, amb programari d'nVidia, però aquesta és una solució estandard, me l'apunte.

Gràcies.

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than comple
#lliurexhackers