El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -
Number of replies: 9

Hola a tots:

El Ipack d'Oxfor per a la pissarra digital no funciona per a la nova versió de Lliurex.

En versions anterior si que funciona.

Quan ejecute el fitxer amb sudo nautilus m'apareix el següent.

"Nautilus is menu provider failed. Could not find compatible GRE between version 1.8 and 1.*"

Algu sap com solucionar-ho?

Gràcies

Xavier

In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Canvia la carpeta xulrunner per la que va en aquest fitxer i torna a instal·lar... deuria funcionar.

In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Quan dius la carpeta que va aquest fitxer et refereixes a la carpeta on està l'executable?

borre la carpeta xulrunner?

Ja em contes

Gràcies

Xavier

In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Disculpa Xavi, en el cole no funciona molt bé internet i l'arxiu no ha pujat, ara si, descomprimix i canvia un directori per altre.

De res :D

In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Acabe de veure el teu missate. Vaig a  descomprimir el fitxer i remplaçar el xulrunner.

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Funciona!

Gràcies Samuel

In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Hola, xics... i xiques.

Ara m'ha tocat a mí abordar el tema dels paquets de l'editorial Oxford per a la col·lecció Surprise.

Es tracta d'un DVD anomenat i Oxford iPack.

Crec que ho he solucionat, però crec també que mereix la pena comentar-ho perquè van a anar caiguen unes persones darrere d'altres.

1. Bitàcora de les coses fetes

Introduim el DVD i instal·lem la versió per a Linux.

2. Després de 2 minuts ha acabat

Ha acabat però no saps com llaçar-ho. Per fer-ho cal anar al home de l'usuari a la carpeta:

Oxford University Press/Surprise! iPack 5/linux$

Allà llistem els arxius:

application.ini  extensions         symlink-flash-player.sh  xulrunner
chrome           plugins            updates
defaults         Surprise! iPack 5  utils

3. Executem l'arxiu

./Surprise\!\ iPack\ 5

4. No funciona

El problema sembla residir en una implementació que utilitza Firefox per les implementacions de JavaScript, Java, Python i C.

Localitzem el problema, sembla estar a la carpeta xulrunner així que, llegim la documentació i ens disposem a baixar xulrunner per tal de fer-lo funcionar.

5. Què és xulrunner?

Per saber què és xulrunner:

http://es.wikipedia.org/wiki/XULRunner

Sembla que és un runtime sustitut del Gecko Runtime Environment, encara recorde al 2006, quan es van començar a implementar les extensions de Firefox que es va anunciar a bombo i platillo.

Seguim...

Mirem la versió de xulrunner que cal baixar:

...bla, bla, bla

6. Per resumir

Sembla que es tracta d'una app autocontinguda executada dins de Firefox 3.6.2 amb una compilació del 2011.

Pel que crec la tecnologia Xulrunner [1] necessita també de XPCom [2] per tal de construir la app.

[1] https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Getting_started_with_XULRunner

[2] https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Mozilla/XPCOM?redirectlocale=en-US&redirectslug=XPCOM

No he estat capaç de fer funcionar el programari, potser s'ha de contruir l'app amb aquestes tecnologies per tal que fucione.

Al final he hagut de baixar el fitxer proporcionat per Oxford i que Samuel havia posat a disposició de tots per solucionar-ho.

Ara sembla que s'executa correctament, encara que m'ix el missatge:

LA LLICÈNCIA HA CADUCAT posat en contacte amb nosaltres.

Excelent!!! No puc veure res...

El cas és que copiant la carpeta xulruner i posant-la on ha d'anar funciona. Cal fer-ho així perquè no funciona si es baixa des del repositori de Mozilla.

7. Conclusió

Sembla que les editorials també utilitzen software lliure per tal d'implementar els seus projectes.

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than comple
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Bones.

He inclòs al Wikimanuals les instruccions per fer funcionar el programari Oxford iPack - Surprise en Lliurex, Ubuntu, Debian...

El trobareu a la secció TIPS.

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Fer_funcionar_iPack_Oxford

Construim el coneixement en comunitat:

http://wikimanuals.edutictac.es/

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than comple
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Perdona Samuel per no entendre el teu missatge.

L'executable Surprise! iPack1 el tinc dintre de la carpeta linux que a la vegada també hi pun trobar les carpetes: chrome, defaults, extensions, plugins, updates, utils, xulrunner

Què faig, canvie el nom xulrunner per linux?

Gràcies

Xavier

In reply to Deleted user

Re: El paquet d'activitats d'Oxford no funciona per a Lliurex 13.06

by Deleted user -

Hola Francesc,

volia fer-te un comentari. No crec que et resolga aquest problema concret però et pot evitar altres. Vaig llegir que no convé iniciar Nautilus (ni cap aplicació gràfica) amb sudo. És millor utilitzat gksudo (amb l'escriptori Gnome) o kdesudo (amb l'escriptori kde). Exemple

gksudo nautilus

El motiu és que amb sudo es podria crear o modificar algun fitxer de configuració del programa gràfic i el propietari sería root. Això pot generar algún problema quan després l'executes sense ser root. I gksudo establix un directori temporal per eixos fitxers o alguna cosa semblant (entre el meu nivell de linux i el d'anglés vaig apanyat wink.

Font: http://askubuntu.com/questions/11760/what-is-the-difference-between-gksudo-nautilus-and-sudo-nautilus

Salut!