Perdó per contestar tan tard, si estàveu al·ludint-me.
Bé, crec que al meu centre les coses han anat més espai del que haguérem volgut perquè hem entrat a Itaca i a mestre@casa a la vegada. La junta directiva es confessa saturada. (Ho anem a deixar ahí...)
La veritat és que no puc precisar molt perquè no soc l'administrador.
Demanar curs
La petició d'aules virtual, ja hem comentat que és personal de cada professor, però l'ha de comunicar l'administrador del centre a l'equip de mestre@casa. No se quant tarda, el que puc dir és que sí veig predisposició per a que els coses funcionen, sempre han sigut molt amables i si fa falta, prenen la iniciativa de telefonar ells sense esperar a que tu els localitzes.
Matricular alumnes
L'equip de mestre@casa treballa amb les dades d'Itaca. Sembla que enviant un correu (des del compte oficial del centre, sempre ho recalquen) de seguida actualitzen les dades. Dos exemples: Ara tinc un problema d'un alumne que no m'apareix, sembla un error de matrícula d'Itaca en el centre i davant d'això no poden fer res, s'ha de buscar l'error al centre. Per altra banda, alumnes nouvinguts a meitat de curs passen a la llista de seguida, en el moment que des del centre es demana que actualitzen les dades. Si l'alumne no apareix matriculat, el professor ha de tornar a dir "crear aula virtual" i el missatge diu que que ja està creada però es sincronitzarà. Aquestes coses són les que m'estan passat ara i vaig a cegues, perquè no hi ha unes instruccions clares. Vaig posant-les al meu blog de mestre a casa.
Nombre de cursos
Aquest és un dels handicaps que veig. Es genera un curs per cada assignatura que imparteixes, però jo estava acostumat a tindre còpies específiques no relacionades amb cap curs, per exemple; tenia un curs de pendents per cada nivell per a què anaren preparant-se la recuperació, també tenia un curs de proves. Torne a topar-me amb la meua paret, li parle al meu director d'explorar els rols de la plataforma, però ell no té temps i jo no vull assumir responsabilitats que no em corresponen. Tampoc m'ho proposa (Açò també ho deixem ahí...)
També s'ha de dir que els cursos d'anys anteriors, encara que no es vegen, sí estàn al teu repositori personal i els poden restaurar.
mòduls externs
Jo vaig proposar que instal·laren jclic, hotpotatoes i geogebra i ho han instal·lat, no se si perquè m'han fet cas a mi o perquè estava en algun programa establert, també veig un mòdul que desconec i sembla de gravació d'audio. No se fins qui punt instal·larant més coses, però es qüestió de demanar. Evidentment no crec que puguen atendre cada una de les dèries de cada professor.
Productiu?
La veritat es que no entenc tant sobre el transit i la capacitat de la que parla Alfons en la seua última resposta a Xavi, però , deu ser perquè soc de bon conformar, cada vegada em faig més a la idea de que sí puc treballar en aquestes condicions. Estic conjugant la publicació d'unitats didàctiques a la meua pàgina pública amb la proposta d'activitats i gestió de l'alumnat amb moodle, i no em disgusta. M'agrada també tindre arreplegada la informació de la tutoria a mode de diari. Tot està en les huit pàgines de l'espai públic.
http://mestreacasa.gva.es/web/miguel_ped/1
Una de les raó de més pes és el convenciment de que Alfons té raó en les qüestions legals de protecció de dades. De no ser per ell estaria en un servidor extern.