Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -
Number of replies: 42

Pot ser què que ja no funcione el servidor d'allotjament web?

Mireu que posa a l'entrar al Cpanel:

Thank You for installing cPanel / WHM.

Este servidor no está actualmente bajo licencia. Por favor, contacte con el administrador del servidor. Otros servicios disponibles en este servidor como los servicios web seguramente funcionen con normalidad. (Cannot read license file)

Once the license on this server is active, you will no longer see this message. If you have installed a license since loading this page, click here to reload.

 

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola Pep.

Sembla que fins ací han arribat les retallades.

CPanel és una alternativa no lliure de Hosting, sembla que manca pagar la llicència.

Comencen a haver-hi alternatives lliures, però no sé jo el futur que li espera a Linucentres.

Jo faria una còpia de seguretat per si de cas...

Salut

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Quina rapidessa del SAI, m'ha contestat què no és a causa del pressupost. M'han comentat què estan solucionant alguns problemetes i noves configuracions que estan fent.

 

Serà per a millorar, per a controlar la informació !!!!  estarem investigant a vore que passa.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Doncs, menos mal perquè jo ja estava cagadet de por big grin

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -
Us explique la meua experiència. Al principi de curs. El moodle del nostre centre, instal•lat a linucentres, anava fatal. No podiem conectar-nos la meitat dels dies i l'altra meitat, anava molt lent. Vaig posar una incidència al SAI i em van contestar que procedien a revisar la incidència. Poc a poc a anat un poc millor. Quan tornava a anar malament. Jo ho posava a la incidència i em contestaven que seguien revisant la incidència. A hores d'ara ja fa molts dies que moodle no em falla. Però ells, no m'han tancat la incidència ni em diuen res nou. Entenc que estan fent millores, perquè si no, no ens dirien que estan revisant la incidència. Per a altres qüestions si han segut francs i m'han dit que no poden solventar i que el centre "s'apanye". Em sembla que el SAI és "poc transparent" ja que no et conten tota la infornació que tenen. Tanpoc demane que et conten tot de pe a pa. Però un poc més del que diuen podrien explicar. Però, mes o menys, funciona. Amb més lentitud del que caldria esperar, però al final et fan cas. El que cal és ficar la incidència. Encara que, de vegades, dona la sensació que ens tracten com si forem "l'enemic" en comptes de "companys de conselleria". Salutacions a TOTHOM! wink
In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola Pep.

Alguna cosa se'ls ha passat. Ho posava ben clar. Potser han actualitzat o han canviat de màquina...

CPanel últimament s'han llançat a desenvolupar.

Sembla que venen xafant-li els talons altres panells de control de servidors, en aquest cas lliures. No són tan potents, però, temps al temps...

http://www.smashingapps.com/2012/07/03/7-free-web-hosting-control-panels-to-manage-servers.html

Si no hi ha novetat, pareix que s'han repensat això de tancar Linucentres de forma imminent com semblava.

A veure què passa.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola.

CPanel parece que ya funciona pero Moodle no esta funcionando correctamente, se ha perdido el aspecto gráfico de la página y no se pueden hacer copias de seguridad ni subir tareas.

Faltan extensiones necesarias en el servidor para que funcione Moodle con normalidad, por ejemplo la extensión fileinfo no esta instalada y no se pueden hacer copias de seguridad.

He visto el Moodle de otros institutos y tienen el mismo problema. 

Justo ahora ha tenido que pasar esto, en plena evaluación.

Nuestro Moodle está en el servidor con PHP más actualizado. 

Un saludo.

 

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -
Doncs sí. Ha segut parlar de que anava be i, justament hui. Deixa de funcionar. I, a més, just abans d'avaluacions, amb moltes activitats per corregir, etc. Millor m'haguera pogut quedar callat (si algun donyet dels que deuen haver dins del server de linucentres m'està llegint, perfa, fes màgia i arregla-ho). Salut!
In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Por si te consuela; a mi me pasa lo mismo. Aunque hoy me dejaba configurar actividades.

No he probado a hacer copias de seguridad, pero ayer no me dejó.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Tenim més notícies sobre el servidor web de Conselleria? Jo també continuo amb el Moodle "espatarrat" igual que vosaltres i tinc a mig claustre preguntant-me.
Salut

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Ya están mirándolo en el SAI desde el día 13 pero la cosa va despacio. El problema se inició el día 5.

El servicio de soporte es muy lento. Los responsables deberían replantearse si tienen el personal suficiente para dar un servicio en condiciones.

De momento toca sufrir las consecuencias en los institutos y en las clases. Además, la imagen que damos a los padres y a los compañeros, no favorece nada el desarrollo de las TIC.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola a tots, vaig a repetir la pregunta. Teniu noticies de com està el problema de Linucentres? Es per plantejar-me la necessitat d'un servidor extern per al Moodle o no.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Jo ja he demanat aules virtuals a mestreacasa,  ahir vaig poder fer una còpia del banc de preguntes,  que és el més interessant,  perquè una còpia completa del curs no deixa.  Hui comence a posar ordre en mestreacasa. 

Hem tingut servidor per dalt de les nostres possibilitats. Salutacions. 

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Fa més d'un any que va molt malament, però a mi em continúa funcionant a dia 8 de gener de 2014. A passat alguna cosa més per a estar segur que esta vegada sí (després de molts avisos en que algú diu que ja l'han xapat i que s'ha acabat) es la fi?

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Bé, doncs un ratet després, no va :P

¿Definitiu? ¿Problema 'temporal' una altra vegada? M'agradaria tindre una confirmació de quan s'acabe de veritat per a deixar de partir inutilment ;)

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Ei, ara va com una fletxa.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

El nostre espai a Linucentres continua sense funcionar correctament. Moodle es continua veient malament.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Sembla que ara va millor des del centre que des de casa. 

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola Alfons i Emili, que voleu dir amb que va millor? El principal problema que tinc jo és que el Moodle es veu malament i no apareix el tema. Només es veu un llistat de links dels cursos sense entorn gràfic.

Pedro, por lo que comentas sobre Mestre@Casa, parece una "buena solución" (salvando el problema de que no se puedan importar cursos enteros) pero individual. Yo he animado a medio claustro a usar Moodle y ahora necesito una solución de centro, no individual.

 

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola Xavi.

Accedint des de casa anava correctament, bona velocitat, però sembla que haurien acabat de reiniciar el servei.

Ara mateix va un desastre, no carrega.

Fa la petició, algunes finestres es queden fent la petició i altres comencen a baixar informació. Després de 15 segons es carrega la finestra (2 de 3).

Si la cosa continua així es pot entreveure que Linucentres està tocat de mort perquè no es pot oferir un Moodle que carregue 15 segons després cada petició.

Cal millorar el servei per ser viable.

Veurem com queda la cosa.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Per a mi es una solució individual perquè la resta passa, però crec que l'administrador sí tindrà un punt de vista global.

Jo he passat de ser administrador a ser professor, però és un cas personal. Sí que veig mestreacasa amb possibilitats corporatives.

Amb Linucentres em passa el mateix que a tu. Però deu ser perquè hi ha dos servidors Webcentres1 i webcentres2, jo estic en webcentres2 i crec que sóm els que tenim problemes, perque en l'institut de la meua dona tot funciona bé.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Torne al tema de Linucentres.

Aparentment es pot treballar però continue sense poder exportar les notes ni fer una còpia de seguretat dels cursos.

Hauré de passar a ma les notes de la primera avaluació al moodle de mestre@casa  angry

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

A mi me pasa lo mismo, el Moodle ya se ve bien pero no se pueden hacer ciertas cosas como comprimir y descomprimir, etc.

¿No habría manera de saber si van a solucionarlo o que está pasando? ¿Alguien sabe a quien nos podemos dirigir en persona para hacer una queja formal sobre el tema (coordinador TIC provincial o algo así)? Yo estoy hasta las pestañas del tema y querría saber que terreno piso, para decidir si contratamos un servicio externo o que hacemos.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Fins ara els tickets del SAI només els podia fer el TIC o el director. Pero ara pots fer un ticket personal amb la contrasenya d'Ítaca. Jo n'he fet referits a mestre@casa y quan m'han filtrat la ip de casa al treballar en Cpanel a altes hores. A poco que vegen que fas alguna cosa et pasen a llista negra.

La veritat es que com m'he passat a mestreacasa (funciona pitjor, però és el que hi ha) només vull fer copies de seguretat. No vaig a posat ticket personal.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola Pedro.

A mí, fa un parell d'anys en varen filtra la mac del router, ho vaig comprovar.

El tema és que vaig fer un escaneig dels ports de la web de linucentres i em va costar molt que els tècnics entengueren que potser hi ha una mesures de seguretat, regles automàtiques que et rebutgen.

Comprova si és que no pots accedir a la web, de vegades els cauen les DNS per els prestadors de servei concrets ONO, Movistar, etc.

Si no pots accedir a la web sense que siga una caché prova en amb un altre operador...

Sembla que el tema no millora.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Gràcies Alfons. 

Ara tot va bé.  Però m'han filtrat dues voltes.  La primera vaig patir molt perquè no entenia res.  Vaig arribar a donar-me de baixa en Oro.

La segona volta vaig posar un tic et i ho arreglarem de seguida. Ja no em talle en posar tickets personals. 

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola Pedro, quan parles de mestre@casa dius que no va molt bé però que és el que hi ha. A que et refereixes en que no va molt bé?

Es que estem migrant en aquest moment a Itaca i encara no he pogut provar el Moodle integrat a mestre@casa.

 

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Doncs, moodle està incrustat, Quan obris una pàgina de moodle no es veu en quina pàgina estas, per tant, per exemple, difícilment podriem fer un enllaç a un recurs del propi curs.

Supose que el fet d'estar incrustat és el causant de què a voltes s'enganxe. Obris un enllaç i es queda pensant i has de tornar enrrere i avant perquè s'obriga. És un poc pedestre.

Per últim, encara que el curs passat que vaig començar a fer proves vaig demanar que instal·laren jclic, hotpotatoes i geogebra, i ho han fet. Encara no han activat el filtre LaTex i no funciona l'editor d'equacions.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola.

Pedro no és necessari que activen LaTeX per a Moodle, pots generar les equacions on-line:

http://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php

Guàrda-les en un format gràfic: gif, png, etc.

Incrústa-les i ja ho tens.

Fa un parell d'anys, a Moodle 1.9 vaig estar mirant-ho. Moodle incorpora un pluging que fa exactament el mateix que el que et cite, però està integrat a Moodle.

Pots salvar aquesta funcionalitat d'aquesta manera.

Salut

-----------------

The Zen of Python
Simple is better than comple
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola, desde ayer ha vuelto a funcionar mal el Moodle, ahora no tiene entorno gráfico y el módulo zip no funciona, por lo que no se puede restaurar ni copiar los cursos. Así desde el 5 de diciembre del 2013.

¿Que alternativas hay si quitan Linuxcentres para tener un Moodle?

Se comenta que contratar un servidor no es legal para un centro ¿es así?

¿Mestre@casa tiene opción para instalar un Moodle dentro?

Gracias.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -
Hola Sergio, si repasses el foro veuràs que ja hem comentat lo de mestre@casa. Jo ja l'estic utilitzant. No és tan àgil com el de Linucentres, però anem fent-nos amb ell. Instal·lar moodle en mestreacasa és una opció personal, que l'administrador de centre ha de sol·licitar, via correu oficial del centre, per cada professor que ho vulga tindre.
In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola.

Molt interessant el tema de Moodle.

És una llàstima que les coses vagen tant malament.

Sembla que a mestreacasa les coses passen per un embús de productivitat, doncs els alumnes els han de mantricular els tècnics.

Més seguretat també suposa més feina i més embussos de productivitat.

Estaria bé que comentareu aquest tema els que ja esteu fer servir Moodle dins de mestreacasa.

Interesaria saber:

  • Temps que passa des de que es demana un curs?
  • Temps que passa des de que es sol·licita la matrícula d'alumnes en un curs de Moodle dins de mestre a casa?
  • Quants curs per mestre es poden sol·licitar?
  • Es poden sol·licitar plugins dins del Moodle?
  • És realment productiu? Funciona de forma àgil?

Moodle s'està possicionant com una ferramenta bàsica, ja que és molt productiu, serveix per acompanyar de form efectiva l'alumnat, és versàtil (es pot utilitzar per a diversos objectius), facilita l'organització del contingut, estructura molt bé l'avaluació i el seguiment, etc.

Caldria anar millorant i agilitzant el servei d'aquesta ferramenta concreta.

Respecte a la legalitat, sembla que les coses són així, el que no deixa de ser contradictori si el servei funciona malament.

Supose que l'única manera de tenir control sobre les dades és posar-ho a un server de conselleria, però el servei cal que siga eficient, en cas contrari dóna igual on es posen les dades si no funciona.

Crec que contractar un servei extern va a fer que les coses funcionen, però està en contradicció amb les instruccions.

En aquest punt crec que cal demanar la millora del servei sense obviar la normativa de la Llei de Protecció de Dades i la normativa europea a aquest respecte, ja que no és raonable que el docent tinga que assumir més riscos per fer correctament la feina que se li encomana.

A aquest respecte estaria bé que algú contara com van les auditories i si s'està auditant també aquest aspecte.

Sens dubte o canvien les coses o no es poden aplicar les TIC a l'aula en un context obert com és internet, tot i que als centres (nous o cablejats) es pot utilitzar la intranet de forma efectiva però es perd una característica essencial: l'ubiqüitat.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Jo també estic molt interessat amb explorar les possibilitats del Moodle de Mestre@Casa. A veure si algú amb més experiència pot aclarir els dubtes que planteja Alfons respecte a la mecànica per demanar-lo.

Per altra banda i com a "Pla B", voldria demanar si algú sap les característiques mínimes d'un allotjament web perquè funcione un Moodle de centre (2.x). Un hosting compartit senzill no va, perquè no té prou recursos i es penja. Estic plantejant-me seriosament migrar a un servidor extern (suposant que puga fer la copia de seguretat del hosting actual, clar).

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola Xavi.

Molt interessant el tema que comentes.

Característiques del hardware i software mínim que necessita Moodle:

http://docs.moodle.org/26/en/Installing_Moodle

Jo faria una prova abans de prendre decisions. Provaria el Moodle de l'aula Lliurex i miraria quina resposta està tenint amb la càrrega de serveis que porta aquest servidor.

Pots mirar aquest post on parlen de l'optimització, recorda que és un post del 2009 i supose que es refereix a Moodle 1.9.

En el post s'aborda el tema de 30 000 usuaris, amb una concurrència de 250 usuaris (peticions simultànies).

Potser la resposta estiga en l'optimització del servei.

Al fil es parla de que es necessita 1 GB de RAM per cada 50 usuaris. Així que caldria dimensionar sobre aquesta xifra.

Caldria també limitar les connexions concurrents, això deixaria fora usuaris arribats a aquesta xifra però deixaria amb un millor servei als altres. El fil parla de limitar les connexions a 300 peticions, més endavant pugen a 800 peticions.

Per tal de monitorejar la xarxa de forma molt i molt detallada pots utilitzar el paquet ntop.

Per instal·lar cal habilitar els repositoris d'ubuntu.

$ sudo apt-get install ntop

Ací tens un manual per a Redhat / CenOS / Fedora per instal·lar-ho, si ho segueixes cal aplicar-ho amb lògica Debian. No t'asustes és fàcil d'instal·lar.

http://blog.desdelinux.net/ntop-o-como-monitorear-tu-trafico-de-red/

http://diatel.wordpress.com/2011/12/07/installing-ntop-debian-squeeze/

Finalment caldrà dir-li que monitoritze la interface eth0 ó eth1, es fa editant un arxiu.

Quan està configurat es llança des del navegador, alça el servidor:

http://localhost:3000

Així sabràs què està passant i podràs prendre decisions basades en el coneixement i amb les necessitats reals estimant els recursos que necessites.

Formar-se en Moodle ho veig completament necessari en els temps que corren, més prompte que tard acabarem utilitzant un campus virtual, millor saber perquè fallen les coses.

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than comple
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Perdó per contestar tan tard, si estàveu al·ludint-me.

Bé, crec que al meu centre les coses han anat més espai del que haguérem volgut perquè hem entrat a Itaca i a mestre@casa a la vegada. La junta directiva es confessa saturada. (Ho anem a deixar ahí...)

La veritat és que no puc precisar molt perquè no soc l'administrador.

Demanar curs

La petició d'aules virtual, ja hem comentat que és personal de cada professor, però l'ha de comunicar l'administrador del centre a l'equip de mestre@casa. No se quant tarda, el que puc dir és que sí veig predisposició per a que els coses funcionen, sempre han sigut molt amables i si fa falta, prenen la iniciativa de telefonar ells sense esperar a que tu els localitzes.

Matricular alumnes

L'equip de mestre@casa treballa amb les dades d'Itaca. Sembla que enviant un correu (des del compte oficial del centre, sempre ho recalquen) de seguida actualitzen les dades.  Dos exemples: Ara tinc un problema d'un alumne que no m'apareix, sembla un error de matrícula d'Itaca en el centre i davant d'això no poden fer res, s'ha de buscar l'error al centre. Per altra banda, alumnes nouvinguts a meitat de curs passen a la llista de seguida, en el moment que des del centre es demana que actualitzen les dades. Si l'alumne no apareix matriculat, el professor ha de tornar a dir "crear aula virtual" i el missatge diu que que ja està creada però es sincronitzarà. Aquestes coses són les que m'estan passat ara i vaig a cegues, perquè no hi ha unes instruccions clares. Vaig posant-les al meu blog de mestre a casa.

Nombre de cursos

Aquest és un dels handicaps que veig. Es genera un curs per cada assignatura que imparteixes, però jo estava acostumat a tindre còpies específiques no relacionades amb cap curs, per exemple; tenia un curs de pendents per cada nivell per a què anaren preparant-se la recuperació, també tenia un curs de proves.  Torne a topar-me amb la meua paret, li parle al meu director d'explorar els rols de la plataforma, però ell no té temps i jo no vull assumir responsabilitats que no em corresponen. Tampoc m'ho proposa (Açò també ho deixem ahí...)

També s'ha de dir que els cursos d'anys anteriors, encara que no es vegen, sí estàn al teu repositori personal i els poden restaurar.

mòduls externs

Jo vaig proposar que instal·laren jclic, hotpotatoes i geogebra i ho han instal·lat, no se si perquè m'han fet cas a mi o perquè estava en algun programa establert, també veig un mòdul que desconec i sembla de gravació d'audio. No se fins qui punt instal·larant més coses, però es qüestió de demanar. Evidentment no crec que puguen atendre cada una de les dèries de cada professor.

Productiu?

La veritat es que no entenc tant sobre el transit i la capacitat de la que parla Alfons en la seua última resposta a Xavi, però , deu ser perquè soc de bon conformar, cada vegada em faig més a la idea de que sí puc treballar en aquestes condicions. Estic conjugant la publicació d'unitats didàctiques a la meua pàgina pública amb la proposta d'activitats i gestió de l'alumnat amb moodle, i no em disgusta. M'agrada també tindre arreplegada la informació de la tutoria a mode de diari. Tot està en les huit pàgines de l'espai públic.

http://mestreacasa.gva.es/web/miguel_ped/1

Una de les raó de més pes és el convenciment de que Alfons té raó en les qüestions legals de protecció de dades. De no ser per ell estaria en un servidor extern.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Gràcies als dos per la informació. Molt útil.

Pedro, pel que entenc, el coordinador TIC ha de demanar Moodle per a tots els professors que vulguen, no? Ho dic perquè com sóc el que he anat convoiant als profes per usar el Moodle de centre, ara hauré d’ajudar-los en la migració, en cas de fer-la.

En cas de tindre còpia de seguretat d’un curs, es pot restaurar al Moodle de Mestre@Casa?

Gràcies de nou als dos.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Ahí està la història, tu no pots fer-ho si no eres l'administrador. Fins a aquest punt, crec que l'administrador de mestre@casa no té perquè ser el coordinador TIC, crec que pot ser qualsevol en qui el director delegue.

Una vegada que tens l'aula virtual, les copies es restauren normalment. Una altra cosa serà fer còpies de Linucentres. Encara no es pot.

La veritat es que si estan començant, no se si val la pena fer-les o començar de nou.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola Xavi, aquest fòrum com saps funciona sobre un moodle, he fet moltes voltes l'oferta de que si necessiteu utilitzar el moodle d'edutictac sols teniu que demanar-ho... per si necessites un plan B ;D

El server actual té prou potència.

Estem en contacte.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola.

Aquest foro sempre ha funcionat amb un rendiment excel·lent, llevat d'alguna vegada que el server ha caigut.

He estat pensant...

Un server dedicat és una màquina servidor sols per aquest servei, potser una miqueta millor de la del centre. Però a uns 25 usuaris per Giga de RAM, siguent optimista cal pensar-se les coses per desenvolupar-les.

Sospite que amb mestreacasa no hi ha ni per a escomençar tant en rendiment com en dedicació per a la gestió d'usuaris i problemàtiques he vagen eixint. Hi ha molts centres i moltes necessitats.

Mestre a casa potser és una proposta de mínims, pensant en Moodle, però quan la cosa comença a despegar potser es necessita un cluster[1] molt potent.

[1] http://es.wikipedia.org/wiki/Cl%C3%BAster_%28inform%C3%A1tica%29

En primària no hi ha tantes necessitats, però en secundària la cosa canvia.

No ho diuen les instruccions però comence a veure que si es vol muntar una cosa sèria i donar servei, posem a 300 usuaris necessites 12 GB de RAM dedicades sols a Moodle, per a 600 usuaris necessites 24 GB, això siguent optimista.

Clar que l'optimització del servei també compta.

Adéu a incrustar JClic dins de Moodle perquè es va a menjar els recursos del server. Jo tiraria per formats molt lleugers: Activitats de Moodle en PHP, EXELearning, HotPotatoes, Wikis, etc.

Tinc experiència en uns 50 usuaris a Linucentres, però ho tenia tot a Moodle, activitats, teoria, avaluacions automatitzades, audio... la cosa va funcionar realment bé, però crec que l'experiència no és significativa doncs a més usuaris la cosa canvia molt, cal monitoritzar servidors i donar resposta en temps real, en cas contrari ralentització i abandonament.

Un repte el futur, perquè comence a adonar-me que per portar a terme eLearning es necessiten molts serveis, però també molta optimització.

El mestre del futur cal que no sols sàpiga ensenyar sinó que també siga conscient del que costen les coses, ha de saber tecnologia (teoria de la tècnica), ja no valen solucions estandard caldrà adaptar les necessitats als recursos.

Somiar és gratis.

Desenvolupar projectes costa moltes hores de suor i patiment.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

No se fins on aguantaré per acceptar el teu oferiment.

Hui he posat un taller de moodle als de 1r de batxillerat. Havien d'escriure proposar quatre preguntes de l'examen i contestar-se ells mateix. Després els seus companys els havien d'avaluar. El taller és una de les activitats més complexes de configurar però més enriquidores. Bé, doncs, si els alumnes estan escrivint en línia molt de temps, mestre@casa ho compta com inactivitat perquè està incrustat i no canvies de pàgina, i te desloguea. Els meus millors alumnes, que havien treballat dur a classe, han perdut la seua feina, han quedat en repetir-lo de vesprada i els ha tornat a passar.

Estic calent hui!!!

P.S. Ja els he escrit un correu. A veure què diuen.

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Com que ja tens permisos d'administració en el moodle d'edutictac no cal que te diga més... ;D si necessites qualsevol cosa m'ho dius.

Salut i pau xDD

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Hola.

Acabe de provar el modle de Linucentres i sembla que torna a la normalitat. He aconseguit fer còpies de seguretat i baixar les meues notes de la 1a avaluació, que encara no havia pogut guardar com cal.

Ara se'm planteja el dubte. Si funciona, Linucentres és molt millor que el moodle incrustat a mestre@casa. Però tornar a moure els alumnes...

In reply to Deleted user

Re: Servidor web per al centres de conselleria: "Està viu?

by Deleted user -

Jo també he pogut! Acabe d'abaixar una còpia de seguretat d'un dels cursos del moodle que tenim a Linucentres.

Després de sopar abaixaré tots els cursos del meu institut (espere que continue funcionant!).