Escànners a #lliurex

Escànners a #lliurex

by Deleted user -
Number of replies: 8

Algú de vosaltres coneix o té un llistat d'ESCÀNNERS COMPATIBLES amb #lliurex?

Si en sabeu d'alguns, els podríem publicar als Wikimanuals amb els seus drivers o instruccions d'instal·lació?

La qüestió és que el meu centre encomanà 3 escànners a una de les empreses que ens suministra materials escolars sense consultar amb el coordinador TIC. Els escànners van resultar incompatibles; el tècnic del Sai així ho va confirmar.

Demanarem al comercial que ens duguera uns altres. Ara ens ha dut un EPSON PERFECTION V37 i ens diu que si l'obrim no el pot tornar (damunt!!!). Així que el tenim a la caixa esperant trobar confirmació de la compatibilitat. A la caixa posa compatible amb Windows i Mac però, també apareix una icona amb un títol que diu "universal" (???)

El comercial no m'ha assegurat que siga compatible. Si no ho és el tornarem i ens tornaran els diners (després de quasi un any amb el tema).

Bé, si algú té informació, estarem encantats de que la puga compartir.

Gràcies.

In reply to Deleted user

Re: Escànners a #lliurex

by Deleted user -

Al nostre centre van adquirir uno per cicle d'aquest model 

CanonScan LiDE 110 - Escáner       

només n'hi ha que ficar el usb i a funcionar no cal cap driver que no vinga ja en lliurex ;D

Per al model que cites, cerca en internet si és compatible amb ubuntu 12.04 és el que vaig fer jo avanç de demanar-los ;D

L'últim descobriment al nostre centre ha sigut configurar una fotocopiadora com a escànner... simplement impressionant, la velocitat i eficiència alucina... envia directament els documents a la carpeta compartida del server lliurex... yujuuuuuuuuuuuuuu xDDD

Sort!!

In reply to Deleted user

Re: Escànners a #lliurex

by Deleted user -

Hola xics.

Artur ací tens una llista, però, pel que respecta a l'escaner la meua experiència és que t'ho has de currar.

La proposta de Samuel és molt bona la fotocopiadora té un alt rendiment i és fàcil de fer.

He provat l'escaner Canon de Samuel, una passada. Un cable USB i a funciona des de l'ordinador. Lliurex ho reconeix sense problemes.

Si vols una llista d'escaners a Ubuntu ací està:

https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsScanners

Però potser acabaràs liant-te la manta al cap i barallant-te amb els drivers de les màquines.

Les instruccions del SAI per als escaners de conselleria. No són un passeig en barca.

http://sai.edu.gva.es/?q=es/node/28

Últimament s'està utilitzant l'escaner no per a chapar llibres o documents sino per magazetmar informació accessible mitjançant un cercador.

Evernote té una tecnologia OCR, la qual reconeix la imatge i es pot cercar la informació contenida a la imatge. Llavors té molt de sentit com a magatzem d'informació junt a la informació incorporada en text pla, fàcil de cercar.

És la moda de treballar sense paper.

Si estàs pensant en escanejar recursos educatius, millor demaneu la clau a les editorials, ja que trobaràs tots els llibres en PDF, inclús ja hi ha disponible llibres interactius amb diferents qualitats de disseny metodològic.

La feina d'escanejar és una feina dura.

Les diferents tasques a fer amb un escaner les pots trobar ací:

http://scanners.fcpa.fujitsu.com/scansnapit/ES/glosario.php

Salut

In reply to Deleted user

Re: Escànners a #lliurex

by Deleted user -

Respecte a l'ús de l'escàner:

La major part del professorat utilitza l'escàner per escanejar fitxes d'elaboració pròpia i treballs dels alumnes.

El tema de Evernote és un dels punts, entre d'altres (diigo,...) que m'agadaria tractar amb el claustre. Encara no śe com ni quan però, pel poc de temps que tenim, cal que faça una exposició simple i curta amb demostracions amb el tfn o la tablet. Així convidar-los a descobrir-la individualment i valorar per ells mateixos la utilitat de l'aplicació. El claustre treballa molt i va saturat, i algunes idees les he deixades per més endavant quan disminuisca la càrrega de treball.

He llegit el llistat i sembla que el Epson Perfection V37 no està.

Ara ens plantejarem el Canon Scan Lide 110 i si poguerem provaríem la màgia de Samuel amb les fotocopiadores.

Gràcies!

In reply to Deleted user

Re: Escànners a #lliurex

by Deleted user -

CanonScan Lide 110?

No és possible!!! És l'escàner que comprà la direcció del centre (sense consultar-me) i que el SAI no va poder instal·lar!!!(He comprovat hui el model i quasi m'ofegue al comprovar que era el model que es va comprar)

La qüestió és que al arribar els escànner li vaig preguntar al comercial si eren compatibles amb lliurex (no ho posava a la caixa), i em va contestar que el Sai buscava i instal·lava els drivers.
Justament el tècnic del Sai venia al dia següent, així que vaig fer ràpidament la incidència i no vaig obrir l'escàner.
El tècnic no va poder, i inclús em va comentar que des de València tampoc havien pogut remotament.
Ens van quedar un que un mestre obrí i instal·là en un winndows (i em vaig cag... en tot) i la resta els tornàrem.
 
Ara em dius que simplement connectant-ho hi havia prou!!! Mare meua!
 
Tindrem que tornar a demanar-los. Abans, desconnectarem l'escàner que ens vam quedar i el connectarem a un lliurex per comprovar-ho nosaltres mateix.
 
El que dius de configurar la fotocopiadora com a escàner, m'ho tens que explicar.
 
Per cert tenim dues fotocopiadores Sharp a l'aulari d'Alfafara que no podem conseguir que el servidor les reconnega.
 
Bé, gràcies!
 
PD: no mo puc creure!
In reply to Deleted user

Re: Escànners a #lliurex

by Deleted user -

La versió de LliureX és molt important, el CanonScan Lide 110 no funciona en 12.04 i si en 13.04 Pandora...

Si vols ajuda amb les Sharp tens que posar el model exacte ;D

Sort

In reply to Deleted user

Re: Escànners a #lliurex

by Deleted user -

Clar, quan vingué el tècnic del Sai teníem Lliurex 12.06 i des de setembre la 13.06 en Alfafara i a poc a poc en Gaianes. En Agres teníem la 12.06 que actualitzarem quan acaben les obres (que encara no han començat) de rehabilitació de l'edifici.

No te vaig posar el model de les sharp per què no recordava exactament. Dillluns me les passarà el coordinador i et dic quines són i quin procediment hem realitzat per posar-les en xarxa. A més a més, de veure si és possible si nosaltres podríem convertir les fotocopiadores en escàners.

Gràcies i bon pont.

In reply to Deleted user

Re: Escànners a #lliurex

by Deleted user -

Ja hem provat l'escàner CanonScan Lide 110 en lliurex 13.06 i funciona a la primera. Ara ja hem demanat els que ens cal.

Les fotocopiadores del centre per a intentar que puguen escanejar són:

SHARP AR-M165

SHARP MX-M 160D

SHARP AR-M256

Gestetner 3222 Aticio