Cambiar DNS en lliurex 13.06 escriptori

Cambiar DNS en lliurex 13.06 escriptori

by Deleted user -
Number of replies: 3

Hola a todos,

Estoy instalando la nueva versión de lliurex escriptori y he configurado la red modificando el fichero "interfaces" ya que las ip han de ser estática. El problema viene al cambiar el fichero "resolv.conf" ya que mientras no reinicio el ordenador funciona todo de lujo, pero al reiniciar el fichero "resolv.conf" se machaca y me quita las dns que yo he puesto.

He probado a cambiarlo con la orden (ya se que es para los servidores pero no se me ocurre otra cosa):

llxcfg-setvars DNS_EXTRA_DNSpero la orden "llxcfg-cpkg update dns" no va

Desde el escritorio ya no puedo cambiar nada ya que me pone que la red "cableada no gestionada" con lo que el botón de opciones esta desactivado.

Bueno a ver si alguien pude ayudarme.

Un saludo y suerte a todos en la vuelta al cole. Gracias

 

In reply to Deleted user

Re: Cambiar DNS en lliurex 13.06 escriptori

by Deleted user -

Hola Dolpo La.

Jo també he pogut comprovar el que dius fa temps a Ubuntu, però a Debian en funciona utilitzar la sentència:

dns-nameservers 8.8.8.8, 8.8.4.4

Dins del fitxer /etc/network/interfaces

Les instruccions diuen que si canvies les DNS a resolv.conf et duraran fins el proper reinici. Així que recomanen editar el contingut de /etc/netword/interfaces que es podria quedar de forma pareguda a aquesta:

iface eth0 inet static
    address 192.168.1.254
    netmask 255.255.255.0
    gateway 192.168.1.1
    dns-search example.com
    dns-nameservers 8.8.8.8, 8.8.4.4

Personalment no utilitze la sentència dns-search i funciona.

No sé si ho has provat així.

He extret la informació per il·lustrar d'aquesta pàgina:

https://help.ubuntu.com/13.04/serverguide/network-configuration.html

Apartat: Name Resolution

Salut

In reply to Deleted user

Re: Cambiar DNS en lliurex 13.06 escriptori

by Deleted user -
Moltes gràcies Alfons, ha anat tot perfectamen posan-li dns-nameservers al fitxer interfaces, no cal posar-li el dns-search perque això es per si tens creat un domini que no es el meu cas. Gràcies
In reply to Deleted user

Re: Cambiar DNS en lliurex 13.06 escriptori

by Deleted user -

Hola Dolpo La.

M'alegre molt de que haja funcionat.

Ara sabem que funciona en Lliurex, Ubuntu i Debian.

Després de contestar-te em vaig quedar pensant si realment funcionaria a causa dels scripts que s'executen en Lliurex. Ara veig que sí que va bé.

Salutacions