IMPRESORA A COLOR - A3

IMPRESORA A COLOR - A3

by Deleted user -
Number of replies: 7

Bon dia tots i bon curs a tots també.

En el centre estem planjant-nos la possibilitat d'adquirir una impresora (amb conexió a la red), que siga en color i A3, i d'aquesta manera centralitzar tota l'impresió i oblidar-nos de les impresoretes que a banda de tenir problemes amb la tinta, no funcionen molt bé amb lliurex.

Que esteu utilitzant vosaltres?

Em podeu aportar cap idea?

Gracies

 

Enric Sendra

In reply to Deleted user

Re: IMPRESORA A COLOR - A3

by Deleted user -

Hola Enric.

Si ho haguera de fer jo parlaria amb el distribuidor i m'asseguraria de que tenir drivers natius per a GNU/Linux, en cas contrari preparat per patir.

Brother sol tenir drivers natius per a diverses distros de Linux .deb,, .rpm, també el codi font per compilar-lo. No sempre és fàcil de configurar, però les impressores d'aquesta marca sempre han acabat funcionant.

Si estàs pensant en una fotocopiadora gran potser caldria que demanares consell a un expert professional.

Aquest és el gran tema, ja que resolent el tema de la impressora s'acaba qualsevol excusa de migració a software lliure.

Salut

In reply to Deleted user

Re: IMPRESORA A COLOR - A3

by Deleted user -

Nosaltres utilitzem una Konica Minolta Bizhub c353 funciona amb lliurex Nemo (Ubuntu 10.04 lucid)

In reply to Deleted user

Re: IMPRESORA A COLOR - A3

by Deleted user -

Hola Emili,

volia preguntar-te:

- la teniu en red?

- imprimeix amb A-3?

- en lliurex, trau bé les fotos dels xiquets? - Es important, perque en infantil utilitzem molt les fotos.

 

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: IMPRESORA A COLOR - A3

by Deleted user -

Hola Enric i Emili.

Al centre al qual estava l'any passat teniem una Konika Minolta, no sé si el mateix model.

El cas és que funcionava bé des de Windows, però CUPS (http://localhost:631) no tenia els drivers per gestionar els usuaris i no podiem conectar amb el servidor d'usuaris que oferia la impressora. Llavors no podiem validar els usuaris i no podiem imprimir des de Lliurex.

Una solució viable podria ser conectar aquesta impressora/fotocopiadora al servidor i gestionar-ho tot amb CUPS.

Potser la clau estiga en exposar les necessitats del centre a un professional per tal que done la solució integrada amb GNU/Linux, la cosa es complica molt.

La situació ideal seria que la impressora es validara contra el servidor i cada usuari puguera utilitzar-la des del seu perfil de Lliurex.

Salut

In reply to Deleted user

Re: IMPRESORA A COLOR - A3

by Deleted user -

Bon dia Alfons,

Nosaltres tenim les impresoretes conectades a distints ordinadors però validades (compartides en red) sobre el servidor i utilitzem el cups. Cada usuari del centre accedeix desde el seu perfil de lliurex al sistema i imprimeix en la impresora que vol.

El problema es que cada impresora es un model distint i les tintes també i buscavem la manera de centralit-zar l'impresio de color, ja que la de B&W ja ho tenim resolt amb la fotocopiadora (en red).

El problema que jo vec amb les impresores a color es que no gestionen bé el color i la calitat es pèsima. (això es una llàstima).

Jo en casa quant vullc imprimir fotos o imatges sempre he d'arrancar amb Windows i això es sinònim de 'mal rollo'.

 

Vaig a crear una incidència al SAI demanant parer als tècnics de conselleria.

Gràcies per les vostres aportacions. Ójala trobem una bona solució.

Atentament,

 

Enric Sendra

-Coord. TIC del CEIP Carolina Sala - Pego-

In reply to Deleted user

Re: IMPRESORA A COLOR - A3

by Deleted user -

Hola Enric,

La impressora està en xarxa, en administració. No utilitzem identificació d'usuaris. No és nostra i paguem a una empresa una quantitat per còpia. La qualitat de la impressió és bona. Té varies safates, una amb A3

Per al professorat utilitzem Ricoh Aficio 1075 i Ricoh Aficio 2075 situades en consergeria. És connectem via wifi i un programa Papercut gestiona els usuaris. És pot utilitzar Lliurex, Windows o Mac.

Paguem pel programa una quatitat mensual.

Salutacions

 

 

In reply to Deleted user

Re: IMPRESORA A COLOR - A3

by Deleted user -

Hola Emili.

Gràcies per la informació que aportes.

Crec que he arribat a Papercut diverses vegades, però no he tingut la oportunitat de provar-ho mai. Valore molt que digues que aquesta solució funciona per a diversos sistemes operatius.

Es tracta d'una aplicació propietària, s'ha de pagar pel servei, però potser una solució fàcil en molts dels casos.

Salutacions