Compartiramb el professorat del centre

Compartiramb el professorat del centre

by Deleted user -
Number of replies: 7

Disculpeu el tema que vaig a plantejar però em porta de cap ja fa uns cursos. Des de l'equip directiu volem mantenir un espai comú amb el professorat. Un espai on proposem documents i altres que el professorat del centre ha de treballar, emplenar o desenvolupar i penjar en la carpeta. Fins ara ho hem fet amb una carpeta compartida en /net/share on hi havia dues carpetes: una de Centre on feiem les propostes i una altra de Professorat on es deixaven els documents resultants. La veritat és que una cosa tan senzilla com agafar un document d'una carpeta, treballar sobre ell i deixar-ho en una altra és un autèntic maldecap per a molts companys i companyes m'han fet de tot: esborrar els documents que estaven penjat per a tots, posar (no se ni com) permisos de manera que no es podia entrar als seus documents, i tta classe de "misteris informàtics". Hem pensat crear un dropbox (tenim un de l'escola compartitamb tot l'equip directiu) però pel que hem sondejat encara els sembla més difícil d'utilitzar. Jo li pegue voltes i no tinc més idees. M'agradaria saber com s'ho feu als vostres centres. Gràcies per compartir.

In reply to Deleted user

Re: Compartiramb el professorat del centre

by Deleted user -
Moltes gràcies Francesc per plantejar el tema, nosaltres tenim el mateix problema. Pense que el tema de fons és la competència digital del professorat, no tots tenen el mateix nivell així que no podem aplicar una única solució. Nosaltres utilitzem varies tècniques per tal de fer arribar documents. Des de el correu electrònic, passant per l'usb de tota la vida fins dropbox, google docs, la carpeta compartida de lliurex i una aplicació pròpia de gestió de centre anomenada Docges.
La realitat, la que més funciona, adivina, l'usb xDD Seguiré aquest fill amb atenció per arreplegar idees.
Bon dia!!
In reply to Deleted user

Re: Compartiramb el professorat del centre

by Deleted user -

Tot i que porte molt de temps sense participar; intentaré servir d'ajuda en aquest cas, ja que els fils de respostes referits a aspectes tècnics desgraciadament no puc particpar ni aportar res.... sad... Al nostre centre, el que hem fet ha estat crear una comunitat en Google+ en primer lloc. Una vegada hem aconseguit que el 100% del centre després de gairebé dos mesos... XDDDDDD aconseguira entrar per primera vegada en la comunitat, anàrem fent sessions de formació del professorat; dues mensuals mes o menys, per a que anaren introduint-se en la seua utilització... L'equip directiu, el/la coorditic i el/la coordinador de formació com a administradors del lloc. Hem anat fent proves a llarg de l'any i ha funcionat relativament bé. De la mateixa manera hem donat permisos d'edició als coordinadors de cicle i a les persones que ho han demanat per al blog de centre; on hem anat penjant les diferents aportacions dels cicles... http://lesnoticiesdelribalta.blogspot.com ... El pròxim any mitjançant el programa contracte, inclourem a l'alumnat i a les mares i pares en el mètode de comunicació. Tant en la gestió del blog com en el procés d'informació. Espere que servisca d'alguna cosa. Salutacions smile 

In reply to Deleted user

Re: Compartiramb el professorat del centre

by Deleted user -

Tema interessant.

Moodle el que fa amb les wikis és bloquejar els documents mentre estem editant per tal de no incòrrer en inconsistències i conflictes en els documents.

Google Docs et deixa editar al mateix temps amb diversos usuaris, xat inclòs, però i la privacitat? Molts colps els documents que generem necessiten de criptografia, penseu-ho una miqueta.

Què faria jo?

Solució tècnica: utilitzar documents de text escrits en Markdown sobre un repositori Git. [1]

Solució senzilla: Si el document necessita ésser editat per diversos autors utilitzar la wiki de Moodle, si no es compromet la seguretat del contingut potser Google Docs és una bona opció.

Si per contra no necessitem editar els continguts jo el clavaria en /net/share/profes amb els permisos:

$ sudo chown usuari:teacher /net/share/profes -R & sudo chomod 770 /net/share/profes -R

On usuari és l'usuari que crea el document i teacher és el grup dels mestres, amb permisos d'edició de la carpeta per a l'usuari i per al grup de mestres.

Manca establir una roda d'edició per no anar xafant-se. És per això que saber Git (control de versions distribuit) i utilitzar text pla soluciona mooooooooooolts problemes. smile

Salut

----

[1] Apunt, els mestres som persones intel·ligents capaços d'aprendre coses noves encara que semble difícil de creure. Ho vinc a dir per GIT.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Git

In reply to Deleted user

Re: Compartiramb el professorat del centre

by Deleted user -

He estat pensant (mentre dinava) al voltant del tema de treballar en arxius compartits.

Potser millor resposta no està en:

  • Moodle: la plataforma no està pensada per a això.
  • Google Docs: es pot acabar tenint problemes, ja que no és una plataforma corporativa i per normativa hi ha cert tipus d'informació que no ha d'estar fora dels servidors de Conselleria.
  • Dropbox: és molt eficient però acabem en la situació anterior.
  • Git: potser té una corba inicial d'aprenentatge massa pronunciada.

Docs, llavors, on podriem trobar la resposta?

Doncs a mestre a casa. Aquesta plataforma te el potencial de compartir documents sols entre mestres, entre mestres i alumnes, i amb la resta del món passant per perfils d'usuaris diversos.

Trobem a favor que els arxius estan al server de conselleria, els usuaris estan identificats i són fàcilment definibles. Es poden adaptar els permisos dels documents.

Sols veig la pega en anar xafant-se en l'edició, per això no hi ha millor ferramenta que una wiki o un control de versions. Mestre a casa té implementades wikis però són públiques, crec recordar. Seria bona idea començar a implementar les wikis del mestre a casa per treballar als centres.

Recordeu que les wikis funcionen amb text pla, no és necessari entendre el seu llenguatge però sí és molt recomanable per fer certes coses.

L'entorn mestre a casa no és molt intuïtiu, cal saber què estàs fent, és difícil de comprendre al principi, però crec que a la llarga és la via correcta, ja que queda unificat.

El server de Lliurex està molt bé, però perd la característica d'ubiqüitat, característica important, al centre no hi ha molt de temps per preparar documents.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Compartiramb el professorat del centre

by Deleted user -

Moltes gràcies a tots per les vostres aportacions. Veig que és un problema general. Jo també pense que la solució pot estar en mestre@casa. El problema és la falta de ganes per part d'alguns companys i que en el tema de les carpetes i arxius és molt poc intuitiu. Crec que faré algunes proves ja que a mi també em costa aprendre el funcionament de la plataforma. Gràcies a tots de nou.

In reply to Deleted user

Re: Compartiramb el professorat del centre

by Deleted user -

Hola a tots. Com vosaltres m'he trobat amb aquest problema, i després de moltes reflexions de com posar les coses fàcils per al professorat, aquest curs utilitzaré Mestre a casa. La fórmula per la que he optat és la següent:

- Crear dintre de la web de centre una pàgina només visible pel professorat.

- Introduir un publicador de continguts per a que els administradors de la web de centre puguem penjar documents (malgrat que siga una mica engorrós).

- He posat una aplicació per fer comentaris, per a que  podem posar avisos i els mestres puguen contestar, al més pur estil xarça social.

- Una aplicació de foros per tractar temes concrets, i on els mestres poden introduir documents adjunts. Cas de les PGA, plans d'acció tutorial, plans de lectura, de riscos laborals......

- Finalment una agenda on ficar reunions i avaluacions.

Us deixe una captura, per què al ser una pàgina privada no podrieu veure-la encara que esteu loguejats. En teoria. Bé, deixe l'enllaç i la capura  i així provem si funciona.

Pàgina del professorat

Pantallazo.png

In reply to Deleted user

Re: Compartiramb el professorat del centre

by Deleted user -

Fantàstic Juan Carlos, aquesta és la meua idea. Ara falta que els companys puguen entendre el funcionament del forum i les carpetes i demés però crec que provaré aguna cosa així. Gràcies