Les ips juguen a conillet amagar. Auxiliiiiiiii

Les ips juguen a conillet amagar. Auxiliiiiiiii

by Deleted user -
Number of replies: 4
Estic aquests dies tornant-me boig a l'aula d'informàtica. Resulta que es perd la connexió externa (la de internet) i quan compove amb ifconfig les ips de la eth1 han passat a ser les de rth0 (la interna). L aintrerna conserva les mateixes. He canviat les ips per terminal i torna a funcionar internet però al cap d'una estona torna a agafar les ips de la xarxa interna. He reinstal·lat ot el servidor i igual: les dues xarxes es troben en el mateix rang. Té igual que la pose com a estàtica o dhcp sempre torna a perdre les ips. Tinc junts el servidor d'aula i el del centre i sols passa en el de l'aula d'informàtica. El de bilioteca també funciona sense problemes. he provat canviar els cables de xarxa (intercanviant-los) Crec que ha ho he provar tot i tenim l'aula inutilitzada. Auxiliiiii!!!!!!
In reply to Deleted user

Re: Les ips juguen a conillet amagar. Auxiliiiiiiii

by Deleted user -

Hola Francesc.

Em passava igual que a tu.

No estic segur, encara he de fer algunes proves amb el server del centre, però t'apunte una possible solució.

Quan el server arracan es configuren les targetes de xarxa, aquest server, com tots els de conselleria té dues targetes.

Al entorns Debian, en arrancar el kernel assigna la mac (número de sèrie de la targeta) a una interface, en aquest cas eth0 o eth1.

El cas és que ho fa cada vegada, el dia que et troba la que has configutat per la xarxa externa internet arranca sense problemes, però el si ho fa al contrari, cal que tocar-ho per tal que funcione.

La solució passa per assignar la mac de cada targeta a una interface.

Ara no em trobe a l'aula, des del meu portàtil amb Debian tindriem la solució en aquest arxiu:

/etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

Si el vas a tocar fes-te una còpia primer del mateix.

cp 70-persistent-net.rules bk-70-persistent-net.rules

Després caldrà editar-lo amb un processador de text pla com vim o gedit i assignar cada mac a la interface.

Simplement s'hauria de canviar eth* per eth0 en un lloc i eth* per eth1 en altre.

Després reinicia la màquina per tal que funcione.

Si tot ha anat bé ja no et canviarà les targetes al·leatòriament i podràs estabilitzar la configuració de la xarxa.

Si vols veure si està configurat al ordinador de bibliteca ho pots fer així:

cat /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

Salut

In reply to Deleted user

Re: Les ips juguen a conillet amagar. Auxiliiiiiiii

by Deleted user -

Hola altra vegada Francesc.

Se m'havia oblidat comentar algunes coses bàsiques.

1. Interfaces

Al fitxer:

/etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

cal que canvies soles el camp NAME, com indica en anglés elmateix fitxer, NAME="eth0" i més endavant NAME=eth1.

2. Adjudicació correcta de les targetes

Recorda que els servidors tenen dues targetes, però no són iguals, hi ha una que 10/100 integrada en la placa (connecta ethernet fins a 10/100 Mb/s) i d'altra punxada a la placa que és Giga (connecta ethernet a 10/100/1000 Mb/s) aquesta està pensada per a la intranet, per alçar les terminals lleugeres.

3. Identificació de les targetes

Amb el comandament:

ifconfig

podràs veure la mac (numeret llarg idenfificatiu de les targetes, separat per : de dos en dos xifres) de cadascuna.

4. Assigna-les bé

Si tens la cura d'assignar bé al fitxer;

cat /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

les eth0 i les eth1 tenint en compte que la de la xarxa interna (normalment eth0) és la Giga.

5. Switch

Cal que connectes la targeta Giga del server a l'entrada Giga del Switch, ja que aquest switch té 24 entrades amb una velocitat 10/100 Mb/s i dues amb una velocitat 10/100/1000 Mb/s.

No serveix de res connectar les targetes Giga a les boques del switch 10/100 ja que es perd velocitat per a alçar terminals lleugeres. Cal fer bé les connexions per tal de tenir un rendiment òptim.

Espere no haver-te marejat.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Les ips juguen a conillet amagar. Auxiliiiiiiii

by Deleted user -
Gràcies com sempre Alfons. No recordava el procediment.
In reply to Deleted user

Re: Les ips juguen a conillet amagar. Auxiliiiiiiii

by Deleted user -
Gràcies com sempre Alfons. No recordava el procediment.