Ens anem a Mérida!!

Re: Ens anem a Mérida!!

by Deleted user -
Number of replies: 0

Hola Daniel.

Ah... el temps

Ací no tenim temps ningú, però tots anem fent alguna cosa. Jo m'ajude constantment del GTD (Getting Thinks Done), Google Calendar, RTM (Remenber The Milk), 42Goals i 30boxes.

GTD: Sistema de recopilació i priorització de tasques... la teoria.
Google Calendar: calendari sincronitzat amb l'smart phone.
RTM: Implementació genial, gratuita sobre la web.
42Goals: Sistema de registre per crear hàbits personals.
30Boxes: igual com RTM i Google Calendar, junt i amb una vista de 30 caixes.

Aixina i tot, anem com anem...

La comunitat

És molt grat compartir experiències, expectatives i aprenentatges, u es sent acompanyat. Jo també crec que el coneixement que generem entre tots val més que la suma de les individualitats. Això i que, ací no sobra ningú, tinga el nivell que tinga.

Editor de vídeo

M'agrada molt més la fotografia que el video. Vaig citar FinalCut perquè és un programa professional, és un dels que solen usar les productores de TV com ara RTVE.

No és software lliure, però potser, cal saber la referència professional per valorar què utilitzem.

Crec que en algun moment he utilitzat KDEnlive, però tinc de sobres amb OpenShot. Em va semblar molt interessant que estiguera als repositoris de Lliurex. Si el necessites l'instal·les i a marxar. Em va costar menys de 5 minuts aclarir què era el que volia fer.

LaTeX

El tema de LaTeX no és més que un misto en un polvorí. Tractava de cridar l'atenció de que existeix alguna cosa més que PowerPoint i Impress per fer presentacions. Tots dos programes molt respectables.

A més agafant una base de codi potser es puga muntar més apressa la presentació.

Tot és per què des d'un temps a aquesta part vaig intentant optimitzar el temps del meu treball utilitzant text pla per tal de treballar. Ara mateix ja no solc utilitzar Open Office sino Vim o Emacs + Markdown + Pandoc + Git.

Vim: processador de textos en terminal. Super eficient, però amb curva d'aprenentatge una mica dura al principi.
Emac: el mateix, però fet per Richart Stallman. Molt eficient.
Markdown: llenguage de marcat super super super senzill.
Pandoc: conversor de l'arxiu al format que vullgues.
Git: control de versions, pots veure què has canviat, amb tota la història del document.

Resultat: escric amb la mateixa rapidessa amb un ordinador d'ultima generació que amb un ordinador de principis dels 90 (80486). Això em fa percebre una llibertat i una eficiència que mereix la pena provar.

Bo, perdoneu l'extensió, però és que aquesta nit no fa calor.

Salutacions