EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -
Number of replies: 12

Hola companys/es,

Una representació de la comunitat ha lluit les noves samarretes a la primera jornada de Novadors a la ciutat d'Alcoi.

Awys7hVCAAAsHYO.jpglarge.jpeg

També hi ha hagut un membre que s'ha dedicat a vendre les 100 xapes EduTicTac per a financiar l'allotjament comunitari.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

I crec que les ha venudes totes, no???? wink

Molt bé! Enhorabona!

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Soles una pregunta...

És obligatori anar en amb sandàlies?

Potser estaria bé anar recopilant fotos de les quedades i anar etiquetant per tal de fer un històric.

Això de les xaper està molt bé, no soles perquè es trauen diners sino perquè es dona a conèixer el lloc.

Que la gent va mooooooooooooolt perduda amb això d'internet, ja us ho dic jo. No s'entén la potència, la inmediatesa, l'accés a la informació que comporta. Ho deixe que em calfe...

A veure si hui ens podem veure a Alcoi.

Salut

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Daniel, correcte, s'han venut totes. La gent de novadors és molt receptiva a comprar xapes a un desconegut mentre acaben de dinar.

Alfons. És evident que no és obligatori anar amb sandàlies i pantaló curt. Si vas hui a Novadors, demanali alguna xapa a Samuel, i li dius que ja li acoste alguna al seu centre. En fare unes quantes més ara que encara tinc la màquineta.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Al final no he anat, la responsabilitat i la solidaritat m'ha fet anar al despatx aquest matí... però tinc el pensament en novadors... ja li he dit a Artur que li passe una xapeta a Alfons... a vorer si es troben :D

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Jo al final tampoc he pogut. Massa beques, matrícules.....llàstima perquè volia conèixer a Alfons també. En una altra ocasió serà.

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

No patiu!! Ja li he donat jo una wink Ara ha de pagar-li-la a Dani.

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Hola xics.

Ara dec dues xapetes, una me l'ha donat Daniel Pastor i l'altra Artur Zaragozá.

Daniel, apúntales a compte.

Ha estat una molt grata experiència.

He pogut saludar a Daniel, Artur, Pedro i crec que Luís. També a Bárbara, que tot i ésser inspectora també ha hagut de currar molt amb això de les TIC en el passat, quan començaven a despuntar Moodle i les PDI.

Francesc, també tenia ganes de coneixer-te, però no patixques que anirem caminant junts, el més importat no és veure'ns les cares sino saber que estem ahí.

Hui he estat pensant... EduTicTac no és una comunitat com Novadors, potser té un altre matís, però es connecta a la perfecció amb el sentir de Novadors.

Cal agrair-li a Juanfran la molt bona organització de l'acte [Sí Juanfra, menut curre t'has pegat juntament amb tot l'equip de Novadors]. Potser algú ha passat calor, però jo he arribat (després de pegar unes voltes per aparcar) i de seguida m'han donat dues bosses amb informació i, el més important, una clau xifrada per accedir de forma individual a la WIFI corporativa de la universitat.

UNA CANYA, m'he quedat sorprés.

He pogut connectar-me sense problemes, és ben cert que tenia el certificat digital de la conselleria, el qual demanava, no sé si obligatòriament...

Internet ha anat de forma impressionant, hem estat reportant informació sobre Twitter i sobre el canal d'IRC de Lliurex, http://irc.freenode.net #lliurex. He estat acompanyat per @llxpad (José Carlos) i @sasogu (Samuel). Una experiència molt bona, semblava que tots tres estavem allí.

He pogut adonar-me que l'IRC és més obert i flexible que Twitter que tot està molt constrenyit, això sí, molta participació de molta qualitat.

Com diu el viatge cap a Ítaca: cal anar a les ciutats a aprendre dels que saben, cal anar-hi, cal anar-hi. Molta sabiduria comprimida, molta energia que es palpava en l'ambient, cares conegudes, poc temps...

També m'ha sorprés que vinguera tanta gent de fora: Barcelona, Andalucia, País Vasc, i que hi haguera molt d'interés en l'streamming.

Finalment, com ja he dit m'ha agradat moltíssim la organització. Fins i tot he estat pensant potser aquest desplegament WIFI és el que necessitarien els centres tant de primària com de secundària. Una contrasenya autenticada de forma individual.

No tinc experiència però, ja ens enterarem de com configurar un servidor RADIUS al qual apunte el router per a autenticar els alumnes. He trobat informació al respecte, potser aquest estiu podriem fer algunes proves... hi ha programari lliure pel mig, llegiu la documentació:

www.grc.upv.es/docencia/tra/PDF/Radius.pdf

Au, necessitava soltar-ho, i és que en la calor i tanta energia u ja no ha de comunicar.

Salutacions i bon estiu.

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Parlant de Radius, i autenticació, durant aquest curs vaig vore la web de José Manuel Ramírez, un docent informàtic de Siles (Jaén) i em vaig quedar amb un article sobre com configurar un Servidor Radius per autentificar amb Wifi (per a profes i alumnes) a un IES. Jo vaig estar pensant en fer-ho per al curs que ve, però com no sé a on pararé.... de moment ho tinc en "standby". 

Si voleu pegar una miraeta:

http://www.masqueteclas.com/2012/03/wifi-mas-seguro-con-freeradius.html#more

La web és : http://www.masqueteclas.com

També és a twitter: @jmramirez

Au, que vos siga lleu estes semanetes de "confessions" wink

 

 

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Hola a tots/es!

Primer de tot, m'haguera agradat molt anar a Novadors12 però no va poder ser... Gràcies a Novadors10 vaig entrar en el món de Twitter i d'Edutictac, però tot i que no faig moltes aportacions, llig tots els missatges que envieu!!!!

uhmmmmmm .. RADIUS .. un tema molt interessant i que em recorda moltes coses (a que si Dani ? ;)

RADiUS és un protocol que s'utilitzava quan connectaven amb mòdem (per això el DIUS :: Dial-In User Service )

Quasi tots els servidors RADIUS fan la funciö de triple A (Autenticació, Autorització i Accounting) és a dir, diuen si l'usuari és correcte amb el pass, sols deixen accedir a l'usuari si compleix unes certes característiques, i a més a més, fan log de totes les accions (intents d'auth, etc)...

Quan jo el feia servir (CTV, UNI2, WANADOO) utilitzavem un que es deia RADIATOR (era d'una empresa australiana que no se si encara està pel món) .. però com be ha dit Dani en el seu email el FREERADIUS està molt avançat i crec que pots tindre als usuaris en bases de dades, fitxers DBM, etc. . ...

Doncs res més .. jo de moment al meu centre no el posaré ... però si algú te dubtes o alguna cosa que el puga ajudar ... per ací estic!!!

 

Un saludet a tots des de la Marina Baixa.

Antonio Coloma.

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Hola Antonio.

Moltes gràcies per l'oferiment.

Potser a casa no fa falta muntar un servidor Radius, caldria tenir sempre funcionant aquesta màquina per conectar-se per wifi, però als centres té molt de sentit.

Aquest estiu vaig a aprofondir sobre el tema per tenir-lo més madur, ja anirem comentant.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -
Hola a tots que enveja donen alguns. Jo també estic penjada a lòrdinador amb la pàgina de MESTRE A CASA. Quan la tinga completada tancaré la del moodle.
In reply to Deleted user

Re: EduTicTac en Novadors 12 (La comunitat en Alcoi)

by Deleted user -

Hola a tots, estic molt contenta d'haver anat a Novadors, i no tan sols pel sabrós "premi" que vaig rebre si no per haver compartit en alguns de vosaltres uns dies molt profitosos. Us envie una foto i un enllaç a Educacontic, on hi ha un resum (sempre està bé recordar) de les Jornades i on he vist inserit el meu video. Me va agradar molt Ainhoa Ezeiza i "els pexakuxes" i no rés la xarrada de la Sra Inspectora (encara estic impactada i crec que és de música!).

M'agradat molt la vostra foto de grup, en la que he reconegut al company de taula Luís que me va descobrir l'spam a Twiter !! i a Samuel clar, tot xics eh? i nosaltres xiques...varem perdre el temps ! je,je

Attachment Novadors.jpg