Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -
Number of replies: 12

Hola companys/es,

Aquest any hem van donar un portàtil de 7" de pantalla i, com és evident, no l'utilitze per a res. He pensat preparar-lo per a donar-li a una neboda de 4 anys. El LliureX infantil sencer li ve gran, així que el tinc amb el LliureX Lite, que funciona molt bé. Però m'agradaria instal·lar-li un mínim de paquets del LliureX Infantil, per a que tinga alguna utilitat per a la nebodeta. Com que jo no utilitze LliureX Infantil, us demane que em recomaneu uns quants paquets de jocs, activitats, ... per a instal·lar en el Lite.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Jo treballe a infantil i de memòria em venen al cap el Gcompris (amb activitats des de 2 a 8 anys), Lliurex-Art (Tuxpaint) un joc per pintat i dibuixar divertidisim, El jclic amb alguna de les recopilacions que pots descarregar des de edutictac com la de Samuel o la de Manuel les dues amb més de 1000 paquets d'activitats diferents per a totes les edats (moltes per a infantil), els bibliojocs (també en edutictac)  que tenen accés a una barbaritat de paquets d'activitats en internet ordenades per temàtica i edats, Omnitux amb moltes activitats per a diverses edats de menuts...Tots poden funcionat prou bé en ordinadors amb pocs recursos. el tuxtype amb el qualo practicar amb el teclat posant per a 4 anys les adtivitats més senzilles...I ara mateix no recorde però hi ha més coses. amb aquests ja té per a passar l'estiu jugant.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Gràcies Francesc, ja estic instal·lant les aplicacions que has recomanat. Les anirem provant poc a poc.

També estic instal·lant el lliurex guard (ara he de crear un compte per a la xiqueta i un altre per a la mare).

M'estic llegint els manuals de LliureX infantil i lliureX Guard i la veritat és que està tot molt ben explicat.

Acabe de posar el fons de pantalla infantil i deixe per a un altre dia una de les biblioteques de jclic i bibliojocs.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Hola Daniel.

Quan acabes de llegir els manuals del Lliurex Guard et preguntaré un parell de dubtes que no acabe d'entendre.

Lliurex Guard és una idea excel·lent, però afinar no és el més senzill del món.

A veure si al llarg de l'estiu comentem alguna de les dificultats que he tingut per tal de desbloquejar continguts.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Hola Alfons,

Vaig a treballar en el portàtil unes setmanetes abans de deixar-li a la xiqueta. A veure si puc aprendre alguna cosa del LliureX Guard i ho compartim.

D'altra banda, de moment m'he topat amb algun problema per a que funcione el LliureX Do, l'aplicació per a fer menús de les aplicacions amb botons grans per aque els menuts no hagen de fer servir el menú clàssic amb el ratolí, el centre de control de LliureX, no trobe l'aplicació per a crear usuaris, i alguna altra aplicació que no funciona. Supose que serà perquè no són compatibles amb l'escriptori lleuger LXDE. Ah, tampoc he trobat la manera d'instal·lar bibliojocs i ratoliclic. Doneu-me una setmana per a aprendre un poc més i ja us pregunte coses concretes.

Tinc falta de costum de treballar amb un escriptori lleuger. Però hauré de solucionar els problemes perquè no puc utilitzar GNOME ja que el portàtil va massa lent.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -
En el lite, el lliurex-do no funciona de manera "natural". Se utilizan muchas cosas de GNOME que no tienes. Se podría investigar...
In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Hola Daniel, per a bibliojocs no cal instal·lar res, són activitats online, en que te funcione flash funcionaran la majoria. Per a JClic pots descarregar la biblioteca e instal·lar però si és un portàtil amb poquetes prestacions també te recomane la versió online, en tindre java funcionant en el navegador ja pita...

Respecte a escriptoris lleugers jo he instal·lat en totes les màquines en les que treballe openbox, passe d'Unity, Gnome 3 i totes les coses boniques que consumixen recursos i no aporten eficiència a la meua manera de treballar. N'hi ha molta documentació en la xarxa ;D

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Hola xics.

Doncs jo vaig treballar algun temps amb OpenBox, el que em va passar és que tirava a faltar algunes coses. LXDE va estar la resposta a les meues necessitats, no és OpenBox, però el rendiment és genial.

Les pegues...

Per fer configurar qualsevol cosa cal editar fitxers de text.

Treballe des de Debian Squeeze (també amb Lliurex), vaig instal·lar Firefox (Iceweasel a Debian) i el vaig posar al Doc (barra de baix). La raó va estar que volia anar amb el ritme d'actualitzacions de Mozilla...

El cas és que una vegada fixats algunes icones al Doc com ara Firefox i la Terminal es varen acabar els problemes. M'ajude de Gnome-Do, llançador d'aplicacions estil QuickSilver sobre Mac.

Ara mateix no puc dedicar el temps que voldria, espere poder en una setmana.

Daniel, Lliurex Guard és un món, a veure si en una setmaneta compartim coneixements. Crec que és una aplicació clau de cara a la infantessa.

He provat altres opcions com Nanny per a Gnome, però Lliurex Guard és molt pràctic i ens dóna molt de control sobre les màquines.

Feu fotos a Novadors...

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Hola Alfons,

Si he de crear un nou usuari en LXDE editant un fitxer de text, crec que ja ho he fet. Serà més fàcil posar-li el perfil de menor al superusuari en llx-guarg.

Ostres, fotos en Novadors, no ho havia pensat. Algú que agafe càmera, que jo m'estic encarregant de fer uns detalls per als membres d'edutictac i afins, per fer comunitat. Ja et guarde unes quantes per a quan ens vejem.

Salut.

PD. Conforme avance amb el portàtil ho compartiré ací.

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Tanque aquest fil.

Al final he afegit a l'escriptori accessos directes a les aplicacions que inclou.

Gràcies per les aportacions que heu fet. Crec que la xiqueta en té prou per a uns quants estius.

Alfons, al final no he provat lliurex Guard. Ho deixe per a una altra ocasió.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Hola Daniel.

Tinc a la llistas de tasques pendents [RememberTheMilk] implementar Lliruex-Do, millorar el filtrat de videos de YouTube dins Wordpress en Lliurex Guard i fer que es connecte l'ordinador per wifi des de la cònsola.

Aquest últim asumpte em duu de cap, ja que no acabe d'aconseguir-ho.

Bé doncs, ahí romanen aquests temes, a veure si al llarg de l'estiu sóc capaç d'abordar-los i de comentar-los.

Anirem fent.

Salutacion caloroses, molt i molt caloroses...

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

La llista que t'ha passat francesc juan és prou completa, moltes gràcies per les mencions de bibliojocs i la biblioteca jclic, tinc que fer una aclaració per a mi important.

La biblioteca Ratolí la va crear un grup de mestres del col·legi on treballe en grup de treball per al CEFIRE d'Elx coordinat per Alvaro Baixauli (membre d'edutictac). La biblioteca ha anant acutalitzant-se des de fa molts anys gràcies principalment al treball d'Àlvaro. L'estiu passat Alfons, Alvaro i jo li van pegar un repas peque havia algunes activitats que no funcionaven. A dia de hui estem mantenint-la Alvara i jo, ell actualitza i jo la puge al launchpad d'edutictac...

Respecte a Bibliojocs és cert que sóc el pare de la idea però des del principi les activitats han estat aportades per varies persones. Actualment el col·laborador més fidel també es un membre d'edutictac Luis el qual ens envia activitats amb molta regularitat.

Estic pensant en posar una secció de crèdits a bibliojocs i jclic xDD així aquesta part serà més transparent :D

In reply to Deleted user

Re: Tuneig: LliureX Lite + alguna cosa d'infantil

by Deleted user -

Està molt bé Samuel.

Crec que té tant JClicRatolí/ElTeuMestre com Biblijocs són molt útils sobretot a primària. La idea de fer llistes de reconeixement té sentit per conèixer-nos i formar comunitat.

La utilitat d'aquest recursos i el pas de gegant que he experimentat utilitzant-los i recomanant-los crec que mereix la pena que estiguen vius.

Ara amb Lliurex tindran molta més visibilitat.

Salut