Pàgina web de centre

Pàgina web de centre

by Deleted user -
Number of replies: 88

Hola Companys/es,

Ara que estem amb el planet dels blocs edutictacs he pensat liar la cosa un poc més. Us explique: he pensat que podriem fer un recopilatori de webs de centres educatius. Supose que alguns/es de vosaltres gestioneu la web del vostre centre i voleu que siga útil als que la visiten. Crec que la millor manera de millorar-la és observar que fan els altres centres. Una opció sería anar una per una i pegar-li una ullada. L'altra opció més eficient, crec, i és la que us propose, és anar afegint en aquest fil les págines de centre que administrem amb una xixoteta explicació. També podem anar posant altres pàgines que ens agraden.

Jo em compromet a anar possant-les en wikimanuals per a una millor consulta. Amb captura de pantalla inclosa (que faria sense shutter)

Bé, anem per feina, la web del meu centre ha migrat definitivament a mestre a casa durant aquest any. Com ja he comentat amb alguns de vosaltres el manteniment d'una web bilíngüe està molt ben resolt i l'aparença és correcta. De totes les eines que hi ha per a publicar continguts i omplir espais en la web només he utilitzat un parell. Però de moment és suficient per al que necessite. En el nostre cas, la utilitat que li donem és millorar la informació que des del centre li podem donar a aquells que volen estudiar un cicle formatiu i als que fan les proves d'accés a cicles i la d'obtenció del títol de farmàcia per lliure. Són persones que no asisteixen a centre amb regularitat i la comunicació vía web facilita la seua informació. També posem algunes notícies d'actualitat en la plana principal.

Si voleu pegar-li una ullada la teniu ací: www.iesmontserratroig.es

Espere les vostres aportacions i més endavant prepararé un espai a wikimanuals.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Ací teniu la del meu centre que administre jo

http://mestreacasa.gva.es/web/tomasdevillarroya

Gràcies Daniel per la teua idea.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola:

Acabe de muntar la del CEIP Max Aub (València).

Poquetes coses encara, clar.

Salut i força.

http://mestreacasa.gva.es/web/ceipmaxaub/1

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Ha quedat molt bé. El que no sé es per què a mi no me va la ruta directa

http://mestreacasa/web/ceipjaumeprimermislata

Axió saps per què pot ser?

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Vol dir que punxe la teua adreça y enllaça bé. Pero punxes la  meua i no va.

 

Bon estiu

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Carme, et falta gva.es.

La teua adreça és: http://mestreacasa.gva.es/web/ceipjaumeprimermislata

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Si Daniel pero está trencat el enllaç. No sé pequè. Si el pose al navegador no ix la pàgina

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Daniel:

Ja he vist la errada. Estinc pensar si posar una adreça més curta

Ara te voldría demanar que pujes la nova icona del centre

http://www.flickr.com/photos/bellmon/7677594038/

De moment pare de fer la web fins a setembre. Bon estiu i bones vacances

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Carme.

Hem sembla que ja està canviat la icona.

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=P%C3%A0gines_web_de_centres_educatius

Au, que descanses aquest estiu per tornar renovada de forces al centre i pujar el video que dius que ens vas a fer...

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Encara que el estiu ha estat bé. Com pots vore hem fet algunes innovacions en la pàgina web. I també el video, que millorarem per al proper curs.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Manuel, entre tots anem agafant idees per a fer la millor web possible i la més útil a l'alumnat i les famílies.

Si em passes el logo del centre el pose en wikimanuals.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola xics i xiques...

Carme, això de l'enllaç cal escriure-lo bé. És una miqueta llarg, soles cal que et fixes que et deixaves la part de edu.gva.es

Aquesta secció crec que és una de les més interessant. Donar idees per a construir la pàgina web del centre no és cosa menor, et dones compte quan comences a fer-la.

Seria bo que anerem criticant les pàgines per tal de millorar.

Ahí va la meua crítica:

  • La pàgina del centre hauria d'ésser sobretot usable, simple i al gra.
  • Jo no posaria enllaços de més, potser seccions que encamienen però la primera plana hauria d'ésser simple.
  • Mestre a casa ens dona un espai corporatiu ben interessant però cal currar-se molt bé la imatge de la pàgina per tal que no parega que hem copiat un text del word i l'hem apegat.
  • Una pàgina web és un treball que COSTA MOLT DE FER, sí amics i amigues, o és que no conteu les hores le hi dediquem i les tasses de café o té que consumim al fer-la? Així doncs, cal reconèixer sempre el treball fet pels companys i animar-los a millorar
  • Potser la pàgina del centre hauria de tenir un espai per a notícies/novetats ben clar per identificar els canvis recents.
  • Cal no oblidar mai els mètodes de contacte, però, cal no posar-los explícitament per evitar l'spam, per exemple pep_grill[poseu ací una arroba]gva.es
  • La pàgina del centre ha d'estar viva, s'ha d'actualitzar, en cas contrari després de tres visites s'abandonarà la pàgina per manca d'interès i no servirà per a gaire res més que per contactar.
  • Potser és bona idea ésser políticament correcte i no posar opinions personals, per això ja estan els blocs, pensem que pot haver-hi companys en desacord.
  • Cal que reflexe la vida del centre i el sentir del mateix. Si és possible caldria fer-la de forma comunicatària, una wiki seria un format excel·lent per construir el contingut.
  • No oblidem mai la força de la imatge, una imatge pot comunicar molt més que una parrafada pedant...
  • Potser seria bo incloure un missatge d'audio. L'audio comunica calor i concreta les percepcions, també fa més humana la tecnologia.
  • El video CURT, ajuda molt a fer-se una idea del centre, però ha d'ésser curt i senzill, com un spot televisiu, concentrat i potent.
  • Les pàgines sempre són millorables, una crítica seguida d'una proposta s'encaixa millor.
  • Potser tots no hi estiguen d'acord amb tot, tampoc tots tenen el mateix nivell de sabiduria. Si ho oblidem caurem en la ingenuitat i perdrem el temps.

Au, deixe això, és el que se m'acut a grosso modo...
i talle perquè fa una calor que es derretixen les tecles.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Gràcies Alfons. Ara esperarem fins setembre i entonces probaré de fer un video i pujar més fotos.

 

Bon estiu i bones vacanes

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola a tots:

La web del meu centre:

http://iesramonesteve.edu.gva.es

L´hem creada en joomla; i afegit enllaç a mestre@casa (per modificar encara), a moodle i com usuari registrat a mantis (sugerència d´algun company, gràcies :D ) i pmb.

Ara be, algú podria sugerir-me algun cms que puguen accedir pares per vore faltes, notes, etc dels fills?? (gratuït, clar). 

Salutacions,

Artur

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Arturo, la pàgina està genial.

Té una presència excel·lent. La força visual que heu aconseguit ajuda fa una experiència molt agradable visitar la vostra pàgina.

Ets tu l'administrador? Sap el que hi ha per baix? Et puc preguntar algunes coses?

Crec que és un model d'implementació excel·lent, però no sé si et puc preguntar algunes coses que podriem valorar.

En qualsevol cas l'he posat a la lista als wikimanuals.

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=P%C3%A0gines_web_de_centres_educatius

Crec que la iniciativa d'ensenyar-nos que fem als centres és genial per aprendre, per valorar què desenvolupem, per guanyar temps i aprendre de nosaltres mateixos.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Alfons,

Sí, sóc jo l´administrador (per ara :D). La web l´hem posada en marxa aquest curs passat.

Dins del punt "accés privat" he intentat anar provant algunes aplicacions com el gestió d´incidències que algun company comentà en aquest mateix post Mantis i el de reserves d´aules Mrbs (corregiu-me si no es diu així). La veritat que com l´espai web asignat per conselleria sols es poden gestionar 5 bases de dades crec que ja no en caven més!

Respecte a l´aspecte visual, vaig pensar que un tauler, en forma de tauler de suro, per a les novetats era una manera distinta d´exposar aquestes. Però els botons els he creat amb el meu amic Gimp.

Com està construïda en Joomla he creat un usuari per cada departament, per ara, per a que puguen penjar coses a "departaments".

Com a coses per millorar, i a vore si algú dels presents em pot aconsellar, seria obtindre algun mòdul de joomla o aplicació per a que els usuaris dels departaments (s´activaria al entrar en "accés privat") puguen pujar documents (a part d´imatges) a la web per poder penjar-los. No sé si crear usuaris ftp, o serà difícil de gestionar per als usuaris.

 I per descomptat que pots preguntar, estem ací per compartir ;)

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Arturo.

Gràcies per la teua bona disposició per compartir, és ben segur que et preguntaré coses més endavant, deixe algunes reflexions i qüestions que en venen al cap. Són totalment criticables i millorables (això últim és ben segur),

Web de referència per entendre el contingut:

http://iesramonesteve.edu.gva.es/

http://fpabeniassent.edu.gva.es

Joomla

Bé simplement m'havia cridat l'atenció l'impacte visual, però després he vist coses molt interessants. Nosaltres, al nostre centre gestionavem (soles) la pàgina inicial amb Joomla. No li varem donar major funcionalitat, però sé que potser és un entorn molt interessant per gestinar moltes coses del centre.

Els botonets del suro són genials, molt bona idea.

Però, potser l'estructura dels departaments, els colors, la usabilitat que heu imiplementat és el que més m'havia cridat l'atenció.

Penjar arxius dins de Joomla

Aquest any vaig descobrir que Joomla no era qüestió de unes horetes sino que cal posar-se en serio per dominar-lo. Nosaltres pengem els arxius en una carpeta externa a Joomla. Per FTP (mitjançant FileZilla agafavem la url). Després enllace el contingut.

Ja sé que no és el millor procediment, però no vaig trobar altre més eficient.

De cara a implementar-lo als departaments, ja sé... no és un mètode usable. A Moodle això està molt ben resolt, però no conec un procediment eficient per a Joomla.

Crear identitats

Aquest tema de tenir usuaris a la intranet de Joomla no sé si mereix la pena pere ja que dona molt de treball el manteniment de la plataforma amb usuaris.

Potser en aquest sentit es podrien posar informacions generals a Joomla, però utilitzar Moodle (curs obert) per a gestionar documents més específics.

Per què?

  • Molt bona gestió dels backups.
  • Fitxers estructurats per cursos, no com Joomla que els tens tots a un directori o ves i fes l'estructura a ma.
  • Tota la informació queda ben estructurada tant externa com internament.
  • Si es posen arxius externs a Joomla, diguem-ne com MoodleData cal estructurar-los a ma i fer backup de la carpeta.

Des del meu punt de vista, si crees un ftp tindràs gestió d'usuaris, contrasenyes... la gent perd les contrasenyes... Moodle això ho gestiona genial.

Bé, com ja t'hauràs donat compte, la meua experiència a Joomla és igual a la meua temeritat en fer afirmacions, tinc poca experiència però estic molt motivat. Bé, és el que pense. Et comente tot això perquè el tema m'interessa molt i trobar un usuari experimentat en una plataforma és un tresor.

Moodle i Joomla es poden interconnectar, però no tinc experiència en fer-ho. Potser explorar aquesta via estaria bé.

Ara bé la pregunta: per què Joomla i no Mestre a casa?

Des del meu punt de vista Mestre a casa és molt flexible, molt potent però poc usable, si pensem en un ús intensiu i no en un ús puntual. M'encanta Mestre a casa, però no l'utilitze si tinc a ma Wordpress, Joomla, Moodle i eyeOS. Així és.

Faltes

El tema de les faltes nosaltres el gestionavem dirèctament amb Moodle 1.9 amb el plugin attendance. Tal tenir en compte que tot ho feiem des de Moodle. Aquest plugin és molt flexible, es pot configurar de a gust del consumidor, però, clar cal posar-lo a cada assignatura, potser no és la via que estàs buscant.

Tinc entés que Hermi Pastor va desenvolupar una aplicació molt interessant per passar llista fer això, però no l'he provat.

Linucentres

Conselleria dona 10 bases de dades, done fe, les vaig alçar totes aquest curs. CPanel te va avisant en roig quan arribes a la base de dades número 8.

El host té 10 Gb d'espai, més que de sobres per qualsevol centre.

Sembla que hi ha dues màquines funcionant, una més vella en la que no es pot muntar un Moodle 2.3 perquè no ho suporta el Php d'aquest server i una altra més nova amb el Php més recent a la que sí es pot instal·lar un Moodle 2.3.

Al nostre centre ens van assignar la màquina vella, així que varem muntar un Moodle 1.9. Genial perquè no té gaires bugs, està molt estable, tot i que no és tan ràpid com Moodle 2.3.

Si esteu en un cas com el nostre cal parlar amb el SAI per tal que facen la migració a l'altra màquina.

Configureu els backups de Moodle per tal que es facen de forma automàtica. L'espai en servidor es duplica però mereix del tot la pena si feu un ús intensiu de Moodle.

Axiò és tot,
pel moment...

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Daniel i tots els membres d'edutictac!

Ja fa prou que no em passe per ací, i al veure el post de Daniel m'ha paregut una bona idea, doncs aci vos pose el que té la pàgina del meu centre (ies l'almadrava de Benidorm www.iesalmadrava.com ). La vaig fer en Joomla amb una plantilla de pagament (uns 30 euros + o - per una subscripció a yootheme durant 3 mesos ).

La intente utilitzar per donar informació a l'alumnat ... etc però la informació que em donen a mi es escasa i a poc a poc vaig omplint-la ;)

De la Web cal destacar unes aplicacions que no formen part de Joomla, però que estan com enllaços:

  • Aplicació de Reserva d'aules (MRBS) per a que un profe puga reservar l'aula d'informàtica, audiovisuals , etc.
  • Gestió d'incidències (Mantis Bug tracker). Com que soc el Coord. Tic, i l'any passat pels corridors els profes sols feien que donar-me "notetes" vaig creure convinent que ho feren per Web i així al final de curs sé quantes incidències han posat, etc.
  • Aplicació d'activitats extraescolars .. que no esta acabada del tot i esta en fase alpha ;)
  • Gestió de Faltes i notes. Realitzada per @hermipp a la qual li he afegit algunes cosetes ... els profes estan encantats ... potser aquest estiu haurem de fer el mòdul d'importació de dades des d'Itaca .... ;)

  • Ah .. i també tenim un Moodle per a penjar activitats, recursos, ..etc ... que també el faig servir per a la realització d'enquestes per al professorat (Per exemple l'enquesta dels coneixements TIC de la PGA ) ;)

 

Res més .. açò és tot .. un saludet a tots/es !

 

Antonio Coloma.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola a tots,

la web del meu centre es:

http://mestreacasa.gva.es/web/carolinasala

El director l'ha creada enguany i jo li ajude un poquet, sent els 2 els administradors de la pàgina.

M'agradaria que hem donareu la vostra opinió.

Una pregunta Daniel, com ha fet per a que l'URL de la pàgina siga el nom del IES?

Una pregunta per a Francesc, de d'on has posat el contador de visitants?

Gràcies.

Enric

(Coordinador TIC del CEIP Carolina Sala)

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola A tots.

Molt bona idea la de descriure la pàgina web.

Per aportar coses ràpidament us descric la que tenim al menu centre, tots els serveis alçats durant aquest any.

http://fpabeniassent.edu.gva.es

1. Tenim una pàgina d'inici que redireccionem cap a la carpeta d'inici. Així aprofitem per posar el codi de Google Analitics.

2. La pàgina d'inici és Joomla. Estem super, super contents, però la veritat és que és un curre impressionant soles entendre com van les coses. Utilicem Joomla soles com a pàgina d'inici, per presentar el contingut. Cada setmana renovem la portada amb notícies. Ha estat una decisió important, ja que aquesta plataforma ben implementada ens ofereix unes ferramentes molt i molt potents.

3. Tenim un Moodle funcionant a tota pastilla. Tot ho gestionem des de Moodle: penjem material, posem activitats automàtiques, tasques que han d'entregar, passem llista (plugin Attendance), i, fins i tot avaluem, ponderem les notes i es trau la mitja. Quan fem un examen l'alumne s'asseu a l'ordinador, quan s'alça sap la nota, la mitjana de l'assignatura, els comentaris dels mestres. Tot al moment, tot trasparent.

Una canya, Moodle al nostre centre ha estat un camí sense retorn.

Per fer les activitats utilitzem la tecnologia Moodle i Hotpotatoes.

Els textos, como no els fem amb Markdown, una canya de la productivitat que Moodle té integrat.

4. També tenim tres blocs amb Wordpress pujats a Linucentres. Un general i dos de dues assignatures: entorn a peu i premsa.

5. Tenim un espai d'escriptori virtual amb EyeOS, dona un xicotet error quan puges alguna cosa però funciona correctament en la pràctica. La part social l'han pensat mot bé. Es pot editar simutàniament un document, hi ha correu electrònic intern, xat, etc.

6. Tenim Taskfreak per gestionar les tasques comunes, però, xics, no em dona temps de comunicar tanta cosa i implementar-la en la pràctica en tant poc de temps. Aquest entorn és genial per compartir tasques, però, comunicar com funciona... no m'ha donat temps de compartir-ho amb el claustre, tot que jo sí ho utilitze.

7. Hem llevat Copermine, galeria de fotos perquè necessitavem la base de dades.

8. Hem llevat PMB on-line, perquè no s'ha entés encara al meu centre com treballar amb aquesta eina, fins ara tenim un Acces programat (ufffff....) a poc a poc... No, jo no sóc d'eixem món, però, a poc a poc...

9. Tenim un altre Moodle funcionant amb projectes europeus.

10. A l'ésser una escola d'adults desplegada amb dos centres tenim un problema estructural (tenim dos espais a Mestre a Casa) que no podem accedir... i la cosa sembla que no té fàcil solució. Coses de la burocràcia.

Així, estem molt contents i amb molta feina. Últimament estem aprofitant els codis QR a la instància de matrícula per a accedir a la web del centre.

Poca cosa més.

Aquest espai per compartir l'orientació de la web del centre em sembla molt i molt interessant, ja que són moltes les hores que enterrem en aquesta feina, millorar-la per prendre decisions productives és clau.

Salut

In reply to Deleted user

comptador

by Deleted user -

Hola Enric,

El comptador l'he posat buscant per google comptadors gratuits que no porten publicitat. <pots fer clic al logo i et portarà a la pàgina. Teniem un altre abans que posarem per tindre una idea de quanta gent visitava la web i ens portarem la sorpressa de que era molta més de la que pensavem. Sobre tot famílies de l'alumnat. Això ens va donar més ànims per treballar. El problema va ser que l'altre comptador va començar a incloure publicitat quan entraves a la web i el vaig canviar. A més a més alguns d'aquests comptadors et permeten estadístiques, conèixer des de on es connecten a la web etc.

Salutacions i records a Pep Ferrer (és el Carolina Sala de Pego no?)

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Enric,

Vam comprar el domini www.iesmontserratroig.es fa alguns anys. L'empresa que el gestiona et permet redireccionar cap a una adreça web qualsevol, en el nostre cas mestreacasa.gva.es/web/iesmontserratroig

El domini ens costa uns 5 euros per any.

Salutacions.

Daniel.

PD. Li vam comprar a Gravitynet, que ara s'ha unit a Arsys. Hem de comprar un altre domini i s'han passat amb els preus actuals (25 euros/any). En redcoruna estan a 4,5 euros/any

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Gracies a tots per les vostres aportacions, de segur que amb elles podré fer una pàgina un poc més decent i plena de funcionalitats.

Gràcies per repondre tan ràpid.

Enric

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Enric,

Estic fent la recopilació de webs en wikimanuals i m'he adonat que en la vostra web teniu una fotografia del centre en la capçalera enlloc de la fotografia de molts centres que tenim la resta en el portal mestre a casa. Com ho heu fet?

Salutacions.

PD. La recopilació la podreu trobar en: http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=P%C3%A0gines_web_de_centres_educatius

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Daniel t'explique com es fa:

1. Entres com administrador en la pàgina del centre.

2. En el MENU, selecciones ADMINISTRA LES PAGINES

3. En cadascuna de les pàgines has de seleccionar la icona.

Ho voras super-clar en la captura de pantalla que t'adjunte.

Si no m'he explicat be, o no ho aconsegueixes, pos m'ho dius, vale?

Atentament,

Enric Sendra

Attachment captura mestre@casa.png
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Enric:

Te tinc que preguntar com fas els marcs amb colors. Perquè ho intentat i no ha exist res. Li pose el color adient però no el replega.

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Carmen:

Dir-te que ho faig res especial, simplement faig el següent:

Situe el cursor en la finestra que vullgues canviar el marc o el fons (damunt el logo "Aspecte" .... i ... en Estils de la vora, triem l'amplaria, l'estil i el color.


Ojo!!! has d'agafar el comptagotes i triar el color que vols i després presionar en Guarda.

Ja ens contes com t'ha anar.

Atentament,

Enric

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Enric:

Moltes gràcies. No posava l'amplaria, pensat que eixiría per defecte i no es quedava gravat el color. Ara ho conseguit.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola,

Estic adaptant papers a la LOPD i m'he trobat que també hem d'adaptar la web. Hem de posar aixó:

"AVÍS LEGAL
La utilització del contingut i/o servicis del portal per part de l’usuari suposa l’acceptació expressa de les condicions següents:
Condicions d’ús del portal <Indiqueu el nom del centre>, que depén de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, es reserva el dret d’efectuar modificacions en el contingut d’este portal sense previ avís, així com de la
seua configuració i presentació.
Este portal pot contindre enllaços a pàgines externes i la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació no és responsable del contingut de les dites pàgines externes ni de qualsevol altre aspecte relacionat amb estes.
[...]"

Més informació en el manual corresponent:

disponible en: http://www.cefe.gva.es/ite/val/normativa.htm

Salutacions.

PD. Quan es torne a canviar la conselleria i torne a ser d'Educació i Cultura, o d'educació i esport, ja ho tornem a canviar.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Daniel.

El tema que comentes és clau.

Al centres tot i que arriba la informació no es té una consciència massa clara de la gravetat de gestionar correcta o incorrectament les dades personals.

La iniciativa està molt bé, sobretot per l'exemple pràctic que proposes. Ho comentaré a l'equip directiu.

Potser ens haurien d'orientar vers aquests temes.

Ara faig una pregunta:

Segons la LOPD i la instrucció a la que fas referència cal demanar, per escrit a la conselleria, permís per tal de tenir les dades personals dels alumnes a Moodle?

I a Joomla?, i a EyeOS?, i a Mestre a Casa?, i a...

Una altra cosa. Si muntem un Moodle, entenc que cal crear un document en html i pensar-lo amb la política d'accés a la plataforma. No sóc advocat, cal fer una consulta a un advocat especialista en temes de LOPD a internet o la Conselleria té algun órgan de suport al qual podem adreçar-nos?

Amb tanta burocràcia, entenc que és necessària, però si no es creen camins àgils per tal que els docents puguem treballar amb els nous suports ser mestre és missió impossible.

Cal més recolzament per part de l'administració vers aquest temes.

Per altra banda

Finalment, ja era hora que s'intregaren els documents amb signatura electrònica incorporada, el coument que adjuntes la té la de Sofia Bellés.

Algún ha fet servir aquesta signatura per generar documents del centre?

Cal utilitzar aquesta signatura personal o cal utilitzar la signatura de funcionari, o cal passar de tot i no fer res...

Aquest buit legal s'hauria d'abordar, ja que el mestre no sóles no signem els documents digitals sino que no xifrem les dades crítiques que utilitzem.

En aquest context, cal que algú prenga la iniciativa respecte a la sensibilitat de la gestió de les dades crítiques als centres ja que soles legislant la cosa no funciona, cal orientar, donar suport i agilitzar els mecanismes als centres.

Tasques com xifratge de dades crítiques, signatura de documents d'avaluació (ACIS, i demés burocràcia digital) i backups son temes tan greus com crítics.

Hem avançat molt, però cal no oblidar aquest temes per moltes retallades que es facen.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Alfons,

Poc a poc anem adaptant-nos a la LOPD. Respecte al permís per a ser usuaris de moodle, això ja ho han previst en mestre a casa: http://mestreacasa.gva.es/web/global/docuwiki/wikipage/4700889520/AsignacionGrupos Fa uns mesos vaig fer una adaptació per a que el mateix paper servisca per a ser usuari de moodle i del portal mestre a casa (per a que els pares/mares signen el mateix paper), està en wikimanuals: http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Administraci%C3%B3_de_la_web_de_centre#ASIGNACI.C3.93_GRUPS_I_TUTORIES

"Si muntem un Moodle, entenc que cal crear un document en html i pensar-lo amb la política d'accés a la plataforma." No entenc que vols dir, podries explicar-ho millor? Per si estàs pensant en l'Avís legal de la pàgina web, al centre hem enllaçat el mateix que hi ha a mestre a casa: http://iesmontserratroig.edu.gva.es/intranet/moodle/index.php (en la columna de l'esquerra, dalt). Sobre consultes a advocats, crec que només hem de seguir les normatives que va publicant la Conselleria. No cal consultar a ningú que no siga l'administració, no?

"xifratge de dades crítiques, signatura de documents d'avaluació." Per la meua part, m'esperaré a que els de dalt ens indiquen el camí. Però espere que no ho facen com el correu electrònic corporatiu. Quants companys teniu que no han pogut aconseguir la contrasenya, o no han pogut entrar al correu... alguna cosa ha fallat en la implantació d'eixe correu.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Vos presente la pàgina del meu centre...

http://jaimebalmes.edu.gva.es/

també tenim un domini jaimebalmes.org que redirecciona a la principal.

Feta en moodle com no... la meua idea era aconseguir que el claustre o almenys part aprenguera a actualitzar-la, donat que és un estàndard en elearning el que aprengueren els serviria per a realitzar els cursos a distancia que ara estan fent els cefires...

Voldria destacar en aquest sentit la secció de recursos que va ser un intent de que el claustre utilitzara la plataforma durant tot un any de projecte de formació http://jaimebalmes.edu.gva.es/course/view.php?id=36

Però al final som un parell de persones els que la mantenim (vos sona?) i s'ha queda't com una plana de links i notícies. En el seu moment la vaig aprofitar per penjar els apunts dels cursets que donava (ara utilitze wikimanuals). I també per a penjar recursos que els alumnes aprofitaven en casa.

Com que la feina ja està feta no em planteje renovar-la de moment, malgrat que ara que controle wordpress estic pensant en implementar algun bloc per vorer si algun mestre s'anima ;D

La lluita continua xDD

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Bé encara no he fet el canvi de direcció però estic trevallant en ella

açi la deixe http://mestreacasa.gva.es/web/4600557000/1

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Carmen,

Ja tens la web en wikimanuals: http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=P%C3%A0gines_web_de_centres_educatius

Si em pases un logo del centre, el puc posar a la primera columna.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Gràcies Daniel he intentat carregar la icona pero tarda molt. ¿Qué estic fent mal?. Te puc enviar el logo pero sese reduirhttp://www.flickr.com/photos/bellmon/5393403685/

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Carme, ja tens el logo en wikimanuals.

Samuel, si vols m'envies o poses un logo del teu centre a 150 pixels d'amplada.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -
Daniel no tinc el logo perquè el ordinador principal està en taller. Però post vore el logo en MESTRE A CASA que el vaig poder pujar. Te pose copia a vore si pot ser http://mestreacasa.gva.es/web/ceipjaumeprimermislata/2 Tinc que reisntalar tot. M'han borrat el dos disc durs. Menos mal que guardava una còpia
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Está perfecte. Gràcies. Tinc un disgust. S'han carregat els dos disc durs. Menos mal que tenia una copia en un dis extern, però encara axí menuda faena.

Seguim pelejant.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola companys en aquest primer dia del curs, us envie la web de mestre @ casa que estic renovant i que intentaré que siga la del centre, encara li falta molt, però li he fet un logo i l'he col·locat (no molt quadrat...però ahí està): http://mestreacasa.gva.es/web/voramar/1

Seguiré treballant i segur que us faré preguntes, m'ha agradat molt veure les vostres, són de gran ajuda i me serveixen per animar al meu claustre en la promoció del "mestre", salutacions i gràcies.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Paqui.

Molte grpàcies per compartir la pàgina web del centre. Pense que a poc a poc anem fent espais més útils i, sobretot, més usables.

Mestre a casa no em sembla un ambient molt amigable, ja que, tot i ésser molt i molt potent, és força complexe i lent de gestionar. Per altra banda, us heu preguntat com fer una còpia de seguretat dels continguts i del disseny de Mestre a Casa?

Sembla que és el futur de les webs dels centres perquè hi ha més o menys una estructura definida, que anem depurant entre tots.

Soles una crítica, pensa que les icones que es mouen estan molt bé el primer dia, però:

  • carreguen el navegador i el fan més lent
  • criden massa l'atenció, a la llarga molesten

Ha passat el moment de les presentacions en Flash, fixa't que ja no es gasten, tampoc aquests recursos en moviment. Pensa en el temps que has d'emprar cada vegada que fas la petició...

Potser passem a una etapa més simple i potent, on la informació té més força que la forma de transmetre-la.

No em base en ningun argument científicament provat, però, potser estic convençut que menys informació afegida, més simple realça la informació important.

Per entendre el concepte es pot visitar websites com aquests:

Google: senzilleza i potència.

  • google.com

Ministeri d'educació: imatge estàtica però molt ben organitzada, soles destaquen les novetats.

Apple: poca informació en portada, però enllaços clars cap a temes on es pot trobar una informació molt detallada.

Bé, soles és una reflexió, no pretenc que ningú canvie res, soles pretenc cridar l'atenció per tal de que, nosaltres que som professionals de la comunicació anem tinguent en compte com comunicar més i millor, soles amb la crítica podem eixir de la nostra zona de confor per anar més lluny.

"Quatre ulls veuen més que dos"
Linus Torvalds

[Reflexionant sobre com construir el coneixement al voltant del kernel de LinuX]

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Moltes gràces Alfons, ets un crak, a  vegades tinc por que me contesteu, je,je, és broma, m'encanta que me digueu les coses perquè teniu molta experiència i saviesa !!!

Te faré cas, la vaig fer fa temps quan un curset del cefire i ara la vull fer servir de  web del centre, així que l'he de modernizar.Li llevaré els gifs que ja sé que "no s'estilen" i la faré clara i blanca (com la d'edutictac, je,je). 

Si no us importa us preguntaré, segur. (Gràcies pels exemples)

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Paqui.

Què seria dels foros si no ens pugerem fer la contra? :P

No em faces molt de cas, m'encanten les icones, tenen un impacte gran.

Com li he dit a Manuel, no es tracta de que canvieu les icones a la primera crítica, són genials, el de les lletres amb aigua és exel·lent.

Soles volia cridar l'atenció, perquè sobre el procediment. Si som crítics entre nosaltres potser ens ajude a millorar el nostre treball a la llarga.

El disseny que va fer Samuel de la plana m'encanta, simple, amb pocs enllaços, directe al gra, sense excés d'informació a la plana d'inici.

Potser val per a edutictac, però potser no és el més adient per a un centre, cada problema requereix una solució pertinent.

Estic llengit el llibre Codi Rebel, en aquest llibre es diu que les comunitats d'usuaris i desenvolupadors de software lliure sobreviuen per l'estima que es tenen el seus integrants, no havia caigut en axiò.

Diu que l'absència de Forks (branques alternatives de desenvolupament) es deuen al respecte que es tenen el usuaris.

Deixe això com a reflexió juntament amb la necessitat de ser crític amb nosaltres mateixos.

En aquest espai ens intentem ajudar, tu pregunta el que vullgues, que et respondrem el que puguem.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola, Alfons:

Les icones "que es mouen" de les webs de mestre@casa poden ser un simple arxiu gif de pocs kb, com és el cas de la web del CEIP Max Aub; no es tracta de flash.

http://mestreacasa.gva.es/web/ceipmaxaub

Sobre la estètica, ja sabem què va dir Unamuno dels valencians:

"Valencianos, os mata la estética"

Gràcies per escoltar.

Salut i molta força. 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Manuel.

D'acord, potser no ralentitze en excés, però l'impacte estètic és gran.

Val no es tracta de criticar per tal que modifiqueu les pàgines, sino de cridar la atenció a la reflexió per tal de millorar la pàgina.

Obviament, és una opinió, la icona que pose és genial, m'ha agadat molt com l'has resolt. Jo utilitzaria aquest recurs per temps limitat, per cridar la atenció.

Son soles reflexions, m'encanta veure que fem coses diferents. Anem aprenent tots en comunitat.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola companys,

Us presente ací la pàgina web del meu cole que tantes hores m'ha costat de fer i muntar. En un principi estava feta en Linucentres amb Joomla però després de que el SAI ens ho demanara, vam migrar a MESTREACASA. Pense que està prou completa encara que queda molta feina per fer. La compartisc amb vosaltres i per suposat, s'accepten suggeriments.

Per cert, el meu cole és el C.E.I.P. León Felipe d'Elx (Alacant).

http://mestreacasa.gva.es/web/leonfelipe

 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Miguel Angel.

Moltes gràcies per compartir-la, se'ns dubte ha estat una molt bona idea, ja que l'única manera d'aprendre és a partir de propostes concretes.

Alguns comentaris

  • M'ha agradat molt l'estructura del contingut i la informació que presentes, té vocació de donar a conèixer, més enllà de la burocràcia.
  • El color destaca, està molt ben tractat als diferents apartats, és agradable ajuda a processar la informació. Exemple: Adscripció al centre.
  • Alguns enllaços no tenen permisos per tothom. Si és una errada potser, seria bo revisar-ho, si està fet a posta, potser en algun lloc caldria avisar: zona privada!! Així no dona la sensació d'estar a mitjan fer.
  • Tire a faltar els blocs dels mestres. Implementar això és clau perquè li va a donar força interés. Si els mestres deixen els deures que han de fer els alumnes s'aconsegueix ésser punt de referència.
  • L'avís legal és el que demana Conselleria, però caldria respectar la Llei de Cookies. Això li tocaria a Conselleria, però es veu que no està implementat. Aquesta llei és absurda perquè ningú la implementa correctament, però la llei és per a tots, i, ja que Mestre a casa el gestiona Conselleria caldria que avisara de les cookies ella mateixa.

Observació

Es pot canviar fàcilment l'estil del CSS, però cal posar-se a fer-ho o aprofitar un template ja fet. Ho comente perquè la usabilitat del contingut, el que es llisca millor i el valor del contingut mancaran la diferència entre un web viu i un web mort.

Si es vol que estiga viu:

  • Cal informar: renovar el contingut sovint.
  • Ha d'ésser usable: tot senzill i ben clar.
  • Menús simples: accessibles a un clic.

En fi, bona currada, m'ha agradat molt l'estructura dels menús a l'esquerra.

Ara ja teniu la base, però la depuració, la millora continua (kaizen) és molt important així que per millorar seria bo que totes les persones implicades feren propostes de millora per tal de respondre a les necessitat reals.

Kaizen (改善, Japonès per a, literalment, "canvi per a millor", o "millora"; el terme comú en català és "millora contínua").

Per a ser més efectiu, el Kaizen ha d'operar amb tres principis:

1. Considerar el procés i els resultats perquè les accions que donen els efectes surtin a la superfície.
2. Pensament sistemàtic de tot el procés i no només d'allò que es veu immediatament (p.ex. una visió àmplia, no només estreta) per a evitar crear problemes en qualsevol lloc del procés.
3. Un enfocament i una intenció d'aprenentatge, objectiva, no acusadora permetrà la re-examinació de suposicions que van portar a l'actual procés.

Font: http://ca.wikipedia.org/wiki/Kaizen

Els treballadors de Toyota coneixen molt bé aquest tipus de pràctica.

[http://www.thetoyotasystem.com/lean_concepts/kaizen.php]

En la mesura en que la gent participa s'obtenen més visites i la web comença a ser una referència per a un col·lectiu.


Salut

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lobardi

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Alfons,

T'agraisc molt els teus consells i les teues aportacions sobre la web del centre. La veritat és que sempre ve bé que algú extern al centre et done la seua visió per a millorar. 

Desde que es va crear la web sempre ha tingut vocació d'informar a la comunitat educativa i sempre intentem que estiga amb la informació actualitzada al moment, tot i que sóc únicament jo qui s'encarrega d'aquesta tasca.

En quant als enllaços que no són visibles està fet a propòsit. Estem pendents de publicació de la normativa d'admissió per part de Conselleria així que no podem publicar els continguts encara, tot i que estan a la web preparats per a ser visibles. Pel que fa als blogs dels mestres, aquestos estan inclosos en la barra lateral dreta de la pàgina d'inici, a l'apartat "Blogs de Professors". De moment n'hi ha pocs per què estem fomentat el seu ús en el centre i no tothom està en la tasca encara.

Gràcies pels teus consells i pels de la resta de la comunitat.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola a tots, excel·lent iniciativa. Com sóc relativament nou a EduTicTac encara no havia vist aquest fil i ara que algú l’ha ressuscitat, m’ha interessat molt.

Gracies a tots per compartir les vostres webs i per la feina que feu per crear-les i mantenir-les. També agrair els comentaris que heu anat fent que sempre van tan bé per anar millorant. Ja he agafat moltes idees per anar avançant amb la del meu centre.

Bo, sembla que vaig amb el pas canviat perquè mentre tots aneu cap a Mestre@Casa, jo la tinc a GSites. Ara que he vist les vostres webs, m’he fet una idea de com anar esquivant la plantilla de Mestre@Casa, però la veritat és que fa falta imaginació per aconseguir-ho.

Teníem la web amb el CMS Zikula i feia com 2 anys que estava volent migrar-la a un altre sistema però no veia el moment. Un atac d’un spammer em va forçar a fer la migració aquest inici de curs i com teníem un disseny propi des de feia 6 anys i no volia resignar-me a la plantilla de Mestre@Casa, vaig optar per GSites, que em va permetre mantindre un disseny prou semblant. No sé si en un futur faré el següent pas a Mestre@Casa.

He vist el que heu comentat de l’avís legal que no coneixia. Hauré d’informar-me amb els links que heu aportat, encara que pel fet de tindre la web fora de Conselleria, no sé si cumpliré massa cosa de la LOPD, a banda d’avisar.

Bo la nostra web és www.iesjsegrelles.org

A banda del que es veu, tenim un curs tancat a Moodle que es diu “Sala de Professors” on es pengen documents d’us intern (documents model, orles dels alumnes escannejades, etc).

També tenim un CMS paral·lel per a reserves d’aules que és brutal que em va descobrir Dani Pastor. Es diu phpSchreduleIt i la web del creador és www.php.brickhost.com

Amb la migració d’urgència vaig deixar algunes coses mig provisionals i espere els vostres comentaris per anar millorant. Intentaré fer algun comentari jo també a les altres.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Xavi.

Quan vaig veure la web que tenieu a Zikula em va semblar que havíeu fet  un molt bon treball.

Vaig arribar a ella farà un parell d'anys. Crec que l'organització que teniu era excel·lent, vaig anar agafant moltes idees de l'estructura que havieu creat.

Treballe a primària i no val una estructura de secundària, però recorde que la tenieu molt ben organitzada, em va impactar molt la bona organització que tenieu.

Jo crec que més que obsesionar-nos amb la LOPD potser cal saber on està el nord, perquè tard o prompte els servidors de Conselleria aniran bé.

Cal saber on està el nord perquè damunt de l'esforç afegit que fem només faltaria tenir problemes legals.

Deixam un temps per reflexionar la web i després la comente.

Algunes coses que podem fer amb el canvi d'estètica.

Personalment estic derivant cap a blocs personals estàtics, no publicats més que al server de ma casa. Així vaig passar de Tinker (per un problema que encara no he resolt amb la codificació del terminal) a Nikola. Tots dos són blogs generats amb Python, tot estàtic, tot codi html, molt interessant per portar amb un pendrive o anar fent el seguiment de qualsevol tema.

Al torró...

El cas és per mitjançant Nikola vaig arribar a una espècie de framework CSS per arrancar qualsevol pàgina web.

He estat fent proves amb Mestre a casa, on podem utilitzar CSS generat per nosaltres, i la cosa sembla molt interessant.

El cas és que es pot accedir al codi des d'ací:

http://bootswatch.com/

Està feta per un profe d'universitat que va pensar que per arrancar una web calia donar un espentonet a la gent facilitant el tema estètic.

Així, pot ésser de molta ajuda per donar-li un altre aire al mestre a casa, o a qualsevol altra cosa.

Això de la gestió de reserves d'aula, és genial Daniel Pastor sempre trobant interessants solucions als problemes.

Ni idea de GSites, ara miraré de què va aquest CMS.

Al meu centre estan utilitzant Drupal que és un genial CMS que junt amb uns tocs de JQuery la cosa està molt intressant tant la manera d'implementar-ho com el contingut. No ho he fet jo, però m'encanta la implementació que s'ha fet, tot i que em desespera que el menú vaja tant lent.

http://ceeraquelpaya.es/

Junt a això hi ha una intranet a Linucentres muntada sobre Moodle. Una iniciativa molt interessant pel que fa a la infraestructura.

Tot això potser es pot fer des de Mestre a casa, però, per alguna cosa es comença i, a poc a poc, tot va sumant.

Sorry per l'extensió...

Salut

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lombardi

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Wikimanuals de les webs de centres educatius actualitzada amb les dues últimes incorporacions. Ja en tenim 14 webs!!!

Faria falta incloure una columna amb l'anàlisi de l'expert. Però deixarem això per a aquest fòrum.

Salutacions i a navegar.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola a tots i totes!

En primer lloc, felicitar-vos per aquest fil de consulta relacionat amb la creació de la web de centre. És de gran utilitat.

Estic creant la web del meu centre. Vaig provant, analizant, esborrant i tornant a provar. Però m'ha sorgit un dubte que crec que ja vaig solucionar i no recorde com.

Alñ crear una columna més a la pàgina d'inici i afegir l'aplicació "contingut", aquesta no m'ix amb la barra blava que deuria contindre el títol. Algú sap com resoldre-ho.

Us afegisc una imatge.

 

Gràcies!

Artur Zaragozá.

 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Que tal Arthur?

Si proves amb "configuració" del menú que ofereix l'aplicació contigut que has afegit insertar un contingut ja creat, veuràs com automàticament tindràs el color blau del títol de la nova pàgina afegida, així com el títol, que cas de no haver-ne posat cap, serà Contingut.  Això vol dir que tal vegada seria primer interessant que creares el contingut d'eixa nova pàgina, i una vegada creat poder afegir-lo amb l'opció configuració.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Gràcies Emilià!

L'he tornat a fer i ja m'apareix però, no m'eixia centrada. Provant les diferents opcions de distribució de la pàgina per a tres columnes ho he resolt.

És convenient, comprovar els canvis com a "convidat" des d'un altre navegador per assegurar-se que el contingut públic estiga correctament publicat.

Gràcies de nou!

Artur.

PD: aquest inici de la web pot canviar al llarg de les proves que vaig realitzant i, a més a més, després de visionar altres webs de mestre a casa i llegir atentament les crítiques constructives dels expert

 

 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Encara que tinc la web del centre en construcció, us deixe l'enllaç per si voleu fer alguna aportació en forma de crítica constructiva; CRA Mariola-Benicadell

PÀGINA D'INICI:

El que he intentat ha estat el fet de mantindre una sola barra per a les diferents pàgines, encara que un futur estarà difícil deixar-ho així. A més a més, i de moment, tenim una pàgina per a ADMINistració no accesible per al públic extern.

Em va encantar la pàgina d'inici del CEIP Gabriel Miró d'Alacant i, aleshores, he reservat un espai per incloure una imatge que enllace amb una altra pàgina on dissenyaré l'accés per a tablets amb icones grans. (per cert, com es fan?)

També volia que les famílies tingueren en la primera plana tota la informació de contacte, atenció al públic i les últimes notícies.

Encara em manca l'AVÍS LEGAL i completar la informació de la majoria de pàgines, totes aquestes amb el MAPA DE LA WEB a l'esquerre per facilitat la navegació. Sobretot, quan augmenten les seccions. (no sé si serà bona idea o saturarà molt)

També em manquen les fotos del centre en l'INICI i aquelles que identifiquen cada pàgina (a poc a poc!).

Gràcies! Artur.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Què tal Artur?

Com dius molt bé, a poc a poc, es va fent camí ¡
Personalment pense com tu i molt altres companys i companyes que Mestre a Casa és una molt bona proposta i que caldria taure'n més profit. Ací adjunta la del meu centre: C.P. FPA nº 3 
 
Jo et proposaria (com molt bé reconeixes una de les tasques per fer) identificar cada una de  les pàgines amb una imatge significativa abans de continuar amb  els contingut.
 
Per altra banda crec que has anat a mostrar com a model la millor pàgina de mestre a casa.  El tio Galiana s'ho ha currat molt i molt bé.
 
En relació a les icones grans enllaçades amb altres pàgines crec que seria convenient dissenyar una taula on cada una de les cel·les tinguera una icona linkada a la pàgina corresponent.
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Artur.

Tot i que encara hi ha pendent la crítica d'alguna web, anem a fer la crítica d'aquesta que proposes.

# Portada

1. Jo jo diria que està en construcció, és evident. A finals dels anys 90 es posava aquest cartell perquè la cosa era una miqueta complicada i anava tot molt lent.

2. Les bandes dels costats es veuen molt bé, el text està espaia, però els colors recorden els retoladors fluorescents. No sembla necessari destacar tant tot el conjunt, potser alguna cosa en color sobre el text mateix bastaria.

L'utilització dels colors és una de les coses més difícils que veig per fer una web. Si et passes sembles principiant, comuniques que no domines el el tema, així que, si vols donar la sensació de professionalitat i serietat cal cuidar els colors.

No estic diguent que siga en blanc i negre, però para atenció en webs de referència i mira com utilitzen els colors.

Algunes reflexions:

http://www.kabytes.com/diseno/uso-de-los-colores-en-diseno-web/

Millor no saturar i destacar allò que realment volem destacar, si ho destaquem tot no destacarà res.

3. Informació del centre

Jo la posaria en un apartat específic, no ho destacaria tant al principi. Si ho enllaces amb un link a un pàgina pots aportar fotos, vídeos, etc. Així pots donar més informació.

Mira com ho presenten al Gabriel Miró. És simple:

- Una barra de menús

- Icones que apunten a informació

- Baix: adreça del centre amb text pla.

És simple i potent, en un colp de vista vas allà on vols anar. Saturar ens porta a no processar.

Per altra banda, jo destacaria la localització. No és molt intuïtiu cercar-la a la història del centre.

# Font de lletra

Unificar, utilitzar la mateixa font de lletra et fa situar-te. Si utilitzes varies i varios colors dona la sensació de que ho has copiat del processador i ho as apegat tal qual, no comunica serietat.

La informació no verbal en un web diu molt del seu contingut. Cuida-la.

Revisa estils de plantilles CSS, Mestre a casa deixa adaptar CSS, és ben fàcil agafar una plantilla feta o part d'ella per millora moltíssim la presentació.

Si no estàs posat en CSS, no passa res, caldrà formar-se. Si és el cas jo aniria simplificant primer el contingut, després el disseny.

Personalment utilitze el Vim com a processador de text. Aquest processador no té cap característica per posar negreta, cursiva, etc., et fa centrar-te sí o sí en el contingut.

El disseny et pot donar més feina que el contingut així que jo sempre ho deixe per la fase final.

# Visió global

El web que has construït reflexa coses molt interessants:

1. Li has perdut la por al Mestre a casa, has començat.

2. La informació és molt valuosa, millor que hi haja informació que no hi haja res, així que ànim.

3. Millora l'estructura de la informació, ha d'ésser més fàcil de trobar.

4. Has utilitzat contingut amb jerarquia de permisos, si domines això dominaràs la privacitat del contingut. Veig aquest aspecte com un tret crític.

5. Proposa 3 preguntes critiques a una persona major o a una persona que no està acostumada a navegar, fixa't com aborda la navegació, què et diu, què pregunta, què troba, què no troba, què llevaria, què posaria... un pare, o un alumne et faran vore coses que els teus ulls no veuen.

Si no has tingut prou alguns aspectes que poden millorar la web els pots trobar ací:

http://almacenplantillasweb.es/2010/06/diseno-web-minimalista-principios-conceptos-y-ejemplos/#.U2bKA3It84p

Però cal no perdre de vista que un website d'un centre no té la mateixa finalitat que el website d'un blog, una tenda o un diari.

Bé, si has arribat ací supose que has descobert que no és gens fàcil però a base de pulir s'arriba a fer coses valuoses.

Recorda que fracasar és important per arribar a millorar qualsevol cosa.

Si realment vols millorar el website dona't un temps, repensa'l, no tingues pressa, lent millor que ràpid, tin en compte l'impacte que causarà cada secció i, depura...

Quan ho veges oportú torna a dir-nos que te la critiquem, que ho intentarem fer amb respecte però sense complexes, perquè millorant tu, que eres membre d'aquesta comunitat millorem tots.

Si algú més s'anima a criticar que siga benvingut.

Val entre 5 i 10 línies per comentar.

Salut

-----------------------
Hackers célebres

Leslie Lamport Creador de LaTeX Postula « El algoritmo de la panaderia »
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Gràcis per les crítiques, Alfons i Emilià.

La veritat és que preferia rebre suggerències ara que comence a experimentar per concretar un poc més el camí a seguir. Sé que no es pot fer tot de colp, i cal primer una pàgina més concreta.

Allò dels colors ja ho pensava, és difícil i comprometedor. Cal estudiar-ho.

Al veure l'inici del Gabriel Miró vaig pensar en imitar-la creant un accés a una pàgina que facilitara l'accés amb tablets. No sé si serà bona idea o val més l'opció del G. Miró.

Amb el text pla estic fent provetes des de que vas publicar l'entrada sobre Markdown i pandoc. I allò dels CSS, ho he vist però no ho conec encara.

Cal aprendre encara molt, cal assajar, cal rectificar, cal avaluar-se i ser avaluat pels experts. 

La pretensió era tindre la base de la pàgina a final de curs per optimitzar-la en estiu i posar-la en marxa a l'inici del proper curs. Seguiré treballant en ella, seguiré autoformant-me!

Gràcies!

 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Bones.

Xavi, no m'havia oblidat, però per diferents raons no he pogut fer aquest exercici de valuració fins ara. En quedava pendent valorar aquesta web:

https://sites.google.com/a/iesjsegrelles.org/web/

No és que sàpiga molt de disseny web, ja m'agradaria a mí, però crec que quatre ulls veuen més que dos, i alguna cosa sempre es pot aportar.

Google Sites. Simplicitat, web estàtica (més ràpida) però de contingut dinàmic. Bona resolució.

# 1. Encapçalament

M'encanta la imatge de l'encapçalament, comunica gust, ordre, transmet frescura.

Integrar el cercador allà mateix li dona visibilitat.

Una barra de menús sense submenús. Implica simplicitat, destaca el contingut, es processa bé. Són enllaços de fons destacats en gris, color que no destaca però que comunica equilibri, no destaca però no passa desapercebut.

# 2. Part central

## 2.1. Columna de l'esquerra

Destaca el menú blau: enllaços que et porten a llocs amb informació clara, ben estructurada.

Aula virtual Moodle en negre, destaca, molt bona idea, ja que la majoria de vegades és el que vas buscant.

Els demés enllaços potser són administratius, sembla que aquesta columna té aquest talant, però està ben pensada, ja que aquest criteri és comú i fa que et situes.

## 2.2. Columna de la dreta

Imatges ben resoltes, amb ombra html5 sembla. Estan ben separades i això ajuda a processar-les.

Potser hi ha moltes imatges i això fa que perguen força de forma individual.

Les imatges acompanyen el text central fins la part de baix, estèticament no queda malament, però jo he processat a questa columna en segon lloc per la força de les imatges. Tot i això en un primer colp de vista no les he vist totes.

## 2.3. Columna del mig

Imatge força: és el primer que he vist. Aquest espai potser un dels que es processen primer.

El taulell d'anuncis està molt bé, tot i que és l'últim que he processat.

Serveix per donar vida a la web, per mantenir informats a tots. Es processa de forma més específica, no es veu en un primer moment, però si busques alguna cosa està molt bé tenir un llistat de coses ben a la vista.

Em sembla molt interessant que cada notícia tinga una pàgina desplegada, amb informació estructurada i desenvolupada.

# 3. Valoració general

Crec que el website està resolt de forma molt intel·ligent. És senzill de gestionar, adéu a gestió de menús, usuaris, etc., de Joomla, per exemple. Tot es simplifica.

El mecanisme de gestió és simple, i ràpid, muntat sobre GoogleSites que facilita molt l'escriptura l'edició de les coses.

Que siga una web estàtica, que no tinga bases de dades que es munten mitjançant un llenguatge d'scripting com php li dóna velocitat, ja que no ha de cridar la base de dades, no ha de calcular la resposta, simplement es munta un fitxer de text i au.

No és Mestre a casa però m'ha cridat molt l'atenció la simplicitat del mecanisme que funciona per baix. Mestre a casa sembla amb més possibilitats, però no per tenir més potència és millor producte.

No es pot salvar una bona web sense tindre un bon producte, sense tenir bons continguts, que és finalment el que li va a donar vida al website.

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than complex
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Enhorabona per la nova web. T'ha quedat molt bé i sobretot que siga útil per a tota la comunitat escolar.Sé el que costa de fer i de mantindre però crec que és una bona decisió el fer-la amb mestre@casa. 

Cada vegada hi ha més webs a mestre@casa, ha costat molt d'introduir, però crec que els de la plataforma estan fent un esforç i trobe que últimament hi ha moltes novetats.

Espere aconseguir (abans de que acabe el curs) al meu centre que l'equip directiu s'adone de la seua necessitat i recolze la seua  actualització i manteniment. 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Os envío yo también la web de mi cole.

http://calasanz.edu.gva.es

Ya tiene unos añitos, pero aún nos sirve. Está en Linucentres.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Incloses a Wikimanuals de dos webs que heu presentat. He aprofitat per a actualitzar la web de l'IES Sixto Marco que sabia que havia migrat a mestre a casa. Si canvieu l'adreça de la web del centre o el text de presentació ho podeu fer o si trobeu molt complicat això de wikimanuals, m'ho comenteu i ho faig quan tinga una estona.

També he aprofitat per a posar un comptador de visites a la web del centre on treballe.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Emilio.

He estat mirant la web del teu centre.

http://calasanz.edu.gva.es

Un web sens dubte molt treballat, amb molta informació.

Coses que em criden l'atenció:

  • Incorporeu la imatge, la qual dona molta informació sobre el que voleu comunicar.
  • Separeu per temes la informació. Categoritzant s'arriba millor.
  • Incorporeu moltes fotos.
  • Enllaceu blogs externs (Wordpress, Blogger) que aporten informació ben interessant.
  • Incorporeu canals de Youtube específics del cole.
  • La barra de navegació de dalt sols té una línia.
  • Incorporeu també enllaços a galeries de fotos.

Y moltes més coses...

Sols un apunt. Dona la sensació de sobresaturació d'informació. Yo crec que menys informació però més estètica i estratègica aportaria més valor al lloc.

Fa uns anys la web de l'STEPV tenia una estètica pareguda però varen canviar el disseny i varen guanyar claredat domunicativa.

Així es veia al setembre del 2014:

http://web.archive.org/web/20040918045009/http://www.intersindical.org/stepv/

Ara de veu així:

http://stepv.intersindical.org/

Han cuidat l'estètica, les fonts, han unificat estils.

Tot i això està molt carregada, potser massa, però el fet de posar més espais en blanc entre els textos i no abusar de les fotos crea una millor percepció i comunica millor allò que es vol compartir.

Gràcies per compartir, anem aprenen en comunitat.

Salut

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lombardi

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

¡Muchísimas gracias por tu análisis! Certero, eficaz y útil.

La verdad es que el aspecto de la sobresaturación ya lo tengo en mente desde hace mucho tiempo. Hay tantísimas cosas que a mí mismo me cuesta encontrar a veces enlaces útiles que sé que están, pero no recuerdo dónde los puse.

Esta web empezó en 1999 con intercentres ¿os acordáis, que nos daban 25 MB? y aún queda un apartado de fotos alojado ahí.

Por si es de vuestro interés, os recomiendo para 2º y 3º de Primaria el apartado de Bertín el gusanito de seda, que aunque está alojado fuera de la web del cole, lo hicimos todo nosotros, y también el test de la solidaridad, prácticamente un buen punto de partida para iniciar una reflexión con alumnos de cualquier edad.

Gracias otra vez, Alfons.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola, os añado la web del CEIP Gabriel Miró de Alicante, donde trabajo. La URL es la que venía de serie en mestre a casa: http://mestreacasa.gva.es/web/301020100/1, pero para que sea más fácil para l@s alumn@s hace tiempo decidimos comprar el dominio gabrielmiroalicante.com, y enlazarlo con la anterior.

A modo de descripción, decir que intento utilizar iconos sencillos, vistosos y grandes, orientados a la navegación en tablets y móviles, y que resulten cómodos para el visitante.

Existe una sección de autoformación, que se complementa con una sección privada para el profesorado, y que es la base del proyecto de formación en centros de este curso.

La inclusión del widget de twitter en la web de centro y en mi blog, que permite incluir notícicas "a golpe de móvil".

Os dejo el logo de la web.

Un saludo

Mestre a casa - Inicio

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Juan Carlos.

He estat mirant la web del teu centre

http://mestreacasa.gva.es/web/301020100/1
gabrielmiroalicante.com

Molt interessant el plantejament estètic que fas i la cura que has dedicat a presentar el contingut.

Destacaria:

  • Script d'alerta a la plana d'inici, molt útil per fer que no es passen les coses importants o avisos. Una estètica impecable.
  • Les icones grans són genials em recorda a KDE fa uns quans anys quan ho posaven tot en gran. Però m'ha paregut una mica massa gran, potser comunica: que no veus les coses? Tot i això, la idea de fer-ho ben visible és genial.
  • La utilització de les icones recorda a la navegació en dispositius portàtils com ara tablets o telèfons, ajuda molt a arribar al contingut.
  • La barra de menús sols té una línia. La simplicitat és un punt.
  • Interessant el format per a la participació de l'AMPA en forma de Wiki. Així es pot participar construint contingut col·laboratiu i fent comentaris. Genial, en integrar un servei extern en el context de la plana.
  • Apartat d'autoformació interessant perquè tornen a aparèixer icones i es dona la possibilitat d'aprendre de forma autònoma tant als docents com als pares i als alumnes. El mestre facilitador és la mentalitat que hi ha per baix.
  • L'apartat dels blogs conté un mapa mental amb enllaços que funcionen. Informa de l'estructura i facilita la navegació cap al contingut.
  • S'ha inclós un canal RSS, en ser on-line de forma fàcil pots veure les notícies de certes fonts.
  • Un apartat Wiki de cooperació del centre on es centra la atenció en diversos aspectes del centre, potser és una orientació diferent al blog personal dels mestres.
  • PDF incrustats per tal de llegir la informació de forma còmoda.

Potser podria millorar-se l'aspecte de que està sols en castellà, però heu fet un website realment interessant, amb recursos avançats que a tots ens venen bé anar incorporant.

Gràcies per compartir.

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lombardi

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola,

 

El nostre centre iespascualcarrion.es

 

Salutacions

 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Emili.

He vist la web del teu centre, intentaré fer un comentari per tal d'aportar el que puga i anar fixant-nos en coses que realment ens ajuden per tal de millorar la comunicació.

Web: iespascualcarrion.es

# 1. Donimi

És simple, fàcil de recordar, millora l'accés perquè és més simple que el que dona conselleria.

# 2. Impressió general

Web neta. Dóna la sensació d'estar depurada diverses vegades, doncs cada cosa està al seu lloc.

No hi ha informació innecessària en la portada.

Els links estan ben definits dona sensació d'estructura, la informació es troba fàcilment i no et perds cercant les coses.

# 3. Capçalera

La foto és millorable, ja sols es veuen les banderes, no dona sensació de conjunt.

El logo està present, important per iconitzar el centre, però mira l'enllaç, ja que et porta a mestre a casa directament i això és confús. Seria millor que portara a la pàgina d'inici perquè deixaria d'ésser confús.

Una sola barra de menús, crec que és un encert. No hi ha submenús, potser això també ajuda. en el futur, si creix el contingut potser també seria usable utilitzar submenús, sempre que tingueren una estructura lògica i que ajudaren a navegar.
 Però el fet que no tinga submenús, sens dubte ajuda a centrar l'atenció.

# 4. Part central: tres columnes

Les tres columnes ajuden molt a estructurar l'atenció.

## 4.A. Part central

He processat primer la columna del mig, no sé si tothom ho farà així però és el primer que he llegit.

L'agenda és crucial als centres, mantenir aquesta actualitzada dóna vida al web i ajuda a que la gent torne. És sens dubte un punt important, crec que és molt encertat posar-la al mig i a la part de dalt, ben clareta.

Després de l'agenda una notícia, sols una. Això ajuda molt, si en portada posem moltes coses ens dispersa molt. Si ens fixem a les portades dels diaris de paper solen haver dues o tres notícies força i ja està.

Podrien haver-hi més, potser les del mes o les de la propera setmana, però en posar una agafa més força.

Una foto a la notícia, sols una i que siga significativa. Crec que també això és un encert.

Els diversos links ja ens dirigeixen cap a altres llocs.

## 4.B. Part de la dreta

Aquesta part l'he processat a continuació.

Tres blocs ben definits: families, professors, enllaços.

Destaque que les icones estan separades i això les dona més rellevància.

Els enllaços són concrets, les imatges utilitzades que representen els enllaços són ben intuïtives.

## 4.C. Part de l'esquerra

Quatre blocs, però no gaire informació a cada un d'ells.

Un butlletí informatiu, que potser serveix d'aglutinant. Potser és massa estàtic, ja que la dinamicitat de la web exigeix que les coses es menegen.

El format PDF facilita la col·laboració, ja que es pot construir de moltes maneres, però finalment és un document massa estàtic. Està bé per fer coses com previsió del mes, iniciatives, avisos, convocatòries, documents de fons, articles interessants, etc.

# 5. Valoracions finals

Web ben resolta, de talant minimalista. Centra l'atenció en la informació important. En un colp de vista pots accedir a tota la informació.

Previsiblement augmentarà la complexitat a mesura que es vaja desenvolupant.

Els blocs dels mestres és l'arma més valuosa per integrar els centre. Aporten gran valor al contingut. Cal potenciar-los i anar creant valor afegit, específic.

Integrar Moodle dins d'aquesta web és una molt bona idea, ja que pot establir el camí cap a ell.

Crec que la web ha d'estar viva, en la mesura que es vaja renovant i siga útil, punt de referència tindrà sentit.

Finalment, el més difícil potser és mantenir-la simple i potenciar el seu ús.

Aquesta web, com altres que ja hem vist ací ens aporta valor a tots i ens fa reflexionar sobre com fer, com comunicar millor i facilitar a tots l'accés a la informació.

Gràcies per compartir.

Salut

-----------------------------
La pràctia no ens fa perfctes,
La pràctia perfecta ens perfectes.

Vincent Thomas Lombardi

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Gràcies Alfons per la teua avaluació. En general, he seguit les suggerències donades en el foro.

Respecte al logo, no sé si podem canviar l'enllaç a pàgina de mestre a casa. He estat mirant i no trobe res.

 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Algú de vosaltres pot suggerir-me com i on descarregar i utilitzar icones (d'adreça, telèfon, email,...) per a la web del centre a mestre a casa?

CRA MARIOLA-BENICADELL

A l'INICI de la web del centre he inclós una icona que enllaçarà amb una pàgina exclusiva per a l'accés amb dispositius mòbils semblant a la del Gabriel Miró d'Alacant. Podeu indicar-me suggerències?

Gràcies.

 

PD: si considereu que cal canviar aquest missatge a un fil específic d'ús d'icones, ho proposeu i ho canvie.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Jo també utilitze

iconfinder.com i

flaticon.com

 

Els descarregue en SVG per donar-li forma jo.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

@Artur

Jo utilitze icones minimalistes com a concepte:

http://glyphicons.com/

Ací tens l'exemple:

http://mestreacasa.gva.es/web/rovira_alf/

Faig servir Bootstrap3 com a css.

L'analogia de la web del Gabriel Miró amb els dispositius mòbils és una idea que em va cridar molt la atenció, té un disseny simple i impactant. Un a proposta molt interessant.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Gràcies Xavi, Arturo i Alfons!

Vaig investigant i provant i, us dic alguna cosa en uns dies.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Primeres proves amb glyphicons:

- descarreguí un paquet d'icones FREE i, en un tres i no res, ja tenia part del que necessitava a la web de mestre a casa CRA MARIOLA-BENICADEL

De moment ho deixe així (amb una portada senzilla que pot ser que modifique quan domine més aquest àmbit) i, en queda pendent explorar totes les altres opcions per crear el tauler d'icones d'accés amb dispositius mòbils per més endavant.

Gràcies, fins prompte.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Estimats companys:

Com ja sabeu he estat experimentant amb la web del meu centre i vull mostrar-vos com la deixaré per a que els meus companys l'acaben i la desenvolupen segons els convinga. Jo canvie de centre i vull deixar-los la web mig adreçada.

CRA MARIOLA BENICADELL

Us explique: (en negreta les publicades)

1. PORTADA: nom del centre amb el logo (CONTACTE) + AGENDA + TAULER D'ANUNCIS + enllaç a localització i un altre a un índex per a dispositius mòbils.

D'aquesta manera qualsevol ususari té a la primera plana tota la informació general del centre i es facilita l'accés amb tablet.

2. HISTÒRIA: NO PÚBLICA. Per fer al llarg del proper curs i composada per la Hª del CRA + la de cadascun dels tres aularis (subpàgines fetes).

3. SECRETARIA: ÚLTIMES NOTÍCIES + calendari escolar + documents de centre +horaris d'atenció + horaris de grups (pendent per a setembre). Manca completar-la amb allò que considere l'equip directiu el proper curs.

4. BLOCS MESTRES: alguns activats. El claustre ja sap que cal anar activant-los.

5. BLOCS AULARIS. Tauler d'enllaços.

6. CLAUSTRE: espai per als metres amb accesos a les webs que utilitzen + propostes de formació (en procés).

7. PROJECTES: projectes que es realitzen al centre. De moment, un prou acabat.(problemes amb la lletra: supose que és per fer-ho amb libreoffice i apegar-ho)

8. DISPOSITIUS MÒBILS: tauler d'enllaços (la majoria fets amb iconfinder) encara per retocar. Facilitem l'accés amb disp. mòbils. Totes les icones no són del mateix estil però, us semblen coherents?

A totes les pàgines i subpàgines hi ha un accés a l'índex per a dispositius mòbils. Penseu que és una bona idea?

9. FOTOS: privat. Per al proper curs.

10 AMPA: espai comú per als 3 AMPA del centre. Per al proper curs 2015-16.

 

QUÈ US SEMBLA?

Jo vaig retocant aquestos dies abans de acomiadar-me definitivament del nou equip directiu.

La intenció era deixar preparades les pàgines estàtiques, algunes de les quals s'acabaran ens setembre i minimitzar les dinàmiques (tauler d'anuncis i notícies secretaria).

D'aquesta manera podrien utilitzar la web del centre des de l'inici del curs amb pocs coneixements mentres van aprenent a gestionar-la i, per tant, a dissenyar canvis segons la seua perspectiva.

Manquen moltes coses, com per exemple, les imatges que identifiquen cada pàgina. Un poc complicat trobar imatges que s'acoplen bé no? En la subpàgina  TEATRE si que ho he aconseguit però retallant una altra imatge.

També vull incloure els banners de cefires,lliurex... Com es fa? Es poden aconseguir d'algun lloc?

Bé, si teniu alguna suggerència estaria encantat de rebre-la. Aplicar-la ja seria qüestió de temps i domini.

Moltes gràcies pel vostre temps.

Bon estiu!

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Artur.

Molt xula.

L'utilització d'icones millora la comprensió.

Heu fet un bon esforç en penjar el contingut dels documents del centre.

Respecte als bàners, cal agafar la imatge i enllaçar-la. Exemple:

Imatge del CEFIRE

Enllaç

http://www.cece.gva.es/per/val/sfp_0_sfp.asp

Tens tots els banners ací:

http://mestreacasa.gva.es/web/cefirevalencia

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Artur,

En la web del meu centre hi ha uns quants banners d'utilitat. Sobretot el de mirar la nòmina smile

Estàn a la dreta: http://iesmontserratroig.es/

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Gràcies per les vostres suggerències!

Ja tinc prou banners a la web. Quina feinada!!

Us deixe una altra vegada l'enllaç per a que observeu els canvis (banners per tot arreu) CRA MARIOLA-BENICADELL

La pàgina HISTÒRIA amb tres subpàgines més les tinc preparades per a que els meus companys les acaben. Ara no són públiques.

La de fotos també la deixe per a que la editen al proper curs.

PENDENT:

- Afegir alguns banners més que enllacen amb pàgines de recursos.(alguns, sent i tot de les mateixes mides, no em quadraven.thoughtful)

- Les imatges que identifiquen cada pàgina-subpàgina. (alguna sufggerència?).

- afegir DADES CONTACTE de la resta d'aularis a la portada.

Gràcies de nou!!!

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

Hola Artur.

Sols afegiria una cosa:

Simple is better than complex.

 The Zen of Pyhton

La simplicitat és la clau, treballat el concepte i creixerà el teu treball.
Alcançar la simplicitat no és tasca fàcil, cal reflexionar, decidir què no fas (això és el més dur) o implementes.

Ara que has fet un piló d'hores programant la web, pensa, lleva, depura, simplifica i faràs destacar les coses per sí mateix.

L'entorn de Mestre a casa és molt flexible, però per fer-ho simple s'ha de treballar molt per deixar de fer.

Un exemple del que et dic:

http://nosidebar.com/

És un bloc minimalista, fixa't que no necessita gaire més per entendre el concepte.

Altre servei minimalista:

https://www.google.cat/

Sols té un logo, una caixa de text i un parell de botons... i dos enllaços ben allunyats.

Menys és més, però ahí està el problema, cal plantejar-se que té valor i deixar la resta.

Un procés de depuració, un procés de cerca, un procés trobar la manera de fer bé les coses.

Bones vacances.

-----------------
UNIX és molt simple,
sols es necessita un geni
per entendre la seua simplicitat.
— Dennis Ritchie
In reply to Deleted user

Re: Pàgina web de centre

by Deleted user -

@Daniel

M'encanta el pensament pràctic que sempre aportes.

He vist la web, ha estat molt bona idea deixar aire entre els banners, dóna sensació d'amplitud, a més el format em recorda a un bloc.

Bon estiu.

-----------------
Principi d'Occam
Les entitats no han de ser postulades sense necessitat. #lliurexhackers