Bibliojocs estable.

Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Number of replies: 22
Ja està ací, volia terminar avanç que comencem el curs, ;D

Per al que no el tinga instal·lat ho podeu fer amb el paquet següent http://edutictac.es/descarregues/bibliojocs-inst_0.0.5-1_all.deb (amb els repositoris d'ubuntu activats si utilitzeu lliurex 10.09)

Els que ja el teniu instal·lat no més teniu que actualitzar el sistema i el paquet s'actualitzarà automàticament.

Les modificacions estructurals en profunditat ja estan fetes la qual cosa significa que ja el podeu utilitzar, és molt probable que n'hi haja errades ja que el programa internament és molt complexes, les podeu reportar i les corregiré el més aviat possible.

D'ara endavant em dedicaré a fer correccions i a millorar la part web que crec pot ser molt interessant, un exemple del resultat http://edutictac.es/bibliojocs/

També aniré fent un tutorial per a les parts del programa més avançades com pot ser importar adresses de delicious i diigo...

A gaudir-lo ;D i moltes gràcies per els agraïments
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Moooolt bona idea i molt bona feina la de bibliojocs.

He vist http://edutictac.es/bibliojocs/ i m'ha agradat molt per l'estructuració i la usabilitat.

Vaja que molt senzill accedir als continguts. Ja m'agradaria a mi que els continguts de Mestre a casa tingueren aquesta usabilitat i no haver de passar fulles i fulles fins que arribes. A veure si algun desenvolupador ens sent i ho milloren.

Ànim anirem aportant al Google Docs i al Diigo.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Ja he alliberat una nova versió amb unes quantes correccions d'errors i alguna correcció que m'heu fet arribar... Ja tenim secció d'activitats en valencià gracies a la insistència d'un parell de bons amics i companys (pesats ;)

He estat provant aquesta setmana http://edutictac.es/bibliojocs/ amb els alumnes i l'experiència ha sigut molt profitosa.

Ara el que m'agradaria és formar un grup de treball per a continuar catalogant activitats interessants i omplir de contingut la biblioteca.

Com tot programari n'hi ha molts detalls que es poden millorar, si continua creixent l'interés per el treball anirem adaptant-lo a les nostres necessitats poquet a poquet.

Salut!!
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola Samuel.

Crec que és una bona idea la del grup de treball. No sé si a nivell formal servirà, però seria interessant que aquesta iniciativa la portarem endavant.

Potser seria posible establir uns objectius senzills com per exemple comunicar 5 jocs on-line a la setmana per anar fent gran el catàleg. Podria semblar que és una quantitat xicoteta però no més que hi hagen 5 participants al grup de treball serien 25 jocs per setmana, 100 jocs al mes.

Es podria posar una meta d'un parell de mesos i provar. Millor tancar un cicle i avaluar per veure què passa.

Objectius simples = viable = altament productiu.

Ja direu alguna cosa, crec que el compromís ens pot ajudar tant a tenir el projecte viu com per a estudiar noves necessitats.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Ací teniu un altre voluntari. Em sembla una bona idea l'aportació d'Alfons. Com ho anem comunicant? Enviem els enllaços a Samuel?
Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Cuenta conmigo también. Estaré encantado de participar en este grupo de trabajo.
¿Sería muy complicado añadir una imagen en miniatura a cada recurso? No costaría demasiado, a la vez que se envía el juego, enviar también una imagen de un determinado tamaño para que fueran todas iguales. Es una idea.
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
"¿Sería muy complicado añadir una imagen en miniatura a cada recurso? No costaría demasiado, a la vez que se envía el juego, enviar también una imagen de un determinado tamaño para que fueran todas iguales. Es una idea."

Esa es la idea, bibliojocs-admin está programado para añadir una imagen y el programa automáticamente la redimensiona y hace que aparezca en el lugar que le corresponde... 

He colocado un enlace a la biblioteca online y al archivo de google docs en la portada para que sea fácil añadir enlaces de actividades-juegos...

Si hay bastantes personas para añadir enlaces yo puedo ir añadiendo las imágenes a la biblioteca, de momento sólo he añadido enlaces porque me parece lo prioritario pero si os fijais en la sección música, primer ciclo, encontrareis un ejemplo con imágenes ;D  http://edutictac.es/bibliojocs/musica1.html


Gracias por vuestro interés, así es un placer...
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
D'acord.

Si us sembla podem fer anar col·laborant a la pàgina de Google.com/docs amb l'arxiu de bibliojocs.

Ara us compartirem l'arxiu via invitació de Gmail, no sé si ho puc fer jo o Samuel, qui va crear l'arxiu ho podria fer en tot cas.

El repte és posar 5 jocs on-line per setmana. Es pot posar d'una tacada o en diversos dies. Fins al Novembre. L'1 de novembre avaluem i decidim què es pot fer.

Si és una feina fàcil segur que ho fem, pense que els xicotets passos serveixen de molt als grans projectes.

Qui vullga participar que ho diga, i pose el seu nick al document com ja veureu (afegit per...).

Ja està, sense més pretencions. Si us sembla un projecte interessant col·laboreu, una vegada tingueu una miqueta d'experiència comenteu-ho als vostres companys, soles 5 jocs per setmana, veurem on arribem a l'1 de novembre.

Crec que és un procediment senzill. Si voleu enredrar-vos més el projecte està al Launchpad amb un control de versions, però cal entendre una miqueta com funciona i com funciona Gambas el llenguatge amb el que està escrit.

Per això dia que espaiet i bona lletra, si una persona de la comunitat avança acabem avançant tots més tard o més prompte.

Bo vaig a veure allò de compartir el document del google.com/docs per a Franscesc i per a Emilio.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Ok, el document està compartit en la portada però pose l'adressa ací https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AluHoX3TJYODdFEtZHdpUmI1c3FRLURmNThpTUtHSUE&hl=es#gid=0

Emilio ja ha afegit els seus, gràcies.

He creat dos pàgines, la primera per a novetats i la segona amb totes les activitats que ja figuren en bibliojocs...

No envieu imatges ja m'encarregue de fer captures i afegir-les per a que siga tot més senzill...

Estic treballant en la part de bibliojocs- alu per a lliurex... i varies coses més que ja voreu ;D
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola:

Bon treball i gràcies.

Si puc fer alguna cosa, està feta.

Jo puc aportar la classificació del meu pearltrees; a partir d'ella, es poden aprofitar adreces amb jocs "i altres herbes" classificables o no. Encara està en construcció. Picant en "related" apareixen un fum d'enllaços relacionats.


Gràcies per tot.
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -

Yo también me apunto a enviar cinco juegos a la semana y una imagen relacionada con el juego. ¿Donde la envío?

Gracias Samuel !!!!!!!

Luis
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Com google és la canya, ara més fàcil, ompliu el formulari i ens arrivarà el vostre link ;D

Cargando...
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Molt bona idea la del formulari.

Una aclaració, per utilitzar-lo cal anar al menú:

Form > Go to live form

D'aquesta manera el podem utilitzar la mar de bé. No sé si la informació es posa automàticament al lloc, però ens enterarem a mesura que ho anem utilitzant.

Potser tingueu els menús en català al Google Docs, jo l'utilitze en anglès perquè implementen més aviat els canvis i sempre tens més funcionalitats.

Ànim, sembla que anem desenvolupant la comunitat.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola Alfons no cal anar a " Form > Go to live form" també funciona el que he incrustat en el fòrum, de totes maneres he posat link en la portada al Form > Go to live form ;DDD https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?hl=es&formkey=dFEtZHdpUmI1c3FRLURmNThpTUtHSUE6MQ#gid=0


Gràcies!!

In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Gràcies Luis per provar el formulari, els links han arrivat i ja estan afegits en la biblioteca i penjats en la web, també els d'emilio amb captura de pantalla inclosa...

bona nit 
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola:

A la pàgina de Vedoque podem trobar més de cinc jocs educatius en línia ... n'hi ha un fum amb una classificació simple:



Profit.


In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Está bien el vedoque, yo estoy buscando juegos y actividades en valenciano , (bueno en catalán) . Lo importante es ir sumando entre todos.
¡Me encanta bibliojocs!
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola, Lluís:

Tens un grapat més de jocs a les "perles" què tinc orgnitzades a Pearltrees; si "piques" a la paraula "Related de la pàgina, apareixen més grapats:


Profit.




In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola Manuel: no se por qué a veces se abre la página de Pearltrees pero está vacía de contenido. Lo volveré a intentar en otro momento.
Gracies
Luis
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola:

Si la pàgina no s'obri, has de "picar" a la icona de la dreta a dalt perquè s'obri en una altra finestra; és una mena de rectangle amb una fletxa cap a la dreta.


Profit.

PD: Això ja ho havia explicat al meu "lloc" de Google:



In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola Luis, igual en la página de mestreacasa hay actividades en valenciano aprovechables...

Moltes gràcies a tots, el sistema d'Alfons d'enviar cinc enllaços per setmana està funcionant, de moment estic afegint a bibliojocs sense captura d'imatge que ho deixe per a una segona etapa ja que malgrat que està prou automatitzat es prou entretingut...

Un apunt sobre els enllaços que envieu, crec que és molt millor si envieu l'enllaç directe de cada activitat, ja que si envieu una pàgina amb moltes activitats es perd la intenció final que és facilitar al màxim l'accés senzill als alumnes (i als mestres...)

Per altra part algú a enviat algun enllaç amb recursos que pense que són més per al mestre que per al alumne, aixó hem fa pensar en afegir una secció per a recursos que puga utilitzar el mestre però de moment excedeix la intenció de bibliojocs.

Moltes gràcies de nou per la vostra col·laboració, dona gustet compartir xDDDDDD
In reply to Deleted user

Re: Bibliojocs estable.

by Deleted user -
Hola Samuel: efectivamente en recursos de mestre a casa hay cosas , algunas bastante rudimentarias , pero buscando buscando...
Un saludo
Luis