Com dinamitzar els nostres companys...????

Com dinamitzar els nostres companys...????

by Deleted user -
Number of replies: 4

Aquestes paraules de Manel Canseco que he llegit avui a la seua presentació: "Confie que si tots fiquem un poquet, al final gaudirem d'un ensenyament de qualitat. Però encara ens queda una tasca molt dura. 'Dinamitzar' (paraula de moda) els nostres companys !!!"

definitivament no van a deixarme dormir xDD

Apunten a algo que és fonamental en l'any que comencem al nostre cole, com dinamitzar als companys, com despertar-los al fum de possibilitats que ens oferixen les tic's???

Com ajudar-los a superar les pors i prejudicis respecte al que no coneixen...??? lliurex??? si ja m'ha costat molt aprendre windows i office... i que dir de la web 2.0 i les ferramentes per a col·laborar...

com els puc motivar, com els puc fer il·lusionar-se?

S'admitisen tots tipus d'idees i sugerències per a tal fi... la setmana vinent tinc que donarlos una introducció i m'agradaria començar amb bon peu.

Gràcies.
In reply to Deleted user

Re: Com dinamitzar els nostres companys...????

by Deleted user -
Crec que el tema és estratègic i molt important.

Serà un plaer reflexionar sobre aquest tema, a veure si entre tots entenem millor el problema.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Com dinamitzar els nostres companys...????

by Deleted user -
Hola:

Jo no puc aclarir definitivament el tema perquè:

  • No s'hi pot fer res quan un "company/a" (de cum panis, que menja el mateix pa professional que tu) ha decidit que és més important altres coses (dins aquest parèntesi es poden posar tota mena de motivacions) que tenir una mínima deontologia presentable.
  • Sí es pot ensenyar (amb tota la modèstia del món) què fem nosaltres.
  • Sí que podem multiplicar els esforços per fer un treball que va més enllà de l'acomodació del "Club dels satisfets" (lluita per una butaca no més important que ser President d'escala, afecció als botonets de les maquinetes ... i poca cosa més).
  • Sí que hem d'assolir reptes en àrees que van més enllà de la classe.
  • Sí que podem millorar la forma del missatge quan s'adrecem als companys (ara sense cometes), preparant materials i/o xicotestes ajudes (muntadets de salmó) què fan més fàcil la incorporació d'altres persones a aquesta tasca professional ... i fer aquesta feina a canvi d'un cafè sense pastes (filosofia programari lliure, Prometeus, o ...)
  • Sí que hem de tenir al cap sempre que no som allò que diem, sinó allò que fem.
  • Res serà possible si no hi posem passió.
"Siempre empezamos por el principio".

In reply to Deleted user

Re: Com dinamitzar els nostres companys...????

by Deleted user -
Bona vesprada,

jo només voldria recordar una cita que vaig agafar d'un blog d'Alfons:

M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confuci, 551-479 a. C


Caldria reflexionar sobre açò.

Enric

In reply to Deleted user

Re: Com dinamitzar els nostres companys...????

by Deleted user -
Hola Enric.

Té contingut, Confuci era un homenot gran...

Gràcies per recordar-la, fins i tot a mí se m'havia oblidat, ja fa tan de temps que la vaig posar...

El tema és ningú no es meneja si no té una necessitat. Si ajudem a resoldre necessitats concretes algú ens faça cas.

Salut