AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Number of replies: 12
Bon dia, necessite la vostra ajuda,

Amb l'aplicació Ldap el curs 2009-2010 vaig donar d'alta a tots els alumnes del centre (important-los del Gescen), després els vaig canviar la contrasenya a tots, d'aquesta forma es van formar tots els grups: 1ESOA, 1PRIA, 2ESOA, 2PRIA, 3PRIA, 4PRIA,... De forma que dins de cada grup estan els alumnes d'eixe grup.

Necesite que:
·el grup 1ESOA, passe a ser el 2ESOA
·el grup 6PRIA, passe a ser 1ESOA
·el grup 5PRIA, passe a ser 6PRIA
·el grup 4PRIA, passe a ser 5PRIA
·etc.
Com ho faig?
No m'agradaria tindre que tornar a importar tots els alumnes i canviar-los la contrasenya a tots un altra vegada.

Simplement voldria introduir un nou grup que seria 1PRIA, i els altres que mantingueren els noms d'usuaris i contrasenyes que ja tenien, però en el grup que els correspon per al present curs.

Gràcies

Enric

In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
No tinc ni idea company però una possible sol·lució pot ser siga un editor de ldap http://ldaptool.sourceforge.net/

altre més senzill potser seria posar noms més genèrics als grups o tal volta posar l'any de la promoció...

el que està clar es que és una qüestió que es podria suggerir als desenvolupadors de lliurex per a que siga més senzill fer este tipus de tasques...

Sort!!
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Bon dia i gràcies per la teua aportació Samuel,

pero si una persona treta en la matèria com es vosté no ho sap, qui ho sabrà?

Gràcies, continue esperant noves aportacions.

Enric
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Hola.

He estat mirant...

Lliurex, fins on jo sé no té implementat aquesta característica, el que vull dir és que, no és que no es puga fer sino que no han escrit el script per fer-ho.

Potser no ho tenen provat i sembla una pràctica de risc.

En qualsevol cas sembla que el comandament que busques és:

$ldapmodify


El que vols fer no pareix molt fàcil de fer.


Et diré com ho faria jo [tot i que tot és teoria, no ho he provat]:

Ací tens un exemple:

http://www.cez.com.pe/Linux/manual%20suse%20linux%209.1/suselinux-adminguide_es/html/ch13s07.html

Busca l'apartat:
13.7.4.2. Modificar datos en el directorio LDAP


Crec que es pot fer de dues maneres:

1. Canviant usuari per usuari des de la terminal.

2. Editant un fitxer que prèviament has important, canviant els grups des de text pla i tornant-lo a importar a LDAP.


Més informació a:

http://web.mit.edu/rhel-doc/4/RH-DOCS/rhel-rg-es-4/s1-ldap-daemonsutils.html


Total, vullgues o no has de canviar tots els usuaris un a un, a no ser que faces un script i els canvies al fitxer de text pla que t'he anomenant fent un cerca i reemplaça.


Per què no ho preguntes al foro de Lliurex a veure si els desenvolupadors han pensat amb això? És el moment en el que tots els centres han de fer-ho i, potser a algú se li ha acudit una solució.

Happy hacking
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Bon dia Alfons,

acabe de vore la teua aportació a aquest problema que m'ha surgit per actualitzar els grups dels usuaris de l'aula d'informàtica.

Tu deus de ser un crack en tot açò, he anat a l'adreça que indiques (apartat 13.7.4.2. Modificar datos en el directorio LDAP) i realment tot això s'escapa al meu enteniment. Jo sóc més d'interficies gràfiques i no de "codi pla" en consola.
Realment encara sóc un neonato en linux.

Ho he preguntat al foro de lliurex, però encara no ha eixit publicat i en Escola-lliurex també ho he deixat en el foro de lliurex, i encara no han contestat.

De moment ho deixaré com està, borraré el grup de 2on d'E.S.O. que ja no estan en l'escola i donaré d'alta als de primer de primaria que fins ara com eren d'infantil utilitzaven els genèrics: alu01, alu02,... Tot açò a l'espera d'una resposta per part de l'Equip de Lliurex que també són uns cracks en tot açò.

Gràcies i si trobareu una solució sencilla, no ho dubteu: informeu-me.

Enric.

P.D. En quant a lo del dinar del congrés tot depén de l'horari. Espere poder-me ajuntar amb vosaltres.


Gràcies
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Hola Daniel.

Gracies pel que dius, ja m'agradaria a mí ser un crack. Jo faig el que puc, com supose que tots. Estic convensut que ajudant-nos ens animem a arribar més lluny.

La solució que t'he proposat no està provada. És una orientació de cara a que valores també la inversió en temps i la dificultat. Potser de vegades això ens salva de desesperar-nos més endavant.

Donaran una solució si no estan massa ocupats amb la beta, que per cert funciona de mort.

He instal·lat una versió alpha que tenia a un equip. En instal·lar actualitza el sistema millorant-lo molt. Potser es adient instal·lar en desktop, potser encara no al server.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Bona vesprada Alfons,

Quina diferència hi ha entre una versió alpha i una beta?

perque jo tinc instalada la beta. Pero crec que per questions de la gràfica en dona errors, de repent comença a fer "pantallazos" negres-grisos i blancs. Amb ubuntu 10.4 també (=mal rollo).

Enric

Per cert, sabeu com importar usuaris des d'ITACA a Ldap. (l'any passat ho vaig fer desde el GESCEN, pero desde ITACA ni idea)

Gràcies
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Hola Daniel.

Símplement son les versions.

Fases en el desenvolupament d'un programa:

1. Fase alpha: primera fase on quedem s'inicia el desenvolupament. A mesura que es va passant xicotetes etapes se'ls va anomentant alpha 1, alpha 2, etc.

Quan el programa madura significativament es pasa a la següent estapa.

2. Fase Beta: etapa on es tapen forats de seguretat i es polixen algunes coses de funcionament.

Seguent etapa...

3. Release Canditate (RC): s'allibera el programa. Si no es troben bugs (errors) es la versió definitiva.


4. Release to Manufacture (RTM: Versió de Disponibilitat General, versió definitiva.

5. Inistable: versió en codi obert per a fer proves, per exemple, en Debian es gasta.

6. Testing: menys inestable que l'anterior (Debian).

7. Estable: branca més estable d'un porjecte (Debian).

Font: http://es.wikipedia.org/wiki/Fases_del_desarrollo_de_software

Respecte als usuaris d'Itaca, Samuel va fer un boníssim manual per aquesta qüestió, ara no recorde on està.

Gràcies per la documentació per demanar la llicència. M'ha resultat molt útil.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Per alusions... realment el manual fea referència a com exportar usuaris Itaca i importarlos en moodle... es pot estudiar com fer-ho en Lliurex ;)

El apunts es troben als wikimanuals

salut
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Hola Alfons, jo sóc Enric, t'ho dic perque sempre em confundixes amb Daniel. T'ho dic per si li vols donar les gracies a ell per la documentació per demanar la llicència.

Enric
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Hola Enric.

Ho lamente molt. Sorry.

La documentació m'ha servit molt per comunicar-ho al centre on estic.

Em va fer arribar ací:

http://www.edu.gva.es/per/val/sjpermisos_val.htm

on està tant la legislació com la instància, i és que per a tot cal fer papers...

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -
Hola Alfons,

Un parèntesi:

A més de subdescoordinar les TIC al centre on treballe ocupe el càrrec de secretari i em toca estar al dia en totes les qüestions legals de conselleria. Vaig posar l'enllaç a la web per a demanar llicència per assistència al congrés perquè està molt ben explicat, la web de conselleria millora per moments.

Us deixe amb la discussió sobre Ldap, usuaris i tot això, que aquest any vaig a descansar de fer provatures sobre LliureX.

Daniel.
In reply to Deleted user

Re: AJUDA EN Ldap -- Canviar els grups

by Deleted user -

Hola Enric,

Com t'acabe de respondre al forum d'EscolaLliurex, l'encarregat de l'LDAP de LliureX està treballant en un parell de fronts: l'importació des d'ITACA (que depén sobre tot dels d'ITACA) i un script per a "pujar-te" l'alumnat tal i com comentes.

M'ha comentat que aquesta setmana ho tindrà enllestit. Així què, paciència.

Ànim!!!