base de datos

base de datos

by Deleted user -
Number of replies: 8

Hola amigos:

Quiero importar la base de datos de ITACA a moodle para que los ususarios se registren con su DNI en las entradas que yo crea conveniente dejar visualizar.

Igual alguien ya ha hecho algo similar. El caso es que me interesaría saber si es posible y cómo se hace. Aunque tengo la idea de que será crear una nueva base de datos con las referencia url de ITACA. ¿Voy bien?

In reply to Deleted user

Re: base de datos

by Deleted user -
Hola Carmen.

Con Gescen era posible, pues se había desarrollado una utilidad que exportaba los usuarios a un archivo .xml que interpretaba Lliurex, al cual también le habían dotado de esta funcionalidad mediante una utilidad.

Para poder hacerlo se deberían poder exportar los usuarios de Ítaca. No conozco la funcionalidad. Si bien no tengo los permisos adecuados para hacerlo.

Por otra parte, piensa que esta funcionalidad implica manejar datos confidenciales. En el nivel de desarrollo en el que estamos en Ítaca no creo que sea una prioridad. No obstante si finalmente se desarrolla podría ser muy útil para dar de alta usuarios en masa.

Por último, comentar que herramientas de importación hacia Ítaca existen, pues el año pasado se realizó la migración de usuarios desde Gescen. No conozco ninguna herramienta que realice la tarea inversa.
In reply to Deleted user

Re: Exportar usuarios ítaca a Moodle

by Deleted user -
Hola companys, després de preguntar al cap d'estudis he arribat a la conclusió de que si que es pot fer... als WikiManuals trobareu com exportar les dades d'Ítaca, al moodle ja explica com importarles ;o))


Per a exportar usuaris d'Ítaca teniu les següents ferramentes, les dos últimes servixen per a exportar a csv i a html respectivament

1


Després de cercar les dades que necessitem les exportem a .csv que és un format que podem obrir amb qualsevol full de càlcul

2

Quan obrim amb openoffice calc ens demana que triem el "Joc de caràcters" i "Separat per" amb aquestes opcions tindrem els usuaris preparats per a importar amb el moodle.

3

In reply to Deleted user

Re: Exportar usuarios ítaca a Moodle

by Deleted user -
Com avui els alumnes estan de viatge de fi de curs he completat el manual posant també com es fa per a importar en Moodle els usuaris Ítaca...

No és automàtic, però funciona ;o))

Exportar usuaris Ítaca

Importar usuaris Ítaca a Moodle


Espere que vos aprofite.


Bon dia.
In reply to Deleted user

Re: Exportar usuarios ítaca a Moodle

by Deleted user -

Bueno, muchas gracias a los dos. De momento sigo pendiente de enlazar el blog de blogger con las fotos y vídeos del centro, dando sólo acceso a los autorizados. El problema es filtrar la entrada, por eso quería una base de datos y seguir el proceso de ITACA con los DNI de los padres de alumnos y del profesorado.

No sé si me estoy montando un lío descomunal. Pero es que con la protección de imagen de los menores algunos triquimiquis me están haciendo la puñeta.

In reply to Deleted user

Re: Exportar usuarios ítaca a Moodle

by Deleted user -
Molt interessant.

Potser el més interessant és que quede al forum per tal de poder cercar-lo en el futur quan faça falta.

Ara no ho vaig a fer servir, però per al proper curs sembla una eina interessant.

Moltes gràcies company
In reply to Deleted user

Re: Exportar usuarios ítaca a Moodle

by Deleted user -
Hola Carmen, crec que te seria més fàcil oblidar blogger i començar amb moodle des de cero ja que en moodle pots donar permisos per a entrar en les seccions que atu t'interessen...

De res, Alfons un plaer compartir com sempre... com està a la wiki de la pàgina si algú o posa en pràctica i troba alguna errada pot modificar els apunts.

Segurament jo ho faré al principi del curs vinent quan ixca la nova versió de Lliurex ;o))

Salutacions cordials.
In reply to Deleted user

Re: Exportar usuarios ítaca a Moodle

by Deleted user -
Hola Samuel.

Aquesta versió de Lliurex és ben interessant. Sembla prou estable, llevant de la connexió a internet que tenim, amb aquestes condicions no es pot treballar. Un dia va i dos no.

Per altra banda, el treure totes les connexions dels ordinadors amb Windows ha fet que la xarxa siga més estable. Un ordinador de la xarxa, amb Windows ens tombava el router, tot es penjava perquè el DHCP es tornava inútil.

Carmen.

Jo no confiaria les dades a Blogger. No és que els tinga mania, jo mateix tinc compter a Blogger des del 2004 i estic ben content del servei. Però amb les dades de DNI etc. aniria molt en compte.

Fa temps va haver una fallada amb Google Docs. Es podia accedir als documents compartits. Ho varen solucionar ràpid, però tu no tens el control.

Si ho fas a Linucentres amb Moodle, Wordpress, Drupal, eyeOS, Mahara, Joomla, o qualsevol altre CMS tens tot el control tu.

Jo m'inclinaria més per aquesta opció donat el tipos de dades amb que treballes. Moodle és molt potent, tot i que una miqueta complexe. Potser Wordpress, si és soles per comunicar, té una gestió molt simple.
In reply to Deleted user

Re: Exportar usuarios ítaca a Moodle

by Deleted user -
Sí pero no sé bé com donar les matriculacions. Cal introduir manualment les dades?.