Presentació del fòrum

Presentació del fòrum

by Deleted user -
Number of replies: 6

Hola companys/es,

Com es descriu al resum del fòrum podem plantejar dubtes i realitzar aportacions sobre la programació amb Scratch, la utilització de la targeta Arduino i l'ús de l'aplicació Scratch for Arduino (S4A). Però sobretot, podem compartir allò que realitzem amb Scratch. Crec que Scratch és i serà una aplicació imprescindible en qualsevol matèria de primaria i secundària, i l'alumnat poc crear les seues animacions, activitats, ...

Com a mostra uns programes:

Aprender las notas de la guitarra: http://scratch.mit.edu/projects/19725146/

Parentesco / RELATIONSHIP: http://scratch.mit.edu/projects/18659730/

In reply to Deleted user

Re: Presentació del fòrum

by Deleted user -

Hola Daniel, estic molt interessada amb Scratch i les seues possibilitats en primària i amb la música. Encara no he fet res però tinc ganes d'aprendre.

Us seguiré per ací a veure si aprenc de vosaltres.

D'entrada el Frank Sabaté em va dedicar un tutorial, je,je: una versió del Pong amb música

I per si voleu fer una ullada a "Flappy bird" de Code.org vist en Imaxinante

In reply to Deleted user

Re: Presentació del fòrum

by Deleted user -

Hola. Yo ya había hablado con Paqui sobre utilizar este software con los alumnos de primaria, y desde hace aproximadamente un mes he empezado esta aventura en 6º de primaria. El mayor problema, que tenemos una sesión de 45 minutos cada dos semanas, y por la tarde...

- Lo primero que he hecho es trabajar con code.org. A los chavales ver a los angry birds les motiva bastante.

- La siguiente fase es crear su propio videojuego con Scratch (imaginad sus caras al pronunciar las palabras mágicas: CREAR VIDEOJUEGO). Para ello, quiero seguir las instrucciones de este tutorial. Al hacer yo la prueba, resulto bastante asequible para primaria, y decidí personalizarlo un poco con algún sonido y el tema de las vidas.

Aquí esta el resultado

Por cierto, si alguien controla Scratch, no he conseguido que cuando las vidas lleguen a 0, se termine la partida. ¿Alguna idea de como ordenar los bloques?

Gracias

In reply to Deleted user

Re: Presentació del fòrum

by Deleted user -

Molt interessant això dels videojocs amb Scratch. Imagina si li afegiu Scratch a un joc de pols senzill: http://vimeo.com/99592526

Si et serveix la meua programació per a que finalitze la partida del joc de pols:

Selecci%C3%B3_543.png

També hi ha un bloc "Atura-ho tot" en els blocs de control. No se si et pot servir.

In reply to Deleted user

Re: Presentació del fòrum

by Deleted user -

Pues he utilizado el bloque "detener todos" y se paran la música y los dragones, pero la bruja sigue moviéndose, y he puesto el mensaje GAME OVER desde los propios dragones, porque el "enviar mensaje" no me funciona.

Así ha quedado la cosa

In reply to Deleted user

Re: Presentació del fòrum

by Deleted user -

Ara que li puc veure les entranyes al teu codi puc ajudar-te.

Se m'ocorren dos opcions per a amagar la bruixa. Si la bruixa no es veu, no saps si es mou.

1.- La ràpida: En l'objecte Bruixa:

Si vidas=0

amaga

2.- Per a aprendre a posar subprogrames (en esdeveniments: utilitzant "envia a tots" i "quan rebi").

(Això és el que volia dir amb els missatges.)

En un dels dracs, abans o després de digues GAME OVER, posa un "envia a tots amagar" (amagar és el nom del subprograma que estarà en l'objecte bruixa).

En l'objecte bruixa, construeixes un programa molt senzill:

"quan rebi amagar"

amaga

Prova les dos a veure que tal.

El món de la creació de videojocs és un no parar (nivells, escenaris, ...).

Salut i ja em dius si funciona o si se t'ocorre una altra opció.

Abans del 17 d'octubre he de fer un videojoc. Ja te l'ensenye.