Quin format de projecte és el millor?

Quin format de projecte és el millor?

by Deleted user -
Number of replies: 4
Partint de que no tinc ni idea, Openshot dona varies opcions (massa per al meu gust xDD) Jo crec que per nosaltres és millor PAL però no estic segur... és important aquest aspecte o té igual?

Gràcies
In reply to Deleted user

Re: Quin format de projecte és el millor?

by Deleted user -
Hola Samuel,

Cert, hi ha massa opcions. Jo sempre utilitze una de les següents dues opcions:

- DV/DVD PAL per a format de la imatge estàndard (4/3)
- DV/DVD Widescreen PAL per a format de la imatge panoràmic (16/9).

Aquest segon és el que utilitze últimament perquè enregistre en format panoràmic.

El sistema de vídeo PAL és per als televisors europeus i el NTSC per als americans. Crec que això és important a l'hora d'exportar el projecte. S'ha de seleccionar el perfil de vídeo PAL si vols reproduir el vídeo en un televisor. Si és per a un ordinador, crec que dona igual, però jo sempre exporte en PAL.

Tens més informació al respecte en el tutorial d'openshot a wikimanuals: INTRODUCCIÓ

Abans de començar un projecte no t'oblides de llegir el següent apartat del tutorial: ORGANITZACIÓ DELS FITXERS.

Per últim, la major part del tutorial OpenShot de wikimanuals enllaça amb el tutorial original del programa en castellà. Però hi ha algun apartat en el que vaig ampliar la informació com per exemple: TRANSICIONS GRÀFIQUES.

Salutacions.
In reply to Deleted user

Re: Quin format de projecte és el millor?

by Deleted user -

Moltes gràcies Daniel, la pròxima setmana comence un curset per al CEFIRE d'Alacant d'audio i video i preparant material m'ha sorgit el mateix dubte xDDD

Tiraré mà d'aquest fòrum per aclarir dubtes ;D

In reply to Deleted user

Re: Quin format de projecte és el millor?

by Deleted user -

Perfecte. Però he revisat el temari del curs i no seré de molta ajuda amb tots els continguts d'àudio. Quina passada!!!

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Quin format de projecte és el millor?

by Deleted user -

Que va,els continguts no estan actualitzats, com s'ha fet tot ràpid i corrent aquest estiu els continguts són els de l'anterior curset que vaig donar xDD tingues el telèfon a mà la próxima setmana xDD