Presentació del nou fòrum

Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Number of replies: 9
He obert aquest nou fòrum per si algú vol seguir el curs d'edició de vídeo que hi ha en wikimanuals i té algun dubte. Aquest seria un bon lloc on plantejar eixos dubtes.

Però també el podem utilitzar-lo per a proposar aplicacions per al sabor Estudio de la distro LliureX EduTicTac i per a qualsevol aportació relacionada amb l'edició de vídeo i àudio com a recurs docent.

No dubteu en utilitzar aquest espai.
In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Bona vesprada Daniel,

He estat mirant el tema de l'edició de video en linux, i jo la veritat es que sols he utilitzat el Kdenlive, però amb uns resultats no massa satisfactoris. Ara despres de llegir algunes coses teues sobre OpenShot, l'he instalat i m'agrada prou. He vist en les teues captures que tu el tens en català, però no em puc aclarir a posar-lo en Valencià o Català. He baixat un arxiu *.mo però no se que fer amb ell. Podries orientar-me un poc?

Gracies

Enric
In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Hola Enric,

Samuel m'ha estirat de les orelles. M'ha avisat que aquest missatge estava sense contestar. S'em va passar.

Espere haver arribat tard i que ja no et faça la meua ajuda. Sinò és així m'ho comentes.

Salutacions.
In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Hola Daniel, encara continue necessitant les teues orientacions:

·Com faig per traduir-lo? Faig algo amb l'arxiu *.mo, i amb el *.po?

Gracies per tot.

Dir-te també que m'han agradat molt els muntatges que has fet sobre el dinarot d'Alcoi.

Jo fins ara utilitzava Pinnacle studio. Però vullc utilitzar software lliure. He fet un curs de Kadenlive, pero em va defraudar la quantitat d'errors que em donava. I, ... la veritat, vore els teus treballs m'ha animat molt.

Gracies de nou
In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Una cosa, l'OpenShot també se'm tanca a vegades. Jo vaig guardant el treball cada cert temps. I a més té una opció d'autoguardat cada 1 minut. Però és cert que no m'ha donat els problemes del Kdenlive.

Quina distribució utilitzes?

Jo el tinc amb l'Ubuntu, amb el sistema operatiu en català, i apareix automàticament traduït, com ho fan totes les aplicacions que llances en Ubuntu.
In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Doncs l'utilitze amb lliurex 10.04 i ara també al portatil estic provant amb el lliurex 11.04.
Al sistema operatiu entre en Valencià, i no m'apareix automàticament traduït.
En un ordinador vaig seguir les teues instruccions per instal·lar-lo i tinc instal·lada la versio 1.4.0.

Gràcies per contestar.

Enric
P.D. També m'interessa buscar informacio sobre OpenShot, saps d'alguna URl que valga la pena?

Gràcies de nou

Atentament,
Enric
In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
En principi, en la versió llx 10.09 hauries de canviar a català per a que OpenShot estiguera traduït. Això afecta a la traducció d'altres aplicacions.

Li pegue una ullada a això de la llengua amb el portàtil i t'ho confirme.

En 11.09 hauria de funcionar en valencià. També ho puc mirar en un altre moment.

Quin tipus d'informació vols?

Supose que ja has visitat Wikimanuals: totes les entrades relacionades amb OpenShot estan ací: http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Categoria:OpenShot

I també coneixes la pàgina de l'autor, no? http://www.openshotvideo.com/

El manual en línia està en castellà en: http://www.openshotusers.com/help/1.3/es/ També l'inclou el programa (F1) en anglés.

Per últim, Videotutorials OpenShot de José Ramón Cerdeira (pots visitar el seu canal de youtube per si ha penjat algun vídeo més) i Presentacions OpenShot de Vicent Part Julio.

Ja mire això de la llengua a veure com ho tinc jo.

In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Hola Enric,

Ja he comprovat la llengua de l'OpenShot amb la versió 10.09 de lliurex. Has de posar la llengua del Sistema en Català per a que l'OpenShot estiga traduït.

En la versió 11.09 de lliurex tens l'OpenShot preinstal·lat en valencià.

Salutacions i bona edició.
In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Hola Daniel,

gràcies per la teua ajuda. A mi en la versió 11.09 si entre en llegua "valencià" també m'ix en castellà.

He trobau una solució alternativa (que realment em funciona però no se si estaré fent una barbaritat, je je). Voras, he investigat a vore eixos arxius *.mo i *.po on van en el sistema i he descobert que per instal·lar l'idioma català o valencià he copiar aquests 2 arxius (OpenShot.mo i OpenShot_OpenShot.po) en la següent ruta (això si, obrint l'ubicació com administrador):

/usr/share/pyshared/openshot/locale/es

Xe, es meravellós, d'aquesta forma, igual te que entre en castellà que en valencià.

Per un altre costat, també voldria que si algu del foro creu que estic fent una barbaritat, doncs que per favor m'ho diga.

Gràcies.

Per cert, he trobat molt interessants els enllaços que m'ha passat. Cada vegada tinc més ganes de fer la meua primera creació.

Gràcies de nou,


Enric

In reply to Deleted user

Re: Presentació del nou fòrum

by Deleted user -
Lo bo del soft lliure és que ens permitix fer barbaritats, podem personalitzar-ho i fer coses que en soft tancat és impensable.

Ací el problema és que lliurex no seguix els estandars de la comunitat ubuntu, per tant quan una aplicació no està en el repositori de lliurex i la instal·lem des de repositori d'ubuntu no reconeix l'idioma de la distribució i s'instal·la en l'idioma per defecte inglés. Com diu Daniel si canvies l'idioma de lliurex a català ja no tindràs aquest problema ;D

lo pitjor de tot és que això tindria fàcil sol·lució però com que es fica la política per mig no n'hi ha res que fer...

 "El nom que es dóna a les traduccions adaptades al valencià reben el nom de Català (valencià) i s’identifiquen amb el codi ca-valencia / ca@valencia."

Eixa ca... jejeje