Per on començar?

Per on començar?

by Deleted user -
Number of replies: 3

Hola, acabe d'instal·lar-me l'app i no tinc massa temps per investigar molt. Algú em podria dir quatre consells per començar amb l'app?

Trastege amb els exemples? introduïsc els meus alumnes reals? 

In reply to Deleted user

Re: Per on començar?

by Deleted user -

Hola Tàfol,

M'alegre de tindre un nou usuari, al menys potencialment.

En la web de l'app: www.cuadernoprofesor.net, hi ha un tutorial, encara que està desfasat.

La millor forma de començar és amb les dades de exemple, ves al menú de la esquerra i click en "Ajuda", ahí estan els passos bàsics per començar.

El gros de l'aplicació és:

- El quadern principal on ficar les notes (el botó "+" d'abaix dreta per introduir noves dades)

- La finestra d'assistència

- Al menú de l'esquerra, la "Configuració Acadèmica": per donar d'alta grups, avaluacions, crear nou tipus de notes, configurar els decimals....

Quan tingues més clar com funciona ja pots introduir els alumnes reals. Jo recomane exportar el CSV d'exemple d'ITACA, canviar les capçaleres i fer la importació dels alumnes (la web està detallat com fer una importació).

Vull actualitzar el tutorial PDF, però no tinc temps de tot, ara estic prioritzant millorar l'aplicació.

Salut

Fran

In reply to Deleted user

Re: Per on començar?

by Deleted user -

Hola

Fantàstica aplicació.

Vaig a utilitzar-la per al pròxim trimestre.

Deixe ací la xulleta que me he fet per a preparar l'aplicació utilitzant les dades disponibles per al professorat des de Itaca.

Flux de treball fer a preparar l’aplicació

 

  1. Crear el grups que necessites
    1. Configuració académica
    2. Grups
  2. Importar els alumnes.
    1. Importar dades alumnes
      1. Amb l’ordinador
        1. Descarregar-te la plantilla per importar alumnes a l’aplicació (web de l’aplicació)
        2. Crear un fitxer dels teus alumnes des d’Itaca  (pestanya els mes alumnes>exportar a full de càlcul)
        3. Obrir el fitxer de plantilla (per exemple libreoffice)
        4. Obrir el fitxer dels teus alumnes.
        5. Copiar les capçaleres de la plantilla i pegar-les en la posició que calga en el fitxer exportat d’Itaca
        6. En la columna code introduir el NIA del alumne que servirà d’índex per a relacionar-lo amb la foto. El NIA podem obtindre’l del llistat de notes en Itaca
        7. Guardar com el fitxer i li dones l’opció editar configuració de filtres així podràs triar el separador ; i la codificació UTF8 i el guardes amb el  nom del grup
        8. Copies el fitxer en el núvol ( jo ho he utilitzat dropbox)
      2. Amb l'aplicació
        1. Importar els alumnes amb l’opció importar
        2. Tria el fitxer
        3. Tria el separador ;
        4. Tria el sistema de codificació UTF8
        5. Previsualitza el fitxer (molt útil)
        6. Tria el grup
        7. Importar
    2. Importar fotos
      1. Amb l’ordinador
        1. Prepara un fitxer per cada alumne del grup  amb la foto amb format nia.jpg
        2. Comprimix totes les fotos en un arxiu zip
        3. Deixa el fitxer zip en el núvol
        4. Descarrega el zip a la teua aplicació: pictures>fotos i el descomprimixes (he utilitzat un explorador de fitxers per fer-ho ES-file explorer)
      2. Amb l’aplicació
        1. Importar alumnes
        2. Opció Importar sols fotos
        3. Seleccionar el directori
        4. Importar
  3. Crear l'horari
In reply to Deleted user

Re: Per on començar?

by Deleted user -

Molt bon resum Emili.

Quan tinga temps vull fer una secció de FAQ (Frequently Asked Questions) dins l'app i actualitzar el tutorial i el vídeo tutorial. Però des de que va nàixer el meu fill que tinc el temps molt limitat.

Espere que la comunitat d'usuaris de Quadern Professor en la Comunitat Valenciana cresca, les possibilitats d'integrar la importació d'alumnes, les faltes i notes amb ITACA serà més gran.

Salut

Fran