IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Number of replies: 31
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Això d'anar a unes jornades a escoltar-vos m'agrada.
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Tienen muy buena pinta...

Lástima que se haga entre semana y los de fuera no podamos asistir :"-(

Confío en que colguéis las presentaciones para echarles un vistazo tongueout

¡Ánimo!
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola companys/nyes:

Seria interessant fer un seguiment de les jornades en streaming? Per provar i aprendre coses noves.

Estic fent una cerca en Internet mitjançant google per a veure quins requeriments tècnics fan falta. Això si, si ho veieu interessant hauríem de preguntar primer si hi ha opció de tenir una bona connexió a Internet, és clar.

He enregistrat dos voltes les jornades de Tecnologia en el centre de congressos ciutat d'Elx. La primera amb cintes miniDV, i limitació de temps. La segona amb una càmera amb disc dur vaig enregistrar totes les ponències. Això si, una setmana d'edició en casa per fer un DVD de les Jornades. I si anem un pas més enllà, emissió en streaming de les jornades? I que apareguen en una web amb els tweets de la jornada al costat, i que qui vulga puga tornar a veure les emissions en diferit, ... (sempre estic clavat en projectes).

Com ho veieu?

PD. Algú sap si hi ha algun requisit legal per a publicar les ponències en la web?
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
La veritat que seria fabulós poder fer el seguiment per estreaming y hastag en twitter. Jo utilitze PROCASTER en MAC i amb una senzilla webcam i un microfon d'ambient va perfectament. Ademés les sessions automàticament es queden gravades a livestream.com

Amb la càmera de video enxufada a l'ordinador també es pot retransmetre sense cap mena de problema.

Salut!
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Envie correu a un dels organitzadors per proposar-li el projecte d'streaming i ja veiem si ho fem.

Com que jo no faig cap xarradeta hauré de col·laborar d'alguna manera, no?

Estava mirant algunes opcions lliures d'streaming, però potser PROCASTER és una bona opció per a no dedicar-li molt de temps.
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola Daniel,

Os estaba leyendo, no creo que haya problema y además me parece muy buena idea. El único tema puede ser la conexión a Internet, disponemos únicamente de wifi y no sé a qué velocidad.

Saludos.
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola Ricardo,

M'habia oblidat que també estaves per ací. Li he enviat el correu a Ramón per a comentar-li.

Començaré a fer proves a casa. Hui agafaré la càmera de vídeo de l'institut i utilitzaré la meua Wifi a veure com va la cosa.

Salutacions.
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
No estoy muy puesto con el tema del streaming, pero te copio un tweet de Francesc Llorens que puede ser interesante:

Comparativa de servicios de Streaming. http://bit.ly/aro3bK


In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola Daniel.

Molt bona idea.

Ni idea del marc legal, però supose que seria tan fàcil com preguntar-ho als ponents.

Es pot fer l'streaming amb el servei de ustream de forma gratuïta:

http://www.ustream.tv/

Si el contingut és Creative Commons no crec que hi haja més problema que el consentiment dels ponents.

Si algú en sap més... escoltem.

Salut
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Si ho fem, crec que el millor és no preguntar res, no? Com que la càmera de vídeo estarà visible, si algú no vol ser enregistrat ho podrà dir.
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: Motxila digital portable

by Deleted user -

Com que Manel no pot estar ací un adelant de la meua presentació smile

In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: Motxila digital portable

by Deleted user -
Hola Samuel.

Moltes gràcies.

Quin tema més interessant, sembla que hi haurà que baixar la motxilla per tal de saber de què parles.

M'ha agradat el llenguatge visual que has fet servir senzill i clar. Les imatges il·lustren molt bé les idees.

Jo he fet una presentació més condensada, en anar al congrés em vaig donar compte de que era massa concentrada. En fi, un aprén sobre la marxa sobretot quan eres tu qui rep la informació.

He tingut una miqueta de dificultat en la presentació, no m'exportava les imatges si no les deixava en una carpeta concreta que també vaig tenir que enviar. No sé, no tinc molta experiència en Open Office Impress fora del meu ordinador.

Samuel, recorda que dormir és bo i necessari... i que tenir xiquets és mal per a la salut. Així i tot la gent no fem ningun cas als metges.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: Motxila digital portable

by Deleted user -
Gràcies a @juanfratic en Novadors vaig assistir a una ponència on explicava algunes coses a tindre presents, encara no arrive al nivell dels professionals però m'ho passe molt bé creant-les ;)

Crec que encara pots alleugerar la teua presentació n'hi ha plaç ;)

Jo he enviat a l'organització la meua presentació en pdf, cap poblema ;)

La motxilla la podeu descarregar des de http://portable.edutictac.es

La motxila és part del pla d'evangelització del nostre centre xDD per aconseguir que el mestres utilitzen openoffice.

i... efectivament el meu xiquet continua sense dormir xDD més ara que està refredat... així que aprofitem el temps com podem ;)

Salut
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: Motxila digital portable

by Deleted user -
Hola:

No sé si te refereixes a mi amb eixe "Manel". En qualsevol cas, és molt interessant "el regalet".

Gràcies per tot.

"Som allò que esperem" (Prometeus, patró de GNU/Linux)


In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: Motxila digital portable

by Deleted user -
Cre que parles de Manel Canseco, no?

M'he passat, no era jo.

Yesuidesolé.
In reply to Deleted user

IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola a Tod@s:
Os espero también las jornadas. Presentaré nuestra experiencia en el CEIP "Las Culturas" -www.colegiolasculturas.org- con el software PMB de gestión de bibliotecas. Espero que nos desvirtualicemos...
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola Rubén.

El tema promete.

La biblioteca es aquel tema que como se debe implicar prácticamente todo el cole no se suele abordar convenientemente. Al final cuando se aborda salen a la luz cantidades industriales de dificultades tanto de tipo técnico como de tipo estratégico.

Será un placer escucharte.

Hay rumores de streaming...


### off topic ###

Pues por qué no introducir también el formato podcast.

Se trataría de grabar las intervenciones en formato audio, además de vídeo si se pudiera junto al streaming.

Grabar audio es mucho más fácil, dejas la grabadora y a marchar. Después lo acabas escuchando en el coche, por ejemplo.

### fin del off topic ###


Saludos
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola Alfons:
De verdad que promete. Llevo dándole vueltas desde que me invitaron a participar en las Jornadas. No quiero llegar y largar nuestra aventura sin más. Tampoco quiero ir de "profesor" de PMB, porque no lo soy. Creo que utilizaré nuestra experiencia para "avisar" de cuáles son las dificultades de la manera más comunicativa posible. ¿Qué os parece? Os pido sugerencias.
Por cierto, lo del Streaming o podcasting me pone los pelos de punta... Habrá que hablar "con papel timbrado". Será como en la tele... acabaremos en los programas de tomas falsas.
Saludos cordiales.
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
La veritat és que el streaming dona la possibilitat a un màxim de 50 persones de connectar-se un ratet a veure les ponències, però és una incursió en la intimitat de la sala del congrés.

Jo del podcast no m'encarrege, Alfons, que lo altre ja vaig bé. Tinc ganes de provar l'streaming al centre de congrés.

Última prova realitzada d'streaming
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Ei Daniel.

smile)))

Que jo porte la meua gravadora de ma, un desplegament de medis impressionant.

El que no conte és que no tinc drivers per a traure l'audio ni en GNU/Linux ni en Mac, encara busque un Windows i els drivers per traure algunes coses del Congrés.

A casa ja no tin Windows, a veure si trobe algun ordinador al cole on ho puga fer. Després soles cal pujar-ho a ivoox o a arxive.org.

Potser el video siga més costós.

No obstant estem per provar i esbrinar noves maneres, si al final falla alguna cosa no serà per manca de ganes.

Ànim
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola Rubén.

Bueno, más que una clase magistral, no te dará tiempo... yo profundizaría en las dificultades que habéis tenido y cómo las habéis superado, o intentado superar.

Te cuento.

En el centro en el que estaba el año pasado levantamos la biblioteca sí o sí.

- El servidor de biblioteca falló: cambiaron la targeta gráfica, la placa base, formateamos tres veces, una por culpa del técnico de hardware del SAI (empresa externa) que llegó y apagó de golpe el servidor porque tardaba, se cargó las X.

- Después tiramos un cable al aula de informática y, mediante terminales ligeras pudimos poner en marcha, desde el servidor de aula Lliurex, el programa de biblioteca.

- Vino el técnico del SAI, el de software (muy competente y comprensivo, aguantaba como un campeón todo lo que le preguntaba) e importó la base de datos.

- Montamos una sesión de toda el aula Lliurex, junto con todos los profes para incorporar todos los registros que pudimos. Todo el claustro metiendo registros en el servidor de aula. Aguantó muy bien el ataque.

- Después migramos al servidor de biblioteca en el tercer trimestre. Se rompió el sistema de terminales ligeras.

Al final de curso la cosa iba bien en el servidor de biblioteca únicamente, sin las terminales ligeras.

La profesionalidad de las personas que se encargaron de la biblioteca fue clave para realizar todo este trabajo, pues aprendieron a gestionar el programa y a aceptar ciertas dificultades.

Por todo eso creo que cualquier orientación será muy bien recibida.

El programa PMB es un programa de alto nivel, su gestión requiere de estudio y no digamos su configuración (fuentes externas de libros, copias de seguridad, protocolos bibliotecarios, etc.).

A ver, a bajo nivel son cuatro botones, pero entenderlo profundamente es algo que cuesta tiempo y esfuerzo.

Algo a tener en cuenta también sería pensar que la charla se dirige a profesores motivados en los centros, a mi me parece que vendrá la crem de la crem de las TIC, buenos profesionales que saben de la compliación que implica levantar las TIC en los centros. Pero también compañeros a los que puedes hablar de todo ello tomando una caña en el bar, no hacen falta congresos, lo esencial es bien simple.

El podcast y el streaming nunca va a restar, es más siempre suma, no nos enfrentamos a el juicio de una tesis doctoral, sólo a una charla entre compañeros, yo lo veo así, bastante es tener que prepararse la charla como para encima tener que cargar con los nervios.

Ánimo, ya estoy deseando escucharos a todos. Me encanta escuchar a gente que tiene algo que decir en este campo, que para otros, por el contrario no es más que algo superfluo o impuesto.

Ánimo
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -

¡¡ Estoy ansioso por escuchar/ver dicha ponencia !! ¡ Una odisea más del PMB !

Por cierto, en breve se actualizará el PMB (vía Gestor de Actualizaciones) para que, por fin, puedan importarse los usuarios desde el fichero que exporta ITACA (más vale tarde que nunca, ¿no?).


De todas formas, a parte de streaminear o no, lo interesante es podcastear la ponencia... big grin
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola Manuel.

Muy buena notícia, más vale tarde que nunca. Todos esperamos que poco a poco se vaya normalizando Lliurex en los centros.

Algo que me quedó claro de una de las ponencias del congreso fue "plantear las soluciones de forma que no te puedan decir que no". Facilitar la importación de usuarios creo que va en esta línea.

Estrimear... podcastear...

Allí estaremos y haremos lo que podemos.

Por cierto, hoy venía oyendo un podcast sobre una ponencia de Kevin Mitnick (mítico hacker) que dió en San Sebastián hace como un año.

Título de la ponencia: "El arte del engaño", donde da muchas claves de para hackear desde un punto de vista de la ingeniería social.

La ponencia está traducida y se oye bastante bien.

http://conferencias.euskadigital.net/index.php?id=272

Puestos ya, no os perdáis la ponencia de Rosa María Calaf, sí la de la tele. Ahora está jubilada y da clases en la universidad. Esta ponencia es imprescindible para entender lo que pasa hoy en los medios de comunicación.

Creo que esta última es una de las conferencias más buenas que he oido, merece mucho la pena escucharla. Aquí está:

http://conferencias.euskadigital.net/index.php?id=295

Salut
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic PROGRAMA DEFINITIU

by Deleted user -
Adjunte el programa de les jornades, de moment és un èxit de convocatòria, espere que tots els #edutictac que esteu apuntats pugueu assistir ;)

In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic PROGRAMA DEFINITIU

by Deleted user -
Degut a l'èxit de la jornada (270 inscrits per a 200 places) he estat provant dues solucions tecnològiques per a retransmetre els actes principals de l'event en la sala del costat. Així es pot augmentar l'aforament de les jornades, encara que siga a uns metres de distància i en una pantalla.

1. Transmissió de la senyal de vídeo i àudio de manera inalàmbrica. És possible, però els aparells (transmissor i receptor) que tinc no han donat resposta. Crec que han deixat de funcionar. I no pense comprar-ne.

2. Transmissió de la senyal per cable. Funciona amb una "chapuza" casera. S'utilitza un cable d'àudio de 15 metres amb connectors RCA (roig i negre). La senyal de vídeo viatja per un dels cables i l'altre l'utilitzem per a l'àudio.

D'aquesta manera podem emetre en una pantalla que estiga a uns 15 metres de la càmera de vídeo, és a dir, al passadís del centre de congressos. És una opció, però no se si és correcte posar cadires al passadís d'un centre de congressos per a augmentar "virtualment" l'aforament de la sala principal. Què penseu?

Seria una cosa així com les pantalles que posen fora de les catedrals quan hi ha una boda real.

Una altra opció seria connectar un ordinador en la sala del costat i emetre en streaming vía web. Però després de les proves que he fet, no em fie un pel de l'streaming. Seguir una conferència en una pantalla amb talls en la senyal ha de ser del pitjor que és pot fer.

Algú té una altra idea?

En tot cas, el sistema inhalàmbric, en cas de tenir-ne aparells que funcionen, s'hauria de provar in situ. I si s'aconseguira un cable de vídeo compost (el groc) que tinga més longitud per a arribar a la sala del costat, també s'hauria de provar que la senyal arriba correctament. Les dues opcions suposarien una inversió sense conèixer si funcionen.

Per finalitzar, la retransmissió en streaming dels events de la sala principal està garantida per al dimarts i dijous en http://iesmontserratroig.edu.gva.es/ixjornadesinnovacioeducativa/. El que no té garanties és la qualitat de la retransmissió. Però per provar no perdem res, no?

Més informació sobre streaming en: http://www.scribd.com/doc/43874833/Transmissio-d-esdeveniments-en-Internet
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic PROGRAMA DEFINITIU

by Deleted user -
Hola Daniel.

La presentació de Francesc Llorent m'ha semblat genial per dues raons:

- Exel·lent comunicació. Sembla que domina el llenguatge visual. No sé quan de temps li haurà costat, però, val la pena veure-la soles per com comunica els continguts.

- Els continguts són interessants i molt il·lustradors del problema que se'ns planteja.


Crec que has plantejat molt bé el tema. No sé si hi ha més opcions caseres. Jo apostaria pel streamming i pel backchannel amb Twitter.

Les demés solucions potser siguen viables, no puc valorar-les, però cal tenir en compte una cosa: si les persones que venen a les ponències no tenen una experiència positiva jo no la portaria a terme.

En aquest cas jo considere que seria més enriquidor penjar un vídeo a posteriori.

Por altra banda, caldria organitzar el hashtag al Twitter i fer públic l'enllaç de l'estreamming amb cartells o altre tipus de via per tal que siga efectiu.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic PROGRAMA DEFINITIU

by Deleted user -
Hola Alfons,

He estat seguint la xarrada de Francesc Llorens en streaming i es seguia prou bé. El so no s'ha tallat en cap moment i això permet seguir l'event. La imatge anava a salts, però no m'ha molestat per a seguir la xarrada.

Si aconseguix la mateixa qualitat de so crec que ja tenim el problema solucionat.

M'he obert una pestanya del navegador amb les diapositives, que com tu dius són molt expressives en si mateixa, per a anar seguint les explicacions i m'ha agradat. Està bé això de seguir una conferència des de casa... fins a on arribarem?

Una millora que s'ha de fer és agafar la càmera i enregistrar a l'audiència. Així anem coneguent-nos.

Salutacions.

PD. El #hastag #ticelx10 ja s'ha publicitat en la web del Cefire.

PD2. L'adreça de la retransmissió en streaming en proves és aquesta. Quan comprove quin sistema funciona millor la posarem també en edutictac.es.
In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic PROGRAMA DEFINITIU

by Deleted user -
Últim avís, aquesta vesprada streaming a partir de les 17,45 hores: Conferencia de Aníbal de la Torre: Aprendizaje en Red con expertos rutinarios.

En directe des de la portada d'aquesta web, gràcies a Daniel Turienzo i si la tecnologia no falla xDD




In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
La pròxima vegada em porte una enregistradora de veu i m'encarregue del podcast... Que la motxilla que he hagut de portar no es pareix en res a la motxilla digital de Samuel. És broma.

Vaig acabar cansat, però content del funcionament de la radiodifusió en directe i dels vídeos que han quedat penjats en http://iesmontserratroig.edu.gva.es/ixjornadesinnovacioeducativa/

He penjat un Wikimanual sobre la transmissió en directe per Internet en la secció de Wikimanuals: http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Retransmissi%C3%B3_en_directe
Per si algú/na s'anima a utilitzar-lo a l'aula. Sou lliures d'afegir contingut al Wikimanual per a millorar-lo.

Ala, a descansar.

In reply to Deleted user

Re: IX Jornadas de Innovación Educativa: LAS TIC NOS UNEN, 30 nov y 1, 2 de dic

by Deleted user -
Hola Daniel.

Moltes gràcies pel wikimanual.

T'has pegat una bona currada.

Sembla que l'experiència ha valgut la pena, en les jornades van entrar al Twitter gent molt intressant quan Anibal estava donant la conferència.

Potser seria també una bona idea grabar les conferències que es donen simultàniament, però sembla que això s'hauria d'organitzar amb més temps.

Les jornades van estar molt bé, tots ens varem alegrar, però sembla que fer unes jornades després del treball exigeix molt d'esforç a un col·lectiu que de per sí ja anem correguents sempre. Un esforç per part nostra ni de les nostres famílies, el tema eixia a poc que comentares alguna cosa amb algú.

Potser també ha estat massa ràpides 15-20 minuts no dona temps per a més que presentar, motivar i animar.

Una cosa que potser es podria fer és una miqueta de spam d'aquesta comunitat, ja que en ser gratuïta i oferir les solucions que cadascú bonament va aportant, crec que és una experiència molt interessant per fer pinya.

El tema de les samarretes podriem considerar-lo ja que seria interessant fer-ne'n i aportar una foto de nosaltres amb la mateixa en un lloc emblemàtic, al notres centre, a l'aula lliurex, etc.

Que us sembla?

Salut