Adéu Linucentres, adéu

Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -
Number of replies: 17

Hola a tots.

Sí, sembla que el servei de Linucentres s'acaba.

Sembla que caldrà migrar-ho tot a Mestre a casa.

En principi sembla que tot quedarà integrat en aquesta plataforma per qüestions de seguretat, últimament havien hagut atacs per part de hackers i, potser es prenga aquesta decisió en breu.

Què passarà amb els Moodle? Potser estaran integrats dins del Mestre a Casa, però no es sap res.

Fa poc varem rebre recomanacions del SAI que ens instaven a canviar les contrasenyes d'adminsitrador del CPanel i dels CMS que tinguerem.

Potser s'acaben els blocs amb Wordpress, Joomles, Drupals, Taskfreak i, fins i tot, les biblioteques on-line, ja veurem.

El cas és que el que avisa no és tradidor, és avisador, potser aquesta informació ens pot fer reaccionar i resonientar els serveis.

Al meu centre hem començat la biblitoeca PMB on-line, potser caldrà anar pensant en posar-la off-line.

Com veieu la cosa?

Tot siga per una millor gestió, més segura, el que passa és que podem fer-nos l'ànim de que al curs que bé tindrem una altra realitat als centres.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

En el meu centre també hem rebut eixa comunicació, però no tenim res a linucentres. 

Jo no vull ser alarmant, però crec que s'intenta centralitzar tot en mestre a casa, amb els problemes que aixó comporta (rendimient, velocitat, fiabilitat). 

No sé, em sembla un moviment més centralista i que ens deixa menys possibilitats de provar "costes" en un servidor linux sad 

Espere equivocar-me.

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Doncs jo dic adéu instruccions de servei adéu, ens fan migrar a tots a Linucentres per a ara tancar-ho... a fer la mà!! Jo ho tinc clar!! Em comptes de millorar el servici i professionalitzar el hosting el més barat és tancar-ho, molt propi de l'administració argggg cabrejat és poc.

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

@samuel Un motiu per no enfadar-se: el temps de manteniment de les diverses plataformes el podem dedicar a la família. Això és bo.

Jo ja no m'enfade de res. No paga la pena.

PD. I perquè encara està actiu intercentres? http://intercentres.edu.gva.es/iesmontserratroig/

Salut i ànim.

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -
Després de la taquicàrdia del primer moment, al final vaig a opinar com Daniel. Un pes que em lleve de damunt. Ara a pensar en pagar-me el meu propi domini i independitzar-me definitivament del meu centre. Es podria dir emigrant digital.
In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

@Pedro en edutictac tens un raconet amb subdomini i espai web sense límits per a fer el que vulgues quan vulgues ;D

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -
@tafol no hi ha cap problema amb els botellins d'aigua. Estan buscant altres coses. A la resta. Paciència. A veure per on respiren. Una abraçada i ànim. Que nosaltres estem fent les coses be. Ànim.
In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -
Després de la taquicàrdia del primer moment, al final vaig a opinar com Daniel. Un pes que em lleve de damunt. Ara a pensar en pagar-me el meu propi domini i independitzar-me definitivament del meu centre. Es podria dir emigrant digital.
In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Doncs a mi, oficialment, no m'han dit que linucentres es tanca. Sí em van avisar d'això de canviar la contrassenya per intents d'atacs. No dubte de la paraula d'Alfons i desconec d'on ha tret eixa informació. Gràcies, Alfons per compartir-la i gràcies per avisar.

I ara, dic la meua opinió en aquest fòrum públic i molt escrutat (per si de cas és un hoax que intenta arreplegar informació sobre el que opinem per ací):

D'una banda, em cabreja, com a Samuel, que em lleven la ferramenta amb la qual jo intente promocionar l'ús de les TIC al meu centre. De l'altra i, tal com estan les coses (pel que es veu, ja no podem tindre ni aigua a la sala de professors), no em pense sufocar de cap de les maneres. Que no hi ha Moodle? doncs no hi haurà aula virtual pròpia del centre, tornarem al guix.

Salut companyes i companys! i us convide a totes i tots a visitar la ciutat de Castelló de la Plana durant les festes de la Magdalena (del 2 al 10 de març de 2013). Ho passareu molt bé!

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

@Tàfol

No és un hoax, ens ho han comunicat a la reunió de coordinadors TIC, lamentablement sembla que va en serio, però, potser encara no ha eixit la instrucció.

@Samuel

Calma, a veure com es planteja la cosa, sembla que hi haurà Moodle dins de cada centre potser estarà centralitzat donant la oportunitat a tots els centres de tenir un espai muntat per defecte, intuisc.

@Pedro

Recorda que no pots posar dades dels alumnes fora dels servidors de conselleria hi ha una instrucció de servei.

http://www.cece.gva.es/ite/es/normativa.htm

Jo crec que es tracta de donar una resposta concreta als centres, tenir-ho més controlat tot sobretot després dels últims atacs.

No em sembla malament, però clar, ens tallen les ales als que volem anar més enllà.

Veurem com queda la cosa.

De moment calma però cal anar plantejant-se les coses i no desenvolupar més i més sino veure com es va a articular el nou servei integrat.

Esperarem a que hi hagen notícies oficials.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Hola a tots/es,

com que estic a punt de migrar la nostra versió de Joomla i de moodle del centre, he fet la consulta sobre la desaparició de linucentres al SAI, i açò es el que m'han dit:

No, no es cierto que vaya a desaparecer, tan solo, no se ofrecen altas nuevas.
Se ofrecen altas en el portal mestre@casa, para que los nuevos centros gestionen sus espacios web.

Per tant, pareix que els que tenim el servei, de moment no el perdrem wink

Salutacions,

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Pues deberían ir aclarándose, porque a mí me dijeron desde MestreaCasa lo que comentaba Alfons, que poco a poco se iba a migrar todo lo que había en Linucentres a MestreaCasa.

Saludos.

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Falsa alarma #linucentres no es tanca, però si es demanarà tindre actualitzat el programari que s'instal·le. Per lo vist n'hi ha molts centres que tenen versions de Joomla de fa més de tres anys i altres que fan que la plataforma siga molt vulnerable i els atacs són molts i reals.

Per tant els centres que no actualitzen els CMS que tinguen instal·lats s'els convidarà a migrar a Mestreacasa.

Eixa és l'última noticia que tinc al respecte, la font és prou fiable.

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -
Que se aclaren, porque si es así ¿Por qué no conceden nuevos?
In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Hola.

Gràcies per participar i contribuir a aclarir les coses.

En agost va haver un atac a una pàgina del centre, varen canviar la pàgina d'inici de l'escola, supose que es farien amb la contrasenya del CPanel.

La situació de movilitat laboral contribueix a la inestabilitat del professorat als centres. Aquesta tasca és una tasca molt tècnica, que si bé es pot aprendre necessita d'una certa corba d'aprenentatge.

L'abandonament de l'actualització del CMS pot posar en perill la infomació de l'escola, i pot saturar el servidor, així que és comprensible que prenguen mesures.

Ara bé, la llibertat que ens dona tenir 10 Gb d'espai per posar el que creguem convenient i la necessitat d'investigar i provar coses amb totes les complicacions que crec que fa que siga irrenunciable per als temps que corren i les dificultats d'implementació que tenim.

Dic jo que caldria fer un millor assessorament per tal d'ajudar als docents en l'adminstració de les plataformes. No és que siga roïn l'ajuda dels tècnics del SAI, però, de vegades, als centres es necessita orientació per tal de proposar el desenvolupament de les plataformes.

A mí Mestre a casa em sembla una plataforma superpotent però amb una corba d'aprenentatge més elevada que Wordpress, Moodle, Mahara, potser al mateix nivel que Joomla o Drupal.

A banda s'ha de millorar molt la usabilitat, les cerques, es perd la possiblitat de fer còpies de seguretat.

Em va la impressió que és una mesura cautelar, veurem quina és la resposta que es dona més endavant.

Tot i això, gràcies per la informació, ja que saber que els serveis que tenim es van a mantenir, de moment, crec que ens dona una miqueta d'aire, però aquesta inestabilitat mina la confiança per tal de treballar amb Moodle o amb PMB on-line.

Estarem atents.

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Hola a tots/es,

Com diu Alfons, ens falta assessorament. Però tenim la sort de tenir aquest espai per a solucionar els dubtes que apareixen en l'ús de les diverses plataformes que implementem al centre. Per exemple, després d'uns 3 anys sense actualitzar el moodle del centre (una greu errada) em vau indicar com fer-ho i aquest setembre vaig aplicar l'última actualització de seguretat.

Respecte a mestre a casa. A principi de curs em vaig decidir a començar a utilitzar el meu espai de professor. Vaig aprendre alguna cosa interessant. Però vaig trobar un problema important, l'alumnat no pot comentar les entrades del bloc. Aleshores, no té sentit fer cap entrada... no té sentit utilitzar eixe bloc. Ho vaig comunicar a l'equip de mestre a casa, això i si hi havia la possibilitat de que l'alumnat tinguera bloc en eixa plataforma. Em van comentar que tindrien en compte aquesta possibilitat. Supose que tot dependrà de les prioritats dels desenvolupadors i del temps de que disposen.

Si es dona el cas, preferix aprendre l'ús de totes les eines de mestre a casa i anar explicant-les als companys, que actualitzar a moodle 2. Jo sempre pense en la possibilitat a curt o llarg termini, de que canvie de centre, o que deixe de mantenir els serveis informàtics del centre. I trobe raonable que el manteniment de moodle, web del centre, ... no depenga d'una persona. Amb un servei com mestre a casa, qualsevol professor del centre pot mantenir-lo, ja que compta amb suport directe del SAI. La incorporació d'alumnat i professorat a l'inici del curs és molt senzilla i eficaç. Vec molts avantatges a llarg termini front a altres tipus de plataformes. Però només és una forma de veure les coses.

Salut.

PD. Així i tot, continuarem mantenint el moodle 1.9, ja que cada vegada té més usuaris actius.

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Hola a tots:

És cert. Al meu Centre ja ens han trucat per a dir-nos que abans del 15 de maig hem de migrar tots els continguts al Mestre a casa.

A partir d'aquest dia tot el que tenim a Linuscentres serà esborrat i l'adreça web serà redirigida a la pàgina del Mestre a casa del nostre Centre.

Fins aviat.

Xavi

In reply to Deleted user

Re: Adéu Linucentres, adéu

by Deleted user -

Gràcies per la informació.

El deixar a l'estacada als centres amb tanta celeritat, sense una solució alternativa a Moodle, que és el servei més crític que veig, realment és una feina.

Crec que aquest tipus de decisions et fa replantejar-te si cal fer cas omís a tot incloent la formació en centres, ja que concec casos d'entorns amb Moodle funcionant amb més de 1200 usuaris a ple rendiment on s'avalua mitjançant ferramentes automatitzades i ferramentes interpretatives tot a través de Moodle. On es porta un control molt seriós de l'aprenentatge dels alumnes.

El fet que no pugues migrar els usuaris a hostings privant i que des de conselleria no es done una solució a aquesta situació et fa pensar que la feina d'anys es pot anar al fem en qüestió d'un mes, ja que migrar tots els serveis al server local de Lliurex és inviable tant per recursos informàtics (no hi hauria prou ordinadors ni prou amble de banda per asumir això) com per recursos de temps d'execució i localització.

Estem davant un pas enrerre? Voldria pensar que no.

Entenc que la seguretat en un entorn on hi ha informació confidencial és crítica, però, no puc entendre aquest pas tan dràstic i generalitzat, sense avaluar la feina qualitativa de cada centre.

Esperem que abans del moment del tancament de Linucentres es done una solució per migrar plataformes com Moodle, Atutor, Mahara, etc.

En cas contrari caldria replantejar-se la funció de les TIC als centres, ja que en aquest moment sembla que estem davant d'un carreró sense eixida, esperem que finalment no siga així.

Salutacions