Pantalles en Lliurex 15

Pantalles en Lliurex 15

by Deleted user -
Number of replies: 7

Hola,

Des de l'última vegada que vaig reinstal·lar lliurex 15 tinc un problema amb la gestió de pantalles. El sistema no reconeix bé la resolució del monitor secundari i he d'executar el següent script cada vegada que inicie l'ordinador.

----

#!/bin/bash
xrandr --newmode "1280x1024_60.00"  109.00  1280 1368 1496 1712  1024 1027 1034 1063 -hsync +vsync
xrandr --addmode VGA-0 1280x1024

----

D'aquesta manera ja puc tenir escriptori ampliat.

Crec que el problema és que lliurex no detecta correctament el segon monitor. En la gestió de pantalles apareix "Pantalla desconeguda", mentre que en el monitor principal si que detecta la marca i les polsades.

Alguna idea per a que s'execute l'scrip de manera automàtica a l'inici i no ho haja de fer de manera manual? O alguna altra idea de com solucionar el problema?

Gràcies.

In reply to Deleted user

Re: Pantalles en Lliurex 15

by Deleted user -

Una forma simple es possar-lo a:

Aplicacions->Ferramentes del Sistema->Preferencies->Aplicacions d'Inici


L'altra suposse que serà modificar els arxius de configuració de les X del sistema, però ara mateix no podria dir-te com exactament.

In reply to Deleted user

Re: Pantalles en Lliurex 15

by Deleted user -

Hola Toni,

No és mala idea, però queda un quadre d'avís que apareix a l'inici de la sessió. I com que es queda al menú secundari amb la X amagada no el puc tancar.

aaa

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Pantalles en Lliurex 15

by Deleted user -

I si crees un fitxer executable amb la instrucció i en "aplicacions d'inici" fiques la ruta del fitxer?

In reply to Deleted user

Re: Pantalles en Lliurex 15

by Deleted user -

Això és el que he fet, i funciona. Però apareixen danys col·laterals. Un quadre d'avís amb el problema que detecta l'equip de que no troba la resolució del monitor. El quadre apareix abans de que s'execute les ordres de l'script i no el puc llevar.

Ja he trobat la solució. Canvie d'espai de treball i arreglat.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Pantalles en Lliurex 15

by Deleted user -

si no t'interessa l'eixida que puga tindre, has pensat en redirigir eixa eixda cap a un fitxer o cap a ningun lloc?


Per exemple:

# nom_script  > fitxer_log

# nom_script  > /dev/null         (redireccionem l'eixida estandard)

# nom_script   2> /dev/null      (redireccionem l'eixida d'errors )


In reply to Deleted user

Re: Pantalles en Lliurex 15

by Deleted user -

El quadre amb l'avís és anterior a l'execució de l'script que em permet arreglar la resolució del segon monitor.

Quan s'inicia el sistema sembla que intenta aplicar l'última configuració de pantalles que havies utilitzat i apareix el quadre d'error. Tanque el quadre, execute l'script i ja puc treballar amb escritori expandit.

Al fer automàtica l'execució de l'script a l'inici, no tinc temps de tancar el quadre d'avís i la X per a tancar es queda en una part del monitor que no és accessible per al punter del ratolí.

Però ja ho he solucionat. En el segon espai de treball no hi ha cap quadre d'avís.