LliureX 15.05 es penja [solucionat]

LliureX 15.05 es penja [solucionat]

by Deleted user -
Number of replies: 0

Bones.


Volia contar com he solucionat el fet de que LliureX 15.05 actualitzat a dia de hui se me penjara una i altra vegada.


Problema

Quedava congelada la pantalla en segons i no responia a cap ordre ni reinici de programes sense que es tallara el corrent elèctric.

Cercant la solució

Vaig provar:

1. Inicar de nou per observar.

2. Iniciar amb mode segur per reparar disc amb fsck.

3. Iniciar amb un kernel més antic.

4. Iniciar amb Chromium-browser en compte de Firefox.

5. Iniciar però on obrir cap navegador.

En tots els casos l'ordinador es penjava.

Trobant pistes

Sempre que passa alguna cosa en la qual no trobe la solució buscant a burro-barra acabe anant al veure el meu amic syslog. Es tracta de l'arxiu on es guarda la informació del que passa al sistema.

Doncs, com sempre no em va decepcionar.

Vaig consultar les últimes 300 línies, però la solució estara entre les últimes 5 línies.

$ tail -n 300 /var/log/syslog

A les últimes 5 línies vaig visualitzar aquest codi:
Sep 30 11:04:48 pedagogia lliurex-gsettings: Setting catalan input
Sep 30 11:04:50 pedagogia NetworkManager[1191]: (wlan0): IP6 addrconf timed out or failed.
Sep 30 11:04:50 pedagogia NetworkManager[1191]: Activation (wlan0) Stage 4 of 5 (IPv6 Configure Timeout) scheduled...
Sep 30 11:04:50 pedagogia NetworkManager[1191]: Activation (wlan0) Stage 4 of 5 (IPv6 Configure Timeout) started...
Sep 30 11:04:50 pedagogia NetworkManager[1191]: Activation (wlan0) Stage 4 of 5 (IPv6 Configure Timeout) complete.


Però va ser aquesta línia la que em va fer caure en el compte:

Sep 30 11:04:50 pedagogia NetworkManager[1191]: (wlan0): IP6 addrconf timed out or failed.

Estava fallant la wifi, potser perquè s'estava inentant negociar la connexió amb el protocol IP6.

Vaig tornar a fer la connexió amb el software que gestiona la connexió wifi, en aquest cas Network Manager i tot es va resoldre.

Quina tonteria, però després de 5 reinicis, comença a ser un problema seriós.

Si ha de vindre el tècnic del SAI comença a tenir impacte econòmic i deixa de ser una tonteria. Així que problema solicionat.

Gràcies a això vaig instal·lar l'escriptori Fluxbox del que, em sembla que en configurar-lo avandonaré Gnome3, encara que és molt agradable. Tot i això, la funcionalitat guanya i Fluxbox continua siguent el rei de la productivitat per damunt d'Unity, que m'agrada molt però que no solc utilitzar. Compartisc aquesta informació per si algú es troba en una situació similar.

Salut

Els ordinadors són bons seguint instruccions,
no llegit la teua ment. Donald Knuth