Laboratorio de Informática internet squid3 demasiado lento

Laboratorio de Informática internet squid3 demasiado lento

by Deleted user -
Number of replies: 5

Administro como puedo un Servidor 64 bits instalado este verano. Mi servidor es una máquina virtual que ha funcionado estupendamente hasta ahora. 

Desde hace 3 o 4 días, sin ejecutar actualizaciones, cuando los alumnos se conectan el proxy ralentiza y no puede mostrar las páginas. En la configuración del gui aparece en red buscar el proxy con configuración automatica en el proxy.pac(eso no lo ha cambiado nadie)

No se si ha sido a raíz de usar lliurex guard ??? pero me extraña porque he mirado los archivos, etc. Al final he tenido que poner en los clientes la ip 10.2.1.254:3128 y así sí que funciona. No entiendo nada, pues el proxy.pac lo he abierto y parece correcto.

Por cierto ¿Porqué no es transparente el proxy por defecto? no lo entiendo, si algún alumno descubre lo de quitar el proxy en la configuración, pueden acceder a cualquier sitio. ¿Qué tendría que cambiar para hacerlo transparente y pasar de que los clientes tengan que especificar un proxy que podría ser eliminado? Me parece más limpio que sea transparente, no sé....

Estoy haciendo pruebas con las versiones últimas en virtualbox.

¿alguna idea?

In reply to Deleted user

Re: Laboratorio de Informática internet squid3 demasiado lento

by Deleted user -

Hola Antonio

Ni idea de per què no et funciona bé l'Squid, però pots netejar la caché a veure què passa.

http://www.javiercarrasco.es/2013/01/25/4-pasos-para-borrar-la-cache-de-nuestro-proxy-squid/

Salut

---

La llibertat no és poder elegir
entre unes poques opcions imposades,
sinó tenir el control de teua pròpia vida.
La llibertat no és elegir qui serà el teu amo,
és no tenir amo. Richart M. Stallman
In reply to Deleted user

Re: Laboratorio de Informática internet squid3 demasiado lento

by Deleted user -

Hola Antonio, referent al PROXY TRANSPARENT,

Encara que no estiga configurat com a Proxy Transparent, els alumnes no poden navegar si no passen pel proxy, perquè per defecte el NAT i el REENVIAMENT està desactivat.

Si vols activar-ho, aleshores si que tens navegació lliure els que no passen pel proxy, tot depén de com vullgues tindre l'Aula en cada moment.

Jo ho utilitze per fer proves, per exemple, un navegador (CHROME) pel proxy i l'altre (FIREFOX) sense proxy.

In reply to Deleted user

Re: Laboratorio de Informática internet squid3 demasiado lento

by Deleted user -

Moltes gràcies per l'aclaració, no tenia ni idea.

 Clar, jo use el renviament i enrutado.

 

Moltes gràcies.

In reply to Deleted user

Re: Laboratorio de Informática internet squid3 demasiado lento

by Deleted user -

Respecte l'altre tema, sembla que hi ha un error en Squid, i està omplint el disc, deixant sense recursos al servidor.

Al fòrum de Lliurex ha estat reportat i la solució passa per esborrar la cache, com ja t'havia dit Alfons, en concret, prova

sudo service squid3 stop
sudo rm -rf /var/spool/squid3/*
sudo squid3 -z (SI TARDA UN POCO DALE AL INTRO Y CONTINUA CON LA SIGUIENTE INSTRUCCION)
sudo service squid3 start

 

In reply to Deleted user

Re: Laboratorio de Informática internet squid3 demasiado lento

by Deleted user -

L'error, ja l'he vist. Ara tot em marxa com cal. Ja vaig fer lo de netejar la cache i tot allò. He actualitzat els clients de 64 y el servidor, i ja no tinc l'error amb el squid.

 

Moltes gràcies!