Virtualizar Servidores con PROXMOX

Virtualizar Servidores con PROXMOX

by Deleted user -
Number of replies: 2

Buenos días,

El tema de virtualizar servidores no es nuevo en estos foros, ya se ha tratado en otras ocasiones. Pero a raíz de la presentación de Juan José Felis del pasado 15 de enero en la UJI, en la que mostró brevemente una diapositiva de virtualización con el PROXMOX, me ha vuelto a interesar este tema.

Me parece muy interesante y me gustaría probarlo, pero me falta formación. Me he bajado el Proxmox, lo he instalado en un virtualbox, y ahí me he quedado.

Creo que tendría que pagar una subscripción mensual si quiero que sea totalmente operativa. De todas maneras no me imagino como se pueden conectar los clientes de un aula a un server instalado en otra parte del instituto. Muchas dudas.

¿Alguien ha probado con este programa o con algún otro, tipo Xenserver?

Un saludo a todos.

In reply to Deleted user

Re: Virtualizar Servidores con PROXMOX

by Deleted user -

Hola J. Ramón.

Ni idea, però no sé per a què pot servir complicar més les estructures.

El server LliureX marca la diferència en els serveis específics per a l'aula, com ara que els /homes es munten remòtament, clients lleugers (LTSP) i la seua monitorització.

Per utilitzar més servidors jo em plantejaria primer les funcions que cal que facen. Pensa que les línies de xarxa han éssers bones, cal que no hi hagen colls d'ampolla per tal que tot funcione bé. Controlar això en tot el centre és una tasca ben complicada, cal anar fent medicions...

Pensa també que la IP externa dels diferents servidors del centre fa que es vegen els serveis dels mateixos a tot el centre, així que, jo pense que tindria sentit especialitzar servidors en serveis concrets.

Altra cosa interessant que plantegen els servidors virtuals és el tenir un entorn de proves, un entorn replicat per assegurar-se abans de per qualsevol pas.

Jo no posaria en funcionament, de forma remota un servidor LliureX, abans el replicaria i dedicaria una màquina a eixe menester. Les prestacions de les màquines també són importants, ja que de vegades els processadors no tiren més per més RAM i més serveis que alcem.

Un tema intereressant aquest dels servidors virtuals, si aprofondeixes contans, contans...

Salut

-------------------
«Hi ha tres camins que porten a la saviesa:
La imitació, el més senzill;
la reflexió, el més noble;
l'experiència, el més amarg.»
— Confucio
In reply to Deleted user

Re: Virtualizar Servidores con PROXMOX

by Deleted user -

Hola Alfons,

En las jornadas se explicaron cosas que ya sabíamos, y algunas creo que demasiado extendidas, y otras como esta se pasó muy por encima. Está claro que no quiero complicarme la vida y comprendo lo de las IPs externas, pero entendí que ya lo llevaban haciendo en algunos centros que tienen los servidores virtualizados y que ellos los administran en remoto. Lo mismo lo entendí mal.

Un saludo.