Araword

Araword

by Deleted user -
Number of replies: 3

Hola, als companys els agrada molt este sof que funcionava perfectament però que no puc instal·lar en les últimes versions de Pandora lliurex 14.04 ni tan sols ho he pogut fer a mà...

Alguna idea?

In reply to Deleted user

Re: Araword

by Deleted user -

Bones.

No he pogut mirar aquest programari encara, però recorde que l'any passat van haver alguns problemes i ho vaig instal·lar a ma.

A les jornades TIC de juny a Conselleria (València) ens van assegurar que havien tocat el codi i ho havien arreglat. Si no post instal·lar-lo, doncs algun problema queda per resoldre.

Francesc va demanar ajuda al foro de Lliurex dins de mestre a casa i li vaig respondre el que et copie a continuació. Adapta-ho a veure si et serveix mentre ho solucionen.

####    Inici    #####

Hola Franscec.

Com diu Juan José García Navarro es pot fer funcionar la versió que vé amb Nemo.

Descriuré com fer-ho.

Supose que has instal·lat:

wget http://lliurex.net/pandora/pool/main/z/zero-lliurex-arasuite/

Efectivament aquest paquet no instal·la, de moment Araword i els pictogrames, sembla que necessita una revisió perquè en la pràctica no va.

Com que treballem amb software lliure podem fer-ho marxar nosaltres fins que els desenvolupadors de Lliurex solucionen el problema.

1. Araword treballa sobre Java així que caldrà tenir el paquet lliurex-java instal·lat. Crec que ve instal·lat per defecte a les versions infantil, client, server, biblio i desktop, però no a la versió lite. Com que sóc usuari de la versió lite vaig haver d'instal·lar Java sobre Lliurex així:

sudo apt-get install zero-lliurex-java

2. Baixem el codi font d'Araword a Lliurex Nemo:

http://lliurex.net/nemo/pool/main/a/araword/araword_1.0.tar.gz

3. Descomprimim

tar -zxvf araword_1.0.tar.gz

4. Canviem permisos

sudo chmod 755 araword

 5. Comprovem que funciona

cd araword

java -jar araword

Veuràs que no ixen els pictos però araword funciona

 

6. Instal·lem els pictos, per fer-ho cal baixar le codi font que hi ha a Nemo

wget http://lliurex.net/nemo/pool/main/a/arasaac-pictos-library/arasaac-pictos-library_0.2.tar.gz

Recorda que aquest arxiu té 375 Mb, potser tarde una miqueta en descarregar.

 

 7. Descomprimim

tar -zxvf arasaac-pictos-library_0.2.tar.gz

8. Copiem la carpeta que aparèix a arasaac-pictos-library-0.2/install-dirs/var/lib/arasaac-pictos al directori /var

sudo cp -r arasaac-pictos-library-0.2/install-dirs/var/lib/arasaac-pictos /var/lib/arasaac-pictos

Aquest últim pas no l'he pogut comprovar

 

9. Si vols pots traslladar la carpeta araword al directori /opt

sudo mv /lliurex/Descàrregues/araword /opt/

10. Podem crear un alies per tal d'obrir un terminal i executar araword, per fer-ho creem un fitxer de text en Bash al directori /usr/local/

gedit /usr/local/bin/araword.sh

 11. El fitxer araword hauria de tenir el seguen text

#!/bin/bash
/opt/araword/ java -jar araword

 12. Canviem permisos per talq que s'execute

sudo chmod 755 /usr/local/bin/araword.sh

 

En principi tot estaria al seu lloc podries obrir un terminal i escriure

araword.sh

Hauria d'anar com abans. Bon profit.

Salut

------------------------------
Mai vaig oblidar allò
que no vaig aprendre
Fito

####    Fi   ####

In reply to Deleted user

Re: Araword

by Deleted user -

Moltíssimes gràcies Alfons, els teus apunts m'han servir per a fer-ho funcionar en el meu centre, els he modificat un poquet... i posat en wikimanuals per si a algú més li servix.

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Araword

In reply to Deleted user

Re: Araword

by Deleted user -

M'alegre molt Samuel.

Gràcies a tu per posar-los al wikimanuals, de vegades no arribe a fer-ho, així ho podrem trobar fàcilment tots.

El tema de modificar-ho no té importància perquè sempre ho haurem d'adaptar als nostres contextos, idea central és el més important.

Crec fermament que compartir en comunitat ens fa anar més lluny a tots.

Salut

-----------
Quatre ulls veuen més que dos.
— Anònim

Però citat en alguna ocasió
per Linus Tordvalds