Llum ¡Ajuda per favor!

Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -
Number of replies: 21

He aconseguit fer funcionar llum però no correctament. Amb problemes.

Tinc un server de 64 bits Pandora, la classe és de 32 bits clients escriptori.

He modificat els paràmetres de xarxa per tal que el server doni ip's als clients d'escriptori que tenim a cada classe i així poder controlar-los millor amb cssh etc...

Per tant el meu fitxer dnsmasq.conf es diferent del que fa el zeroconf. (L'he posat al missatge) 

el meu server té 10.0.2.2 de direcció cap a fora de l'aula i 10.2.1.254 a l'aula amb màscara 255.0.0.0 cap a fora de l'aula (per a on connecta amb els ordinador de les classes i amb el router (qui no dona dhcp). I té 255.255.255.0 per a l'aula de màscara.

Acabat d'encendre, el servidor no pot arrancar llum. Surt "file not found" exception, etc etc.

(He provat amb llum "10.2.1.254" i "llum 10.0.2.2")

Però si des d'una terminal pose 

sudo /etc/init.d/slapd restart

Funciona però amb el següent error: Hubo un error intentando conectar al servidor n4d (XMLRPC)

Ara si faig: 

sudo service n4d restart --> Llum ja no arranca

Si torne a fer restart de slapd funciona amb la errada: Hubo un error intentando conectar al servidor n4d.

Per favor ¡ajuda! no vull tindre que re-instal·lar el servidor!!!

 

PD: El server es la versió de 64 bits 13.06.0.354

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Aixó et passa desde el propi servidor?

Es ha dir, si fas llum 127.0.0.1 funciona?

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Funciona solament si he rearrancat el n4d, però veig que no està comunicant-se el n4d amb ldap o algo així. Surt l'error "error intentando conectar al servidor n4d (XMLRPC)

Si trie de crear un usuari peta i es tanca.

el volcat es:

admin@srvlliurex:~$ llum 127.0.0.1
INFO: You may use a custom server ip as a parameter to connect to a n4d-server. Ex.: llum 172.25.25.54
https://127.0.0.1:9779
CookComputing.XmlRpc.XmlRpcTypeMismatchException: response contains struct value where array expected (as type Array) [response]
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcSerializer.ParseStruct (System.Xml.XmlNode node, System.Type valueType, CookComputing.XmlRpc.ParseStack parseStack, MappingAction mappingAction) [0x00000] in <filename unknown>:0
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcSerializer.ParseValue (System.Xml.XmlNode node, System.Type ValueType, CookComputing.XmlRpc.ParseStack parseStack, MappingAction mappingAction, System.Type& ParsedType, System.Type& ParsedArrayType) [0x00000] in <filename unknown>:0
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcSerializer.ParseValue (System.Xml.XmlNode node, System.Type ValueType, CookComputing.XmlRpc.ParseStack parseStack, MappingAction mappingAction) [0x00000] in <filename unknown>:0
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcSerializer.DeserializeResponse (System.Xml.XmlDocument xdoc, System.Type returnType) [0x00000] in <filename unknown>:0
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcSerializer.DeserializeResponse (System.IO.Stream stm, System.Type svcType) [0x00000] in <filename unknown>:0
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcClientProtocol.ReadResponse (CookComputing.XmlRpc.XmlRpcRequest req, System.Net.WebResponse webResp, System.IO.Stream respStm, System.Type returnType) [0x00000] in <filename unknown>:0
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcClientProtocol.Invoke (System.Object clientObj, System.Reflection.MethodInfo mi, System.Object[] parameters) [0x00000] in <filename unknown>:0
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcClientProtocol.Invoke (System.Reflection.MethodInfo mi, System.Object[] Parameters) [0x00000] in <filename unknown>:0
at XmlRpcProxy5aed3733-6043-474a-aea4-6e8dac7677d1.get_available_groups (System.String[] user_info, System.String class_name) [0x00000] in <filename unknown>:0
at llum.XmlrpcClient.get_available_groups () [0x00000] in <filename unknown>:0
at llum.AddGenericUsersWidget..ctor () [0x00000] in <filename unknown>:0
at llum.Core.set_function_list (System.String type) [0x00000] in <filename unknown>:0
at llum.LoginWidget.OnConnectButtonClicked (System.Object sender, System.EventArgs e) [0x00000] in <filename unknown>:0
^C
admin@srvlliurex:~$

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Hola Antonio,

a mi em va passar igual fa una setmana.

Vaig enviar la pregunta al forum de Lliurex i em vam contestar açò:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Me puedes copiar el contenido del fichero /var/lib/n4d/variables-dir/DHCP_LEASE_TIME

y el resultado de dpkg -L n4d-lliurex-base

Por no dejarte a ciegas, el problema que hay es que el plugin que conecta al ldap y que valida la cuenta cuando haces login en el llum no esta cargando, esta dando una explosion que dice "llxvars not defined" al ejecutar el startup de golem:

[STARTUP] Executing Golem with options {'boot': False, 'controlled': False} ...
global name 'llxvars' is not defined"

llxvars una funcion que distribuye n4d-lliurex-base, que encapsula el acceso a las variables de lliurex que nos ayuda a programar un poco mas facil. DHCP_LEASE_TIME te esta fallando al cargar, por lo que vamos a ver si el problema este por ahi, y a ver si arreglando ese punto, la secuencia va bien.
Me tienta darte un fichero con algo mas de codigo de debug para hacerme una idea, pero vamos a empezar por aqui.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

En el meu cas quan vaig intentar fer la comanda amb n4d-lliurex-base no l'havia trobat. Aleshores vaig instalar aquest paquet i vaig reiniciar l'ordinador.

Sense fer res més em va funcionar. Prova a vore si aquest també és el teu problema.

 

Sort!

Anabel

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Tens açí un script.

Baixalo al servidor, i executalo amb permisos de root:

sudo python user_test.py

I em pegues el que dona l'execució.

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -


root@srvlliurex:/home/admin/Descargas# sudo python user_test.py
GOLEM LOGIN...
USER DOES NOT EXIST
GOLEM USER_LIST...
USER DOES NOT EXIST
LDAP MANUAL CONNECTION...
ldaps://10.2.1.254
Binding with path: cn=admin,dc=ma5,dc=lliurex,dc=net
OK

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

també em dona el següen error al triar d'obrir llum.

root@srvlliurex:/home/admin/Descargas# llum 10.2.1.254
INFO: You may use a custom server ip as a parameter to connect to a n4d-server. Ex.: llum 172.25.25.54

** (llum:11666): WARNING **: Unable to create Ubuntu Menu Proxy: La conexión está cerrada
https://10.2.1.254:9779

Desprès s'obre però amb l'error de Hubo un error intentando conectar al servidor n4d (XMLRPC)

i si trie de crear un usuari peta.

 

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Que em recomanes? No vull perdre massa temps perquè acabem de començar el curs... molta pressió.

Reinstal·le??

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Veamos:

Tienes dos opciones a priori:

Paras el servicio de n4d :

service n4d stop

Y ahora lanzas el n4d a mano:

sudo n4d-server > ficheroQueNosMandas.txt

Y lanzas el llum, haces que falle, y luego nos envias el fichero.

En el script que te puse había un usuario y una contraseña de ejmplo. ¿Lo probaste tal cual?

Opción dos: Si nos das la IP de Macrolan + Usuario + Contraseña, podemos conectarnos desde aquí y te lo intentamos arreglar.

Saludetes!

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Es veritat, no em vaig adonar de l'usuari genèric al script user_text.py. La sortida es la següent amb un usuari vàlid:

GOLEM LOGIN...
true admin
GOLEM USER_LIST...
{'status': False, 'msg': 'Exception captured by core: {\'desc\': "Can\'t contact LDAP server"}', 'function': 'get_student_list', 'class_name': 'Golem', 'parameters': []}
LDAP MANUAL CONNECTION...
ldaps://10.2.1.254
Binding with path: cn=admin,dc=ma5,dc=lliurex,dc=net
OK


Et pase l'arxiu que m'has demanat. LLum peta però he de polsar ctrl+c per aturar el comandament "sudo n4d-server > ficheroQueNosMandas.txt" i manar-te l'arxiu.

Gràcies. No tinc macrolan crec. 

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Llum surt amb aquest missatge.

admin@srvlliurex:~$ llum
INFO: You may use a custom server ip as a parameter to connect to a n4d-server. Ex.: llum 172.25.25.54

Unhandled Exception: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
at llum.FreezeWidget.<FreezeWidget>m__18 () [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Threading.Thread.StartInternal () [0x00000] in <filename unknown>:0
[ERROR] FATAL UNHANDLED EXCEPTION: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
at llum.FreezeWidget.<FreezeWidget>m__18 () [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Threading.Thread.StartInternal () [0x00000] in <filename unknown>:0

Dona el mateix que pose

llum localhost

llum 10.2.1.254

llum 10.0.2.2

es surt. I la meva versió es: cdd, class, desktop, edu, lliurex, ltsp, server, 13.06.0.354 de 64 bits.

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

¿Has tocado algo de LDAP con phpldapadmin o alguna herramienta parecida?

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Que yo sepa los iconos están originales, y no he tocado ldap fuera de llum.

tengo Lliurex tal cual lo instalé. No se si al actualizar el server... creo que añadí repositorios de ubuntu, pero no parece ser el problema a priori.

Me estoy volviendo tarumba

Gracias!

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Claro que sí, pero tengo clase ahora, no acabo hasta las 14:30 y por la tarde de 15:30 a 16:30

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Hola, retomo el debate,,porque tengo problemas para conectarme desde un cliente.
 
De 15 clientes que tengo, 5 si se pueden conectar y los otros 10 no. El Error es el mismo, el usuario registrado en ldap no puede entrar y la conexion de LLUM, da error: Hubo un error intentando conectar al servidor n4d (XMLRPC).

El cliente si conecta a internet, visible desde epoptes(desde el servidor) pero LDAP no.

Por cierto la ip de salida del servidor ha cambiado a MASTER-centre

ip salida eth0: 10.2.0.254 (tal vez sea ese el problema, que algun cliente busque atraves de LDAP su antigua ip:10.2.1.254)

¿Cual sera la solución para reconfigurar para que LDAP conecte?

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Hola Pep.

No és el mateix problema però a aquest fil es va parlar de n4d:

http://edutictac.es/moodle/mod/forum/discuss.php?d=847

Si cerquem al control de versions...

https://svn.lliurex.net/leia/llx-apps/trunk/llum/llumTranslation/es.po

Efectivament és una errada al connectar amb llum.

#: ../llum/LoginWidget.cs:106
msgid "There was an error trying to connect to the n4d(XMLRPC) server"
msgstr "Hubo un error intentando conectar al servidor n4d (XMLRPC)"

Jo revisaria les variables del server fixant-me en els certificats.

Com?

Al Trac diuen que hi ha una api per accedir al les variables de n4d:

http://trac.lliurex.net/pandora/wiki/n4d-read-variables

Sembla que es pot accedir així:

https://localhost:9779

Hipòtesi: els clients han perdut la clau pública que es genera amb els certificats.

Bé, no tinc ni idea de com solucionar-ho però al menys tens una línia oberta per cercar.

Sort

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Les claus del talent
Dan Coyle

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

El rpblema és que el server és un: SERVER-MASTER = servidor de centre

Des d'un client un usuari qualsevol no pot conectar-se al seu escriptori. a causa de LLUM o de n4d.

Terminal

~$ llum---> no connecta a ldap

~$llum 10.2.0.254 --> si connecta a ldap

Però no serveix, ja que els usuaris registrats en ldap no conecten.

Res a fer a esperar un any més, versió 14.09.....ja no recorde quantes en portem jablack eye

 

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Xee,,, no sé que he fet però la cosa va funcionant,,,si que poden eixir de la sessió i fer login amb el seu usuari.

Ara mateix no sé que he fet....big grin big grin big grin big grin

 

 

In reply to Deleted user

Re: Llum ¡Ajuda per favor!

by Deleted user -

Pep, ens alegrem.

Si ho descobreixes, informa.

Salut.

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Les claus del talent
Dan Coyle