Zero net boot a la 13.06

Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -
Number of replies: 10

No trobe el "zero net boot" per instal·lar els clients, encara que crec que s'ha d'actualitzar el mirall abans. Ara mateix estic actualitzant el mirall del server per primera vegada desprès de la instal·lació i triga molt (la connexió a Internet es lenta d'uns 8 megas) Quan pot trigar més o menys cada actualització?

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Hola Antonio.

Per sincronitzar el mirror jo ho faria per la nit de forma que no estigueres pendent, el mirror de Nemo ocopava uns 4Gb crec recordar, no sé el de Pandora.

Si vols instal·lar els clients no necessites tenir el mirror baixat.

Uitlitza la ferramenta que ve a Lliurex per baixar la ISO dels clients, està integrada amb el software del server.

Una vegada l'has baixat arranca un client per PXE, com a terminal lleugera, des de la BIOS o desde un DVD >> arrancar per xarxa.

Fixa't en el menú i elegeix que vols instal·lar per xarxa el client.

El client arrancarà des de la ISO que hages baixat com si fora un Live-DVD però des de la ISO del server.

Li dius que vols intal·lar i ja està.

Bé, aixina funcionava amb TCOS, ni idea de com funciona amb LTSP, nou gestor de terminals geugeres.

No puc fer la prova, no tinc equips a ma, si ho proves contans l'experiència.

En qualsevol cas desde un Live-DVD també pots instal·lar el client. La qüestió del mirror és més per tal que per actualitzar no utilitzes ample de banda d'intenet.

El mirror junt a cluster-ssh (gestió de clients des de cònsola) fa que el manteniment de l'aula Lliurex siga coser i cantar smile

Salut

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Hola Alfons i Antoni. A la versió 13.06 hi ha alguns canvis al respecte del Zero Net Boot i el TCOS.

Com bé comenta Alfons, en aquesta versió TCOS ha estat substituit per LTSP, i disposem de l'eina d'Administreació "LliureX LTSP Manager", dins de les opcions d'administració de LliureX tant per a la creació de clients lleugers com per a la instal·lació de clients.

L'enfocament és una miqueta distint al que utilitzavem a TCOS, de manera que per instal·lar qualsevol tipus de client (ja siga un client lleuger o una instal·lació d'un client d'aula), necessitem disposar del mirror. D'aquesta manera, de moment no fem ús de cap ISO per a instal·lació o per a la creació de clients. És una miqueta més engorrós haver de tindre el mirror sempre actualitzat (en estos moments ja té 9.3 GB), però sempre que instal·lem un client tindrem la última versió de tots els paquets. Tingueu en compte que el mirror complet només es descarregarà una vegada i després tot el que hem de fer és actualitzar aquest de tant en tant.

Vos deixem una guía ràpida amb els passos amb com fer la instal·lació per xarxa a través d'estes noves tecnologies.

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

José A.

Moltes gràcies per l'explicació i pel manual. Amb el manual es comprén perfèctament.

Vaja sí que ha crescut el mirror. smile

Salut

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Moltes gràcies als dos per tot. Estic creant la imatge per a instal·lar als clients des del mirall i la veritat es que triga una miqueta. Però quan estigui ja estarà llest per a instal·lar-ho a tota la classe.

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Quan li done a Install new client, el client tras arrancar per xarxa, demana paràmetres d'inici, posa: boot:

i ja està, de tal forma que al donarli enter em diu "couldn't find kernel image: localboot.

 

No se com fer-ho.

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Hola Antoni. Prova a actualitzar el paquet lliurex-mirror-core i el llx-netinstall a les versions d'aquest matí, i assegura't que la IP del servidor és la 10.2.1.254 (que és on busca forçosament el mirror). Per altra banda, el que comentes del localboot és l'opció que s'inicia quan vas a arrancar des del disc. Mira també que tingues instal·lada la última versió de lliurex-ltsp (al ppa està pujada d'aquest matí, la 0.12).

Vinga, ja ens contes!

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Després d'actualitzar se m'ha trencat el servidor (no havia llegit el problema amb la darrera actualització). Havia descarregat la imatge per als light-fat clients, i al reboot no em carrega les tarjetes de xarxa ni la resol·lució de pantalla ni el ratolí em funciona i no se si es una falla al disc dur que he emprat o es falla generalitzada tras la actualització. Utilitze 64 bits. Ara em tocarà de nou descarregar mirror etc, ja que he esborrat el disc (vaig a instalar lliurex en un altre que se que no te cap problema).

Gràcies per la vostra ajuda i espere acabar gaudint de lliurex ja que te molt bona pinta (fins que se m'ha espatllat) wink

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Jo també m'he carregat el server! Lo normal en estos casos ;D Volvía dir-te que si en la instal’lació poses una partició amb el directori /net no tindràs que tornar a baixar el mirror.

Anim!!

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Hola Antoni... comenten que pot ser que ha explotat el kernel. No tens targetes ni ratolí, però pots tindre el teclat, no?

Prova a iniciar sessió des d'una teminal i actualitzar el kernel amb:

 sudo update-initramfs -u -k all

A veure si amb això es pot resoldre... Ànims!

In reply to Deleted user

Re: Zero net boot a la 13.06

by Deleted user -

Gràcies, però ja he reinstal·lat i ara descarregue de nou el mirall.

De totes maneres ja recent instal·lat he fet l'actualitzación amb

la correcció que heu dit per tal de actualitzar correctament.

Com era un sistema pràcticament sense res, he preferit no esperar

la única cosa és el rollo del mirall altra volta.