Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -
Number of replies: 8

Hola, no estic segur de si vaig preguntar açó mateix el curs passat ací (vaig fer-lo en molts llocs),  pero en qualsevol cas continue amb el mateix problema:
Els alumnes no poden utilizar un gestor FTP per pujar les seues pàgines web a cap servidor. Si el podem fer des de el servidor de l'aula, pero dins la xarxa dels ordinadors per als alumnes no funciona.
Hi ha una manera senzilla de incluir el servei FTP de manera transparent al proxy, tal i com es fa amb l'HTTP? Les solucions que em van donar eren prou difícils de posar en pràctica, i no van funcionar. 

In reply to Deleted user

Re: Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -

Val, he mirat el foro, i resulta que fa quasi dos anys no tan sols vaig rebre una resposta, si no que la vaig fer jo mateix... L'alzheimer, a tope!

En tot cas, es una solució que implica ajustar coses al servidor, i també als ordinadors del alumnes. Algú coneix alguna manera en un sol pas? 
i no sería bo que esta configuració que hem de fer per poder utilitzar el servei FTP estigués ja 'de serie' a la instalació de l'aula Lliurex, igual que es pot utilizar el servei HTTP ?
Al fi i a la cap, l'us de l'FTP està implicit al temari de varios cursos de ESO i batxilerrat...

In reply to Deleted user

Re: Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -

Hola Daniel.

Si vols treballar l'ús de l'FTP per què no configures un FTP al servidir d'aula Lliurex?

És un poquet laboriós però amb aquesta ferramenta no necessitaries eixir de l'aula per pujar i baixar contingut.

Pots trobar informació en aquest enllaç:

http://www.guia-ubuntu.org/index.php?title=Servidor_de_FTP

No obstant seria tot un detall tenir una funcionalitat al centre de control del servidor per configurar un FTP del servidor d'aula Lliurex, ja que configurar un servidor d'FTP té els seus riscos si no es tenen en compte les carpetes a les quals donar accés als usuaris.

Un servidor d'FTP mal configurat pot donar accés als usuaris a tota la màquina, és per això que si estaguera al centre de control del server de Lliurex s'analitzarien aquest aspectes millor i es donaria una solució òptima.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -

També ho vaig pensar, pero la idea es que els alumnes pugan penjar les seus pàgines i veure-las a casa o en qualsevol altre lloc, ensenyarse-les als amics, i tal.
Fer-lo a classe, i que només el puguen veure a classe, encara que els passos a realitzar sigan els mateixos, no te el mateix efecte motivador, ni serveix per a que agafen be el concepte de servidors webs que fan que el seu treball es puga veure des de tot el mon.

In reply to Deleted user

Re: Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -

Enganxe ací la resposta una altra vegada, per si algu continua amb este problema o li ha sorgit ara:
____________________________________________
Los pasos a seguir son los siguientes:
* En el servidor:
- Instalar frox (debes de habilitar los repositorios de Ubuntu):
apt-get update
apt-get install frox
- Copiar el fichero de configuración adjunto (frox.conf) a /etc/.
- Crear la estructura de directorios para los archivos log:
mkdir -p /usr/local/lib/frox
- Inciar el servidor ftp
/etc/init.d/frox restart

* En el cliente
- Configurar filezilla:
# Menú Edit -> Settings -> Connection -> FTP -> Generic proxy: indicar none

# Menú Edit -> Settings -> Connection -> FTP -> FTP Proxy: indicar Custom y introducir lo siguiente:
USER %u@%h
PASS %p

En Proxy host indicar:
server:2121

Guardamos y ya deberíamos de poder conectarnos  

 

In reply to Deleted user

Re: Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -

La forma rapida de solucionar aço es activar el routing i el nat al servidor, aixi tots els clients podran veure les altres maquinas sense problemes. Pots agafar i cuant començen la clase activar-ho i cuant acabeu desactaviar-ho per a que seguisca funcionant el proxy i la seguritat al aula.

In reply to Deleted user

Re: Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -

Dos punts... 

1) Aixó com es fa? X-DD

2) Si no he entens malament, aixó em serveix per a que els alumnes accedisquen a la mateixa xarxa del institut... pero quins efectes secundaris en te? Si el conectes no funciona el proxy web? I les altres utilitats de l'aula lliurex? No estic segur que em serveixa ese parxe...

In reply to Deleted user

Re: Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -

Aixo es fa desde el zero-center en la seccio de xarxa hi ha un boto que diu "encaminament i nat", sino recorde malament.

Que em corregisca algu si me equivoque, pero crec que el que pasa es el seguent : Si tu no actives el encaminament i el nat cualsevol ordinador no pot navegar si en el firefox es lleva la configuracio del proxy. Si actives el nat si que poden navegar sense eixa configuracio, pero no aprofiten el proxy i la cache de aquest. A mes a mes, si utilitzes el LliureX-Guard per a que els alumnes no pugen accedir a certes pagines, si actives el encaminament i el nat, poden desactivarse el proxy dels clients i accedir a eixes webs. A part de aixó, la resta segueix funcionant correctament.

In reply to Deleted user

Re: Utilitzar Filezilla o gFTP des de un client de l'aula Lliurex

by Deleted user -

Hola.

Potser la solució que dóna Raul és bona, però implica tocar tots els ordinadors i configurar-los sense proxy.

Tot i què és fàcil Firefox > Preferències > Avançat > Xarxa potser fas conscient els alumnes de l'estructura. Això si ho fas mitjançant els alumnes, Si ho fas tu soles, potser és massa feina, tot i ser la solució.

El tema és que el proxy és una ferramenta que millora molt la velocitat de l'aula, tocar-lo suposa feina.

Si el tema és que puguen fer pàgines web es pot tocar Apache i configurar la carpeta Públic de cada usuari per tal que es veja des d'Apache, de forma que es puguera entrar així:

http://server/~usuari

D'aquesta manera no necessitaries FTP per a pujar contingut, doncs ja el tens al server.

Aquest procediment és molt fàcil de fer, ara mateix no tinc a ma un server Lliurex, potser vinga activat per defecte, en cas contrari és molt fàcil.

Amb aquest procediment guanyes la usabilitat i la rapidesa de pujar continguts, però el desavantatge és que soles es veu a l'aula Lliurex.

Si enténs aquesta estructura entendràs com està muntat el server de Linucentres, ja que és exactament aquesta idea. A linucentres simplement han posat un enllaç simbòlic anomenat www que redirecciona a la arpeta Public.

Salutacions