materiales digitales editorial Anaya

materiales digitales editorial Anaya

by Deleted user -
Number of replies: 7

Hola compañer@s, como ya sabeis cada vez más son los profesores que se animan a utilizar los recursos digitales en sus asignaturas.

En el depto. de matemáticas del IES Penyagolosa de Castellón están utilizando los materiales de la editorial Anaya que vienen en un pen drive.

El caso es que desde lliurex 11.09 funcionan correctamente, pero desde lliurex 12.06 da un error sin información acerca del mismo. Este material utiliza flash, pero he mirado la versión en ambos lliurex y es la misma.

¿Os ha pasado a alguien más?

Un saludo,

In reply to Deleted user

Re: materiales digitales editorial Anaya

by Deleted user -
¿Puedes pasarme algun ejemplo? Yo te lo reviso. Y si se puede subir algo de version o lo que haga falta te lo arreglo.
In reply to Deleted user

Re: materiales digitales editorial Anaya

by Deleted user -

Gracias por contestar Angel.

Te paso el material en forma de archivo comprimido:

http://penyagolosa.edu.gva.es/Anaya.zip

El ejecutable es VerLibros_Linux.

Ya me dirás alguna cosa.

Un saludo,

In reply to Deleted user

Re: materiales digitales editorial Anaya

by Deleted user -

Hola Joaquín.

Com bé dius el material que referències no funciona del tot, està enfocat a Windows.

He provat els materials sobre Ubuntu Precise Pangolin. No funcionen els programes, però les activitats sí funcionen. Estan fetes en Flash.

Aquestes empreses no entenen que han de programar de forma més estandard. GNU/Linux en educació és ja un estandard, sembla que no volen adonar-se.

Flash va de cap a caiguda, estem en temps de canvis cap a l'estandard web html5. A veure si algú puguera explicar-los que no seguir estardards multiplataforma és sinònim de fracàs com el cas que ens ocupa.

Les activitats que proposa Anaya es podrien fer sobre HotPotatoes per exemple, però clar cal fer-les.

Altre tema que no cal oblidar és la llicència dels continguts. Aquests programari acaba dormint als calaixos, ja que si no es puja a internet de forma oberta o dins d'una intranet com ara Moodle no es fa servir.

Al meu centre utilitzem la tecnologia interna de Moodle, JClic i HotPotatoes sobre Moodle mateix. Pujant les activitats a Moodle podries portar un seguiment i contextualitzar l'aprenentatge, això si, cal passar per la prova de foc d'alçar un Moodle i d'aconseguir que els alumnes entren.

Aprofite per dir que, des del meu punt de vista la tecnologia del CD/VD ha mort, tot el que no estiga on-line no serveix, no es fa servir en la pràctica, s'acaba perdent. Jo mateix tinc unes piles impressionants de DVDs. Cada vegada que busque un he d'invertir un bon temps per trobar-lo.

Au, a veure si tens sort i l'equip de desenvolupadors de Lliurex ho fan funcionar sobre Lliurex Nemo.

Salut

In reply to Deleted user

Re: materiales digitales editorial Anaya

by Deleted user -

Moltes gràcies Alfons,al nostre centre ja treballem actualment amb moodle smile

Salutacions,

In reply to Deleted user

Re: materiales digitales editorial Anaya

by Deleted user -

Tienes toda la razón Alfonso.

El profesorado deberíamos negarnos a utilizar material no estándar y no libre de las editoriales.

Yo también he probado este tipo de material en Ubuntu y tampoco funciona. A ver si tienes suerte y lo puedes hacer funcionar. Aunque insisto, no deberíamos utilizar material privativo, y menos en la educación.

Un saludo.

In reply to Deleted user

Re: materiales digitales editorial Anaya

by Deleted user -

Hola Unok Malck.

Estic d'acord amb tu, però la limitació de temps i de coneixements fa que en la pràctica ens anem recolzant d'allò que trobem.

Jo soles demanaria que estaguera obert a tots, que les editorials ho penjaren de forma lliure i no mitjançant un DVD que queda al caixò del meste la majoria de les vegades.

Sembla que està clar que Moodle és el futur, ja es comença a veure en certes editorials.

Potser manca el treball en grup en equip en un context intercentres. A veure com es van concretant les noves propostes editorials i dels centres educatius.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: materiales digitales editorial Anaya

by Deleted user -

Hola Angel, ¿has podido averiguar algo durante estos días?

Un saludo,