Configuració del servidor

Configuració del servidor

by Deleted user -
Number of replies: 7
Us volia comentar algunes dificultats.

Hem canviat la tarjeta de xarxa del servidor, hem posat una de les dues Gigabit (10/100/1000 Mb) i hem pujat la RAM a 4 Gb d'un ordinador barat que va comprar l'escola AMD64.

El cas és que des de que varem canviar la tarjeta de xarxa em començat a tenir maldecaps.

1. He hagut d'editar l'arxiu de configuració de la xarxa /etc/network/interfaces

Gràcies a Pep ara el tinc net, sense errades, gràcies de nou.

##############################
#GENERATED BY LLIUREX-EXPRESS
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet static
address 10.0.2.254
netmask 255.255.255.0

auto eth1
iface eth1 inet static
address 192.168.0.254
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
###############################


2. Gràcies a Antonio he pugut esbrinar quina targeta era la Giga i quina no amb el comandament:

$ ethtool eth2

Resulta que tenia la targeta normal a eth2 i la Gigabit a la eth3
Ara estic segur que estan ben configurades, ja que he retocat l'arxiu anterior adaptant-lo a la nostra configuració.


3. No arranquen les terminals lleugeres a la sala de profes (sembla que promte em van a fer un aquelarre)

El cas és que no dona la IP als clients.

He estat mirant... crec que el problema bé de que no està ben assignat el servidor DNS i DHCP. En altres distros aquest servei el feia maradns, però en aquesta ha cambiat ara ho fa dnsmasq, la configuració es troba a:

$ cat /etc/dnsmasq.d/lliurex.conf

El comandament cat fa visualitzar l'arxiu per cònsola el seu contingut és:

################################

# DNS CONFIGURATION
domain-needed
bogus-priv
strict-order
expand-hosts
no-hosts
addn-hosts=/var/lib/llxcfg-dnsmasq/hosts
domain=aula
local=/aula/

# DHCP CONFIGURATION
interface=eth0
dhcp-authoritative
dhcp-ignore-names
dhcp-option=option:router,0.0.0.0
dhcp-option=option:dns-server,10.0.2.254
dhcp-option=option:domain-name,aula
dhcp-option=option:domain-search,aula
dhcp-range=10.0.2.129,10.0.2.190,12h
conf-dir=/var/lib/llxcfg-dnsmasq/macs


enable-tftp
tftp-root=/var/lib/tftpboot
dhcp-match=gpxe,175
dhcp-boot=net:gpxe, /tcos/pxelinux.0
pxe-prompt="Press F8 for menu.", 5
pxe-service=x86PC, "Thin client", /tcos/pxelinux
###########################################

l cas és que crec que està fallant él l'asignació de la interface, on diu interface=eth0, al meu cas hauria de dir interface=eth3, ¿algú em podria confirmar si vaig ben encaminat?

El meu objectiu és que les terminals lleugeres troben el dhcp i arranquen.

Per cert el manual d'usuari de lliurex 10.09 és ací:

file:///usr/share/lliurex/doc/ManualLliureX.html

Es pot obrir posant la linia anterior al Firefox.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Configuració del servidor

by Deleted user -
Hola alfons, et comente :
El primer que deuries de fer es eliminar el fitxet /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules i reiniciar el ordinador.

Aixi conseguiras que les targetes siguen eth0 i eth1. A continuacio el que deuries de fer es tornar a detectar quina es la targeta a giga amb el comandament ethtool.

Una volta tens detectada quina es la targeta a giga ( eth? ) el que cal fer es decidir si vols que siga la interna o la externa (jo recomane que siga la interna). Si vols que siga la interna i eth? es eth0 no deus tocar res mes. En cas contrari de que eth? siga eth1 el que deuries de fer es editar el fitxer "/etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules" i aon fique eth0 cambiar-ho per eth1 i aon fique eth1 cambiar-ho per eth0.

Una volta tens això, jo reiniciaria el servidor, i a continuacio probaria. De no funcionar-te configura els servicis amb el zero-center.

Si tens algun dubte comenta-lo




In reply to Deleted user

Re: Configuració del servidor

by Deleted user -
Hola Alfons i Bob!

I no seria suficient des del centre de control de lliurex del server tornar a configurar la xarxa interna?

Un saludet!
Antonio
In reply to Deleted user

Re: Configuració del servidor

by Deleted user -
mmm ... em pense que no. Com ja ha comentat te alguns servicis configurats per a que funcionen en eth0. Es millor que li cambie les eth2 i eth3 a una cosa mes normal com es eth0 i eth1. Aixi les coses funcionen millor i no tindra que tocar ningun fitxer mes de configuracio.
In reply to Deleted user

Re: Configuració del servidor

by Deleted user -
Hola Bob.

Moltíssimes gràcies per la informació que aportes.

Divendres ens va visitar el tècnic del SAI i va fer exactament el que dius.

El problema es genera quan lleves y/o poses una targeta ethernet a l'equip, ja que supose que diferencia les MAC i afegig una nova interface al sistema.

El tema és que a mesura que poses noves targetes es van asignant noves eth. La manera d'iniciar de nou és borrant l'arxiu:

/etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

En iniciar es torna a generar.

No havia pensat en editar-lo, però ja que ho comentes és bona idea.

He pogut comprovar que aquesta metodologia ve de Debian, Ubuntu també la porta. Llavors si aprenem a tenir-la en compte ens evitarem molts maldecaps.

Una vegada identificada les eth0 soles cal editar l'arxiu /etc/netword/interfaces i donar configurar la targeta que ix al router amb una IP fixa, ja així sempre es pot accedir als diversos servidors mitjançant el protocol ssh.

També es podria configurar mitjançant lliurex-zero (ara no recorde el seu nom, em refereisc al centre de control de lliurex > configurar la xarxa). Fent-ho amb aquest procedimient tindrem la targeta que ix al router amb DHCP, com dic no tindrà IP fixa.

Al centre tenim 4 servidors en dansa:

- Sala de profes, amb 4 terminals lleugeres, (ordinador comprat pel centre convertit a server).
- Aula Lliurex, amb 16 clients.
- Biblioteca, amb 3 terminals lleugeres.
- Server de música (ordinador comprat pel centre convertit a server).


Volia consultar-vos un tema de sincrotnització:

a. El tècnic del SAI em va dir que LDAP es pot resetajar, posant els mateixos usuaris agafaria els mateixos /net/share/home. D'aquesta manera creant els mateixos usuaris (estic pensant soles en els mestres) als 4 servers agafaria els mateixos /net/share/home.

b. Si això és així realment se m'ha acudit dixar les IPs fixes i programar un CRON que sincronitze cada nit els /net/share/home, d'aquesta manera si tot funciona els mestres tindrien cada matí els mateixos fitxers a qualsevol dels servers.

c. Utilitzaria la ferramenta rsync des del cron cada nit.

d. Una vegada a la setmana iniciaria un script de backup al servidor de la sala de mestres des del que sincronitzaria els altres servidors.

D'aquesta manera tindria 4 rèpliques dels home.


Abans de llançar les campanes al vol voldria que em diguereu les vostres opinions sembla que estaria bé anar acostant-nos a un model de centre eficient de debó on desapareguen les frustracions per falta d'ubiqüitat dels arxius.


Salutacions i bon pont a tots
In reply to Deleted user

Re: Configuració del servidor

by Deleted user -
Hola de nou.

Se m'havia oblidat comentar que el fitxer al qual vaig fer referència:

$ cat /etc/dnsmasq.d/lliurex.conf

es genera automàticament, llavors vaig provar que no anava ben encaminat en canviar ahí les interfaces eth, millor fer-ho des del:

$ /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

ya que sembla que algunes configuracions, potser TCOS fan servir eth0, per canviar-ho potser caldria revisar el codi font de TCOS i sembla massa feina.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Configuració del servidor sincronitizat

by Deleted user -
Hola Alfons, em sembla que estàs fent feina que ja ve feta per defecte a la nova configuració del lliurex server de centre. Al server n'hi ha una ferramenta que farà tot això automàticament... però és una beta encara...
In reply to Deleted user

Re: Configuració del servidor sincronitizat

by Deleted user -
Hola Samuel.

Entenc el que dius. El cas és que no entenia per a què un server de centre (lliurex-cap), crec que he arribat a entendre que les necessitats convergixen.

El problema de fer le coses automàticament és que potser és que no tens en compte tots els paràmetres. Esperem que lliurex-cap estiga llest ben prompte. En cas contrari potser aniria fent proves amb rsync + cron.

Se me va oblidar comentar un parell d'aspectes importants:

- La ferramenta zero-server-wizard sembla que s'ha desestimat, per això em costava tant de trovar. Aleshores cal no utilitzar-la, supose que s'ha desestimat per què resetejava kerberos. En un moment en quedaves sense usuaris i la cara se't posava blanca i et caía una gota de sudor freda...


- Lliurex-vault no funciona bé. Em vaig trobar que restaurant l'LDAP al server de la biblio donava un error quan els usuaris entraven al seu home. El tècnic del SAI em va dir que encara no funcionava fina, llavors, igualment jo la vaig a desestimar.

Procediment alternatiu: copiar /net al backup i trobar un procediment senzill per copiar LDAP.

Salutacions