Hola,
M'agradaria saber quina es la vostra opinió sobre les TIC (Tecnologies de la informació i comunicació) com a un element articulador de les ciències en l'àmbit de l'educació primària.
Gràcies per la vostra opinió,
Miguel.
Hola Miguel.
Partisc de que no tinc la solució, però sí que tinc certa perspectiva.
Jo vertebraria l'acció de les TIC al centre tenint en compte aquestes dimensions:
1. Dimensió teòrica
Cal formar-se, cal estudiar per encarar el desafiament amb fonamentació.
No val de res, a aquestes alçades plantejar cursets d'ofimàtica i tractar els mestres com alumnes de segon o tercer de primària.
Primer cal saber per què cal aprendre a utilitzar les TIC.
Es pot revisar la documentació de la UNESCO i establir la perspectiva que respecte als grans objectius que han de dominar els docents. Ací tens el document.
Caldria tenir en compte aquestes àrees:
2. Dimensió estratègica
Quan sapiguem quins són les àrees des de les quals cal construir la nostra competència digital com a docents caldrà desplegar l'estratègia al centre.
Des del meu punt de vista cal aprendre diferents tècniques.
3. Dimensió d'implementació
Aquesta dimensió suposa projectar els resultats de tota la planificació en l'alumnat. Si realment serveix d'alguna cosa tot el plantejament anterior s'haurà de posar en marxa, ha de tenir impacte en l'alumnat.
Per fer-ho jo plantejaria dos aspectes:
4. Dimensió contextual
Res no s'entén si no definim el nou entorn en el qual ens movem. Partisc de que:
5. Dimensió de concreció
Caldria anar concretant per cursos les accions que es van a prendre a dos nivells:
Aquest plantejament és un plantejament teòric als centres cal anar a poc a poc, però sense perdre de vista (zoom cap arrere) aquest plantejament.
La imaginació és més important que el coneixement.
El coneixement és limitat.
La imaginació no.
Albert Einstein
Ostres Alfons! Això ho tenies preparat, no? Gràcies per la resposta.
Hola Miguel, Alfons és un dels nostres millors "filòsofs", tot i que la pregunta que ens has fet és molt difícil de respondre.
Però vaja! Les TIC són una ferramenta. No fan un mestre bo o roin. Quan jo anava a escola no hi havien TIC i vaig tindre mestres bons i altres roïns. Independentment de les ferramentes que gastaren. Però sí recorde que els que a mi me pareixien "millors" utilitzaven un ventall de recursos més gran que els "roïns", els quals sempre feien el mateix.
Hola Tàfol,
Moltes gràcies per la teva resposta. Ja sé que és una pregunta bastant complicada, però així i tot la veu de la experiència i el temps viscut en els col·legis també té cabuda com a resposta vàlida a la meva pregunta.
Moltes gràcies.
Hola Alfons,
El primer que he de dir es: Guau¡¡¡ Menos mal que no tens la solució, perquè si l'arribes a tindre, m'haguera agradat molt llegir aquest comentari.
Seguidament te he de dir que moltíssimes gràcies per la teva aportació a la meva qüestió, ja que açò que m'has contestat em fa molt de paper per a fonamentar el meu TFG.
Finalment, si tinc algun dubte en referent al mateix tema, no dubtaré en que eres capaç de contestar-me'l sense tindre certes nocions.
Gràcies¡¡