Bones.
Ja em semblava a mi que tardaven molt en arribar les metodologies àgil a l'educació.
La metodologia àgil marca la diferència entre una concepció més tradicional i una d'altra més innovadora, que respon als nous temps, als nous contextos.
He trobat un bloc que hi parla, per fi de metodologies àgils en educació, i fa un agrupament d'algunes que ja coneguem.
https://clasesagiles.wordpress.com/
Trobe a faltar la metodologia Scrum aplicada a l'educació com a tal. El fet de valorar el temps invertit en un projecte i anar adaptant-se té molt de sentit. Cal abandonar la gestió de projectes basats en calendaris, millor revisar, iterar per tasques, i valorar la progressió dels xicotets passos.
Estem molt verds, encara necessitem temps per plantejar noves maneres de fer i madurar com fer-les, però sens dubte corren aires de renovació pedagògica des d'un punt de vista més pràctic que teòric.
Deixe la referència: http://eduscrum.nl/en/file/CKFiles/The_eduScrum_Guide_ES_Versie_1.2.pdf
i la font: http://eduscrum.nl/en/links
L'educació és culpable, quasi sempre,
de desviar a la gent dels seus talents.
Ken Robinson