Impresoras

Impresoras

by Deleted user -
Number of replies: 3

Tenemos Macrolan instalado y funcionando bien. Un solo router divide la red de Secretaría de la del resto de aulas.

En secretaría utilizamos las fotocopiadoras que están en¨conserjería, pero están con la red de Secretaría.

¿Es posible compartir estas fotocopiadoras con la red de aula de informática para que cada profesor pueda imprimir desde su aula, o al ser redes separadas no se puede hacer?

El caso es que nos han instalado un servidor nuevo en el aula de informática y tiene estas fotocopiadoras (Ricoh y Konika), se ve que las detecta automáticamente, pero no puedo imprimir.

Gracias

In reply to Deleted user

Re: Impresoras

by Deleted user -

Hola, Emilio

Jo ho veig així...

Segmentació del Router

El router està setmentat, així que hi han dues xarxes definides: secretaria i centre. Totes dues xarxes estan aillades, així que, tot i passar pel mateix router/switch no es veuen. D'aquesta manera s'aprofita millor l'ample de banda perquè en estar aïllades no tenen colisions entre les dues.

Rangs de les subxarxes del centre

Hi ha dos rangs d'IPs al centre, tot i que utilitzant Macrolan les IP es concreten, utilitzaré les IPs genèriques.

192.168.0.0-254 → IPs que assigna el router del centre per DHCP

10.0.2.0-254 → IPs que assigna el Server als clients d'aula

Com tenen rangs diferents, són xarxes diferents, ara bé, si comparteixes una impressora per tal que puga imprimir tothom, doncs primer caldria atorgar els permisos pertinents en la configuració de la mateixa via Cups (http://localhost:631).

Després caldria instal·lar a ma la impressora introduint una IP concreta en el Cups del Server. Això garantitzaria que un client lleuger o semilleuger la puguera veure. Ni idea de si la voria un client normal d'aula.

Passos que provaria

1. Identificar la IP de la impressora (fotocopiadora) de consergeria.

2. Llançar Cups al Server [http://10.0.2.254:631]

3. Insertar la IP de la impressora que volem que veja el Server.

4. Configurar els permissos d'impressió.

Prova i ens dius... tinc curiositat. Ara mateix no tinc disponibilitat de provar-ho ja que la xarxa del meu centre no està mapejada correctament, es va trencar el switch i hi ha pontejats un switchs, uns darrere d'altres provisionalment... no està ben mapejada, està pendent.

He fet una infografia per tal d'ajudar a la comprensió del problema.

Mapeig de la xarxa de centre

Bona sort.

Salut

---

Aquell que conquesta els altres és fort;
aquell que es conquesta a sí mateix és poderós.

Lao-Tsé
In reply to Deleted user

Re: Impresoras

by Deleted user -

(Me contesto a mi mensaje porque Responder al mensaje de Alfons no aparece el botón Enviar al foro).

Gràcies, Alfons. No pareix massa difícil. En principi només volia saber si es podia fer o no, per encomanar la feina al SAI o a algun informàtic, pero tractaré de fer-ho jo.

1. Identificar la IP de la impressora (fotocopiadora) de consergeria.

- Tinc les IPs de les fotocopiadores.

2. Llançar Cups al Server [http://10.0.2.254:631]

- Imagine que el Server és el de l'aula de informàtica del que depenen els clients lleugers d'aula i tots els ordinadors de les aules (tutories...) del centre. Doncs, supose que els ordinadors de Secretaria no es veuran afectats per a res, ni he de tocar res ahí.

3. Insertar la IP de la impressora que volem que veja el Server.

- Ho provaré en el cups.

4. Configurar els permissos d'impressió.

- Ho provaré, espere que prompte perqué tenim al director i a una professora de baixa. Ja us diré com ha anat tot.

Gràcies de nou.

In reply to Deleted user

Re: Impresoras

by Deleted user -

Me han contestado del SAI que no se puede hacer porque son dos redes independientes y no se puede compartir nada con la otra red.

Compartiremos una máquina nueva en el aula de informática.

Saludos y buen curso a todos.