Adjunte ací la solució que he trobat, o millor dit que m'ha comentat David Montalvà, adjunte el meu post en els foros de lliurex i la seua contribució.
Per si a algí li val en una situació semblant
Post meu
Em conteste a mi mateix perquè he trobat una solució però voldria saber perquè passa això.
He entrat en el meu usuari. He entrat en la carpeta d'inici. He marcat "Mostrar arxius ocults" i he esborrat tots els que tenen un puntet davant (això ho vaig aprendre per solventar problemes amb l'openoffice). He riniciat l'equip lleuger i he tornat a entrar i ara ja puc accedir a itaca. El problema és que els altres 43 mestres o usuaris del centre no saben fer això i poden fer una desfeta i caldria que anar ajo fet-ho un per un a tots els usuaris perquè sols en els que ho faig funciona. Havia provat primer esborrant la carpeta -mozilla soles però no ha funcionat. Vaig un per un esborrant tots els arxius de tots els usuaris ( els del puntet)?
Resposta de David
Hola Francesc,
Quan estem en clients lleugers els fitxers que comencen per "." es guarden al servidor i per tant amb un sol commandament es poden borrar.
Estos fitxers guarden la configuració i preferències tant de les aplicacions com del sistema, per tant al borrar la carpeta .mozilla es borra la configuració d'adreces d'interés, historial, etc.
Estem intentant reproduïr el error per vore quina carpeta/fitxer es la que causa el error, però mentres, si vols fer un borrat genèric de tots eixos fitxes has de seguir estos passos:
1. Entra al servidor amb un usuari promocionat.
2. Obri un terminal
3. Executa:
1 sudo find /home/ -name ".*" -exec rm -rf {} \;
Amb açò hauràs borrat tots els fitxers ocults i possiblement ja pugues accedir a Itaca, si et continua fallant en algun equip que no siga client lleuger hauràs de repetir el procés en eixe equip.
Moltes gràcies per la teua col·laboració.
Salutacions