generar las fotos de los alumnos y carnets

generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -
Number of replies: 9

Hola, al filo del tema del registro de entrada que habéis planteado, yo también quería plantear un tema que queremos realizar a principios de curso. Es crear las fotos digitales de los alumnos para utilizarlas en servicios como moodle, carnets, etc.He pensado en utilizar una webcam y un PC donde vaya cada alumno y él mismo se haga la foto.

Antes de empezar a buscar la solución (para lliurex por supuesto wink), ¿alguien conoce algún programa o ha realizado ésto alguna vez?

Respecto al tema de los carnets, he estado mirando varias empresas, pero me gustaría conocer la opinión de algún centro en donde dispongáis de una impresora de tarjetas PVC.

Un saludo,

In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

Hola,

Quan tinga una estona us pase l'enllaç de l'aplicació de gestió que fem servir nosaltres per a totes eixes coses i li pegueu una ullada. Es diu DOCGES i és lliure, programada per un company en php i mysql. La utilitzen alguns centres d'Elx. És munta en un equip que ofereix el servei a la intranet d'aules.

Entre altres coses tenim una aplicació per a fer fotos amb càmera web per a després fer els carnets. Ho fem amb un portàtil que utilitzem en època de matrícules.

Per al pròxim curs vull que tingam un registre d'entrades i exides, però això fa falta per a la xarxa de secretaria. I un inventari, que ens interessa en la xarxa d'aules per a que els departaments abandonen els inventaris en full de càlcul. Tot arribarà. Ara pensant, tenim les actes del Consell Escolar i del Claustre, no costaria res tenir les actes dels departaments informatitzades.

Ja us pase l'enllaç i em digueu si us interessa. Contra més usuaris, més aplicacions li podem afegir.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

Bones.

Jo feia això mateix al 2009 amb un Moodle. Actes diverses.

El registre d'entrada i exida es pot plantejar amb les bases de dades.

No subestiumeu la potència de Moodle que és una navalla suïssa amb un cabàs de plugins.

Si bé no és la solució ideal potser una solució inicial.

Ahí queda això.

Moodle for ever...

Salut

-------------------------
«Admetre que tenim alguna cosa que veure
amb les nostres pèrdues és el primer
pas per a la recupeació».
Allan Cox
In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

Hola Joaquín.

Prova Cheese.

Programa per a webcam, però no esperes meravelles.

https://wiki.gnome.org/Apps/Cheese

Si busques qualitat, doncs jo em faria amb una reflex amb un objectiu de 50 mm i els faria passar d'un en un.

Després reduiria les imatges amb un script de Imagemagic:

Per exemple:

#!/bin/bash
convert -resize 50% -quality 50% *.jpg

Salut

-------------------------
«Hi ha tres camins que porten a la saviesa:
La imitació, el més senzill;
la refexió, l més noble;
l'experiència, el més marg.»
— Confucio
In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

Moltes gràcies Alfons, si que conec l'aplicació cheese,  però crec que m'aniria millor l'aplicació que comenta Daniel, així que m'esperaré una mica a conèixer la seua aplicació. 

Salutacions, 

In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

Hola,

Degut a l'interés mostrat per Joaquín sobre el mòdul de fotos, ja tenim disponible una Demo del DOCGES en Internet: http://aulares.com/inicio

Si voleu accedir i pegar-li una ullada a les funcionalitats, em podeu enviar un correu i us envie el codi, usuari i contrasenya.

Com comenteu a aquest fil: http://edutictac.es/moodle/mod/forum/discuss.php?d=3110 podriem compartir el codi en alguna web per a tenir-lo disponible i millorar-lo. Però no tinc ni idea de com es podria gestionar. Ara mateix, Antonio Antón és el desenvolupador, els profes del IES Montserrat Roig som els usuaris i alguns fem aportacions per a que el desenvolupador afegisca funcionalitats. Samuel té el seu fork per al cole.

Ja hem fet dos distribucions, una basada en Ubuntu i l'altra en LliureX. Podriem animar-nos a fer el DOCGES programari lliure?

Gaudiu de l'estiu i aneu pensant.

Salut.

PD. Només em queden dos dies per a desconnectar!!!!

In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

Bones.

He estat mirant les instruccions del programa DocGes. Sembla molt interessant, però potser no fa falta fer una nova distro, tot i que, si voleu fer-la estaré encantat de provar-la.

He vist que el programa está molt treballat i, potser, podria ésser interessant compartir el codi per tal que es puguera adaptar a altres contextos.

Potser GITHub seria una bona opció, ja que és molt flexible i intuïtiu, amb Launchpad es pot crear fins i tot el programa empaquetat per a instal·lar.

Penseu la llicència que li posareu...

Cal donar visibilitat a aquest tipus d'iniciatives, ja que, a poc a poc van facilitant molt la vida als centres.

Salut

---------------------------
«Els hòmens de veritat no fa còpies de seguretat.
Publiquen les seues coes en servidors FTP públics,
i deixen que la resta del món les copie.»
—Linus Torvalds
In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

@Alfons, no crec que @Daniel demane fer altra distro, més bé el que proposa és embarcar-nos en una nova aventura...

Com a defensor del soft lliure estaria encantat però per a que Docges fora soft lliure necessitaríem en primera instància el permís del seu desenvolupador. La resta es qüestió de ficar-li hores. GitHub m'encanta així que per mi seria l'opció ideal.

Però això serà en setembre com a mínim xDD gaudiu de les vacances. Bon estiu.

In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

@Alfons crec que no cal tornar a fer una distro nova. Ja portem dos i sabem com funciona. La idea és desenvolupar una aplicació lliure. Obviament en agost no serà, ni crec que comencem en setembre. A més a més, com diu @Samuel "necessitaríem en primera instància el permís del seu desenvolupador". A veure si Antonio vol embarcar-se en aquesta aventura.

Bones vacances.

In reply to Deleted user

Re: generar las fotos de los alumnos y carnets

by Deleted user -

@Samuel, @Daniel.

Ok. Està molt bé la iniciativa de desenvolupar una aplicació lliure.

Sí, per suposat. El codi costa molt de construir L'oportunitat de que ens dóna el software lliure està en que 4 ull veuen més que 2, sempre es pot millorar. A més, per als que aprenem amb software lliure és una bona oportunitat ver veure com es resolen les coses.

Tot i això, cal respectar les iniciatives, siguen software lliure o no.

Agost és un bon mes per parar, pensar en altres coses i repensar iniciatives, ens vindrà bé a tots parar una miqueta. Tot i això romanem per ací prop.

Salut

-----------------------
«L'home que mou muntanyes
comença apartant pedres.»
— Confucio