Servidor versió 14.06

Servidor versió 14.06

by Deleted user -
Number of replies: 10

Resulta que ha vigut l'home del SAI i ha instal·lat la versió 14.06 en la sala de profes. 

Això en fa pensar que podria fer un sofregit d'una versió de client lleuguer amb la pàgina del centre d'inici en el navegador, instal·lar chrome i alguna cosa més.

 

Ja vos dic si la idea arriba a bon port

 

Attachment 20140709_165349.jpg
In reply to Deleted user

Re: Servidor versió 14.06

by Deleted user -

Estic provant el Servidor 14.06 i els clients lleugers

 

Els sistema que va deixar el tècnic del SAI tenia la imatge d'un client lleuger mínim, amb la qual cosa tens una intefície en anglés.

He fet una imatge més adaptada però tinc algun problema:

- No funiona el teclat USB, he tingut que connectar-ne un amb connectors amb pins.

- Els pendrive no es poden desmontar. No eix cap icona con en la versió 13.06 per a desconnectar-los tampoc fubnciona el botó dret

 

In reply to Deleted user

Re: Servidor versió 14.06

by Deleted user -
Pel tema del teclat no et puc ajudar, però el tema dels pendrive no és un error. Ens va contar Àngel que en la versió 14 no cal desmuntar els pendrive d'un client lleuger. Pel que es veu, s'envia l'ordre de desmuntar i muntar cada 5 segons, per tant, només cal llevar-lo (físicament, és a dir, estirar d'ell) i ja està. Si té LED, es pot prendre la precaució de mirar que no estiga parpellejant.
In reply to Deleted user

Re: Servidor versió 14.06

by Deleted user -

El server té el n4d caigut. Vaig a vore si puc alçar-lo

Simptomes: connexió a internet lenta.

El gestor de LTSP no arranca diu que n4d no está actiu

La xarxa del server cap a fora està bé.

 

In reply to Deleted user

Re: Servidor versió 14.06

by Deleted user -

Resulta que el n4d no havia caigut. El problema era que tenia configurat un proxy en el servidor de la sal de profes que feia imposible accedir a n4d.

Tinc un proxy en el centre Ubuntu, on tinc instal·lat el servici papercut i altres coses. Supose que algun dia ho canviaré a tot a Lliurex.

He actualitzat el servidor Ubuntu del centre a la versió 12.04 i funciona amb squid3.

Per a que deixe accedir a http cal descomentar una línia perquè per defecte squid3 no deixa accedir directament al port 80

http allow localnet

Respecte al ratolí ja he descobeet perquè no funcinava. Resulta que hi ha que polsar un botó en el teclat que posa reanudar sino no deixa veure el que escriu, es com si es bloquejara el teclat

In reply to Deleted user

Re: Servidor versió 14.06

by Deleted user -

Hola Emili.

Molt intressant el que comentes sobre Squid3. Sembla que configurar el proxy no és tan fàcil com pareix, quan vas tocant les coses per obtenir resultats concrets.

Està molt bé que ho comentes, ja que, encara que no ens trobem en la mateixa situació que tu, ens fa conscients de per on van els tir en cas de problemes similars.

Respecte al botó del reanudar, doncs, no sé, potser siga un mètodes que tinga a veure amb el teclat que tens, ja que jo tinc un teclat que no apareix aquest botó i tocant la una tecla el desperte de la suspensió.

Utilitze aquest teclat, Logitech Wave, el qual té unes tecles més afonades perquè cada dit té una longitud.

Amb Fluxbox cada tecla té una funció, així que cada tecla d'aquest teclat està programada de forma molt fàcil, això i les combinacions de tecles que llancen més serveis, és per això que li trobe molt a funcioanalitat a Fluxbox.

No és un teclat d'èlit, però té implementades idees molt interessants.

Teclat Logitech Wave

Salut

-------------------------
«Els hòmen de veritat no fa còpies de seguretat.
Publiquen les seuescoses en servidors FTP públics,
ideixen que la rest del món les copie.»

— Linus Torvalds
In reply to Deleted user

Re: Servidor versió 14.06

by Deleted user -

Hola Emili, 

jo l'he instal·lada a l'aula d'informàtica (amb 15 clients lleugers). 

Primer la versió de 64bits i després la de 32bits per a que puguera funcionar la PDI SmartBoard 680.

La PDI connecta bé, però quan instal·le el paquet "lliurex-smart" els clients lleugers agarren el "control" de la PDI i l'últim en arrancar es queda amb ella. Ja passava en la versió 12.06 i en la 13.06. Des del SAI no han sabut donar-nos cap solució sad

També he fet la imatge per als clients "Client Lleuger Mínim" i en castellà, funciona bé, excepte que l'únic client que tinc "model INVES" la pantalla es mostra al "revés". Bé, la pantalla, el menú, .. tot! (Vos adjunte foto wink )

Per lo demés, en principi té molt bona pinta. No he provat lo dels USBs però havia llegit que efectivament, ara no cal "extraure-los de forma segura". Millor!

Bé, ja vos aniré contant, que el curs promet!!

 

Attachment la foto-2.JPG
In reply to Deleted user

Re: Servidor versió 14.06

by Deleted user -

Daniel.

Què has fet.

M'encanta aquesta imatge la recopiaré al Pinterest.

Tens fàcil solució... posa tots els monitors al revés.

Sembla un bug en tota regla.

Si trobes la solució explica-nos-la.

Salut

--------------
uoɥʇʎP ɟo uǝZ ǝɥT

«xǝldɯoɔ uɐɥʇ ɹǝʇǝq sı ǝldɯıS»
In reply to Deleted user

Re: Servidor versió 14.06

by Deleted user -

Encara no he pogut provar la solución que em proposa Pere Francesc, però quan ho prove, i/o trobe la solució vos avise wink

Je,je,je.. ja sé per què t'agrada, perquè la signatura la tens també cap per avall!! big grin