Ajuda amb el wifi

Ajuda amb el wifi

by Deleted user -
Number of replies: 5

Hola,

tinc una incidència extranya, a ver si algú pot ajudar-me.

Tinc un portàtil amb UBUNTU 12.04 en una partició i Lliurex 13 lite en una altra. Acabe de canviar-me el router wifi. He creat una xarxa sense fil amb SSID ocult i amb seguretat WPA-PSK.

El problema és que puc connectar-me amb Lliurex sense problema però amb UBUNTU no hi ha manera. Només em deixa connectar-me amb UBUNTU si canvie la seguretat de la xarxa sense fil i la deixe desprotegida (sense contrassenya)

Els dos sistemes operatius utilitzen el mateix kernel de linux.

No sé per on pegar. Algún suggeriment?

Moltíssimes gràcies per l'atenció i que vagen per endavant moltes gràcies més per la resposta.

Salut!

Tàfol

In reply to Deleted user

Re: Ajuda amb el wifi

by Deleted user -

Hola Tàfol.

Què utilitzes per connectar-te: network-manager o wicd?

Supse que si estàs a Unity Network-Manager.

Fixa't que el protocol WPA i WPA2 (és el mateix estandard) pot loguejar amb diverses metodologies.

Jo posaria la que et fa posar una frase, prova a veure què passa.

El tema podria estar en la metodologia en la qual et logueges.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Ajuda amb el wifi

by Deleted user -

Hola

Alfons, si ens tornem a vore te dec una cervesseta (o el que prengues).

Use el network-manager. Després de tota la vesprà trastejant, per fi he solucionat el problema. He intentat configurar la xarxa amb el network-manager, després ho he intentat per consola, etc.

Al final, només era el que tu m'havies dit. He canviat en el router l'algoritme AES per TKIP i ja està. El que no entenc és perquè amb Lliurex sí i amb Ubuntu no, però ja m'és igual.

Mooooltes gràcies i salut!

In reply to Deleted user

Re: Ajuda amb el wifi

by Deleted user -

Ei Tàfol, m'alegre molt.

Jo no he fet res...

Sols centrar l'atenció.

Una prova més de que aprendre en comunitat funciona!!!

Salut

In reply to Deleted user

Re: Ajuda amb el wifi

by Deleted user -

Bones.

Tàfol he patit un problema similar a Debian Wheeze, però no ho he resolt de igual manera.

M'ha costat unes 2 hores donar amb la resposta però, finalment ho he aconseguit.

Ho comente perquè, potser passe en altre contextos.

Distro: Debina Wheeze

Hardware: Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG [Calexico2] Network Connection (rev 05)

Problema: No valida la contrasenya, «Bad password»

Accions: treballe amb Wicd, he desinstal·lat networkmanager, he canviat la velocitat del router, he canviat l'arxiu /etc/networ,k/interfaces, res de res, fins que en l'arranc he vist un error en Phy 80211 symlink /dev, això m'ha fet sospitar de que el problema estava als drivers.

Solució: instal·lar el paquet «firmware-iwlwifi»

https://packages.debian.org/wheezy/firmware-iwlwifi

Sembla que havia compilat a ma fa temps el paquet que utilitzava al hostplug el kernel. Aquest paquet havia quedat obsolet. No em vaig adonar que en passar de Debian Squeeze a Debian Wheeze no funcionava.

M'he tornat boig mirant on era el problema, finalment un problema de drivers.

Ho deixe per si algú té el mateix problema puga solucionar-ho més ràpidament.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Ajuda amb el wifi

by Deleted user -

Gràcies per la resposta.

Massa tècnic per a mi. No recorde haver compilat manualment cap driver. Jo em conforme amb la solució meua de canviar el protocol AES per TKIP.

Gràcies de nou