Manifest d'1entretants sobre l'ús dels mitjans informàtics als centres educatius

Manifest d'1entretants sobre l'ús dels mitjans informàtics als centres educatius

by Deleted user -
Number of replies: 3

Obri aquest debat per si voleu llegir el interessant manifest d'1entretants sobre l'ús dels mitjans informàtics als centres educatius i donar la vostra opinió.

https://docs.google.com/file/d/0B8ETzzCML4tgRzV6UGNaamEwWjA/edit

Jo crec que han donat en el clau.

Salut!

In reply to Deleted user

Re: Manifest d'1entretants sobre l'ús dels mitjans informàtics als centres educatius

by Deleted user -

Hola Tàfol.

Molt interessant el document.

Entenc la postura, però en posar-se mans en l'obra hi ha coses que matizar i hi ha coses en les que estic frontalment en contra.

Les auditories són absolutament necessàries per l'alt contingut pirata als centres públics, no es poden fer les coses al marge de llei mi menys en centres públics. Ja està bé de tenir que lluitar i lluitar per tal de reivindicar que s'acomplisca un mar legislatiu que s'ha construït democràticament entre tots.

Les instruccions crec que van ben encaminades en la gestió de les dades, ja que no es pot garantir la privacitat sense tenir accés directe a les dades. En cas contrari els directors dels centre es podrien preparar en un assumpte tan seriós com un conflicte de dades personals.

Però cal donar un pas més, cal començar a xifrar continguts específics com ara recull d'expedients digitals informals que es necessiten fer per tirar endavant la feina, ACIS, etc. Això és crític en alumnes amb NEAE (Necessitats Específiques d'Atenció Educativa).

No està bé que des d'un ordinador d'aula es puga accedir a l'ordinador de PT i traure tota la informació via SSH, cal xifrar la informació crítica. Caldrà ensenyar com fer-ho.

Si el meu fill fora NEAE, com a pare necessite totes les garanties de tractament correcte de la informació. Les auditories externes són necessàries, ja era hora, per tal que tothom faça les coses bé.

Sens dubte cal avançar en la gestió de dades. Crec que la conselleria hauria de començar a formar a més nivell als docents.

Els docents som gent intel·ligent i capaç d'aprendre, cal valorar aquesta característica i començar a formar en seguretat.

Crec que cal diferenciar entre exercicis dels alumnes i informació confidendial més crítica, la Llei de protecció de dades ho fa.

Entenc el dret al pataleig, però cal conèixer la legislació a l'estat espanyol i a nivell europeu, no es pot obviar el marc, perquè si s'obvia els administradors faran un somriure i no faran cas.

El tema de les llicències fa pudor, (perdó), estic ben cansat de parlar sobre ell una i altra vegada, per favor l'escola pública no té diners per despilfarrar en capricis, per no parlar de la qûestió hegemònica de les empreses dominants al mercat.

Revisar la teoria de la reproducció social de Bourdieu i Passeron.

[http://www.xtec.cat/~jortiz15/soceduc.htm#Pierre_Bourdieu:_l%E2%80%99educaci%C3%B3_i_la_reproducci%C3%B3_cultural]

Ja n'hi ha prou de currículum ocult amb programari privatiu sense més criteri que no voler canviar.

El que vullga treballar amb Windows + Office per favor que ho pague ell/ella, i que després no es queixe si té els format .doc (de 2003, de fa 10 anys) o .docx (de 2007) i no li funcione una o altra cosa. .xdoc és un estandard que Microsoft va imposar quan ja estava consolidat Open Document Format.

Que tampoc es queixe si l'Office no respeta estandars a l'exportar a PDF.

El tema de les necessitats docents és comprensible i més en cara el tema dels horaris de dedicació dels coordinadors TIC, no hi ha prou ni de lluny.

Des del meu punt de vista cal reivindicar coses útils i raonables, però caldrà estar ben informat del que hi ha al darrere perquè en cas contrari sols caldrà esperar un somriure i res més.

Conclusió a mode de propostes que aporte:

  • Més formació específica en tractament de dades.
  • Més formació específica en plantejament de PLE's.
  • Més orientació cap a una nova metodologia.
  • Més valorar els docents i els centres capdavanters, més recolzament, més flexibilitat.
  • Més mostrar formes de fer que productes acabats amb premi, el premi crec que no és el camí. Millor el crear comunitats de recolzament amb seguiment i assignació d'hores amb un projecte concret avaluable al final del mateix.
  • Menys burocràcia, més esperit de construir un marc nou.

Aquesta és la meua opinió.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Manifest d'1entretants sobre l'ús dels mitjans informàtics als centres educatius

by Deleted user -

Alfons, com a membre d'1entretants vull agrair-te el teu extens comentari, així com les propostes que aportes, amb les quals coincidesc plenament. Tant de bo el manifest, al marge que se'n coincidesca més o menys amb ell, i el debat que gènere, servesquen per millorar un poc les coindicions en què treballem.

Actualitze l'enllaç del pdf del manifest: https://docs.google.com/file/d/0B8ETzzCML4tgLVVHNnoxaVJBZ2c ja que l'anterior no funciona.

 

In reply to Deleted user

Re: Manifest d'1entretants sobre l'ús dels mitjans informàtics als centres educatius

by Deleted user -

Hola Vicent.

Jo també crec que el debat ens aporta molt a tots.

Vaig fer el comentari amb la intenció d'aportar alguns matisos, de comentar el que pensava. Tampoc sóc cap autoritat en el tema, son apreciacions personals.

Gràcies per contestar.

Sintonitze amb la comunitat 1entretants, crec que porteu endavant una iniciativa molt loable en els temps que corren.

Salutacions