Hola a tots.
Compartisc aquest video, que em vaig tropeçar al Google Plus.
L'autor és Jordi Adell en connexió amb una universitat argentina.
Per què ho destaque? Per què és enriquidor? Doncs, doneu-li una oportunitat i us sacsejarà les bases del que fem amb la tecnologia en l'aula.
Si pensaves que ho sabies tot, mira el video, a mesura que va passant entens que cal aprendre, que cal reflexionar sobre el que fem, entens que els mestres necessitem aprendre a reflexionar per aprender a fer.
Ahí van algunes coses totalment provocadores que es diuen al video:
- Els MOOC desenvolupen pedagogia rància. Són conductisme.
- La pedagogia de l'esforç no és pedagogia, intenta treure aspectes oberts de la pedagogia.
N'hi ha més, molt més.
Crec que aquest video portarà pol·lèmica, però, cregueu-me, el contingut, l'anàlisi és brillant. No us el perdeu.
La primera part, uns 45 minuts exposa les seues tesis.
La segona part respon unes preguntes de l'audiència, en aquest cas argentina.
Homines, dum docent discunt
Els homens aprenen mentre ensenyen. Sèneca. Epistolae morale
Salut